Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Starring

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Starring » zo jan 31, 2010 5:59 pm

999 schreef:
Starring schreef:Feest, heb je niks beters te doen. ;)
999 schreef:Die 4 a 5 klasbakken zijn ?.
Suarez, Eriksen, Lodeiro, aankoop en eventueel een jeugdtalent bij tekort aan cash en/of overvolle loonbudget...
Volgens alle berichten is Jol lyrisch van Erikson, Lodeiro is er al ( al weet niemand nog of dat het daadwerkelijk een versterking zal zijn ) .. dus blijft er in principe een aankoop over ..

Dan doet Jol het toch niet slecht ..

Maar eigenlijk zou je Urby vandaag meteen moeten lozen toch ?.Ik bedoel wat kan Jol aan zo'n fout doen, iets wat overgens ook bij MVB en de andere trainers een terugkerend patroon is.Terwijl buiten die fout Urby weinig tot geen problemen had met " zijn " kant ..
Jol doet het zeker niet slecht, 999. Das het probleem niet. Martin Jol is ook absoluut geen slechte trainer/coach ofzo. Maar de richting die we met Martin Jol opgaan, baart me zorgen. Het positiespel lijkt niet (meer) als basis van het huidige en daarmee ook toekomstige Ajax te fungeren onder Jol.

Als we Hiddink of een ander topcoach van de zomer kunnen strikken, moeten we het absoluut niet nalaten en Martin Jol vervolgens bedanken voor zijn bewezen diensten. Sterker nog, we moeten Hiddink of in mindere mate Co nu al benaderen of zij eventueel interesse hebben om in het project te stappen.

Het verhaal betreffende Urby is simpel en bekend. Urby het liefst per direct of in de zomer slijten! Het talent is aanwezig, maar zijn mentaliteit is on-Ajaxwaardig, waardoor hij zelden constant op niveau kan spelen en mede verantwoordelijk is voor....ach laat maar.
AFCA!

999

Bericht door 999 » zo jan 31, 2010 6:28 pm

Starring schreef:
Jol doet het zeker niet slecht, 999. Das het probleem niet. Martin Jol is ook absoluut geen slechte trainer/coach ofzo. Maar de richting die we met Martin Jol opgaan, baart me zorgen. Het positiespel lijkt niet (meer) als basis van het huidige Ajax te fungeren onder Jol.

Als we Hiddink of een ander topcoach van de zomer kunnen strikken, moeten we het absoluut niet nalaten en Martin Jol vervolgens bedanken voor zijn bewezen diensten. Sterker nog, we moeten Hiddink of in mindere mate Co nu al benaderen of zij eventueel interesse hebben om in het project te stappen.

Het verhaal betreffende Urby is simpel en bekend. Urby het liefst per direct of in de zomer slijten! Het talent is aanwezig, maar zijn mentaliteit is on-Ajaxwaardig, waardoor hij zelden constant op niveau kan spelen en mede verantwoordelijk is voor....ach laat maar.
Kijk Starring de vraag blijft dan ligt het aan Jol dat het positiespel niet goed is, of zijn de spelers net niet bekwaam genoeg om dat positiespel uit te voeren.Al vind ik het wel mee vallen.Ik geef toe, er zitten wedstrijden bij waarvan je wenkbrauwen doen fronsen, al zijn in de wedstrijden ook momenten te vinden waarvan je zegt, ja zo moet het.

Laatste drie goals Starring .. Tegen Nec en nu tegen Feyenoord wat doe je daar als Jol tegen ?.Volgens mij heel weinig ..

Kijk, Suarez, want men heeft het steeds over combinatiespel, daar kun je geen combinatiespel op zetten.Die speelt zijn eigen spel, en dat is dan AJAX beste speler.Een speler waar je dus eigenlijk geen goed positiespel mee kan spelen.Verder zijn wij supporters natuurlijk ook een stel verwende apen.

Perez afgeschreven, nu loopt ie een beetje op het einde, maar hadden voorgaande trainers dan niet hetzelfde kunnen doen als wat McClaren met Perez doet.We willen allemaal voetballers die technisch goed zijn, creatief zijn, maar degene die met kop en schouders er bovenuit stak t.o.v. wat er toen rondliep ( zeker met het oog op wie er ging vertrekken ) honen we weg.En daar halen we Aissatie en Sulejmani voor terug.Assatie brent het niet, Sulejmani is een heel ander spel type gewend.

En dan nu met Pantelic is het eigenlijk ook weer het elfde liedje.Ik ga niet roepen dat Pantelc een super klasbak is.Maar wel een speler die niet vies is om de combinatie te zoeken met zijn medespelers, helaas doet Suarez daar dus bijna nooit in mee.

Ach en zo kun je nog wel even door gaan.En dit is geen aanval op Suarez maar op de manier waarop Suarez speelt, het roepen om combinaties terwijl dat juist men een Suarez in je ploeg ontzettend moeilijk is.Zag je ook weer tegen Feyenoord.Het kan je net over dat punt brengen, die bal die je dus wel op het juiste moment in de wedstrijd afspeelt naar je medespeler(s) ook de Zeeuw stond keren vrij.

En dan nu weer de trainer eruit, weer een nieuwe ( Hiddink komt volgens mij nooit ), en die gaat het weer op zijn manier doen, en dat valt dan weer wat tegen het eerste half jaar, en dan weer op naar de volgende ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2010 11:59 am

Het blijft kwakkelen onder Jol. Ik neem aan dat dat de directie zorgen baart.

Persoonlijk vind ik dit Ajax niet om aan te gluren. Dus ik hoop dat we volgend seizoen een andere trainer hebben. Ik heb nl. niet de indruk dat Jol uit is op beter spel. Hij is m.i. enkel geinteresseerd in betere resultaten.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:20 pm

Ja, na al die maanden weet ik nog steeds niet hoe hij Ajax zou willen laten spelen. Hij heeft het vooral over transfers en scheidsrechters.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:21 pm

Wij ook .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2010 12:25 pm

joey schreef:Ja, na al die maanden weet ik nog steeds niet hoe hij Ajax zou willen laten spelen.
Jol is niet geinteresseerd in de kwaliteit van het voetbal. Enkel in de kwaliteit van het resultaat.

De hoop dat Ajax onder Jol aanvaardbaar voetbal zal spelen kun je opgeven. En de hoop dat dat gehark en geploeter aansprekende resultaten zal opleveren m.i. ook.

Ik wil dit dombo-voetbal niet ook volgend seizoen aanzien. Exit-Jol einde seizoen wat mij betreft. Wat is jouw mening, joey?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 01, 2010 12:26 pm

Wij zijn dan ook geen duurbetaalde trainers.

Ik bespeur bij Jol een wegwerpmentaliteit. Het loopt niet, dus wil hij andere spelers. Heel gevaarlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 12:29 pm

Als de resultaten beter worden, krijgen de spelers bij Ajax meer vertrouwen en kun je zelfs met een middenveld bestaande uit Zeeuw, Lindgren en Enoh goed voetbal laten zien.

Je hebt met Vertonghen iemand die opkomt, Wiel en Urby als aanvallende backs en dan heb je met Lodeiro en Suarez 2 spelers die voor de creativiteit moeten zorgen. Als Lindgren wat meer vertrouwen krijgt (dus weet dat hij niet geslachtofferd wordt als hij een x slecht speelt) kan die ook vooruit spelen. Verder heb je met Eriksen een speler die 1 van de 2 brekers kan vervangen.

Zie het allemaal niet zo negatief hoor..
IK GELOOF!!!!!!

Arthur

Bericht door Arthur » ma feb 01, 2010 12:30 pm

Rishi schreef:Als de resultaten beter worden, krijgen de spelers bij Ajax meer vertrouwen en kun je zelfs met een middenveld bestaande uit Zeeuw, Lindgren en Enoh goed voetbal laten zien.
Dat is een cirkelredenering, want de resultaten worden pas beter als ze beter gaan voetballen.
Laatst gewijzigd door Arthur op ma feb 01, 2010 12:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:30 pm

wimpey schreef:
joey schreef:Ja, na al die maanden weet ik nog steeds niet hoe hij Ajax zou willen laten spelen.
Jol is niet geinteresseerd in de kwaliteit van het voetbal. Enkel in de kwaliteit van het resultaat.

De hoop dat Ajax onder Jol aanvaardbaar voetbal zal spelen kun je opgeven. En de hoop dat dat gehark en geploeter aansprekende resultaten zal opleveren m.i. ook.

Ik wil dit dombo-voetbal niet ook volgend seizoen aanzien. Exit-Jol einde seizoen wat mij betreft. Wat is jouw mening, joey?
Ga je nu weer niet te vlug Wimpey ..
wimpey schreef:Ik ben vooral blij dat het DB niet is geworden. Men ziet in hem een toekomstig Ajax-trainer. Ben benieuwd waarop dat gebaseerd is. Hij heeft behalve als speler in geen hoedanigheid kunnen overtuigen. Als trainer van Ajax-1 ook niet. Zie niet in waarom dat in de toekomst anders zou zijn.

Jol. Won de beker met Roda en werd het seizoen daarop ontslagen. Deed het goed bij RKC. Werd 2 keer 5e met Spurs (waar ie er bakken met geld doorheen mocht jagen). Maar dat was bij nader inzien een goede prestatie. Voor en na hem ging het veel minder. Goed seizoen met HSV, maar eind April en in Mei klapte alles in elkaar.

Geen idee. Ik heb een duaal gevoel. Het materiaal bij HSV was niet geweldig. Knap dat men lang op 3 fronten mee deed. Zeker zonder Kompany, vd Vaart en de Jong. Zeker ook gezien het spel, want dat was vaak niet best. Doelsaldo van +3 ofzo, het regende tegengoals. Kan hij Ajax van een degelijk fundament voorzien?

Hij had bij HSV een paar goede aankopen (Jansen, Petric). Maar in de winterstop, na het vertrek van de Jong, trok HSV 6 man aan. Stuk voor stuk flops. Jol is sowieso een big-spender. Denk aan Bent en Boateng bij Spurs... Lekkere combinatie met Blind!! Clubs die door Ajax benaderd zullen worden, wrijven zich bij voorbaat in de handen!

Je kunt er trouwens op wachten dat Ajax in verbinding wordt gebracht met Huddlestone. Dat is z'n oogappel. Wilde hij ook naar HSV halen.

Jol lijkt wél een man te zijn die bij spelers 'aan komt'. Hard, maar ook vaderlijk. Hij lult makkelijk en komt beschaafd over. De man is LvG-approved. Geen slechte referentie natuurlijk. Een minpuntje vind ik het voorkomen van die man. Het duidt niet op (zelf)discipline.

Ben met Jim eens dat Blind een gevaar vormt. Die zal Jol in z'n nek hijgen.

Zoals joey ooit postte: ik geloof niets meer. Ik hoop er alleen maar het allerbeste van. Jol is i.i.g. geen rookie of een omhooggevallen assistentje. Dat is al heel wat. En vergeleken bij de oplossingen van het trainersvraagstuk bij AZ en PSV komt Ajax met Jol ook prima voor de dag.

Succes, Martin Jol!!!
Trouwens naderhand werd dat redelijk goed gedaan bij Spurs en HSV .. Hij bakte er niks van ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2010 12:43 pm

999 schreef: Ga je nu weer niet te vlug Wimpey ..
Toen Ajax onder MvB 'Jol-voetbal' speelde zong je wel anders. Sowieso opmerkelijk hoe je post-gedrag sinds de komst van Jol 180 graden gedraaid is.
wimpey schreef: Goed seizoen met HSV, maar eind April en in Mei klapte alles in elkaar.

Ik heb een duaal gevoel.

Zeker ook gezien het spel, want dat was vaak niet best. Doelsaldo van +3 ofzo, het regende tegengoals. Kan hij Ajax van een degelijk fundament voorzien?

Maar in de winterstop, na het vertrek van de Jong, trok HSV 6 man aan. Stuk voor stuk flops. Jol is sowieso een big-spender.

Jol lijkt wél een man te zijn die bij spelers 'aan komt'.

Zoals joey ooit postte: ik geloof niets meer. Ik hoop er alleen maar het allerbeste van.

Succes, Martin Jol!!!
Na ruim een half jaar Jol vind ik de progressie 0. Nog effe geduld hebben en na het seizoen een nette oplossing vinden.

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:45 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Ga je nu weer niet te vlug Wimpey ..
Toen Ajax onder MvB 'Jol-voetbal' speelde zong je wel anders. Sowieso opmerkelijk hoe je post-gedrag sinds de komst van Jol 180 graden gedraaid is.
wimpey schreef: Goed seizoen met HSV, maar eind April en in Mei klapte alles in elkaar.

Ik heb een duaal gevoel.

Zeker ook gezien het spel, want dat was vaak niet best. Doelsaldo van +3 ofzo, het regende tegengoals. Kan hij Ajax van een degelijk fundament voorzien?

Maar in de winterstop, na het vertrek van de Jong, trok HSV 6 man aan. Stuk voor stuk flops. Jol is sowieso een big-spender.

Jol lijkt wél een man te zijn die bij spelers 'aan komt'.

Zoals joey ooit postte: ik geloof niets meer. Ik hoop er alleen maar het allerbeste van.

Succes, Martin Jol!!!
Na ruim een half jaar Jol vind ik de progressie 0. Nog effe geduld hebben en na het seizoen een nette oplossing vinden.
Tja, blijkbaar mag ik geen vertrouwen in Jol hebben en moet ik achter jou en Joey aanhuppelen ..

Afijn, Jol deruit, wie nu weer als trainer ?..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 01, 2010 12:53 pm

Er is op dit moment geen betere trainer dan Jol voor handen. Frank de Boer vindt zichzelf nog niet klaar voor een rol als hoofdcoach, maar die zou het op termijn kunnen worden.

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 12:55 pm

Weer een rookie ?.Volgens zoekt Wimpey het in andere gelederen ( minimaal een miljoentje of vier dacht ik ) ..
Blij met de punten ...

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 01, 2010 1:00 pm

Klopt. Maar denk dat F. de Boer een type is als Louis van Gaal. Kan deze jonge spelersgroep wel gebruiken.

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 1:04 pm

D_skilled schreef:Klopt. Maar denk dat F. de Boer een type is als Louis van Gaal. Kan deze jonge spelersgroep wel gebruiken.
Nou, het gaat dan toch weer heel vlug met zo'n trainers carriere D_skilled ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 01, 2010 1:10 pm

D_skilled schreef:Klopt. Maar denk dat F. de Boer een type is als Louis van Gaal. Kan deze jonge spelersgroep wel gebruiken.
Ach welnee..... no offense D_skilled, maar dat geleur met oud-spelers die gelanceerd worden alsof ze de nieuwe Van Gaal zijn... die heb ik nou al 4x langs horen komen. Ik zag Frank weer zitten bij AT5, maar die arme man komt niet verder dan wat cliché's. Daar zit geen gepassioneerde coach.

Van Gaal heeft een visie en die heeft ie geperfectioneerd. Ik heb het gevoel dat mensen als De Boer, Blind, Wouters en noem maar op, allemaal truukjes van verschillende trainers meepikken en dat vervolgens toepassen op een spelersgroep. Maar het heeft geen zin om die truukjes toe te passen, zonder dat men de basis in de vingers heeft.
Whitey on the moon.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 01, 2010 1:11 pm

Hij wil nog twee jaar de jeugd gaan doen en daarnaast assistent blijven in het Nederlands elftal. Ik heb bij Frank veel meer vertrouwen dat het wat wordt als hij een kans krijgt, dan dat ik destijds bij Mvb had.

Volgens mij had hij z'n visie gisteren tijdens Studio Ajax aangegeven. Het spel wat Barcelona speelt is zo ongeveer hoe hij over voetbal denkt. Hoe weet je dat het geen gepassioneerde trainer is? Fred Rutten komt in de media ook als een dooie over, maar bewijst wel dat hij het vak in de vingers heeft. Intern zijn ze zeer tevreden over hem. Het voorkomen van iemand in de media zegt mij niet zoveel. Eerder wat jeugdspelers van F. de Boer vinden, en die zijn enthousiast over hem.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma feb 01, 2010 1:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 01, 2010 1:16 pm

D_skilled schreef:Hij wil nog twee jaar de jeugd gaan doen en daarnaast assistent blijven in het Nederlands elftal. Ik heb bij Frank veel meer vertrouwen dat het wat wordt als hij een kans krijgt, dan dat ik destijds bij Mvb had.
Dat is heel nobel van Frank, maar de A1 (of wat hij ook traint) is niet te vergelijken met een carriere-start die Van Gaal heeft gehad. In de A1 van Ajax spelen full profs, dat is heel anders werken dan bijvoorbeeld amateurs.

En het hoeft van mij niet gespiegeld te zijn aan Van Gaal, maar volgens mij hebben Blind en Wouters precies dezelfde weg als Frank bewandeld. Beetje klooien bij de A1 en dan door naar het eerste. En nooit gaat iemand buiten de verstikkende Ajax-cultuur werken. Van de jonge garde zie ik alleen Menzo gezonde keuzes maken.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 01, 2010 1:18 pm

D_skilled schreef:Hij wil nog twee jaar de jeugd gaan doen en daarnaast assistent blijven in het Nederlands elftal. Ik heb bij Frank veel meer vertrouwen dat het wat wordt als hij een kans krijgt, dan dat ik destijds bij Mvb had.

Volgens mij had hij z'n visie gisteren tijdens Studio Ajax aangegeven. Het spel wat Barcelona speelt is zo ongeveer hoe hij over voetbal denkt. Hoe weet je dat het geen gepassioneerde trainer is? Fred Rutten komt in de media ook als een dooie over, maar bewijst wel dat hij het vak in de vingers heeft. Intern zijn ze zeer tevreden over hem. Het voorkomen van iemand in de media zegt mij niet zoveel. Eerder wat jeugdspelers van F. de Boer vinden, en die zijn enthousiast over hem.
Ja joh, noemde hij Barca als voorbeeld?? Goh.. dat doet niemand.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 01, 2010 1:19 pm

Vind ik ook. De A1 van Ajax trainen is toch geen kunst? Had hem lekker naar Haarlem gestuurd!
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma feb 01, 2010 1:23 pm

Misschien wordt het wel helemaal niks met z'n carriere. Hoe dan ook, zijn de geluiden over Frank tot dusver positief. Als hij op het aanbod van FC Groningen was ingegaan hadden we kunnen zien hoe hij het op eigen been doet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 01, 2010 1:29 pm

D_skilled schreef:Misschien wordt het wel helemaal niks met z'n carriere. Hoe dan ook, zijn de geluiden over Frank tot dusver positief. Als hij op het aanbod van FC Groningen was ingegaan hadden we kunnen zien hoe hij het op eigen been doet.
Inderdaad. Of had hem Willem 2 laten trainen en als hij dan nummer 2 eindigd in de Eredivisie, dan zou het weleens Ajax materiaal kunnen zijn....

Want dat is eigenlijk wat je wil zien bij Ajax. Een trainer die van goede jeugd en bruikbare ervaring, een topelftal kan maken. Co en Louis hebben bewezen dat ze het kunnen en dat het dus kan. De 'nieuwe' generatie trainers laten wat dat betreft veel minder zien. Daarom ben ik er ook fel op tegen dat ex-Ajcieden op die manier geparachuteerd worden. Dat is niet goed voor Ajax én niet goed voor henzelf.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 01, 2010 1:33 pm

999 schreef:Weer een rookie ?.Volgens zoekt Wimpey het in andere gelederen ( minimaal een miljoentje of vier dacht ik ) ..
Ik zoek een betere trainer dan Jol, MvB, HtC, AK, DB. Moet toch te vinden zijn, lijkt me. Rutten is beter, McClaren, Been. En die kosten geen 4 miljoen.

Ajax heeft een voetballeraar nodig. Iemand die die jongens precies verteld wat in welke situatie van ze verlangd wordt. Iemand die er 'bovenop' zit en die uit 11 individuen meer haalt dan de som der delen. Dat lukte MvB niet, HtC niet en nu Jol niet. Dus zul je een ander kaliber trainer moeten zoeken.

De lokroep om FdB vat ik niet. Zou maar zo het volgende 'paard' kunnen zijn die als 'ruiter' door de mand valt.

999

Bericht door 999 » ma feb 01, 2010 1:53 pm

wimpey schreef:
999 schreef:Weer een rookie ?.Volgens zoekt Wimpey het in andere gelederen ( minimaal een miljoentje of vier dacht ik ) ..
Ik zoek een betere trainer dan Jol, MvB, HtC, AK, DB. Moet toch te vinden zijn, lijkt me. Rutten is beter, McClaren, Been. En die kosten geen 4 miljoen.

Ajax heeft een voetballeraar nodig. Iemand die die jongens precies verteld wat in welke situatie van ze verlangd wordt. Iemand die er 'bovenop' zit en die uit 11 individuen meer haalt dan de som der delen. Dat lukte MvB niet, HtC niet en nu Jol niet. Dus zul je een ander kaliber trainer moeten zoeken.

De lokroep om FdB vat ik niet. Zou maar zo het volgende 'paard' kunnen zijn die als 'ruiter' door de mand valt.
Nu McClaren weer wel .. makkelijk allemaal hoor !!
wimpey schreef:McClaren vind ik ook weer zo des Ajax. We waren ooit trendsetter, nu trendvolger of trendbreker. Twente is inventief. Ajax niet. Ajax moet weer trendsetter worden. Begin eens met het aantrekken van een Duitser of een Fransoos als trainer. En laat die McClaren lekker bij Twente.
wimpey schreef:Omdat ie een Feyenoord boegbeeld is?! Ik zie in Mario Been echt geen toptrainer, kom op zeg... Voetbal is meer dan practical jokes uithalen, lijkt me.
De rest zal ik maar niet opzoeken . en dan mij verwijten dat ik 180 graden draai ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie