De Boer trok zelf onlangs de vergelijking met vroeger. Toen was hij 'niet afgetraind' en had hij 'een plofkop.'
Moderator: mods
Precies, zij heeft te maken gehad met Tante Sien en heeft dat moeten veranderen.Yopi schreef:Je bedoelt de 'sportmaaltijden' van Tante Sien? Broodje bal, broodje kaas...![]()
De Boer trok zelf onlangs de vergelijking met vroeger. Toen was hij 'niet afgetraind' en had hij 'een plofkop.'
Dit zegt ie:Marillion schreef:Dat zegt hij toch niet? Hij haalt de naam van Cruijff er bij om te laten zien dat hij niet tegen moderne begeleiding is. Niet dat hij dit allemaal heeft bedacht en ingevoerd.
Of past dat niet zo goed bij de uitleg dat het allemaal aan Cruijff te danken zou zijn? Ajax is al langer bezig om de begeleiding te professionaliseren. En daar is men nog steeds mee bezig.Yopi schreef:Het is leuk dat Frank er zo enthousiast over praat, maar hij heeft het natuurlijk niet bedacht. Net zo min als Cruijff dat heeft gedaan.
Ajax life'Tante Sien' was negentien jaar lang een vertrouwd gezicht in het spelershome van Ajax in het oude stadion De Meer. Ze kwam op voorspraak van René Notten. Het spelershome was toen nog een nieuw iets.
Ze ging in 1975 gewoon een keer mee naar De Meer, op een maandag, om nooit meer weg te gaan. “De broodjes bal gehakt van tante Sien zijn de lekkerste die ik ooit heb gegeten,” aldus John van den Brom bijna een jaar geleden in onze rubriek 'Markante Ajacied'. Want 'tante Sien' was een markante Ajacied. Ook een kopje koffie doen met 'Tante Sien' was een begrip. Van den Brom: “De broodjes bal werden opgediend met mayonaise en satésaus. Toen kon dat nog allemaal hè? Die pasta's ook man, zo lekker, maar daar hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen. Kan je nagaan hoe snel het voetbal is veranderd.”
Het is net alsof er 'vroeger' bij Ajax niet over nagedacht werd. Dat wilde ik even rechtzetten.Marillion schreef:Zet dan ook dit stukje erbij:
Of past dat niet zo goed bij de uitleg dat het allemaal aan Cruijff te danken zou zijn? Ajax is al langer bezig om de begeleiding te professionaliseren. En daar is men nog steeds mee bezig.Yopi schreef:Het is leuk dat Frank er zo enthousiast over praat, maar hij heeft het natuurlijk niet bedacht. Net zo min als Cruijff dat heeft gedaan.
en nog meer over Moisander:Moisander: "Geen yoghurt en kaas meer"
Moest wel denken aan slechte Amerikaanse reclames, eind jaren 50, een dame die de tekst wel voorlas, maar er zelf niet in geloofde, maar eerlijk gezegd, het kan ook "Jiskefet" zijn geweest, wat een tekst. Lees de tekst drie keer achtereen!Zijn aandeel was zo groot met dank aan de voedingsdeskundige van Ajax. "Ik was niet helemaal topfit toen ik bij Ajax kwam. Nu ben ik topfit, ik ben nog nooit zo fit geweest. Daar moet ik de technische staf en diëtiste voor bedanken", vertelde hij aan Ajax Life. "Er zijn veel spelers die zich nog fitter zijn gaan voelen dankzij de diëtiste. Er is mij geadviseerd niet veel melkproducten te gebruiken. Ik kreeg echt een speciaal dieet. Zoals geen yoghurt meer als toetje. En geen blokjes kaas. Mijn vetpercentage is nog nooit zo laag geweest."
Zijn natuurlijk de verkeerde voedselpakketten, iets uit de oorlog?Onzin, dat voedingsadvies doen ze al vanaf de jaren 90, inderdaad... toen Louis en Co de scepter zwaaiden.
Zoiets gebeurt internationaal met Ajax!Kijk maar hoe fit en fysiek sterk veel ploegen zijn. Als je daarbij achter blijft dan lopen tegenstanders je kapot.
Je ziet ook amper meer individuele acties, aanvallende intenties, heeft dat met elkaar te maken? Ik wil, in dat geval vooral patat met "broodjes kroket".Wat me opviel: zelfs vandaag de dag kun je op De Toekomst amper iets gezonds te eten krijgen.
Nog niet in kleur, denk ik.Die motivatievideo's was toch ook nog een innovatie van Jol waar toen lacherig over werd gedaan? Of zijn het heel andere video's?
Fitter dan ooit, maar voetbalt hij ook beter? Wat mij betreft "Een kilo kaas per dag voor Moisander".Een aspect daarvan is dat het helpt. Moisander voelt zich fitter dan ooit. Dan laat hij graag die blokjes kaas staan.
Dat is het vreemde van het tegenwoordige Ajax, want ik heb liever een paar Zlatan's die pizza's eten, dan de Denen aan de postelein. Ik zie het al voor me:"Nee, Luukje, laat Vickie nou de postelein ( Nee, dat is geen graes) snijden, want Lasje weet dat onze hopman dat zo wil."Toen Zlatan bij Ajax speelde leefde hij op pizza's. Dat kan toch niet?
Het huidige Ajax, saaier dan Dynamo Kiev.En jongens die niet serieus zijn moet je sowieso niet willen.
Demosthenes schreef: Het huidige Ajax, saaier dan Dynamo Kiev.
Het geeft mijns inziens vooral weer hoe conservatief de voetbalwereld is. Gezonde voeding: stel je voor! Ook het mentale aspect wordt onderbelicht. De vooronderstelling dat een uitwedstrijd zwaarder is dan een thuiswedstrijd, gaat er bij de voetbalvolger in als Gods woord in een ouderling. Waarom in hemelsnaam?Yopi schreef:Complimenten, Demo. Overal commentaar op en niets gezegd.