De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Cruijff heeft toch vanaf het begin duidelijk aangegeven dat het hem vooral te doen was om het verbeteren van de jeugdopleiding? In dat licht gezien is dit wat mij betreft niet zo'n vreemd verhaal.
Nil volentibus arduum
-
Ja en het gaat zienderogen vooruit met die revolutie. Er zit al een aantal jaar amper voetbal in Ajax 1 (ow nee, we zijn 3x kampioen geworden. Alles is goed....). En dit jaar is er zelfs geweigerd om een investering te doen en daarvoor in plaats geld uit te geven aan waardeloze Barca-wissels.wimpey schreef:Nadruk ligt op het opkrikken van het niveau van de opleiding, waarvan Ajax-1 de vruchten moet gaan plukken. Bazoer en Tete waren in de voorbereiding de enigen die vanuit de opleiding even mee mochten doen bij de selectie. Dus dat het proces nog gaande is, lijkt me (ook) duidelijk.GangstaRiB schreef: Hij neemt bij voobaat al afstand van een eventuele uitslag van vanavond. En op langere termijn komt ie met vage termen als: "we zitten nu op 80% van het proces". Wat houdt die 80% in en wanneer komen we op 100%?
De teneur op AT is echter dat alles in het belachelijke wordt getrokken. Het enige dat ik JC e.c. v.w..b. die 'revolutie' verwijt, is de ambitie om het beter te doen dan JOR e.c.
De hele revolutie werd ontketend omdat Ajax in de pan gehakt werd tegen RM. Nu neemt JC alvast afstand van de komende wedstijd, zodat critici het eventuele resultaat niet als argument kunnen gebruiken. Beetje flauw.
Whitey on the moon.
Wim Jonk zat gisteravond vast peentjes te zweten, want Cruijff is superkritisch.
Even vaak als in 14 jaar daarvoor. Een trendbreuk dus.GangstaRiB schreef: (ow nee, we zijn 3x kampioen geworden. Alles is goed....).
Ajax gooit álles op de opleiding en jeugdscouting. Een duidelijke lijn.
Je kunt lullen als Brugman, maar ontkennen dat het beter gaat met onze club sinds RM-uit in 2010 is echt zinloos.
Ook in de toekomst zul je niet verhinderen dat jongens als Vertonghen, Suarez, Eriksen het hazenpad kiezen wanneer ze de tijd daarvoor rijp achten. Ajax is een club met beperkingen. Maar gaat al enige tijd veel beter met die beperkingen om dan gedurende een lange periode daarvoor.
-
Dat Ajax voor de jeugdopleiding gaat vind ik helemaal goed (in hoeverre zijn we ooit van die lijn afgeweken?). Tevens is het mij onduidelijk wat de huidige sportieve resultaten met de langere termijn te maken hebben. 3x kampioen worden reken ik op het conto van FdB en niet op de ingezette beleid. Er werd Jol (terecht) verweten dat hij een leger aan twijfelgevallen binnen haalde, maar het TH/Overmars doen het niet veel anders.wimpey schreef:Even vaak als in 14 jaar daarvoor. Een trendbreuk dus.GangstaRiB schreef: (ow nee, we zijn 3x kampioen geworden. Alles is goed....).
Ajax gooit álles op de opleiding en jeugdscouting. Een duidelijke lijn.
Je kunt lullen als Brugman, maar ontkennen dat het beter gaat met onze club sinds RM-uit in 2010 is echt zinloos.
Ook in de toekomst zul je niet verhinderen dat jongens als Vertonghen, Suarez, Eriksen het hazenpad kiezen wanneer ze de tijd daarvoor rijp achten. Ajax is een club met beperkingen. Maar gaat al enige tijd veel beter met die beperkingen om dan gedurende een lange periode daarvoor.
Daarom ben ik benieuwd wanneer die laatste 20% waar JC over spreekt, bereikt wordt. Wanneer mag het huidige beleid als succesvol worden beschouwd?
Whitey on the moon.
Periode 1996 – 2010 wellicht? Met een sporadische uitzondering.GangstaRiB schreef: Dat Ajax voor de jeugdopleiding gaat vind ik helemaal goed (in hoeverre zijn we ooit van die lijn afgeweken?).
Lijkt me evident: wanneer je voor doorstroming kiest, dan vervang je niet iedere uitgaande speler door een aankoop voor Ajax-1. Dus moet je er rekening mee houden dat er tijdelijk minder gepresteerd wordt, maar dat er perspectief is voor jeugdige spelers om zich te ontplooien.Tevens is het mij onduidelijk wat de huidige sportieve resultaten met de langere termijn te maken hebben.
Dat verbaast me niet.3x kampioen worden reken ik op het conto van FdB en niet op de ingezette beleid.
T.t.v. „Frank’s lijstje is ons lijstje“ werden andere spelers gehaald dan na het aantreden van Overmars. Bulykin bijv. Die categorie (oud, duur, geen meerwaarde) komt er onder Overmars niet meer in. En ja, ook Overmars haalt twijfelaars...Er werd Jol (terecht) verweten dat hij een leger aan twijfelgevallen binnen haalde, maar het TH/Overmars doen het niet veel anders.
Over Jol (Atouba, Lodeiro, Mido e.c.) hoeven we het eigenlijk niet te hebben. Dat ging helemaal nergens over. Die man dacht niet verder dan de volgende wedstrijd en had een broertje dood aan De Toekomst.
Ajax verving VDW, Vertonghen, Janssen, Anita, EH en Aissati door een mix van eigen jeugd en goedkope spelers van buitenaf met meerwaarde. En speelde in 12/13 m.i. beter voetbal dan het seizoen daarvoor. Dan doe je het op vele vlakken m.i. niet zo verkeerd.Wanneer mag het huidige beleid als succesvol worden beschouwd?
Vond jij Bulykin niet ooit een prima aanwinst?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Al sla je me dood...Duke schreef:Vond jij Bulykin niet ooit een prima aanwinst?
-
Ik geloof niet dat Jol de Toekomst links liet liggen, maar hij had geen trek om 2de rangs talenten te laten debuteren. Er loopt nu wel meer eigen jeugd in Ajax 1, maar het spelpeil heeft een bedenkelijk niveau. Het één heeft met het ander te maken.wimpey schreef:Periode 1996 – 2010 wellicht? Met een sporadische uitzondering.GangstaRiB schreef: Dat Ajax voor de jeugdopleiding gaat vind ik helemaal goed (in hoeverre zijn we ooit van die lijn afgeweken?).
Lijkt me evident: wanneer je voor doorstroming kiest, dan vervang je niet iedere uitgaande speler door een aankoop voor Ajax-1. Dus moet je er rekening mee houden dat er tijdelijk minder gepresteerd wordt, maar dat er perspectief is voor jeugdige spelers om zich te ontplooien.Tevens is het mij onduidelijk wat de huidige sportieve resultaten met de langere termijn te maken hebben.
Dat verbaast me niet.3x kampioen worden reken ik op het conto van FdB en niet op de ingezette beleid.
T.t.v. „Frank’s lijstje is ons lijstje“ werden andere spelers gehaald dan na het aantreden van Overmars. Bulykin bijv. Die categorie (oud, duur, geen meerwaarde) komt er onder Overmars niet meer in. En ja, ook Overmars haalt twijfelaars...Er werd Jol (terecht) verweten dat hij een leger aan twijfelgevallen binnen haalde, maar het TH/Overmars doen het niet veel anders.
Over Jol (Atouba, Lodeiro, Mido e.c.) hoeven we het eigenlijk niet te hebben. Dat ging helemaal nergens over. Die man dacht niet verder dan de volgende wedstrijd en had een broertje dood aan De Toekomst.
Ajax verving VDW, Vertonghen, Janssen, Anita, EH en Aissati door een mix van eigen jeugd en goedkope spelers van buitenaf met meerwaarde. En speelde in 12/13 m.i. beter voetbal dan het seizoen daarvoor. Dan doe je het op vele vlakken m.i. niet zo verkeerd.Wanneer mag het huidige beleid als succesvol worden beschouwd?
Tevens zie jij een vooruitgang in het voetbal, ik juist niet. Dat is waar ik me zorgen over maak. Teveel hang naar eigen jeugd die eigenlijk net niet goed genoeg is. En vervolgens je beleid rechtvaardigen door geen aankopen te halen vanwege de middelmatige jeugd. Ik geef het FdB te doen. Dat is wel één van de grootste kwaliteiten van FdB: hij zeurt nooit. Niet om aankopen, niet om scheidsrechters etc etc. Maar je kan me niet wijsmaken dat hij gelukkig is met de huidige selectie.
Whitey on the moon.
Wie? wimpey? Naar mijn mening heeft Bulykin het wel naar behoren gedaan.Duke schreef:Vond jij Bulykin niet ooit een prima aanwinst?
Zou een prima spits zijn voor clubs als Vitesse, Feyenoord etc.
Cruijff heeft niet zoveel te maken met het aankoopbeleid. Boeit hem ook niet. Als ik het zo bekijk is Theo van Duivenbode daar meer mee bezig dan hij.
De uitgangspunten van het ingezette beleid zijn goed. Daar zal (bijna) iedereen het over eens zijn, denk ik. Jeugdopleiding verbeteren, toptalenten scouten, geen peperdure aankopen meer en zo weinig mogelijk 'versterkingen' voor de breedte. Het gaat meer om de uitvoering.
De hervorming van de jeugdopleiding is een kwestie van de lange adem. Drie, vier jaar heb je wel nodig, wil je resultaten zien. Het voordeel is dat je er nog lang plezier van hebt. Zo heeft de opleiding van Tonnie BS en Cruijff ons nog tot in de negentiger jaren toptalenten opgeleid.
Het aankoopbeleid hangt samen met de hervorming van de jeugdopleiding. Er zal altijd gekocht moeten worden, zelfs als de opleiding grote talenten voortbrengt. De afstemming is een delicate zaak. Wanneer is een jeugdspeler er klaar voor? Staat er überhaupt een jeugdspeler klaar? We zitten wat dat betreft niet in de beste periode. Iedereen die Jong Ajax ziet spelen kan zien dat dat team niet bulkt van het talent. Ook de huidige A1 is geen toplichting. Moet er dan meer gekocht worden?
Ronald de Boer zei onlangs dat zijn broer getwijfeld had aan Maher. Hij wist niet zeker of Maher zijn geld waard was. Dat is een sportieve keuze. Als De Boer wel het volledige vertrouwen in Maher had gehad, zou die jongen nu waarschijnlijk in de Arena spelen.
Ik geloof er weinig van dat Ajax geen geld wil uitgeven. Ik denk eerder dat ze zo snel geen spelers weten te zitten die Ajax direct sterker maken. Dat is een kwestie van scouting. Het zegt weinig over het beleid. Een club kan een baggerbeleid voeren en toch regelmatig scoren op de transfermarkt dankzij die ene goede scout. Dat hebben we het afgelopen decennium bij Ajax zien gebeuren, waar JS Olsen enkele toppers heeft binnengebracht (naast een hoop mindere spelers).
De uitgangspunten van het ingezette beleid zijn goed. Daar zal (bijna) iedereen het over eens zijn, denk ik. Jeugdopleiding verbeteren, toptalenten scouten, geen peperdure aankopen meer en zo weinig mogelijk 'versterkingen' voor de breedte. Het gaat meer om de uitvoering.
De hervorming van de jeugdopleiding is een kwestie van de lange adem. Drie, vier jaar heb je wel nodig, wil je resultaten zien. Het voordeel is dat je er nog lang plezier van hebt. Zo heeft de opleiding van Tonnie BS en Cruijff ons nog tot in de negentiger jaren toptalenten opgeleid.
Het aankoopbeleid hangt samen met de hervorming van de jeugdopleiding. Er zal altijd gekocht moeten worden, zelfs als de opleiding grote talenten voortbrengt. De afstemming is een delicate zaak. Wanneer is een jeugdspeler er klaar voor? Staat er überhaupt een jeugdspeler klaar? We zitten wat dat betreft niet in de beste periode. Iedereen die Jong Ajax ziet spelen kan zien dat dat team niet bulkt van het talent. Ook de huidige A1 is geen toplichting. Moet er dan meer gekocht worden?
Ronald de Boer zei onlangs dat zijn broer getwijfeld had aan Maher. Hij wist niet zeker of Maher zijn geld waard was. Dat is een sportieve keuze. Als De Boer wel het volledige vertrouwen in Maher had gehad, zou die jongen nu waarschijnlijk in de Arena spelen.
Ik geloof er weinig van dat Ajax geen geld wil uitgeven. Ik denk eerder dat ze zo snel geen spelers weten te zitten die Ajax direct sterker maken. Dat is een kwestie van scouting. Het zegt weinig over het beleid. Een club kan een baggerbeleid voeren en toch regelmatig scoren op de transfermarkt dankzij die ene goede scout. Dat hebben we het afgelopen decennium bij Ajax zien gebeuren, waar JS Olsen enkele toppers heeft binnengebracht (naast een hoop mindere spelers).
Hij haalde liever Atouba, Verhoeven, Graafland, Kerlon, Lodeiro, Suk, Tainio, Mido e.c. Dát niveau levert de opleiding ook nog wel. En beter. Jol is de dood in de pot voor een jeugdige speler. Een voetbalcynicus ook.GangstaRiB schreef: Ik geloof niet dat Jol de Toekomst links liet liggen, maar hij had geen trek om 2de rangs talenten te laten debuteren.
Dat zou betekenen dat je het eens bent met de kritiek van Cruijff e.c. v.w.b. de opleiding. Bovendien: je kunt niet de opleiding centraal stellen én maar blijven kopen.Er loopt nu wel meer eigen jeugd in Ajax 1, maar het spelpeil heeft een bedenkelijk niveau. Het één heeft met het ander te maken.
In 12/13 vond ik het veel beter dan in 11/12, ja. In 13/14 is het tot dusver afschuwelijk, niet om aan te gluren. Maar ik geloof niet dat Fischer er ineens niets meer van kan. Of dat Vermeer ineens een slechte keep is. Of dat Boilesen niet meer op niveau komt.Tevens zie jij een vooruitgang in het voetbal, ik juist niet. Dat is waar ik me zorgen over maak.
Dat 'eigen' is me om het even. Ajax geeft jeugd weer een kans. Je haalt de volgende Eriksen niet naar Ajax wanneer je Fischer en Andersen nu een grote aankoop voor hun neus zet.Teveel hang naar eigen jeugd die eigenlijk net niet goed genoeg is. En vervolgens je beleid rechtvaardigen door geen aankopen te halen vanwege de middelmatige jeugd.
Frank is een escape artist, het glas is steeds half vol. Het gros van de spelers is niet in vorm en mist vertrouwen, of komt terug van een lange blessure, of ruikt nu z'n kans. Ik kan het helemaal mis hebben, maar ik geloof dat FdB daarin een volgende prachtige uitdaging ziet.Ik geef het FdB te doen. Dat is wel één van de grootste kwaliteiten van FdB: hij zeurt nooit. Niet om aankopen, niet om scheidsrechters etc etc. Maar je kan me niet wijsmaken dat hij gelukkig is met de huidige selectie.
Frank de Boer gelooft in Ajax en in het gevoerde beleid. Dat het af en toe tegen zit neemt hij op de koop toe.
De periode van Jol was het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Alles overboord waar Ajax voor staat alleen om de CL te halen en nog lukte het niet. Dan heb je dus niets.
De periode van Jol was het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Alles overboord waar Ajax voor staat alleen om de CL te halen en nog lukte het niet. Dan heb je dus niets.
-
Laat ik vooropstellen dat iedereen wil dat de jeugdopleiding zoveel mogelijk toppers aflevert. Ik ben het niet zozeer eens met Cruijff, omdat hij niet de enige is met die visie, maar over het algemeen is het voor Ajax (en dat geldt voor alle clubs in kleine voetballanden) van levensbelang om een goede opleiding te hebben. Ik vind alleen dat er nu té ver doorgeschoten wordt naar de jeugd.wimpey schreef:Hij haalde liever Atouba, Verhoeven, Graafland, Kerlon, Lodeiro, Suk, Tainio, Mido e.c. Dát niveau levert de opleiding ook nog wel. En beter. Jol is de dood in de pot voor een jeugdige speler. Een voetbalcynicus ook.GangstaRiB schreef: Ik geloof niet dat Jol de Toekomst links liet liggen, maar hij had geen trek om 2de rangs talenten te laten debuteren.
Dat zou betekenen dat je het eens bent met de kritiek van Cruijff e.c. v.w.b. de opleiding. Bovendien: je kunt niet de opleiding centraal stellen én maar blijven kopen.Er loopt nu wel meer eigen jeugd in Ajax 1, maar het spelpeil heeft een bedenkelijk niveau. Het één heeft met het ander te maken.
In 12/13 vond ik het veel beter dan in 11/12, ja. In 13/14 is het tot dusver afschuwelijk, niet om aan te gluren. Maar ik geloof niet dat Fischer er ineens niets meer van kan. Of dat Vermeer ineens een slechte keep is. Of dat Boilesen niet meer op niveau komt.Tevens zie jij een vooruitgang in het voetbal, ik juist niet. Dat is waar ik me zorgen over maak.
Dat 'eigen' is me om het even. Ajax geeft jeugd weer een kans. Je haalt de volgende Eriksen niet naar Ajax wanneer je Fischer en Andersen nu een grote aankoop voor hun neus zet.Teveel hang naar eigen jeugd die eigenlijk net niet goed genoeg is. En vervolgens je beleid rechtvaardigen door geen aankopen te halen vanwege de middelmatige jeugd.
Frank is een escape artist, het glas is steeds half vol. Het gros van de spelers is niet in vorm en mist vertrouwen, of komt terug van een lange blessure, of ruikt nu z'n kans. Ik kan het helemaal mis hebben, maar ik geloof dat FdB daarin een volgende prachtige uitdaging ziet.Ik geef het FdB te doen. Dat is wel één van de grootste kwaliteiten van FdB: hij zeurt nooit. Niet om aankopen, niet om scheidsrechters etc etc. Maar je kan me niet wijsmaken dat hij gelukkig is met de huidige selectie.
Ik ben het ook niet eens met je mening over de afgelopen seizoenen. Het wordt eigenlijk ieder jaar net iets minder dan het jaar ervoor. De resultaten worden geboekt en dat is knap. Maar het is echt lang geleden dat ik een goed Ajax zag en de ondergrens is echt enorm gezakt. Vorig jaar Ajax - Utrecht..... dat was bar en boos.
Whitey on the moon.
-
Wat? Jol haalde juist al enige wel de CL door 2 voorrondes door te worstelen. Want dat moest ie ook nog maar even voor elkaar krijgen na die puinhoop van MvB.Yopi schreef:Frank de Boer gelooft in Ajax en in het gevoerde beleid. Dat het af en toe tegen zit neemt hij op de koop toe.
Whitey on the moon.
GangstaRiB schreef:Wat? Jol haalde juist al enige wel de CL door 2 voorrondes door te worstelen. Want dat moest ie ook nog maar even voor elkaar krijgen na die puinhoop van MvB.Yopi schreef:Frank de Boer gelooft in Ajax en in het gevoerde beleid. Dat het af en toe tegen zit neemt hij op de koop toe.
En dat was ook heel erg belangrijk voor Ajax. Extreem cruciaal voor de financiële levensvatbaarheid. Alleen al om die reden is het goed dat Van der Boog Jol niet naar Fulham liet gaan maar hem nog een aantal maanden paaide met een zak geld. Was Jol hem gevlogen, dan had Danny Blind het zeer waarschijnlijk overgenomen. Ben bang dat die voorronde CL dan in de soep was gelopen, want in beide ronden was het kantje boord.
Jol is een prima coach tijdens belangrijke wedstrijden. Ik vind hem ook een toffe verschijning, een voor deel grappige maar ook wel stoere gast. Maar als uithangbord en meerjarenplan-strateeg van een club waarvan de levensader de jeugdopleiding is heeft hij geen lange houdbaarheid.
Dat MvB van spelers als Suarez, Vertonghen, Urby, VDW, Siem, Steek e.c. geen chocola kon maken, betekent niet dat Ajax slecht materiaal had destijds.GangstaRiB schreef: Wat? Jol haalde juist al enige wel de CL door 2 voorrondes door te worstelen. Want dat moest ie ook nog maar even voor elkaar krijgen na die puinhoop van MvB.
FdB werd zonder Suarez en Urby zelfs kampioen met dat materiaal.
GangstaRiB schreef:Wat? Jol haalde juist al enige wel de CL door 2 voorrondes door te worstelen. Want dat moest ie ook nog maar even voor elkaar krijgen na die puinhoop van MvB.Yopi schreef:Frank de Boer gelooft in Ajax en in het gevoerde beleid. Dat het af en toe tegen zit neemt hij op de koop toe.
Verkeerd uitgedrukt. Alles overboord waar Ajax voor staat alleen om kampioen te worden en nog lukte het niet. Dan heb je dus niets.
Jol liet zich nooit op de Toekomst zien, de jeugd interesseerde hem niets. Die man paste in dat opzicht en in alle andere opzichten niet bij Ajax.
-
Aan kwaliteit lag het niet, net zoals vorige voorrondes. Mentaal liet Ajax altijd de kaas van het brood eten. Dat was de grote winst van Jol in mijn ogen.wimpey schreef:Dat MvB van spelers als Suarez, Vertonghen, Urby, VDW, Siem, Steek e.c. geen chocola kon maken, betekent niet dat Ajax slecht materiaal had destijds.GangstaRiB schreef: Wat? Jol haalde juist al enige wel de CL door 2 voorrondes door te worstelen. Want dat moest ie ook nog maar even voor elkaar krijgen na die puinhoop van MvB.
FdB werd zonder Suarez en Urby zelfs kampioen met dat materiaal.
Whitey on the moon.
Wat wil je? Suarez schoot elke bal in het doel die toevallig voor zijn voeten kwam. Daar kregen zijn medespelers een kick van.
Toen Suarez ontbrak/uit vorm raakte en het even niet liep, bleken diezelfde spelers mentaal helemaal niet zo sterk. Ze lieten zich weer ouderwets afbluffen. Meteen was het gedaan met de bravoure van Jol, toen zat hij op de bank als een vetgemeste kalkoen die de Kerst ziet aankomen.
Toen Suarez ontbrak/uit vorm raakte en het even niet liep, bleken diezelfde spelers mentaal helemaal niet zo sterk. Ze lieten zich weer ouderwets afbluffen. Meteen was het gedaan met de bravoure van Jol, toen zat hij op de bank als een vetgemeste kalkoen die de Kerst ziet aankomen.
-
Van AN: http://overig.headlines.nl/nieuws/336/2553673/"De Boer nog steeds onderdeel Technisch Hart"
18 september 2013 Het Parool
Eerder deze week werd bekend dat Marc Overmars de plaats van Frank de Boer inneemt in het Technisch Hart van Ajax. Uit de column van Henk Spaan in Het Parool blijkt dat dit niet helemaal juist is.
Ajax Netwerk
Spaan haalt Guido Albers, manager van Frank de Boer aan: "Als er zaken worden besproken die op zijn terrein liggen, beslist Frank uiteraard mee. Natuurlijk maakt hij deel uit van het Technisch Hart. Het staat nota bene in zijn contract.”
Het zal toch niet waar zijn, nu zit FdB contractueel weer wel in het TH? Het zal toch niet in het contract staan, het contract waar JC voor heeft gezorgd las ik op AT (Hoezo zich alleen met de jeugd bemoeien?) Stel dat het beticht wel juist is, dan wordt dat weer kronkelen, eerst het perfecte idee dat FdB eruit is goed praten, nu weer dat perfecte idee terugdraaien? De bestuurlijke soap gaat verder. Beide berichten kunnen niet kloppen, ja voor de "JC-volgers", voor hen klopt immers alles.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Nee. Hij kwam langs bij de ledenraad om het rapport Coronel onschadelijk te maken, want dat had aan de weg gestaan aan de benoeming van zijn technisch supertrio olv Van Basten. Hij zou 'het' gaan doen, de reorganisatie, hij kreeg Carte Blanche en riep "Ik ben verantwoordelijk". Het technisch supertrio was benoemd, en toen zei hij dat hij zich ging beperken tot het "technische gedeelte" en de rest van de reorganisatie kennelijk niet meer nodig was. Na het 1e moesten er nog slechts wat poppetjes vervangen worden bij de scouting, en bij de jeugdopleiding, en dan was het klaar.Marillion schreef:Cruijff heeft toch vanaf het begin duidelijk aangegeven dat het hem vooral te doen was om het verbeteren van de jeugdopleiding? In dat licht gezien is dit wat mij betreft niet zo'n vreemd verhaal.
Toen Jol gewipt moest worden legde hij het accent nog verder op de jeugdopleiding.
Wollt ihr den totalen Mensch?
- InnerHarbour
Der zijn der hier bij die werkelijk alles alleen nog maar negatief kunnen/willen bekijken. 

YNWA
-
De opstelling volgens de Telegraaf: Vermeer; Van Rhijn, Moisander, Denswil, Blind; De Jong, Poulsen, Schöne; Krkic, Sigthorsson, Fischer. volgens het AD speelt Duarte en niet Schone!!!Er loopt nu wel meer eigen jeugd in Ajax 1
Ligt er helemaal aan wie je als jeugd telt, maar volgens mij maximaal 6, al zullen sommigen De Jong en Fischer niet meerekenen, die waren 15/16 toen ze kwamen. Dat aantal ligt niet hoger dan een paar jaar geleden. Tegen PEC stond Serero er nog bij, maar blijkbaar mag hij nu niet meedoen, heeft hij die liesblessure voor niets verzonnen.
Niemand heeft problemen met het verbeteren van de jeugdopleiding, maar ook voor de JC-revolutie wilde men dat, hier wordt wel eens gesuggereerd dat de beleidsbepalers toen juist een slechte jeugdopleiding wilden? Eriksen is niet voor niets gehaald, Fischer idem dito. Het gaat inderdaad om de uitvoering. Ik ben om die reden blij dat na vorig seizoen toen de grote rondo ook in de B1 en A1 verplicht was, er nu (heb pas een par wedstrijden gezien) weer ouderwets wordt gespeeld, net als voor de JC-revolutie. Nu nog de spelers de vrijheid geven een individuele actie aan te gaan, de tegenstander durven passeren en de spelvreugde zal toenemen.De uitgangspunten van het ingezette beleid zijn goed. Daar zal (bijna) iedereen het over eens zijn, denk ik. Jeugdopleiding verbeteren, toptalenten scouten, geen peperdure aankopen meer en zo weinig mogelijk 'versterkingen' voor de breedte. Het gaat meer om de uitvoering.
Mee eens. Valt me wel op dat sommige posters hier wel veel over de jeugd te melden hebben, maar wanneer zien ze die dan spelen. Op de Toekomst lijkt het soms nog wat, zeker bij een toernooi, maar bij uitwedstrijden is het behoorlijk stil geworden.Jol liet zich nooit op de Toekomst zien, de jeugd interesseerde hem niets. Die man paste in dat opzicht en in alle andere opzichten niet bij Ajax.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ja, waar zit D_Skilled toch?
De grote rondo was voor de JC-revolutie juist de norm bij de jeugd. Het was schuiven, schuiven, schuiven, tot er een gaatje kwam. Dat weet je toch nog wel?
Cruijff houdt daar helemaal niet van. Hij wil juist acties zien.

De grote rondo was voor de JC-revolutie juist de norm bij de jeugd. Het was schuiven, schuiven, schuiven, tot er een gaatje kwam. Dat weet je toch nog wel?
Cruijff houdt daar helemaal niet van. Hij wil juist acties zien.