De toekomst van Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 19, 2008 11:54 am

En het gaat natuurlijk wel om meer dan alleen huisjes kpen he
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 11:58 am

Jij doet net alsof Ajax niets doet voor de spelers. Dat is niet waar. Herman Pinkster is de hele dag bezig zaken voor de spelers te regelen. Als Gabri een verblijfsvergunning nodig heeft, hoeft hij echt niet alleen naar de vreemdelingenpolitie.
Ik denk meer dat het zit in zaken rond het voetbal. Als je bij Ajax niet speelt, tel je al snel niet meer mee.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 11:59 am

Ajax heeft toch een elftalbegeleider?
Als je in het buitenland gaat werken is de consequentie nu eenmaal dat je een heel nieuw leven en kennissenkring moet gaan opbouwen. Iedereen die dat doet moet dat zelf regelen, waarom moeten voetballers nu weer gepamperd worden? Voetballers zijn geen infantiele wezens
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 12:14 pm

De waarheid ligt in het midden. Een goede begeleiding is zeker belangrijk, maar spelers moeten het ook zelf doen. Ajax kan niet voor een plaatsvervangende familie zorgen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 12:15 pm

Precies! Chivu en Dani redden zich prima in het Amsterdamse (nacht)leven

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 12:26 pm

LucaS schreef:waarom moeten voetballers nu weer gepamperd worden? Voetballers zijn geen infantiele wezens
Nou...echt heel volwassen zijn ze vaak niet !
Ze zijn miljonair en vader op hun 21e, maar zaken als koken, strijken, wassen en het opruimen van hun rotzooi zijn volslagen onbekend voor ze.

Een spelersvrouw heeft over het algemeen ook geen tijd voor zoiets als een eigen carriere en een eigen leven, ze staan volledig in dienst van hun man.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 12:27 pm

Wordt een sportman er beter van als je alles voor ze regelt?

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 12:29 pm

Ik kan me voorstellen dat het erg prettig is als je voor een nieuwe club gaat spelen in het buitenland en daar bepaalde zaken al voor je geregeld zijn en er goede begeleiding is.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 12:33 pm

Ach, PSV heeft jaren geprobeerd Leandro op het rechte spoor te krijgen maar dat lukte niet. Topsport vraagt een topmentaliteit. Je kunt van alles voor spelers doen, maar niet hun persoonlijkheid veranderen.
Zlatan klaagde ooit dat hij slecht werd begeleid bij Ajax, maar nu zal hij zeggen dat hij juist alles geleerd heeft in Amsterdam. Herman Pinkster kan voor een speler zijn onderkomen en zijn verblijfsvergunning regelen, maar hij zal niet de speler op schoot nemen als die zich eenzaam voelt.

Ik ben niet tegen extra begeleiding, begrijp me goed. Wat mij betreft nemen ze tien mensen in dienst. Maar je moet er geen wonderen van verwachten.
Laatst gewijzigd door joey op wo mar 19, 2008 12:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » wo mar 19, 2008 12:33 pm

Is ook prettig, ik vraag me alleen af wat het met je karakter doet

Aristides

Bericht door Aristides » wo mar 19, 2008 8:25 pm

LucaS schreef:Wordt een sportman er beter van als je alles voor ze regelt?
Natuurlijk niet.

Op mijn vraag welke buitenlandse spelers bij Ajax zijn mislukt door de slechte begeleiding, heb ik geen antwoord gekregen. Welke buitenlandse speler die mislukte bij Ajax werd elders, dankzij een betere begeleiding een topper? Sonck bij Gladbach?

De vraag is of spelers als Chivu en Zlatan niet slechter zouden zijn geworden als ze "in de watten zouden zijn gelegd". Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Een jaar of wat geleden zag ik Daniël de Ridder op tv in zijn prachtige huis (geen hotel). Ik weet niet hoe lang hij daar toen al zat, maar hij maakte op mij geen gelukkige indruk, met als enig verzetje iemand die kwam strijken! Het was vooral veel naar de Nederlandse tv kijken. Blijkbaar was bij Celta geen 24 uur per dag begeleiding.

Bij PSV zijn zoveel buitenlanders mislukt, misschien wel door de wel erg softe benadering? Onzin! Vraag maar aan Hiddink en Timmer hoe vriendelijk daar de sfeer was! Die hadden wat lol samen. Denk eens aan de lading Brazilianen: Leandro is maar één voorbeeld, ik herinner me nog een Claudio, Vampete, Jorginho. Een paar buitenlandse keepers kortom misschien wel net zo veel spelers als bij Ajax.

Kan Ajax meer doen voor een speler? Mag een speler dat zelf aangeven!

999

Bericht door 999 » do mar 20, 2008 2:10 am

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:
Op mijn vraag welke buitenlandse spelers bij Ajax zijn mislukt door de slechte begeleiding, heb ik geen antwoord gekregen. Welke buitenlandse speler die mislukte bij Ajax werd elders, dankzij een betere begeleiding een topper? Sonck bij Gladbach?
Waar stel jij die vraag dan ?.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » do mar 20, 2008 8:53 am

Demosthenes schreef:Warme klimaat, ach, praat er eens over met Andre Ooijer.

Welke buitenlandse spelers hebben het trouwens niet gered bij Ajax door "het ontbreken van die warmte/begeleiding", maar redden het daarna wel bij een andere club? Graag de namen.
@Voetske

Gewoon in deze topic, op 19 maart!

999

Bericht door 999 » do mar 20, 2008 8:30 pm

Ja, nu zie ik hem.Maar welke buitenlandse spelers hebben het uberhaupt niet gered na AJAX ?.Ik bedoel hoe kun je of moet je zoiets meten ?.
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 21, 2008 8:22 pm

Voetske schreef:Ja, nu zie ik hem.Maar welke buitenlandse spelers hebben het uberhaupt niet gered na AJAX ?.Ik bedoel hoe kun je of moet je zoiets meten ?.
In de discussie werd o.a. geschreven dat buitenlandse spelers bij psv beter worden begeleid dan die bij Ajax (het woord "kopie" werd gebruikt). Spelers zouden het om die reden bij psv wel redden en bij Ajax niet (geen citaat, maar in mijn ogen wat er werd geschreven)

Mijn vraag over welke buitenlandse spelers het bij Ajax niet hebben gered door de slechte begeleiding lijkt mij gerechtvaardigd. Spelers zouden het elders dan wel redden, tenzij daar de begeleiding net zo slecht is als bij Ajax.

Lees andere reacties van mij in de topic om te weten wat ik ervan vind, anders wordt het herhaling. Ik heb nog steeds geen namen gezien.

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2008 8:43 pm

Ik kan nu geen namen noemen en ik vind het verder ook onbelangrijk wat die spelers doen die mislukt zijn bij Ajax.

Ik denk alleen dat Ajax wel wat professioneler om mag gaan met miljoenenaankopen maar ook met minder dure spelers.

Een buitenlandse speler in een hotel stoppen bevordert niet de aanpassing van zo een speler. En zo zijn er vast nog wel een paar punten te bedenken waarin Ajax tekort schiet. Niet alleen bij het zoeken van een woning.

Ik verwacht geen babysitters....laat dat duidelijk zijn
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » vr mar 21, 2008 8:52 pm

Nou, bij Psv beter begeleid ?.Geloof ik dus niks van.En ook geloof ik niks van dat " gemoedelijke Psv " enz.Ik bedoel zo'n Kezman, die is na Psv nergens fatsoenlijk meer aan de bak gekomen om maar iemand te noemen.Er zullen best spelers zijn die misschien met een andere benadering misschien wat beter uit de verf zouden zijn gekomen, en zo af en toe wordt er wel eens een inschattings fout gemaakt kwa speler, maar ik zelf heb dus ook het idee dat wat het kwa slechte-begeleiding betreft het wel meevalt.Lijkt me het zelfde geroep als zou het bij AJAX kil en koel zijn.
Blij met de punten ...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 21, 2008 8:56 pm

Namen noemen is allemaal rete interessant, maar heeft weinig zin. In de eerste plaats moet je er dan idioot veel tijd in gaan steken (lees: je werk van maken) om onbekende spelers op andere continenten te scouten. In de tweede plaats lezen de scouts van Ajax niet iedere dag AT om te checken of er al goeie spelers zijn genoemd.

Maar hét probleem is: Ajax komt met spelers waarvan wij hier al kunnen voorspellen dat het fout gaat. Neem deze zomer. Wie kreeg er hier een harde plasser van het aantrekken van Urzaiz? Rommedahl? Colin? Delorge? Luque? Heijblok? Michael KD?

Het scoutingsapparaat van Ajax (ofwel: Van Geel) deugt niet. Het feit dat hij er nog steeds zit bevalt me niets, doet afbreuk aan het rapport Coronel (weer een onderzoek voor niets uitgevoerd) en doet mij ook voor komend seizoen weer vrezen.

Zo. Uw zwartkijker - of is het eerder realistisch? - heeft weer gesproken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 21, 2008 10:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Namen noemen is allemaal rete interessant, maar heeft weinig zin. In de eerste plaats moet je er dan idioot veel tijd in gaan steken (lees: je werk van maken) om onbekende spelers op andere continenten te scouten. In de tweede plaats lezen de scouts van Ajax niet iedere dag AT om te checken of er al goeie spelers zijn genoemd.

Maar hét probleem is: Ajax komt met spelers waarvan wij hier al kunnen voorspellen dat het fout gaat. Neem deze zomer. Wie kreeg er hier een harde plasser van het aantrekken van Urzaiz? Rommedahl? Colin? Delorge? Luque? Heijblok? Michael KD?

Het scoutingsapparaat van Ajax (ofwel: Van Geel) deugt niet. Het feit dat hij er nog steeds zit bevalt me niets, doet afbreuk aan het rapport Coronel (weer een onderzoek voor niets uitgevoerd) en doet mij ook voor komend seizoen weer vrezen.

Met zo'n naam en het etiket "zwartkijker" (zelf gegeven of eervol mogen ontvangen) zou het een eenvoudige klus moeten zijn die namen te pakken te krijgen als het falen van de begeleiding vele miskleunen zou hebben opgeleverd.

Het feit dat je (Zat jij in het stadion tijdens Ajax - Liverpool?) in je naam teruggrijpt op het verleden, laat zien dat je Ajax al een tijd volgt; desondanks: geen namen, zegt mij genoeg.

Het andere punt: de miskopen! ja, maar Ajax niet alleen en bovendien "je mag een gegeven paard niet in de bek kijken"

Krohn-Dehli is trouwens een vondst van Danny Blind! Ruim een jaar eerder.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mar 21, 2008 10:51 pm

ik heb gister een article uit Vi gepost waar de auteur prima omschreef hoe we nu al van het advies van het commissie zijn afgedwaald.
het blijf wonderbaarlyk dat de persoon die misschien meest heeft gefaald, er nog zit. Nee, hij heeft zelf de nieuwe rookie trainer aangesteld, die zijn eigen assistents meenam... en die gaan nu blijkbaar over heel het voetbal technis beleid... (niet met enig ervaring in zo zware functie, maar dit terzijde)...

Zo even tussendoor (de rookie coach was nog niet in dienst) heeft hij mede ervoor gezorg dat de gene die 'Ajax zou doorlichten en een plan van aanpak zou maken' (of het nou een goed idea was om Cruijff aan te stellen of niet) al weer is vertrokken.

En nu gaan de man die op transfergebied (scouting, aankopen en samenstellen selectie) al pijnlijk heeft gefaald + de rookie coach die 0% ervaring heeft met scouten en opbouwen team (selectie beleid NL team geen hoopvol teken) samen 'het nieuwe Ajax' bouwen + scouting en jeugdopleiding 'verbeteren'...

Dus zowel korte als middelange toekomst van Ajax ligt in handen van dit duo...

:laughing.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 21, 2008 10:57 pm

Ja, zorgwekkend. Temeer daar dit duo een vermogen over de balk mag smijten. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » vr mar 21, 2008 11:47 pm

Demosthenes schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Namen noemen is allemaal rete interessant, maar heeft weinig zin. In de eerste plaats moet je er dan idioot veel tijd in gaan steken (lees: je werk van maken) om onbekende spelers op andere continenten te scouten. In de tweede plaats lezen de scouts van Ajax niet iedere dag AT om te checken of er al goeie spelers zijn genoemd.

Met zo'n naam en het etiket "zwartkijker" (zelf gegeven of eervol mogen ontvangen) zou het een eenvoudige klus moeten zijn die namen te pakken te krijgen als het falen van de begeleiding vele miskleunen zou hebben opgeleverd.

Het feit dat je (Zat jij in het stadion tijdens Ajax - Liverpool?) in je naam teruggrijpt op het verleden, laat zien dat je Ajax al een tijd volgt; desondanks: geen namen, zegt mij genoeg.

Het andere punt: de miskopen! ja, maar Ajax niet alleen en bovendien "je mag een gegeven paard niet in de bek kijken"

Krohn-Dehli is trouwens een vondst van Danny Blind! Ruim een jaar eerder.
Krohn Delhi werd toch door MVG geschikt bevonden om terug te mogen keren?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 22, 2008 1:40 pm

Ook, maar Blind kende hem natuurlijk beter (uit de jeugd).

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za mar 22, 2008 4:58 pm

Aardig man, die Blind, trouwens.
Wel oud geworden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

joey
Erelid

Bericht door joey » za mar 22, 2008 5:31 pm

Tja, trainer zijn van Ajax, daar slijt je van. Ten Cate werd ook opeens grijs. :smallgrin.gif:

Plaats reactie