Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?
Moderator: mods
Kijk, sommige dingen zijn moeilijk te weerleggen:
Maar er spreekt geen waardering uit voor Molenaar, laat ik het zo zeggen.
Wat Coronel nu constateert, zegt niets. Hij kan best vinden dat Van der Aat een goede interim is, maar voor de lange termijn een ander in zijn hoofd hebben.
Wat betreft de scouting en de jeugdopleiding: Van Basten heeft deze zaken (de belangrijkste) helaas al uitbesteed aan zijn hulpje Blind.
Neefkens schreef:Molenaar is vooral Molenaar.
Maar er spreekt geen waardering uit voor Molenaar, laat ik het zo zeggen.
Wat Coronel nu constateert, zegt niets. Hij kan best vinden dat Van der Aat een goede interim is, maar voor de lange termijn een ander in zijn hoofd hebben.
Wat betreft de scouting en de jeugdopleiding: Van Basten heeft deze zaken (de belangrijkste) helaas al uitbesteed aan zijn hulpje Blind.

Het stinkt aan alle kanten!
Dat zou jou dan hoop moeten geven, want het rapport verbiedt Ajax om samen te heulen met zaakwaarnemers en beveelt een onafhankelijk scoutingsapparaat aan.joey schreef:Geen voetbalman. Gooi dat rapport maar in de sloot. Aangezien Coronel zichzelf enorm serieus neemt, geloof ik nooit dat hij iemand aanstelt die niet past bij het nieuwe beleid.
Zelf vraag ik mij af of Coronel wel zo strak in de leer is vwb zijn heilige rapport.
Dat doet ie ook samen met Marco. En aangezien JC iedereen er uit wilde gooien, doen Marco en Danny het sowieso beter.joey schreef:Grapjas.LucaS schreef:Blind doet het ongetwijfeld beter dan Cruijff gedaan zou hebben
Blind moet vooral zelf niets bedenken.
Het getuigt juist van kracht als je op onderdelen terug kan komen op een rapport dat je zelf gemaakt hebt, als je merkt dat in de praktijk het toch anders moet. Een reorganisatierapport wordt nooit volledig opgevolgd. Maar het overgrote deel is overgenomen.
Er stond duidelijk dat het niet wenselijk was dat een trainer zijn eigen staf meenam.Neefkens schreef:Maar dat stond er niet.
Kijk, ik weet ook wel dat dat rapport grotendeels voor de papierversnipperaar is. De realiteit is altijd anders. Maar doe er dan niet zo ingewikkeld over.
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 06, 2008 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier hebben we het al eerder over gehad. Waarom zou je überhaupt regels wijden aan dit onderwerp als het niet uitmaakt dat de trainer zijn eigen staf meeneemt? Dan schrijf je niets of je schrijft: dat moet de trainer in kwestie dan maar uitmaken. Het rapport doet soms wat gewichtig, ook wat de formulering betreft, waardoor er misverstanden kunnen ontstaan, maar het kan haast niet anders of er is bedoeld dat de club op zijn minst een stevige vinger in de pap moet hebben bij de aanstelling van de assistenten van de technische staf. Daar was geen sprake van, integendeel: Van Basten wilde zijn hele club meenemen, anders kwam hij niet.
Wij weten helemaal niet of Ajax er iets op tegen had dat Van Basten Van 't Schip en Witschge wilde als z'n assistenten. Als dat zo was geweest en Ajax had het alsnog toegestaan, dan had men inderdaad afgeweken van het rapport.
Maar goed, mij zal het verder een worst wezen hoor. Ik vind dit een goed team.
Maar goed, mij zal het verder een worst wezen hoor. Ik vind dit een goed team.
Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom of je kiest voor continuïteit of voor een steeds wisselende trainersstaf. Wat gebeurt er op het moment dat Van Basten vertrekt? Dan loopt alle know how de deur uit.
Dan kom ik terug op Van der Aat. Het zal een prima man zijn, maar hij heeft geen voetbalkennis. Dat maakt hem kwetsbaar en beïnvloedbaar. Stel Van Basten vertrekt, moet Van der Aat dan gaan bepalen wie de nieuwe trainer wordt? Ajax loopt het gevaar opnieuw te verzanden in de situatie die ontstond toen LVG vertrok. Een (machts)vacuüm, onvoldoende kennis van zaken in huis en onbevoegden die hun kans grijpen. Om dat te voorkomen stond in het rapport, dat de AD een voetbalman moet zijn. Heel terecht, vind ik. Hoe jammer dat ook is voor Van der Aat.
Dan kom ik terug op Van der Aat. Het zal een prima man zijn, maar hij heeft geen voetbalkennis. Dat maakt hem kwetsbaar en beïnvloedbaar. Stel Van Basten vertrekt, moet Van der Aat dan gaan bepalen wie de nieuwe trainer wordt? Ajax loopt het gevaar opnieuw te verzanden in de situatie die ontstond toen LVG vertrok. Een (machts)vacuüm, onvoldoende kennis van zaken in huis en onbevoegden die hun kans grijpen. Om dat te voorkomen stond in het rapport, dat de AD een voetbalman moet zijn. Heel terecht, vind ik. Hoe jammer dat ook is voor Van der Aat.
Iedere nieuwe trainer wil z'n eigen staf meenemen. Dat Witschge en Van 't Schip vertrekken als Van Basten vertrekt is dus helemaal geen issue. In het rapport staat op dit vlak volgens mij ook niets over continuïteit.
Van der Aat blijft geen AD, verwacht ik. Daar komt een voetbalman te zitten. Probleem opgelost.
Van der Aat blijft geen AD, verwacht ik. Daar komt een voetbalman te zitten. Probleem opgelost.
Ja, wat staat het er onduidelijk, hè? Is het zo lastig om iets zo op te schrijven dat het niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is? Maar goed, ik kan me voorstellen dat je als club een keuze maakt uit het model-Bobby en het model-Schip. Dus iemand gelieerd aan de club of iemand gelieerd aan de trainer. Je zou tenminste één 'Bobby' kunnen aanstellen voor de continuïteit. Dat heeft in het verleden altijd uitstekend gewerkt. Alle trainers hadden Bobby er graag bij. Maar ik geef toe, de tijd is veranderd en trainers nemen steeds meer hun reizend circus mee. Iemand als Van Basten heeft natuurlijk ook geen 'Bobby' nodig, die kent de club al. Voor een trainer van buiten zal dat anders liggen.Thomas schreef:Iedere nieuwe trainer wil z'n eigen staf meenemen. Dat Witschge en Van 't Schip vertrekken als Van Basten vertrekt is dus helemaal geen issue. In het rapport staat op dit vlak volgens mij ook niets over continuïteit.
Inderdaad. Jammer voor Van der Aat, maar het is niet anders.Van der Aat blijft geen AD, verwacht ik. Daar komt een voetbalman te zitten. Probleem opgelost.