Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

999

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » vr jan 29, 2010 1:11 pm

joey schreef:Ik ben niet veranderd, jij bent veranderd. De vorige trainers kregen er bij jou van langs, maar Jol mag alles. :confused.gif:

Ik heb niets tegen Jol, maar tot op heden bakt hij er weinig van. Dat constateer ik dan. Ajax speelt beroerd, er zit geen vooruitgang in. Het spijt me, maar ik kan er niets anders van maken.

En Jol kan van jou niks goed doen .. En dan zijn we weer terug bij af ...

Maar goed, mijn mening is als je zo weinig vertrouwen hebt in Jol dan mag je je wel eens uitspreken of dat ie nu weg moet ?.
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 29, 2010 1:36 pm

Emanuelson heeft enkelblessure
AMSTERDAM - Urby Emanuelson weet nog niet of hij zondag met Ajax tegen Feyenoord kan voetballen. Hij heeft een enkelblessure overgehouden aan de bekerwedstrijd van woensdag tegen NEC (3-2). Trainer Martin Jol beslist zaterdag of hij Emanuelson mee naar Rotterdam neemt.

Urby Emanuelson heeft een enkelblessure. ANPDe coach van Ajax kan wel weer beschikken over Eyong Enoh. De middenvelder is teruggekeerd van de Afrika Cup. ''Enoh heeft daar een paar wedstrijden gespeeld'', zei Jol. ''Maar hij is een krachtmens. Hij is er gewoon weer bij.''

Jol stelde vrijdag na de training dat de druk bij Ajax ligt. ''Feyenoord heeft een goede ploeg, maar het is ook lekker voetballen als je geen derde, tweede of kampioen moet worden. We zitten met Ajax nog in de beker en spelen binnenkort tegen Juventus in de Europa League. We hebben ook iets meer punten dan het vorige seizoen. Ik vind dat we redelijk constant presteren.''
Laat die man eerst eens bezig gaan om voetbal in de ploeg te krijgen. Wordt echt moe van dat gelul van hem.. Maar constant presteert hij idd.. constant matig spel.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 29, 2010 1:39 pm

Hij heeft gelijk, vergeleken met vorig jaar hebben we ongeveer evenveel punten en zijn we verder in de beker en even ver in de EL. Dat kun je met recht constant noemen.
I think I lost my fucking headache

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 29, 2010 2:56 pm

In dat geval had Jol beter zijn best moeten doen, want hij had moeten weten dat constant presteren niet voldoende is om kampioen te worden.

MvB

Bericht door MvB » vr jan 29, 2010 3:16 pm

LucaS schreef:Hij heeft gelijk, vergeleken met vorig jaar hebben we ongeveer evenveel punten en zijn we verder in de beker en even ver in de EL. Dat kun je met recht constant noemen.
Constant ten opzichte van vorig seizoen inderdaad. Maar het was aan het begin van het seizoen, volgens mij de bedoeling om het beter te doen dan het (slechte) vorige seizoen. Kortom: Jol geeft eindelijk toe dat hij het niks beter doet dan vBasten?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » vr jan 29, 2010 3:22 pm

Van Basten is ook niet ontslagen maar hij achtte zichzelf niet competent genoeg om manager van het eerste elftal te zijn.

We zijn pas 19 wedstrijden onderweg, veel te vroeg om de balans op te maken. Misschien wint Jol nog wel prijzen met Ajax en gaat het team beter voetbal spelen.
Ajax!

MvB

Bericht door MvB » vr jan 29, 2010 3:30 pm

Van Basten nam zelf afscheid, maar dat neemt niet weg dat zijn resultaten niet denderend waren.

De eindbalans voor Jol kan pas aan het eind van het seizoen opgemaakt worden inderdaad. De tussenbalans is dat Jol het licht beter doet dan vBasten qua resultaten, maar ik had toch wel op iets meer gehoopt eigenlijk. Maar we zullen zien wat er de tweede seizoenshelft gaat gebeuren.

jabu

Bericht door jabu » vr jan 29, 2010 4:09 pm

Baseman schreef:De logica is soms ver te zoeken.
Nu is hij bij lange na niet zo extreem als Van Basten, maar dat bedoel ik dus met trekjes van.
Oke. Ik vroeg het alleen omdat ik juist van Basten logischer vond in zijn keuzes dan Jol. Maar ja, ik had dan ook liever nog van Basten als trainer gehad dan Jol.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 29, 2010 4:55 pm

Rooie

Bericht door Rooie » vr jan 29, 2010 4:56 pm

De middelen niet, nu nog eens de wil niet.

999

Bericht door 999 » vr jan 29, 2010 5:08 pm

Peter schreef:Daar issie weer:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=96235

:excited.gif:
Wat doet ie nu verkeerd ?.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr jan 29, 2010 5:44 pm

Alle trainers praten daar nu over: Been, Rutten noem ze maar op. Het is namelijk transfertijd. Hij gebruikt het niet als excuus of zo, het zijn gewoon feiten. Het lijkt er nu op dat echt alles wat hij zegt, in het verkeerde pulletje valt. Heel vervelend.

peter

Bericht door peter » vr jan 29, 2010 7:41 pm

Blijkbaar zijn het geen feiten, want hij zei iets dergelijks ook al voor de komst van Lodeiro. Ik vertrouw hem niet als hij zegt dat ze intern niet over/met Rudolf praten, maar ok.

Ik heb het gevoel dat Jol telkens verongelijkt is dat hij niet kan kopen en dat hij het dan continu maar moet ventileren in de media.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jan 29, 2010 8:06 pm

Ach, hij is een ervaren trainer, hij dekt zich in. Als Ajax aan het einde van de rit met lege handen staat, ligt het niet aan hem maar aan het feit dat hij niet mocht investeren.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr jan 29, 2010 9:32 pm

Owh, ik had begrepen dat dat dan juist zou komen omdat ie wel heeft mogen investeren .. :confused.gif:
Blij met de punten ...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jan 29, 2010 9:56 pm

999 schreef:Owh, ik had begrepen dat dat dan juist zou komen omdat ie wel heeft mogen investeren .. :confused.gif:
Nee dat is pas volgend seizoen het geval..

goodfella

Bericht door goodfella » vr jan 29, 2010 11:59 pm

Jol heeft alweer 9 spelers mogen contracteren. Hij moet niet zo zeuren.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jan 30, 2010 11:07 am

9 aankopen? Ik tel er zeven. Verhoeven, Pantelic, Ze Eduardo, Kerlon, Atouba, de Zeeuw en Lodeiro? Suk is de club aan komen waaien. Boilesen is door de club gehaald na aanraden van de scouting. Enfin.
Vertonghen: We moeten het maximale van elkaar gaan eisen
Ajacieden steken koppen bij elkaar

AMSTERDAM - De spelers van Ajax hebben na de matige vertoning in het bekertoernooi tegen NEC (3-2) de koppen bij elkaar gestoken. ,,Zonder trainer erbij hebben we een goed gesprek gehad”, zegt Jan Vertonghen in de aanloop naar het duel met Feyenoord.

,,We willen mooi voetbal brengen. En omdat te bereiken moeten we het accepteren als er onderling kritiek wordt geleverd. We moéten het maximale van elkaar gaan eisen. In die fase zitten we nu. We spelen bij Ajax en moeten daardoor extra snel volwassen worden, omdat we een verplichting naar de club en de supporters hebben.”

De Belg heeft ondanks de mindere vorm van de Amsterdammers het volste vertrouwen in de goede afloop morgen. ,,Feyenoord zit na de bekeroverwinning op PSV boordevol vertrouwen. Bij ons loopt het op dit moment misschien even minder lekker. Maar we weten dat we een goed elftal hebben en als iedereen achter elkaar staat, kunnen we elke tegenstander verslaan. Een voordeel is dat we weer over iedereen kunnen beschikken. Om verschillende redenen hebben we Demy de Zeeuw, Luis Suarez, Eyong Enoh en Marko Pantelic moeten missen.” Urby Emanuelson (enkel) vormt voor morgen een vraagteken.

Dat Vertonghen zich langzaam maar zeker tot een van de leiders van het jonge Ajax ontpopt, laat hij blijken als Stefan Babovic ter sprake komt. ,,Ik heb gelezen dat zijn rode kaart in de heenwedstrijd hem nog erg dwars zit, hij vindt dat Ajax hem een oor heeft aangenaaid en hij het ‘payback time’ vindt.”

Dan gelaten: ,,Ik weet niet of hij speelt. We zullen wel zien. Als je mij zag na die elleboogstoot, was het voor mij duidelijk – nu nog steeds trouwens – wat er gebeurde. Als Stefan dit roept om er kracht uit te halen, moet hij dat doen. Wij kijken vooral naar onszelf”, aldus Vertonghen, die zich zelfs niet druk kan maken over het feit dat Pieter Vink – na PSV en FC Twente – dit seizoen voor de derde keer een beladen uitwedstrijd van de Amsterdammers fluit. ,,Ook voor het duel met FC Twente was er veel commotie, maar na het laatste fluitje heb ik hem gecomplimenteerd. Ik hoop dat hij nu net zo scherp is.”

Bron: Telesport

peter

Bericht door peter » za jan 30, 2010 11:10 am

Spelers komen soms aanwaaien en er wordt soms gescout, maar dan zijn het uiteraard wel aankopen. Ajax heeft gewoon 9 lopende contracten erbij, hoor.

D_skilled

Bericht door D_skilled » za jan 30, 2010 11:11 am

Ja, het zijn aankopen, maar niet allemaal op het conto van Jol te schrijven.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 30, 2010 4:18 pm

Op wiens conto dan? Oké, met Boilesen was Ajax al langer bezig en De Zeeuw stond ook vorig jaar al op het lijstje, maar verder? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za jan 30, 2010 6:01 pm

joey schreef:Op wiens conto dan? Oké, met Boilesen was Ajax al langer bezig en De Zeeuw stond ook vorig jaar al op het lijstje, maar verder? :confused.gif:
Jol ging toch overal over met zijn broer als PA. Vergeet het nieuwe contract voor Anita niet..

goodfella

Bericht door goodfella » za jan 30, 2010 7:13 pm

Er is geconstateerd dat het salarishuis buiten proporties is en wat doet men? Gewoon spelers blijven contracteren. Het financiele aspect wordt genegeerd. Het gaat enkel om Jol.

peter

Bericht door peter » zo jan 31, 2010 11:45 am

Nu ik de opstelling zie kan ik wel concluderen dat Jol heel erg zoekende is. Het middenveld ziet er weer helemaal anders uit. Is Lodeiro de missende schakel of zal Jol blijven zoeken naar de ideale elf.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 31, 2010 12:08 pm

Zo anders is het toch niet? Enoh is weer terug en Urby naar linksback. Alleen Lindgren is verrassend, de rest is vergelijkbaar.

Plaats reactie