Danny Blind

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 09, 2008 10:11 pm

Prioriteiten moet je altijd stellen, maar als Huntelaar vertrekt (en dat doet 'ie), dan kun je een hele mooie invulling maken. 2 verdedigers, 1 middenvelder en klaar ben je. Geschatte kans op kampioenschap? 95% en dat meen ik serieus.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 09, 2008 10:13 pm

Peter schreef:Prioriteiten moet je altijd stellen, maar als Huntelaar vertrekt (en dat doet 'ie), dan kun je een hele mooie invulling maken. 2 verdedigers, 1 middenvelder en klaar ben je. Geschatte kans op kampioenschap? 95% en dat meen ik serieus.
idd, je bent dan gewoon verplicht om kampioen te worden, vind ik sowiezo wel hoor met een voorhoede van Sulejmani, Suarez en evt. KJH.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 09, 2008 10:20 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:Lees alsjeblieft wel goed wat ik zeg, voordat ik straks wordt afgerekend op dingen die ik nooit heb gezegd.
Uiteraard. Ik denk dat we beter af zijn met een goede linksback en een sterke mandekker. Op zich zijn we het daar wel over eens. Jij slaat alleen Braafheid wat minder hoog aan dan dat ik dat doe. Ik vind bijvoorbeeld Silva, Douglas, Wiel, Braafheid een hele aardige achterhoede om maar een combinatie te maken.
Dat zijn er al twee van ons. :wink.gif:

Ondanks dat Silva drie keer beter is dan Ogararu heeft hij op geen enkele manier het aantal tegendoelpunten een halt kunnen toeroepen. Je kunt betere spelers kopen, maar zonder goede organisatie ben je nergens.

Dat gezegd hebbende: ik vind het wel essentieel dat er een (liefst atletische) mandekker bijkomt. Die hebben we namelijk niet. Als die er is kom ik al een heel eind.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 10, 2008 8:24 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vergeten jullie niet een beetje dat we geen echte leider in de verdediging hebben? Wie moet daar de kar trekken? De jonge Van der Wiel? Colin, die blij mag zijn als hij zich staande houdt? De symphatieke, best sterke, maar af en toe o zo labiel overkomende Belgen Vertonghen en Vermaelen? Silva vanaf rechts? Ur - nonchalance - by? Komt bij dat van bovengenoemde spelers een aantal dapper zijn best doet om vaker en/of langer geblesseerd te zijn dan Litmanen.

Kortom: alsjeblieft nu niet denken dat het reuze meevalt met de verdediging. Daarvoor zijn de aderlatingen de afgelopen seizoenen eenvoudig te groot geweest.
Wil iemand die vindt dat het wel meevalt met de staat van onze verdediging eens ingaan op bovenstaande post? Ik wil graag weten wat ik dan namelijk over het hoofd zie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 8:26 am

Waar wil je dat ik op in ga, Cees? Op het gebrek aan leiders?

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 10, 2008 8:30 am

Ook. En op de kwaliteit en kwetsbaarheid (in de zin van: blessuregevoelig) van onze verdedigers.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jul 10, 2008 8:35 am

Ik zal beginnen met m'n eigen stuk te quoten uit de Twente-topic:
Thomas schreef:Individueel gezien is Vermaelen in het centrum beter dan Braafheid. Emanuelson en Silva winnen het ook wel van Heubach en Wilkshire. Het probleem zat hem in de organisatie en het feit dat we amper twee verdedigers hebben wiens kwaliteiten op elkaar aansluiten. Een centrum Vermaelen-Van der Wiel is niet ideaal, omdat ze beiden zwak zijn in de lopende duels. Een linker kant Emanuelson-Vermaelen is niet ideaal, omdat Emanuelson veel ruimte achter zich laat en tactisch geen licht is, terwijl Vermaelen zwak is in het uitstappen naar de zijkant. Spelen met zowel met twee opkomende backs in Emanuelson en Silva is niet ideaal, omdat Vermaelen en Van der Wiel dan ook te vaak gedwongen worden om actie te ondernemen in de lopende duels en we op Lindgren na geen alternatief hebben voor het centrum. Lindgren is sowieso nodig op het middenveld, in mijn ogen. En eigenlijk is een rechter kant Van der Wiel-Silva dus ook niet ideaal. Individueel gezien zijn het allemaal nog best aardige spelers, maar als als geheel klopt gewoon niet veel van, achterin. Voor de opbouw zou ik in ieder geval altijd kiezen voor Vertonghen en zeker Van der Wiel. Op dit moment zou ik alleen twijfelen tussen Silva en Colin. En wordt al snel duidelijk dat er een kwalitatief goede mandekker bij moet komen met veel snelheid.
Leiderschap in het veld vind ik voor een groot deel overschat. Als een ploeg gewoon goed staat en het gaat lopen zul je altijd zien dat er allerlei pseudo-leiders opstaan. En wanneer het minder gaat zie of hoor je ze niet meer. Feit blijft dat leiders niet zomaar te koop zijn. Zeker niet voor een club als Ajax. Ajax kan beter een jonge speler kopen en dan groeit zo'n jongen misschien in die rol. Een echte leider is ook altijd een van de beste spelers op het veld.

Qua blessuregevoeligheid is Vermaelen natuurlijk sowieso een groot probleem. Die ligt er ieder seizoen zeker twee maanden uit, tot dusver. Van der Wiel heeft volgens mij alleen dit seizoen een slepende blessure gehad. Verder durf ik me daar niet over uit te laten. Silva, Vertonghen, Colin, Lindgren en Emanuelson zijn vrijwel altijd fit.

Maar goed, zoals ik al zei, er moet een snelle en sterke mandekker bij.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 10, 2008 9:28 am

Thomas schreef:Qua blessuregevoeligheid is Vermaelen natuurlijk sowieso een groot probleem. Die ligt er ieder seizoen zeker twee maanden uit, tot dusver.
Precies. Kun je niet op rekenen.
Het stinkt aan alle kanten!

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 10, 2008 9:31 am

Peter schreef:Prioriteiten moet je altijd stellen, maar als Huntelaar vertrekt (en dat doet 'ie), dan kun je een hele mooie invulling maken. 2 verdedigers, 1 middenvelder en klaar ben je..
Dat denk ik niet. KJH vertrekt en Cvit' staat in de spits. Maar wat als die geblesseerd raakt of geschorst is? Zelfs Urzaiz kan dan niet meer opgesteld worden, die is weg. Kortom; bij een vertrek van KJH is de nr. 9 (ook al) een slecht bezette positie.

Nihad

Bericht door Nihad » do jul 10, 2008 9:43 am

Zo blijven we bezig.

Ajax kan niet even 10 nieuwe spelers kopen mensen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jul 10, 2008 9:52 am

Heel simpel Arnautovic halen.. onbegrijpelijk dat AJAX hem laat lopen. Hij is een typische AJAX spits

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 10, 2008 9:52 am

Te goedkoop, ZsoG. :hypocrite.gif:

jabu

Bericht door jabu » do jul 10, 2008 9:54 am

Volgens mij schetste Thomas laatst wel een aardig scenario over het aantreken van Arnautovic, Aissati en Pieters. Wissel Pietes in voor Boulahrouz en iedereen is tevreden.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jul 10, 2008 9:56 am

joey schreef:Te goedkoop, ZsoG. :hypocrite.gif:
kan er niet omlachen, wat een toptalent laat AJAX hier lopen..

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 10, 2008 10:02 am

Nihad schreef:Zo blijven we bezig.

Ajax kan niet even 10 nieuwe spelers kopen mensen.
Misschien wel als overbodige types als Rommedahl en Luque worden verkocht? Wat we nu in mijn ogen nodig hebben, zijn 3 nieuwe aankopen: een linksback (type Pieters?), een centrumverdediger (Boula?) en een aanvallende middenvelder (Aissati?). Verkoop op de begroting drukkende jongens als bovengenoemde vleugelspelers en de selectie is volgens mij aardig in balans; iedere positie is dan minimaal twee keer bezet. Ik zie het dan wel zitten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 10, 2008 10:42 am

Bovendien, wie heeft het over 10 spelers... 2 goede verdedigers ben ik al heel blij mee.

goodfella

Bericht door goodfella » do jul 10, 2008 11:36 am

Zlatan Son of God schreef:
Ach, iemand die Pelle een topspits vindt en Suarez een prutser kan ik moeilijk serieus nemen als het over spitsen gaat. :hypocrite.gif:

Het lijkt me vrij zinloos om op dit moment 5 miljoen euro neer te tellen voor Arnautovic. Eerst Huntelaar maar eens verkopen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jul 10, 2008 11:44 am

goodfella schreef:
Zlatan Son of God schreef:
Ach, iemand die Pelle een topspits vindt en Suarez een prutser kan ik moeilijk serieus nemen als het over spitsen gaat. :hypocrite.gif:

Het lijkt me vrij zinloos om op dit moment 5 miljoen euro neer te tellen voor Arnautovic. Eerst Huntelaar maar eens verkopen.
ach ja het is maar hoe jij het wil horen.

Pelle heeft zeker de kwaliteiten en kan een goede spis worden, heb naar mijn weten hem nooit een top spits genoemd. En ja ik kan het ook mis hebben, maar ben nog steeds overtuigd dat hij een goede spits kan worden. Had niet verwacht dat hij zo'n zwakke mentaliteit had.

Suarez is gewoon een goede aanvaller, met zeer sterke individuele acties. misschien heb ik hem wel eens vervloekt doordat hij weer eens te vaak de moeilijke oplossing zocht, maar heb hem vaak genoeg geprezen over zijn prestaties. En als hij de stijgende lijn van afgelopen seizoen doorzet wordt hij binnen de korste keren naar de top van Spanje doorverkocht.

Nog mer commentaar op spelers waar ik ooit mijn mening over heb gegeven? Arnautovic heb ik heel vaak aan het werk gezien en ondanks dat hij nog jong is zou ik de gok met hem aan durven in de spits. goede afmaker en creert ook veel zelf. Hij heeft erg veel snelheid en een mooie techniek. Heeft net als Zlatan in zijn begin jaren enkele draadjes los zitten in zijn hoofd, maar dat maakt hem ook weer geniaal.

5 miljoen is niks ten opzichte van over 1 jaar weer een spits halen voor 15 miljoen.

goodfella

Bericht door goodfella » do jul 10, 2008 11:48 am

Op dit moment kan Arnautovic gewoon nog geen optie zijn. Dat moge duidelijk zijn. Daarnaast moet ook hij het nog allemaal laten zien op eredivisieniveau. Want ondanks zijn enorme talent is hij op zijn 19de nog niet verder gekomen dan wat invalbeurten. En dan is 5 miljoen toch veel geld als je dan met andere eventuele aankopen in de knoop komt te zitten.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do jul 10, 2008 12:00 pm

goodfella schreef:Op dit moment kan Arnautovic gewoon nog geen optie zijn. Dat moge duidelijk zijn. Daarnaast moet ook hij het nog allemaal laten zien op eredivisieniveau. Want ondanks zijn enorme talent is hij op zijn 19de nog niet verder gekomen dan wat invalbeurten. En dan is 5 miljoen toch veel geld als je dan met andere eventuele aankopen in de knoop komt te zitten.
Heb je misschien gelijk in, maar hij heeft het pech dat N'Kufo voor hem staat. Dat is ook de reden dat hij weg wil.
Tegenwoordig vragen de clubs al snel 5 miljoen , dus daar sta ik niet meer van te kijken. Aissati heeft ook nauwelijks iets laten zien de afgelopen 1,5 jaar, maar daar vraagt men ook gelijk de hoofdprijs voor omdat iedereen weet dat ze zeer talent vol zijn.

maar ik zou binnen Nederland eventueel geen andere optie weten om Huntelaar te vervangen indien hij vertrekt.En die kans lijkt heel groot.

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 10, 2008 12:23 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Misschien wel als overbodige types als Rommedahl en Luque worden verkocht?
Welke club is in godsnaam zo stom om Luque en/of Rommedahl te kopen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 10, 2008 12:25 pm

AOOOJAX!

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 10, 2008 12:32 pm

Misschien beide in een deal betrekken met Aissati? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » do jul 10, 2008 12:48 pm

Ik wil Aissati liever ruilen tegen Perez. :ajaxsmiley.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » do jul 10, 2008 12:55 pm

Vooruit, krijgen ze die er ook nog bij. En als ze snel zijn is Ogararu ook nog wel bereid om mee te gaan. :hypocrite.gif:

Plaats reactie