De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo dec 12, 2012 11:00 pm

Jöhnk schreef:aegon ook niet: http://www.astrencin.com/index.php?context=73
Zullen die voedingssupplementen ook bij de Mac verkrijgbaar zijn?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » do dec 13, 2012 7:01 am

wimpey schreef:
Zeux schreef:Het idee zou totaal afgefakkeld worden, als Blind, Sturkenboom of - stel je voor - VAN GAAL hiermee zou zijn gekomen.
Maar de clou was dat Blind geen idee hád. Overmars maakt een veel actievere indruk op me.

Sprak DB een paar weken geleden in een café in de Jordaan. Vroeg 'm voor de gein naar Gerbrands. Nou, dat vond ie een prima directeur voor een cluppie als AZ. Niet voor een topclub. Ik: was jij eigenlijk een directeur voor een topclub? Die vraag vond ie niet zo leuk.

Toen kregen we het over Ajax - psv. Dat zou 0-4 worden, zei Danny. Ik: ah, zoals bij je debuut als trainer van Ajax-1. Toen kreeg ik geen nieuw biertje van 'm. :biggrin.gif:

Hij maakte een wat verbitterde indruk op me. Met Ajax heeft ie niet veel meer, zei ie... Maar best een aardige gozer verder.
Was hij met de auto? :hypocrite.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do dec 13, 2012 8:46 am

bryan schreef:Trencin he. Lekker vriendjespolitiek. Sar is blijkbaar ook niet vies van.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.astrencin.com/index.php?context=19
Als je de foto's van het stadion ziet dan kun je niet anders dan een diepe zielsverwantschap met die club voelen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » do dec 13, 2012 8:59 am

Ajax gaat samenwerken met Trenčín

12 december 2012
Ajax en AS Trenčín hebben overeenstemming bereikt over een samenwerkingsverband tussen beide clubs. De overeenkomst gaat in op 1 december 2012 en heeft een looptijd van twee jaar. Ajax zal met de club die uitkomt in de hoogste voetbaldivisie in Slowakije gaan samenwerken op voetbaltechnisch gebied. Daarbij gaat het onder meer over de scouting, de doorstroming van talenten en het overnemen van spelers.
Afbeelding
Directeur voetbalzaken Marc Overmars: ,,Ik ga er vanuit dat deze samenwerking voor ons een meerwaarde krijgt. Het speelde al tijdje om in dat gebied iets te gaan doen. Door deze samenwerking kunnen we interessante jeugdspelers uit Slowakije en omstreken bij Trenčín in de jeugdopleiding onderbrengen. Op die manier hoeven ze niet direct naar Ajax te komen. Dat kan dan eventueel wel op latere leeftijd als ze zich daar goed ontwikkelen. Die afspraak hebben we nu met Trencin gemaakt.”

De samenwerking met Trenčín is anders dan die met Almere City, zo benadrukt Overmars. ,,Bij Trencin draait het met name om jeugdspelers, terwijl we bij Almere City juist spelers kunnen laten rijpen voor het ‘echte werk’. Zeker nu Fred Grim daar hoofdtrainer is, nemen die mogelijkheden voor ons toe. Een speler van Almere City zou in principe gelijk de stap naar ons eerste elftal moeten kunnen maken. Wij vinden het daarom ook belangrijk dat bepaalde spelers een tijdje ervaring opdoen in de Jupiler League. Vroeger werd die competitie misschien als lelijk eendje gezien, maar er zijn tegenwoordig voorbeelden genoeg van spelers die uit de Jupiler League afkomstig zijn. Kevin Strootman, Dries Mertens, Nacer Chadli en ook onze eigen Danny Hoesen hebben allemaal een verleden in de eerste divisie. Het is dus duidelijk dat je daar als jonge speler veel kan leren.”
www.ajax.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr dec 14, 2012 2:13 pm

Afbeelding

Is Overmars gegroeid? Staat hij op een krukje?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33769
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 14, 2012 2:42 pm

Demosthenes schreef:Afbeelding

Is Overmars gegroeid? Staat hij op een krukje?

Hij staat net een halve meter naar voren. Perspectief en zo. Deden ze bij Stalin ook. Net iets dichterbij zetten in de compositie, zodat hij in ieder geval niet kleiner leek dan alle mensen om hem heen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr dec 14, 2012 2:56 pm

Hij staat net een halve meter naar voren. Perspectief en zo. Deden ze bij Stalin ook. Net iets dichterbij zetten in de compositie, zodat hij in ieder geval niet kleiner leek dan alle mensen om hem heen. :-)
Stalin was inderdaad klein/erg klein, ± 1,60 m?, maar in de Su hadden ze er geen moeite mee om hem een andere lengte te geven.

Naast Stalin staat Yezjov (in 1940 vermoord) Hoe lang zou die zijn? Hoofd van een voorloper van de KGB
Afbeelding

Overmars lijkt mij geen halve meter naar voren staan, hij staat gewoon een beetje op zijn tenen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 14, 2012 3:33 pm

En toen was er champagne ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 14, 2012 6:04 pm

RVC Ajax compleet met benoeming Collee en Ligthart

Dolf Collee en Ernst Ligthart zijn officieel toegetreden tot de raad van commissarissen (RvC) van Ajax. De Amsterdamse club maakte op 31 augustus de voordracht van het duo bekend. Vrijdag stemde de aandeelhoudersvergadering van Ajax daarmee in.

Daarmee is de rvc compleet. Eerder dit jaar werden Hans Wijers (voorzitter), Theo van Duivenbode en Leo van Wijk al benoemd.
De T.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » vr dec 14, 2012 6:34 pm

Voor het geld hoeft Dolf Collee het niet te doen: http://www.veb.net/content/HoofdMenu/Ho ... 42007.aspx Komt hij uit de koker van de Telegraaf? In 1952 geboren en dan de voornaam Dolf....

Ligthart was medeverantwoordelijk voor het benoemen van Coronel

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr dec 14, 2012 6:40 pm

De naam Adolf was in Nederland na de Tweede Wereldoorlog populairder dan tijdens de Tweede Wereldoorlog, zie http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Adolf
Vond het trouwens wel vreemd toen ik een paar jaar geleden in Oostenrijk kennis maakte met ene Adolf (geboren in de oorlog), aardige man, maar waarom niet je naam veranderen?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 14, 2012 8:27 pm

Ajax gaat jeugdopleiding in Rusland opzetten

14 december 2012 The Moscow Times

Henri van der Aat ontbrak tijdens de algemene aandeelhoudersvergadering vrijdagmiddag vanwege belangrijke verplichtingen in het buitenland. Hij bleek in Rusland te zijn bij een presentatie in Rusland. Ajax presenteerde er de plannen van de jeugdopleiding van Ajax in Rusland.

Onder leiding van Tom Sauer, zoon van mediatycoon Derk Sauer, wordt er in juni gestart met een trainingskamp voor jeugdspelers in de regio Moskou. Het is de bedoeling om dit initiatief te vervolgen met jeugdkampen in andere Russische steden. In 2015 moet er in ene nog te bepalen plaats in Rusland een compleet trainingscomplex van Ajax worden opgetuigd.

Van der Aat liet bij de presentatie weten dat Ajax het project onder meer ziet om de bekendheid van Ajax in Rusland te vergroten. 'Het trainingskamp zal het beeld van de Ajax stijl van 'aantrekkelijk aanvallend voetbal' verder versterken.' Volgens Van der Aat zal de interesse voor jeugdopleiding in Rusland in de komende jaren van buitenlandse clubs en opleidingen alleen maar groeien, omdat er een grote markt voor ontstaat in Rusland.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » vr dec 14, 2012 9:15 pm

Ik zie hier niets in. Laten we nou maar gewoon zorgen dat we tevreden zijn over de opleiding in Amsterdam. Dat is al moeilijk genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 14, 2012 9:23 pm

Nieuwe sponsor uit Rusland!? :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » vr dec 14, 2012 9:29 pm

Het zou me niet verbazen als er zoiets achter zit want ik kan me niet voorstellen dat Ajax verwacht dat dit voor Ajax veel bruikbare talenten op gaat leveren.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » vr dec 14, 2012 11:28 pm

Hoeveel Russen op topniveau zullen er naar Ajax komen? Het salaris ligt hoger in Rusland en ik denk dat Rusland Nederland ondertussen is gepasseerd op de Europese ranglijst of dat het verschil te verwaarlozen is, kortom zinloos als je denkt aan Russische voetballers die naar Ajax komen en tot de top in Europa zullen gaan behoren, te vergelijken met dat Trencin?

Demtsjenko kwam ooit naar Ajax: http://nl.wikipedia.org/wiki/Andrej_Demtsjenko
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za dec 15, 2012 9:45 am

NIEUWE RVC VAN AJAX GEÏNSPIREERD DOOR PLAN JOHAN CRUIJFF

door VALENTIJN DRIESSEN
AMSTERDAM – De aandeelhouders van Ajax hebben ingestemd met de benoeming van Dolf Collee en Ernst Ligthart als commissarissen. Hiermee is de nieuwe raad van commissarissen compleet sinds het opstappen van het college van Steven ten Have dit voorjaar. Naast Collee en Ligthart waren in de zomer Hans Wijers (president-commissaris), Theo van Duivenbode en Leo van Wijk al benoemd. Het vijftal had in aanloop naar de algemene vergadering van aandeelhouders (ava) een presentatie van het plan Cruijff door het technisch hart van Ajax bijgewoond. „Inspirerend, professioneel en kundig”, volgens Wijers. „Wij gaan daar handen en voeten aan geven.”

Op de ava ging het er onder leiding van de ’lenige’ Wijers rustig, vriendelijk en ontspannen aan toe met af en toe een grap en een grol. Directeur voetbalzaken Marc Overmars gaf antwoord op vragen van technische aard. Een unicum, dat de aandeelhouders bijzonder waardeerden. De aandeelhouders van Ajax worden op 31 januari opnieuw in de ArenA verwacht voor de benoeming van Michael Kinsbergen en Marc Overmars tot statutair directeur van de NV Ajax.

De VEB (Vereniging van Effectenbezitters) waste Jeroen Slop, de financieel directeur die als enige de fluwelen revolutie overleefde, flink de oren. „Slop heeft geen rem gezet op de uitgaven en pas vijf keer in veertien jaar zwarte cijfers geschreven. Verder tekende hij voor de benoeming van Danny Blind en Martin Sturkenboom terwijl hij zich ook achter Louis van Gaal en Ten Have schaarde. Wij hebben grote twijfels over Slop, die duidelijk tot het andere kamp gerekend kan worden.” Na de aanval sprak Wijers zijn vertrouwen in Slop uit. Ook de niet aanwezige Henri van der Aat, die per 1 januari opstapt, kreeg een uitbrander over de Ajax Experience op het Rembrandtplein, het geldverslindende megalomane project wat op verzoek van de rvc door de nieuwe Ajax-directie tegen het licht wordt gehouden. Het stak diverse aandeelhouders dat Van der Aat en Slop ondanks alles een bonus kregen. De VEB verleende geen decharge verleende aan de directie voor het gevoerde beleid. Hetzelfde gold voor de rvc van Steven ten Have terwijl de nieuwe rvc van Hans Wijers wel complimenten kreeg.

De vereniging Ajax als grootaandeelhouder stond er hetzelfde in als de VEB met betrekking tot de rvc, maar verleende Ten Have & co toch decharge omdat ze anders niet zouden opstappen bij Ajax.
De T.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za dec 15, 2012 11:00 am

Stukje goed nieuws van het propaganda huisblad met nog even een verwijzing naar kampen...

Opvallend dat niemand hier de nieuw benoemde commissarissen interessant genoeg vindt om te bespreken. Als het met alle winden meewaaien van Slop als een diskwalificatie wordt gezien, geldt dat dan niet tevens voor Ligthart?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » za dec 15, 2012 11:09 am

Ik heb zo even uit mijn hoofd eerlijk gezegd geen idee wat hun achtergrond is.

Wat Slop betreft heb ik vooral moeite met datgene wat in dit stukje staat. 14 jaar in dienst en slechts 5 keer zwarte cijfers. Nu weet ik wel dat hij er niet alleen over ging maar een beetje kerel had dat in mijn ogen toch niet allemaal laten gebeuren. Jaar in jaar uit meer geld uitgeven dan er binnen komt. Volgens mij zat hij er al die tijd om daarvoor te waken.

Heeft dus niet zozeer met kamp A of kamp B te maken maar gewoon met niet goed functioneren.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za dec 15, 2012 11:13 am

Niet om Slop te verdedigen, want ik heb helemaal niets met die man, maar wellicht is er intern besproken dat een vermogen van ruim honderd miljoen niet noodzakelijk is en dat er dus risico's genomen konden worden. Je kan financieel directeur zijn, maar als verder alle mensen in de directie en van de vereniging dat vinden, heb je je maar te schikken. Of op te stappen natuurlijk.
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za dec 15, 2012 11:15 am

Heeft dus niet zozeer met kamp A of kamp B te maken maar gewoon met niet goed functioneren.
Het al of niet goed functioneren heeft volgens de media en supporters niets te maken met het kamp? Ik denk juist alles.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » za dec 15, 2012 11:23 am

Voor mij in ieder geval niet. Ik ga niet elke discussie terugbrengen naar dat verhaal.

Het is toch gewoon een feit dat Ajax het onder zijn leiding financieel niet goed heeft gedaan? Nou, zoals Lucas stelt kan het zijn dat er een bewuste keuze is gemaakt om risico's te nemen of Slop was een roepende in de woestijn. In het eerste geval heeft hij dus bewust de verkeerde keuze gemaakt en in het andere geval had hij wat mij betreft vanuit zijn positie meer tegengas moeten geven óf op moeten stappen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za dec 15, 2012 11:46 am

Marillion schreef:Voor mij in ieder geval niet. Ik ga niet elke discussie terugbrengen naar dat verhaal.

Het is toch gewoon een feit dat Ajax het onder zijn leiding financieel niet goed heeft gedaan? Nou, zoals Lucas stelt kan het zijn dat er een bewuste keuze is gemaakt om risico's te nemen of Slop was een roepende in de woestijn. In het eerste geval heeft hij dus bewust de verkeerde keuze gemaakt en in het andere geval had hij wat mij betreft vanuit zijn positie meer tegengas moeten geven óf op moeten stappen.
Je kunt niet opstappen wanneer er iets gebeurt waar je het niet 100% mee eens bent. Ik kan me niet voorstellen dat er bij Ajax nu geen tegengas wordt geboden, dat FdB, DB, WJ en MO het altijd met elkaar eens zijn, maar die stappen toch ook niet op, één voor één? Geluiden dat ze het altijd met elkaar eens zijn, dergelijke geluiden zouden mij benauwen en aan het denken zetten, wat er te verbergen valt.

Het werk van Slop kan ik niet beoordelen, het resultaat van het collectieve werk zie ik aan de zwarte/rode cijfers of aan de stand op de ranglijst; van het eerste heb ik niet veel verstand, allerlei boekhoudkundige trucs gaan aan mij voorbij, de stand op de ranglijst is eenvoudig waar te nemen, de manier waarop gevoetbald wordt, heeft niets met Slop te maken.

Je deelt jezelf niet in bij een van beide kampen, prima, maar in de praktijk delen anderen iemand wel in een van beide kampen (Hoef je je natuurlijk niets van aan te trekken). Ik geloof dat beleidsbepalers altijd voor de weg kiezen die volgens hen het beste is, ik geloof niet in verhalen dat Jol alleen maar wilde verdienen aan transfers, Jol wilde ook kampioen worden, al is het alleen maar om dan aan zijn eigen transfer te kunnen verdienen en de jaren erna. Zo ook het TH nu. Waar ik me wel aan erger, heb ik al enkele keren duidelijk proberen te maken. :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » za dec 15, 2012 11:50 am

Het was, voor zo ver ik kan nagaan, niet als grapje bedoeld
Sjoer Mossou

15-12-12 - 08:05 Bij Ajax namen ze deze week een kerstliedje op. Niet zomaar een kerstnummer, maar een kerstnummer 'in de geest van We Are the World', zoals een Ajax-mevrouw het omschreef. Dat was, voor zo ver ik kan nagaan, niet als grapje bedoeld.

De Telegraaf schreef er een hartverwarmend artikel over. Er stond: 'Het is een even opvallend als prijzenswaardig initiatief. In de tijd dat steeds meer mensen en zelfs hele bevolkingsgroepen in Nederland in hokjes worden geplaatst, ligt de nadruk bij Ajax vlak voor de kerst op eenheid en saamhorigheid.'

U moet daar vast om lachen, maar toch: eenheid en saamhorigheid kun je het Ajax van nu niet ontzeggen. Zo ranzig en van de pot gerukt als het er in de laatste twee kerstperiodes aan toeging, zo intens vredig is het nu in Amsterdam. Het kerstnummer 'Wij zijn Ajax' (met medewerking van bekende Nederlandse artiesten zoals Dré Hazes, Peter Beense, Glennis Grace en Rik Brandsteder) is daar een sprekend voorbeeld van.

Bij Ajax is iedereen het tegenwoordig roerend met elkaar eens. Deze week sloot de club een samenwerkingsverband met AS Trencin, de nummer zes in de Slowaakse voetbalcompetitie, want dat biedt 'nieuwe mogelijkheden op het gebied van scouting, de doorstroming van talenten en het overnemen van spelers'.

Niemand vond dat raar. In de jacht op nieuwe Europese glorie is een samenwerkingsverband met een Slowaakse middenmoter volkomen logisch, want het biedt Ajax de mogelijkheid om Slowaakse toptalenten nóg beter te kunnen monitoren. U wist dat nog niet, maar Slowakije is dé groeimarkt voor extreem getalenteerde jonge voetballers. Onontgonnen gebied.

Proost, zeiden Marc Overmars en Wim Jonk daarom deze week. Tscheu La Ling, de eigenaar van Trencin, dronk gezellig een glaasje mee op de achtergrond. Directeur worden van Ajax bleek net iets te ingewikkeld, maar hé, echte vrienden helpen elkaar door weer en wind. In het belang van de club, uiteraard. Dankzij de korte lijnen met AS Trencin, een talentenfabriek die zijn weerga niet kent, is de Champions League binnen handbereik.

Nepotisme is geen vies woord in Amsterdam. 'Bij Johan gaat loyaliteit boven kwaliteit', zegt Piet Keizer daar steeds over, maar je zou het ook een reuze interessant experiment kunnen noemen. Van een roerig bolwerk vol tegengestelde meningen is Ajax een instituut van gelijkgestemden geworden. Een club waar paarden in de regel goede ruiters zijn. Een vriendenclub in de meest letterlijke zin.

Het is misschien verleidelijk daar cynisch over te doen, maar voor hetzelfde geld is het de sleutel naar glorie. Weten wij veel; een voetbalclub zoals het Ajax van nu is er nooit eerder geweest in onze geschiedenis. Een heilstaat waar geen plek is voor vijanden, vreemden of buitenbeentjes, gestuurd door een Grote Leider, gesteund door een hondstrouwe partijkrant.

In die overzichtelijke orde is een afgang tegen Madrid of Dortmund een 'momentopname' - en een glorieuze overwinning het bewijs dat iedereen hartstikke goed bezig is.

Als er ooit een moment is geweest om een kerstliedje à la 'We are the World' op te nemen bij Ajax, dan is het nu wel.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marillion » za dec 15, 2012 11:59 am

@demo: Hij had van mij niet bij het eerste de beste meningsverschil op moeten stappen. Natuurlijk is er wel eens sprake van een verschil in visie. Maar we hebben het hier over een verantwoordelijke positie over een periode van 14 jaar waarin dus 9 keer verlies is geleden. Het is niet dat hij er bij zat om koffie te halen. Hij was de man voor de financiele zaken.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie