Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
-
Domme keuze van Van Basten, want als iemand linskvoor ingezet hoort te worden nu Sulejmani niet kan spelen is dat Leonardo wel. De linkerkant wordt vrijwel niet gebruikt, het lijkt alsof er geen linkerkant op het veld bestaat. Nu zette hij er een diepgaande middenvelder(Sarpong) en later een spits(Cvitanich) voor in de plaats.
Eens. De wissels van Van Basten waren prima. Al had ik zelf Sarpong op de plek van De Jong neergezet, maar goed.Baseman schreef:Na het inbrengen van Cvitanich werd Ajax eindelijk gevaarlijk en scoorde men later ook, het is maar wat je dom noemt...
Hopelijk speelt Cvitanich donderdag weer. Ik verwacht het wel. Leuk voor die jongen. Hij wil zich echt heel graag bewijzen aan het thuispubliek.
Als je Leonardo wilt zien spelen ben je het niet eens waard om te leven. ;-)Vedette-10- schreef:Domme keuze van Van Basten, want als iemand linskvoor ingezet hoort te worden nu Sulejmani niet kan spelen is dat Leonardo wel. De linkerkant wordt vrijwel niet gebruikt, het lijkt alsof er geen linkerkant op het veld bestaat. Nu zette hij er een diepgaande middenvelder(Sarpong) en later een spits(Cvitanich) voor in de plaats.
Laat die gast aub opzouten! Ajax onwaardige voetballer.
-
-
-
-
Leonardo is een speler met een goede dribbel, die dus een gaatje kan vinden en kan uitbuiten met snelheid en creativiteit. Je moet hem alleen niet een taak geven in het veldspel, je moet hem de vrijheid geven om individueel het verschil te maken. Net als Sulejmani en Suarez trouwens.
En het is niet zo'n koekenbakker zoals jij hem omschrijft, want hij kan lekker voetballen.
En het is niet zo'n koekenbakker zoals jij hem omschrijft, want hij kan lekker voetballen.
-
Snelheid, techniek en dribbelen zijn zijn sterke punten. Voor een aanvaller zijn dat de belangrijke eigenschappen. Zijn traptechniek mag inderdaad beter en hij moet vaker balans zoeken(zodat je rust kan hebben) als hij de bal heeft. 2 Verbeterpuntjes en je hebt een topper, maar jij kan blijkbaar niet door zijn mindere functioneren prikken.
Als ik jou hoor dan kan hij maar beter stoppen met voetbal, wie ben jij om hem zo te bestempelen? Om hem als een prutser te gaan afschilderen is onwetendheid om niet-willen-wetenheid, in ieder geval zeer onverstandig. Ik had je hoger zitten.
Als ik jou hoor dan kan hij maar beter stoppen met voetbal, wie ben jij om hem zo te bestempelen? Om hem als een prutser te gaan afschilderen is onwetendheid om niet-willen-wetenheid, in ieder geval zeer onverstandig. Ik had je hoger zitten.
-
Als er 1 iemand vol bravoure in de Kuip speelde was hij dat wel. De rest durfde geeneens de bal te krijgen om het verschil te maken, bovendien heeft hij bijna geen balverlies geleden. Vaak werd het gestopt door een overtreding, nog vaker werd een onzuivere pass onderschept naar hem. En als hij dichter bij de goal die acties inzet dan is het een topper? Gewoon slecht neergezet door Marco. En als hij de bal zo goed kwijtkon dan speelde hij heus wel af, maar die optie was er vaak niet.
Het is heel simpel om het ongeluk op hem te schuiven, want hij deed het prima.
Het is heel simpel om het ongeluk op hem te schuiven, want hij deed het prima.
Het was gewoon hetzelfde oude liedje, bal ontvangen, draaien en de bal weer kwijtraken. Het enige dat Leonardo WEL in de kuip doet maar nergens anders is een stuk(je) achter z'n tegenstander aanlopen wanneer hij de bal heeft verloren.
Je hebt deels gelijk, Leonardo is onwijs snel, heel erg technisch en is daarom ook in potentie een hele goede buitenspeler. Hij mist echter overzicht, inzicht en een goede voorzet of pass. Z'n rendement is gewoon nul. Met die paar minuten van Cvitanich tegen Utrecht was ik al meer content dan met die 90 van Leonardo in de kuip...
Je hebt deels gelijk, Leonardo is onwijs snel, heel erg technisch en is daarom ook in potentie een hele goede buitenspeler. Hij mist echter overzicht, inzicht en een goede voorzet of pass. Z'n rendement is gewoon nul. Met die paar minuten van Cvitanich tegen Utrecht was ik al meer content dan met die 90 van Leonardo in de kuip...
-
Dat is een misvatting, want vrijwel alleen door overtredingen werd hij afgestopt. En inderdaad, als hij de bal heeft dan wil hij een actie gaan maken. Maar als er dan iemand in het midden opgesteld staat die meer het spel naar zich toetrekt dan krijg je ook dat hij minder de drang voelt om het persoonlijk af te handelen, dan wil hij simpel spelen en kracht sparen voor goede acties. Dat vergeten mensen wel is, met hoeveel kracht je moet smijten als de bal niet rondgaat.
-