De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Yopi
Erelid

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Yopi » wo okt 09, 2013 9:59 pm

Wat een lol. :biggrin.gif:

Wat zouden Tante Tiny en Brands bij PSV verdienen? Of Van Geel bij F?

999

Bericht door 999 » wo okt 09, 2013 10:35 pm

Ah, nu halen we Psv ( Feyenoord ) er maar weer bij ... Is het niet v.d. Boog ect. ect. dan komen we wel weer uit bij een andere club.

Wij moeten AJAX kritisch volgen, wat en hoe het bij Psv ( Feyenoord ) gaat boeit me niet zo ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 7:33 am

Demosthenes schreef: Wel accepteren dat de salarissen (al of niet met bonus) voor de directie redelijk (is niet hoog) zijn, maar dan ineens de fees voor Raiola (een vogel noemen?) "bizar hoog" noemen, dan is nog eens kronkelen.
Ik las dat Raiola voor de transfer van Anita naar Newcastle een miljoen ving, nadat hij pas een week (!) diens zaakwaarnemer was. Zó snel verdient een Ajax-directeur dat geld niet.
Le T. schreef: Ik denk eerder dat het antwoord je niet bevalt... Het gaat Ajax sportief en financieel voor de wind. Daarvoor worden de eindverantwoordelijken nog eens extra beloond.
Dus VdBoog krijgt nog een zak geld? [/quote]

Ik mag vd Aat niet als voorbeeld gebruiken, jij Boog wel...

Ik wist dat je het kon: Boog verantwoordelijk houden voor het feit dat Ajax er sportief en financieel weer goed op staat. :biggthumpup.gif:

999

Bericht door 999 » do okt 10, 2013 8:08 am

1 Miljoen maar ?, ik las ergens 2 Miljoen ...
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 10:08 am

Yopi schreef:Ik vind die salarissen ook erg hoog, maar blijkbaar hoort het erbij? :confused.gif:
Hoezo blijkbaar?
Whitey on the moon.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 10, 2013 10:35 am

Omdat er in de voetbalwereld belachelijk betaald wordt.

Laten we wel zijn, de directeuren van Ajax verdienen minder dan een wisselspeler als Lasse Schöne.

Martin Jol verdiende bijna twee miljoen per jaar. Dát is pas overbetalen! Vooral omdat we het hebben over een echt niet zo bijzondere trainer. Als je de top van de top zou kunnen krijgen, dan lag het weer anders. Kortom, wat is wijsheid?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 10:43 am

Yopi schreef:Omdat er in de voetbalwereld belachelijk betaald wordt.

Laten we wel zijn, de directeuren van Ajax verdienen minder dan een wisselspeler als Lasse Schöne.

Martin Jol verdiende bijna twee miljoen per jaar. Dát is pas overbetalen! Vooral omdat we het hebben over een echt niet zo bijzondere trainer. Als je de top van de top zou kunnen krijgen, dan lag het weer anders. Kortom, wat is wijsheid?
Ik vind het vooral frappant dat ze allemaal een bonus krijgen. Zo krijg je dus de 'incentive' om niet teveel te investeren in de spelersgroep, omdat dat weleens wat geld kan gaan kosten. Tevens zie ik niet de waarde van Overmars in de behaalde kampioenschappen van FdB. Als iemand die bonus verdiend is Frank het wel. Maar ja... Marc Netto laat natuurlijk geen cent lopen.
Whitey on the moon.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 10, 2013 10:49 am

Zo krijg je dus de 'incentive' om niet teveel te investeren in de spelersgroep, omdat dat weleens wat geld kan gaan kosten.
Hoe kom je daarbij? Een deel van die bonussen zal samenhangen met het kampioenschap.

Er was sportief én financieel resultaat. Nogal logisch dat er dan bonussen zijn.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 10, 2013 10:58 am

GangstaRiB schreef:Ik vind het vooral frappant dat ze allemaal een bonus krijgen. Zo krijg je dus de 'incentive' om niet teveel te investeren in de spelersgroep, omdat dat weleens wat geld kan gaan kosten.
Weet jij dan op welke gronden ze die bonus hebben gekregen? :confused.gif:
Ik begrijp je verwijt niet zo goed. De RVC doet het juist goed, ze hebben de rem erop gezet. Daarmee voorkomen ze dat de TD en de trainer de portemonnee omkeren onder het motto: na mij de zondvloed.
Tevens zie ik niet de waarde van Overmars in de behaalde kampioenschappen van FdB. Als iemand die bonus verdiend is Frank het wel.
Dat vind ik onzin. Frank de Boer doet het niet alleen. Ze winnen samen, ze verliezen samen. De directie moet zorgen dat De Boer onder optimale omstandigheden kan werken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 11:08 am

Jöhnk schreef:
Zo krijg je dus de 'incentive' om niet teveel te investeren in de spelersgroep, omdat dat weleens wat geld kan gaan kosten.
Hoe kom je daarbij? Een deel van die bonussen zal samenhangen met het kampioenschap.

Er was sportief én financieel resultaat. Nogal logisch dat er dan bonussen zijn.
Ik vind dat de selectie kwalitatief uitgehold is. Dus om dat financiele resultaat sta ik als supporter niet te springen. Je hoeft niet in de rode cijfers te duiken, maar geld op de bank houden heeft als voetbalclub ook niet veel zin.
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do okt 10, 2013 11:14 am

Dus jij vindt serieus dat op basis van jouw mening (of die van Le T.?) over de selectie een bonus wel of niet moet worden uitgekeerd? En niet op basis van het sportieve resultaat?

Baseman

Bericht door Baseman » do okt 10, 2013 11:14 am

Yopi schreef:Dat vind ik onzin. Frank de Boer doet het niet alleen. Ze winnen samen, ze verliezen samen. De directie moet zorgen dat De Boer onder optimale omstandigheden kan werken.
Helemaal mee eens.
Toch is het altijd de trainer die wordt ontslagen bij slechte resultaten...dan is het samen verliezen ineens ver te zoeken.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 11:16 am

Jöhnk schreef:Dus jij vindt serieus dat op basis van jouw mening (of die van Le T.?) over de selectie een bonus wel of niet moet worden uitgekeerd? En niet op basis van het sportieve resultaat?
Nee hoor, de resultaten liegen niet. Echter, ik kijk ook weleens een wedstrijd van Ajax en dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het sportief allemaal niet meevalt. Maar ja... laten we vooral veel geld uitkeren aan die resultaten behaald met afzichtelijk voetbal. De fluwelen revolutie dendert doorrrrr.
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 11:17 am

Baseman schreef:
Yopi schreef:Dat vind ik onzin. Frank de Boer doet het niet alleen. Ze winnen samen, ze verliezen samen. De directie moet zorgen dat De Boer onder optimale omstandigheden kan werken.
Helemaal mee eens.
Toch is het altijd de trainer die wordt ontslagen bij slechte resultaten...dan is het samen verliezen ineens ver te zoeken.
:biggthumpup.gif:
Whitey on the moon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do okt 10, 2013 11:25 am

GangstaRiB schreef:
Jöhnk schreef:Dus jij vindt serieus dat op basis van jouw mening (of die van Le T.?) over de selectie een bonus wel of niet moet worden uitgekeerd? En niet op basis van het sportieve resultaat?
Nee hoor, de resultaten liegen niet. Echter, ik kijk ook weleens een wedstrijd van Ajax en dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het sportief allemaal niet meevalt. Maar ja... laten we vooral veel geld uitkeren aan die resultaten behaald met afzichtelijk voetbal. De fluwelen revolutie dendert doorrrrr.
Mooie afsluiter.

Het gaat erom dat er perfect objectieve maatstaven beschikbaar zijn voor het meten van sportief rendement. Dan lijkt het me logisch dat je die maatstaven aanhoudt, en niet een mening op een forum dat het voetbal afzichtelijk was. Of een mening dat de selectie van PSV veel beter was (waar dan uiteraard niet op wordt teruggekomen als er aan het eind van de rit een gat van zeven punten is).

Want op andere fora lees je weer dat Ajax de CL in 1995 won omdat PSV een tussenjaar had. En hier lees je dat de drie titels op rij (een unieke prestatie) van Spanje niets voorstellen. Het is makkelijk roepen, maar met topsportmentaliteit heeft het niks te maken.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 10, 2013 11:25 am

Baseman schreef:
Helemaal mee eens.

De trainer is dan ook degene die verantwoordelijk is voor de resultaten. Ieder zijn werk.

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Wij kunnen erover meepraten. Tot voor kort had Ajax elke anderhalf jaar een nieuwe trainer. Zo probeerden de directie en de leden van de RVC hun hachje te redden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 10, 2013 11:26 am

GangstaRiB schreef:
We kunnen wel blijven verzanden in de discussie of het spel aantrekkelijk is of niet maar wat zou in jouw ogen nou een goede bonusregeling zijn voor management en directie? Ik ben ook niet enthousiast over het spel maar als je zo'n regeling wilt opstellen zul je objectief meetbare doelen moeten hanteren. Aantrekkelijk spel is subjectief. Dan kom je toch terecht in behaalde resultaten (sportief en financieel).

Zelf zou ik er voorstander van zijn om voor management en directie meer naar de lange termijn te kijken. Dan heb je het bijvoorbeeld over 3 keer kampioen in 5 jaar tijd en een positief financieel resultaat over diezelfde periode. Iets in die richting. Spelers en technische staf reken je wel op de korte termijn af, dus per seizoen.

Zoek doelstellingen die bij de functie passen.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 11:42 am

Het mooie is natuurlijk ook dat fans altijd gelijk hebben.

Vorig seizoen had menigeen het ook over een verzwakte selectie, tussenjaar of -jaren, het geld moest rollen. Afloop is bekend.

Diezelfde fans zoeken dan natuurlijk naar "verzachtende omstandigheden" om dat succes te relativeren. Nieuw seizoen, nieuwe kansen om hetzelfde riedeltje weer af te steken. Ze hebben immers gelijk.

Feit is dat het Ajax sportief en financieel beduidend beter gaat dan in het recente verleden. Ik mag het niet optypen, maar we zijn in de voorgaande 3 seizoenen even vaak kampioen geworden als in 14 seizoenen daarvoor. Waarvoor natuurlijk ook weer "verzachtende omstandigheden" gezocht en gevonden worden. :smallgrin.gif:

Persoonlijk ben ik een vrij tevreden Ajacied. Er kan nog veel beter, maar de Ajax-organisatie maakt op mij de indruk dat er eenheid van denken en handelen is. Wat ze zeggen, wordt vrij consequent omgezet. Dat lijkt me voorwaarde #1 om beter te worden.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 10, 2013 11:53 am

Baseman schreef: Toch is het altijd de trainer die wordt ontslagen bij slechte resultaten...dan is het samen verliezen ineens ver te zoeken.
TD zijn is een mooie baan: je wordt er vrijwel nooit uitgemept. De TD is vaak degene die enerzijds over de samenstelling van een selectie en de aanstelling van de trainer gaat. En anderzijds over het lange termijnbeleid van een club.

Vaak dient de trainer ook nog eens verantwoording af te leggen aan de TD. Dan ben je als trainer een easy target: een TD kan je ontslag zowel rechtvaardigen door op de korte - als op de lange termijn te wijzen.

Probleem is natuurlijk dat de TD in menig directie van een voetbalorganisatie de enige is met voetbalverstand.

Helemaal krom wordt het trouwens wanneer TD en trainer in één persoon verenigd zijn.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 10, 2013 11:59 am

Over 2009/2010 leed Ajax nog een recordverlies van 21 miljoen euro. En werd geen kampioen. Geld moet rollen. :hypocrite.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do okt 10, 2013 12:04 pm

Jöhnk schreef:
GangstaRiB schreef:
Mooie afsluiter.

Het gaat erom dat er perfect objectieve maatstaven beschikbaar zijn voor het meten van sportief rendement. Dan lijkt het me logisch dat je die maatstaven aanhoudt, en niet een mening op een forum dat het voetbal afzichtelijk was. Of een mening dat de selectie van PSV veel beter was (waar dan uiteraard niet op wordt teruggekomen als er aan het eind van de rit een gat van zeven punten is).

Want op andere fora lees je weer dat Ajax de CL in 1995 won omdat PSV een tussenjaar had. En hier lees je dat de drie titels op rij (een unieke prestatie) van Spanje niets voorstellen. Het is makkelijk roepen, maar met topsportmentaliteit heeft het niks te maken.
Joh, ik gun ze alle bonussen die ze toekomen. Het zijn misschien objectieve maatstaven, maar zeggen nou niet superveel over het effect op langere termijn. Dat is waar ik me meer zorgen over maak. Stel je mist dit seizoen de CL-inkomsten doordat je weigert geld uit te geven om je selectie te vesterken, loop je weer achter de feiten aan.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 10, 2013 12:12 pm

Yopi schreef:Over 2009/2010 leed Ajax nog een recordverlies van 21 miljoen euro. En werd geen kampioen. Geld moet rollen. :hypocrite.gif:
Ja, dat was het werk van het vorige vriendenkliekje van Cruijff.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 10, 2013 12:13 pm

Nee, hoor. Eindverantwoordelijk was de RVC onder leiding van Coronel.
Ik ben dolblij dat de huidige RVC er anders naar kijkt. De Boer kan hoog en laag springen, hij krijgt géén zak met geld.

@Gangsta: het is niet gezegd dat Ajax mét versterkingen wel de CL had gehaald. Begrijp dat nou eens. Misschien was Van Ginkel wel zwaar geblesseerd geraakt, en had Maher geworsteld met zijn vorm. :confused.gif:

zeux

Bericht door zeux » do okt 10, 2013 12:17 pm

Yopi schreef:Het is niet gezegd dat Ajax mét versterkingen wel de CL had gehaald. Begrijp dat nou eens. Misschien was Van Ginkel wel zwaar geblesseerd geraakt, en had Maher geworsteld met zijn vorm. :confused.gif:
Zoals het ook zou kunnen dat Maher fantastisch met Frank zou klikken, perfect in de attitude van Ajax zou passen en de pannen van het dak zou spelen. En Van Ginkel bij Ajax nooit in die specifieke spelsituatie was gekomen en nooit geblesseerd zou zijn geraakt.

Beiden is speculeren, want ze zijn niet naar Ajax gekomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 10, 2013 12:23 pm

Juist. Het is speculeren. Ajax kan geen toppers halen, dus bij elke aankoop is het weer de vraag of hij iets gaat toevoegen.

Plaats reactie