Wie wordt de nieuwe Algemeen Directeur van AJAX?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 05, 2008 9:27 pm

Het gaat nooit werken met dezelfde mensen, maar wie weet wordt daar ook nog flink gesneden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 05, 2008 9:28 pm

joey schreef:Jij vindt Molenaar maar niets, maar dat wil niet zeggen dat ze bij Ajax Molenaar ook niets vinden, Neef.
Ik quote alleen de woorden van de verantwoordelijke Coronel, ik heb geen woorden van hem over Molenaar. Dat heeft geen ZAK te maken met hoe ik over hem denk. :1evil.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 9:33 pm

Kijk, sommige dingen zijn moeilijk te weerleggen:
Neefkens schreef:Molenaar is vooral Molenaar.

Maar er spreekt geen waardering uit voor Molenaar, laat ik het zo zeggen.

Wat Coronel nu constateert, zegt niets. Hij kan best vinden dat Van der Aat een goede interim is, maar voor de lange termijn een ander in zijn hoofd hebben.

Wat betreft de scouting en de jeugdopleiding: Van Basten heeft deze zaken (de belangrijkste) helaas al uitbesteed aan zijn hulpje Blind. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 05, 2008 9:39 pm

Jij vraag toch hoe AJAX hem nu ziet? Daar geef ik netjes antwoord op. Het is in ieder geval een positieve mening, meer dan over molenaar.

En Blind doet wat Marco van hem vraagt, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg want de heilige JC kon het natuurlijk veel beter. :1evil.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 05, 2008 9:40 pm

Jullie zijn wel in de weer met die duivels. 666 zal trots op jullie zijn.

Anyway, Cruijff heeft meer verstand van de jeugd inderdaad. Daar steek ik beide handen voor in het vuur.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 9:52 pm

Neefkens schreef:En Blind doet wat Marco van hem vraagt, maar dat is natuurlijk niet goed genoeg want de heilige JC kon het natuurlijk veel beter. :1evil.gif:
Natuurlijk. Je kunt Blind niet aandoen om hem met Cruijff te vergelijken.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 05, 2008 9:59 pm

Blind doet het ongetwijfeld beter dan Cruijff gedaan zou hebben
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 10:03 pm

LucaS schreef:Blind doet het ongetwijfeld beter dan Cruijff gedaan zou hebben
Grapjas.

Blind moet vooral zelf niets bedenken.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 05, 2008 10:04 pm

Ik maak geen grapjes

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 05, 2008 10:10 pm

joey schreef:Geen voetbalman. Gooi dat rapport maar in de sloot. Aangezien Coronel zichzelf enorm serieus neemt, geloof ik nooit dat hij iemand aanstelt die niet past bij het nieuwe beleid.
Dat zou jou dan hoop moeten geven, want het rapport verbiedt Ajax om samen te heulen met zaakwaarnemers en beveelt een onafhankelijk scoutingsapparaat aan.

Zelf vraag ik mij af of Coronel wel zo strak in de leer is vwb zijn heilige rapport.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 10:17 pm

Daar ben ik in elk geval bijzonder benieuwd naar, Jöhnk. We zullen zien hoe beginselvast Coronel is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 05, 2008 10:22 pm

In dat rapport stond ook dat een trainer niet zijn eigen assistenten mee zou nemen. En de man die op technisch gebied alles uitmaakt had het hele verhaal niet eens gelezen tijdens zijn presentatie.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 05, 2008 10:36 pm

Ik las het helemaal niet zo hoor. In mijn ogen stond er alleen dat de club zich geen ongewilde assistenten door de strot moest laten duwen.

Sowieso is het natuurlijk doodnormaal en logisch dat een trainier z'n eigen assistenten meeneemt. Van Basten en Van 't Schip is gewoon een complementair duo.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 05, 2008 10:47 pm

Ik heb het net zo begrepen als Marillion.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 06, 2008 7:37 am

Maar dat stond er niet.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 06, 2008 7:42 am

joey schreef:
LucaS schreef:Blind doet het ongetwijfeld beter dan Cruijff gedaan zou hebben
Grapjas.

Blind moet vooral zelf niets bedenken.
Dat doet ie ook samen met Marco. En aangezien JC iedereen er uit wilde gooien, doen Marco en Danny het sowieso beter.

Het getuigt juist van kracht als je op onderdelen terug kan komen op een rapport dat je zelf gemaakt hebt, als je merkt dat in de praktijk het toch anders moet. Een reorganisatierapport wordt nooit volledig opgevolgd. Maar het overgrote deel is overgenomen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:06 am

Neefkens schreef:Maar dat stond er niet.
Er stond duidelijk dat het niet wenselijk was dat een trainer zijn eigen staf meenam.

Kijk, ik weet ook wel dat dat rapport grotendeels voor de papierversnipperaar is. De realiteit is altijd anders. Maar doe er dan niet zo ingewikkeld over.
Laatst gewijzigd door joey op wo aug 06, 2008 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 9:11 am

Dat stond er helemaal niet duidelijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:20 am

Hier hebben we het al eerder over gehad. Waarom zou je überhaupt regels wijden aan dit onderwerp als het niet uitmaakt dat de trainer zijn eigen staf meeneemt? Dan schrijf je niets of je schrijft: dat moet de trainer in kwestie dan maar uitmaken. Het rapport doet soms wat gewichtig, ook wat de formulering betreft, waardoor er misverstanden kunnen ontstaan, maar het kan haast niet anders of er is bedoeld dat de club op zijn minst een stevige vinger in de pap moet hebben bij de aanstelling van de assistenten van de technische staf. Daar was geen sprake van, integendeel: Van Basten wilde zijn hele club meenemen, anders kwam hij niet.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 06, 2008 9:24 am

Een rapport is niet het rode boekje van Mao

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 9:28 am

Wij weten helemaal niet of Ajax er iets op tegen had dat Van Basten Van 't Schip en Witschge wilde als z'n assistenten. Als dat zo was geweest en Ajax had het alsnog toegestaan, dan had men inderdaad afgeweken van het rapport.

Maar goed, mij zal het verder een worst wezen hoor. Ik vind dit een goed team.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:38 am

Maar daar gaat het toch niet om? Het gaat erom of je kiest voor continuïteit of voor een steeds wisselende trainersstaf. Wat gebeurt er op het moment dat Van Basten vertrekt? Dan loopt alle know how de deur uit.

Dan kom ik terug op Van der Aat. Het zal een prima man zijn, maar hij heeft geen voetbalkennis. Dat maakt hem kwetsbaar en beïnvloedbaar. Stel Van Basten vertrekt, moet Van der Aat dan gaan bepalen wie de nieuwe trainer wordt? Ajax loopt het gevaar opnieuw te verzanden in de situatie die ontstond toen LVG vertrok. Een (machts)vacuüm, onvoldoende kennis van zaken in huis en onbevoegden die hun kans grijpen. Om dat te voorkomen stond in het rapport, dat de AD een voetbalman moet zijn. Heel terecht, vind ik. Hoe jammer dat ook is voor Van der Aat.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 9:41 am

Iedere nieuwe trainer wil z'n eigen staf meenemen. Dat Witschge en Van 't Schip vertrekken als Van Basten vertrekt is dus helemaal geen issue. In het rapport staat op dit vlak volgens mij ook niets over continuïteit.

Van der Aat blijft geen AD, verwacht ik. Daar komt een voetbalman te zitten. Probleem opgelost.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:53 am

Thomas schreef:Iedere nieuwe trainer wil z'n eigen staf meenemen. Dat Witschge en Van 't Schip vertrekken als Van Basten vertrekt is dus helemaal geen issue. In het rapport staat op dit vlak volgens mij ook niets over continuïteit.
Ja, wat staat het er onduidelijk, hè? Is het zo lastig om iets zo op te schrijven dat het niet voor tweeërlei uitleg vatbaar is? Maar goed, ik kan me voorstellen dat je als club een keuze maakt uit het model-Bobby en het model-Schip. Dus iemand gelieerd aan de club of iemand gelieerd aan de trainer. Je zou tenminste één 'Bobby' kunnen aanstellen voor de continuïteit. Dat heeft in het verleden altijd uitstekend gewerkt. Alle trainers hadden Bobby er graag bij. Maar ik geef toe, de tijd is veranderd en trainers nemen steeds meer hun reizend circus mee. Iemand als Van Basten heeft natuurlijk ook geen 'Bobby' nodig, die kent de club al. Voor een trainer van buiten zal dat anders liggen.

Van der Aat blijft geen AD, verwacht ik. Daar komt een voetbalman te zitten. Probleem opgelost.
Inderdaad. Jammer voor Van der Aat, maar het is niet anders.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo aug 06, 2008 10:08 am

"Een voetbalman"....
Probleem is alleen dat niemand weet wat dat is. :blush.gif:
Het is een bijzondere combinatie die je vraagt. Hij moet én leiding kunnen geven aan een groot sportbedrijf met veel medewerkers waar vele miljoenen in omgaan én hij moet "voetbalman" zijn.

Plaats reactie