De koffiejuf had al haar ontslag, maar dat wist Adriaanse blijkbaar dus niet.Tja, en waar ging het over waardoor ze ontslagen was ?.Dat weten we dus nog steeds niet.Willem II verloor de eerste vier wedstrijden dus blijkbaar moest er iemand verantwoordelijk voor gesteld worden , en dan kom je natuurlijk uit bij de koffiejof.Lol ..wimpey schreef:Adriaanse was van mening dat Wolfs het materiaal prima verzorgde.LucaS schreef:Het kan zijn dat ik een slecht geheugen heb, maar ik herinner me dat degenen die het nu prima vinden dat Endt weg moet, over Sjakie Wolfs heel andere gedachten hadden.
Hij was van mening dat de koffiejuf van Willem II niet goed functioneerde. Dus vloog ze eruit. Het TH was van mening dat de functie die Endt vervulde op een betere manier ingevuld kon worden. Dus vloog ie eruit.
Shit happens en bij Endt komen een hoop emoties los. Bij die koffiejuf destijds ongetwijfeld ook. Alleen haalden die emoties de media niet.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Blij met de punten ...
Jij hebt geen enkel bewijs dat Cruijff zich hiermee heeft bemoeid.
Er wordt net gedaan alsof passanten een clubicoon slachten, maar dat lijkt me overdreven. De Boer, Bergkamp en Van der Sar hebben vele jaren bij Ajax gezeten en kennen Endt door en door.
Er wordt net gedaan alsof passanten een clubicoon slachten, maar dat lijkt me overdreven. De Boer, Bergkamp en Van der Sar hebben vele jaren bij Ajax gezeten en kennen Endt door en door.
Pardon, durf jij over bewijs te praten ?.Je slingert zelf vanalles en nog wat de ether in met betrekking tot iedereen waar JC en andere vriendjes een hekel aan hebben en je info komt van de T. of van D. En als het uitkomt geloof je de Boer enz. op zijn blauwe ogen, en als het niet uitkomt dan weer niet .. lol ..Yopi schreef:Jij hebt geen enkel bewijs dat Cruijff zich hiermee heeft bemoeid.
Yopy of Joey, wat ben jij verandert zeg sinds de komst van JC ( is een constatering, want anders krijg je dat gezeik ook weer ) ...
Blij met de punten ...
Ja, eigenlijk geloof ik De Boer wel. Ik heb hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen.
Volgens mij had ik het niet over Adriaanse. Maar goed, was dit niet een van de redenen waarom jij Adriaanse zo'n vreselijke man vond? Vind je dat nu ook over het TH?wimpey schreef:Adriaanse was van mening dat Wolfs het materiaal prima verzorgde.LucaS schreef:Het kan zijn dat ik een slecht geheugen heb, maar ik herinner me dat degenen die het nu prima vinden dat Endt weg moet, over Sjakie Wolfs heel andere gedachten hadden.
Hij was van mening dat de koffiejuf van Willem II niet goed functioneerde. Dus vloog ze eruit. Het TH was van mening dat de functie die Endt vervulde op een betere manier ingevuld kon worden. Dus vloog ie eruit.
Shit happens en bij Endt komen een hoop emoties los. Bij die koffiejuf destijds ongetwijfeld ook. Alleen haalden die emoties de media niet.
En mooi om te zien dat Yopi eindelijk gelooft, want dat heeft de Boer ons verteld, dat Blind het fantastisch deed als technisch manager.
I think I lost my fucking headache
Het kan altijd beter! 

Beter dan nu? Dat zal toch niet, met de supermensen die we nu hebben? En zonder Endt?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Denk je dat er geen rek meer in zit bij die mensen? Ze beginnen pas.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet achter ben wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars precies zijn. Maar dat zal Cruijff ongetwijfeld beter weten. En ook of ze nog beter kunnen worden.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat ben ik jammergenoeg ook niet. Ik wil heel graag de hosannaverhalen van Cruijff en het TH geloven. Het zou fantastisch zijn als ze gelijk hebben, alleen maar prachtig voor Ajax natuurlijk. Het is ook niet zo dat ik niet in deze mensen geloof, of dat ik het roer om wil gooien, maar ik zie de vooruitgang nog niet echt helaas.
We zijn nu al een paar jaar bezig, misschien nog niet genoeg om echt vooruitgang te zien, maar enige vooruitgang moet wel te bespeuren zijn. Ik hoor altijd de drie kampioenschappen, dat is ontegenzeggelijk een topprestatie van Frank de Boer. Maar ook een prestatie die de voornamelijk een prestatie van De Boer is en daarnaast zullen de nieuwe en de vorige leiding de credits moeten delen. Vrijwel de gehele selectie van - de eerste twee - kampioenschappen was immers door de oude directie samengesteld. Zowel de aankopen als de jeugd.
Dus als we de kampioenschappen buiten beschouwen laten, wat zien we dan? Heel veel aankopen voor de jeugd, maar wie is tot nu toe een versterking gebleken? Hendriks, Honer (waar is hij eigenlijk? geblesseerd?), Van Kessel, Boccara, supertalent Meleg, allemaal op leeftijd, maar geen van allen is nog een versterking gebleken. Hopelijk zijn de jongere jeugdaankopen beter.
Dan de aankopen voor het eerste. Sana, Serero (?), VD Hoorn, Cillissen, Moisander, Schone, Poulsen, Bojan, Cuenca, Duarte, etc. De enige aankoop die verrassend was is Sana, jammergenoeg kan hij er geen fluit van. De meeste spelers die ze daarnaast hebben gekocht gaan nooit uitgroeiend tot een topper, hetgeen men al wist bij de aankoop.
Tot slot de vernieuwde trainingsopzet en de begeleiding van de supertalenten. Twee jaar speelt Andersen nu bij het hernieuwde Ajax, is hij al veel beter geworden? Gaat zijn ontwikkeling veel sneller dan dat de ontwikkeling van Eriksen ging destijds? Heeft Fischer al enorme stappen gemaakt? Of Meleg? Of Nouri?
We zijn nu al een paar jaar bezig, misschien nog niet genoeg om echt vooruitgang te zien, maar enige vooruitgang moet wel te bespeuren zijn. Ik hoor altijd de drie kampioenschappen, dat is ontegenzeggelijk een topprestatie van Frank de Boer. Maar ook een prestatie die de voornamelijk een prestatie van De Boer is en daarnaast zullen de nieuwe en de vorige leiding de credits moeten delen. Vrijwel de gehele selectie van - de eerste twee - kampioenschappen was immers door de oude directie samengesteld. Zowel de aankopen als de jeugd.
Dus als we de kampioenschappen buiten beschouwen laten, wat zien we dan? Heel veel aankopen voor de jeugd, maar wie is tot nu toe een versterking gebleken? Hendriks, Honer (waar is hij eigenlijk? geblesseerd?), Van Kessel, Boccara, supertalent Meleg, allemaal op leeftijd, maar geen van allen is nog een versterking gebleken. Hopelijk zijn de jongere jeugdaankopen beter.
Dan de aankopen voor het eerste. Sana, Serero (?), VD Hoorn, Cillissen, Moisander, Schone, Poulsen, Bojan, Cuenca, Duarte, etc. De enige aankoop die verrassend was is Sana, jammergenoeg kan hij er geen fluit van. De meeste spelers die ze daarnaast hebben gekocht gaan nooit uitgroeiend tot een topper, hetgeen men al wist bij de aankoop.
Tot slot de vernieuwde trainingsopzet en de begeleiding van de supertalenten. Twee jaar speelt Andersen nu bij het hernieuwde Ajax, is hij al veel beter geworden? Gaat zijn ontwikkeling veel sneller dan dat de ontwikkeling van Eriksen ging destijds? Heeft Fischer al enorme stappen gemaakt? Of Meleg? Of Nouri?
Wat is er anders dan onder Jol, alleen dan dat seizoen dat die op 1 punt bijna kampioen werden en Twente in de laatste minuut 9 wedstrijden won, anders waren we 4 jaar achter elkaar kampioen geworden. En dat FDB prima gozert al 3 jaar geen progessie laat zien dan bal bezit en geen goals en wachten op een bevlieging Teveel jeugd en JC roept het gaat fantastich en we elke week ons af moeten vragen waarom al weer gelijk of net niet. Nee ik mis ervaring en goals.
AN
Is dit het nieuwe beleid van de Fluwelen Revolutie. A1 staat onderaan in de poule maar Trustful is gewoon trots op zijn ploeg. Jong Ajax staat 16e in de mini-Mickey-Mouse-competitie maar Groenendijk raakt niet in paniek en blijft koel. En Frank de Boer, die het team laat voetballen dat het zo slecht is dat in ieder geval IK het nog nooit zo slecht heb gezien, roept elke week dat ze weer gedomineerd hebben en 80% balbezit hebben gehad. Wat ze wel allemaal als overeenkomst hebben is dat ze alle 3 roepen dat ze vooruitgang zien en dat ze de teams zien groeien. Tsja, je zou ook maar eens durven zeggen dat met dit niveau er geen vooruitgang meer te boeken is. Maar goed, Johan Cruijff riep afgelopen maandag op de t.v. dat alles fantastisch is bij Ajax. Tenminste, de organisatie is fantastisch. Het voetbal is dramatisch, maar wie maalt daar om bij een voetbalclub?
Daarbij liet de concurrentie ons elk 2e helft van het siezoen terugkomen en moesten we vaak tot de laatste wedstrijd het kampioenschap veilig stellen.En internationaal stellen we helemaal niks voor

De JC revolutie is mislukt alleen kan die de tekort komingen met z'n Sport promotion kliek niet waarmaken

Laatst gewijzigd door Toppie op wo nov 06, 2013 10:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De A1 en Jong Ajax zijn opleidingselftallen, talenten spelen om te leren. Het dondert niet of JA vierde of twaalfde wordt.
Tegenwoordig worden veel wedstrijden van deze elftallen op televisie uitgezonden, dat is een verschil met vroeger. Daardoor hebben supporters een oordeel over de spelers, en vaak overdrijven ze daarbij nogal, alsof hele teams op punt van debuteren staan in Ajax 1.
Ajax 1 moet natuurlijk wel presteren. Dat lukt momenteel niet zo.
Tegenwoordig worden veel wedstrijden van deze elftallen op televisie uitgezonden, dat is een verschil met vroeger. Daardoor hebben supporters een oordeel over de spelers, en vaak overdrijven ze daarbij nogal, alsof hele teams op punt van debuteren staan in Ajax 1.
Ajax 1 moet natuurlijk wel presteren. Dat lukt momenteel niet zo.
Het kan natuurlijk ook allebei presteren en opleiden.En " normaal " gesproken wordt het nivo w.b. opleiden gemeten aan de prestaties van het elftal.Zeker als het beleid is dat op elk nivo het zelfde speltype dient te worden toegepast.Dat je daaruit je krenten pikt is nooit anders geweest ...
Daarnaast strookt het ook weer niet met je eerdere opmerkingen w.b. onder druk presteren.Als resultaat niet belangrijk is valt er veel " onder druk " te moeten presteren voor een heel groot gedeelte weg.
Ook hier zou het en-en-en moeten zijn ...
Daarnaast strookt het ook weer niet met je eerdere opmerkingen w.b. onder druk presteren.Als resultaat niet belangrijk is valt er veel " onder druk " te moeten presteren voor een heel groot gedeelte weg.
Ook hier zou het en-en-en moeten zijn ...
Blij met de punten ...
Is je in retrospectief duidelijk geworden wat de kwaliteiten van JOR, Cock Jol en vd Boog waren? Mij nl. niet.Duke schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet achter ben wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars precies zijn.
Zij hadden de kans en hebben er m.i. niets van gebakken. Nu hebben anderen de kans. Such is life.
Mwah, zeker tegen Celtic zou de A1 meer kans hebben met oudere en sterkere spelers, zelfs al waren die niet zo talentvol. Met al die jonkies starten houdt het risico in dat ze overlopen worden.
We zitten nu met onze neus op het computerscherm. Foei, foei, de rechtsback van de A1 kan er niets van. Op die manier oordelen is niet helemaal eerlijk. De rechtsback in het team van Kluivert en Seedorf kon er ook niets van. (Uit mijn hoofd: Robel Goitom.)
We zitten nu met onze neus op het computerscherm. Foei, foei, de rechtsback van de A1 kan er niets van. Op die manier oordelen is niet helemaal eerlijk. De rechtsback in het team van Kluivert en Seedorf kon er ook niets van. (Uit mijn hoofd: Robel Goitom.)
Dat zouden we toch juist niet meer doen?999 schreef:En " normaal " gesproken wordt het nivo w.b. opleiden gemeten aan de prestaties van het elftal.

Tegenwoordig moeten we juichen voor de Europese titels van Oranje onder 21/onder 19/onder 17. Vroeger, toen Nederland nog een talentenfabriek was, hoorde je daar nooit iets over.
Om slechte prestaties uit het verleden te gebruiken om te zeggen dat het niet veel uitmaakt dat het nog niet veel beter gaat vind ik een zwaktebod eerlijk gezegd. Ik had allang verwacht dat iemand hier had toegelicht wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars dan wel zijn, maar voorlopig blijft het stil.wimpey schreef:Is je in retrospectief duidelijk geworden wat de kwaliteiten van JOR, Cock Jol en vd Boog waren? Mij nl. niet.Duke schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet achter ben wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars precies zijn.
Zij hadden de kans en hebben er m.i. niets van gebakken. Nu hebben anderen de kans. Such is life.
Laat ik dan een voorbeeld noemen: Cruijff gaat er prat op dat er veel individuele aandacht wordt besteed aan spelers, door toppers uit het verleden: Bergkamp die de spitsen onder handen neemt, Stam die met de verdedigers aan het werk gaat. Zie jij de resultaten daarvan al in het veld terug? Van Rhijn, Van den Hoorn, Sigthorsson, Hoesen, zie jij spelers die duidelijk beter zijn geworden de afgelopen jaren? Ja, Blind misschien, maar om die nu als voorbeeld te gebruiken.

Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
GK 1 Boy Waterman
RB 2 Gianni Zuiverloon
CB 4 Arnold Kruiswijk
CB 18 Ryan Donk
LB 5 Erik Pieters
DM 6 Hedwiges Maduro (c)
CM 8 Royston Drenthe
CM 11 Daniël de Ridder
AM 10 Otman Bakkal
CF 13 Maceo Rigters
CF 9 Ryan Babel
Bij Belgie speelden Vertonghen, Fellaini, Witsel. Bij Portugal Moutinho en Nani. Bij Engeland Hart, Baines, Young, Cahill. Italia had oa Chiellini, Montolivo, Rossi.
Jong Oranje won.
RB 2 Gianni Zuiverloon
CB 4 Arnold Kruiswijk
CB 18 Ryan Donk
LB 5 Erik Pieters
DM 6 Hedwiges Maduro (c)
CM 8 Royston Drenthe
CM 11 Daniël de Ridder
AM 10 Otman Bakkal
CF 13 Maceo Rigters
CF 9 Ryan Babel

Bij Belgie speelden Vertonghen, Fellaini, Witsel. Bij Portugal Moutinho en Nani. Bij Engeland Hart, Baines, Young, Cahill. Italia had oa Chiellini, Montolivo, Rossi.
Jong Oranje won.
Wat bedoel je hiermee ?.Jöhnk schreef:Dat zouden we toch juist niet meer doen?999 schreef:En " normaal " gesproken wordt het nivo w.b. opleiden gemeten aan de prestaties van het elftal.![]()
Tegenwoordig moeten we juichen voor de Europese titels van Oranje onder 21/onder 19/onder 17. Vroeger, toen Nederland nog een talentenfabriek was, hoorde je daar nooit iets over.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Is wel erg makkelijk, zeg. Het blijven momentopnames en nu het even niet loopt, gaan we er conclusies aan verbinden. Als ik dat geweten had, dan had ik dit topic ook even aangegrepen na onze geweldige optredens tegen City bijvoorbeeld. Had ik het hele elftal er bij kunnen slepen door te zeggen hoeveel beter ze zijn geworden. Nogmaals, momentopnames. Half AT liep het dun door de broek toen men PSV live zag tegen Zulte. Wijnaldum en Bakkali waren klasbakken, jongens die we missen bij Ajax. Nu drie maanden later is die momentopname ook weer voorbij.Duke schreef:Om slechte prestaties uit het verleden te gebruiken om te zeggen dat het niet veel uitmaakt dat het nog niet veel beter gaat vind ik een zwaktebod eerlijk gezegd. Ik had allang verwacht dat iemand hier had toegelicht wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars dan wel zijn, maar voorlopig blijft het stil.wimpey schreef:Is je in retrospectief duidelijk geworden wat de kwaliteiten van JOR, Cock Jol en vd Boog waren? Mij nl. niet.Duke schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet achter ben wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars precies zijn.
Laat ik dan een voorbeeld noemen: Cruijff gaat er prat op dat er veel individuele aandacht wordt besteed aan spelers, door toppers uit het verleden: Bergkamp die de spitsen onder handen neemt, Stam die met de verdedigers aan het werk gaat. Zie jij de resultaten daarvan al in het veld terug? Van Rhijn, Van den Hoorn, Sigthorsson, Hoesen, zie jij spelers die duidelijk beter zijn geworden de afgelopen jaren? Ja, Blind misschien, maar om die nu als voorbeeld te gebruiken.
Ajax zit gewoon in een dip en de vorm ontbreekt. Als Duarte weer terug is, de Jong weer in vorm geraakt, Fischer weer iets van zijn klasse hervindt en het achterin wat zekerder wordt, dan ben ik er van overtuigd dat we goeie dingen laten zien.
Volgens mij is de trend dan dat het elke eerste helft van het seizoen dan niet loopt onder de Boer en deze TH. Maar je hebt gelijk kampioen-technisch gezien is er nog niks aan de hand, want het zijn maar 3 puntjes .Dat is maar goed ook ook voor AJAX en het TH.Je moet er niet aan denken dat het nu al zo'n 10 punten zou zijn geweest begin November.lol ..
Voetbal is niet om aan te gluren, 17 verlies punten.Maar vorig seizoen ging wel een keertje goed tegen M.C. .. :) ..
Voetbal is niet om aan te gluren, 17 verlies punten.Maar vorig seizoen ging wel een keertje goed tegen M.C. .. :) ..
Blij met de punten ...
Het is inderdaad makkelijk, en een momentopname. Maar kun jij dan aangeven waar Jonk, Bergkamp en Overmars in uitblinken? Cruijff heeft het over supermensen, maar waar blijkt dat uit? Ik zou het graag zien, echt.Peter schreef:Is wel erg makkelijk, zeg. Het blijven momentopnames en nu het even niet loopt, gaan we er conclusies aan verbinden. Als ik dat geweten had, dan had ik dit topic ook even aangegrepen na onze geweldige optredens tegen City bijvoorbeeld. Had ik het hele elftal er bij kunnen slepen door te zeggen hoeveel beter ze zijn geworden. Nogmaals, momentopnames. Half AT liep het dun door de broek toen men PSV live zag tegen Zulte. Wijnaldum en Bakkali waren klasbakken, jongens die we missen bij Ajax. Nu drie maanden later is die momentopname ook weer voorbij.Duke schreef:Om slechte prestaties uit het verleden te gebruiken om te zeggen dat het niet veel uitmaakt dat het nog niet veel beter gaat vind ik een zwaktebod eerlijk gezegd. Ik had allang verwacht dat iemand hier had toegelicht wat de kwaliteiten van Jonk, Bergkamp en Overmars dan wel zijn, maar voorlopig blijft het stil.wimpey schreef: Is je in retrospectief duidelijk geworden wat de kwaliteiten van JOR, Cock Jol en vd Boog waren? Mij nl. niet.
Ajax zit gewoon in een dip en de vorm ontbreekt. Als Duarte weer terug is, de Jong weer in vorm geraakt, Fischer weer iets van zijn klasse hervindt en het achterin wat zekerder wordt, dan ben ik er van overtuigd dat we goeie dingen laten zien.
Salvador Dali
Salvador Dali
Een team met sterke jongens als Kruiswijk, Donk, Pieters, Maduro, Babel...Peter schreef:GK 1 Boy Waterman
RB 2 Gianni Zuiverloon
CB 4 Arnold Kruiswijk
CB 18 Ryan Donk
LB 5 Erik Pieters
DM 6 Hedwiges Maduro (c)
CM 8 Royston Drenthe
CM 11 Daniël de Ridder
AM 10 Otman Bakkal
CF 13 Maceo Rigters
CF 9 Ryan Babel
![]()
Jong Oranje won.
In Zeist willen ze titels winnen bij de jeugd. Daarom schuiven ze zelden spelers door en selecteren ze op fysiek.
Dat is dus moeilijk om aan te geven, aangezien ze geen elftal onder hun hoede hebben dat je 2 keer per week kunt be- / veroordelen. Hun functie is nu eenmaal (middel)lange termijn.Duke schreef: Het is inderdaad makkelijk, en een momentopname. Maar kun jij dan aangeven waar Jonk, Bergkamp en Overmars in uitblinken? Cruijff heeft het over supermensen, maar waar blijkt dat uit? Ik zou het graag zien, echt.
Ik mag natuurlijk niet vergelijken en naar het verleden kijken, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hun voorgangers (die ik voor het gemak maar even JOR, Blind en Boog noem) Ajax vooruit geholpen hebben.