Bobby Haarms RIP

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daniel

Re: Bobby Haarms RIP

Bericht door Daniel » zo jun 14, 2009 2:18 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Van Cruijff kan ik me voorstellen dat hij niet zit te wachten op een confrontatie met LVG, zeker niet met zoveel camera's er bovenop.
Wat een slechte reden zou dat zijn. :baaa.gif:
Precies, hoeveel mensen waren er? Zeker een paar honderd. Genoeg plek en mensen om ergens ver weg te gaan zitten van elkaar. Wat een onzin.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 2:20 pm

Zijn we serieus hierover aan het discussiëren? Laat iedere Ajacied voor zichzelf beslissen of hij wel of niet gaat. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 14, 2009 2:23 pm

Het valt me alleen tegen van Cruijff, dat is alles. Zoals jou de opkomst bij de begravenis van Sjakie tegenviel.

Ik dacht dat Ajax iets voor hem betekende.

@Daniel: precies, zo is het.

Daniel

Bericht door Daniel » zo jun 14, 2009 2:24 pm

joey schreef:Zijn we serieus hierover aan het discussiëren? Laat iedere Ajacied voor zichzelf beslissen of hij wel of niet gaat. :excited.gif:
Dat zeg je nu ook alleen maar vooral omdat het om Cruijff gaat.. Dat sterke idee heb ik tenminste. Meneer doet toch niks fout. Maargoed, dat is inderdaad niet de moeite waard om daarover hier te gaan discussiëren. Let's give it a rest.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 2:45 pm

Jij weet niet waarom ik iets zeg, Daniël. Bespaar me alsjeblieft zulke opmerkingen.

Natuurlijk betekent Ajax iets voor Cruijff. Maar hij laat zich niet opleggen door anderen hoe en wanneer hij dat moet tonen. Bij Ajax willen ze met Cruijff pronken om PR-redenen (luister maar naar VDB), verder zijn ze hem liever kwijt dan rijk. Was Piet Keizer er trouwens? Vast ook niet, hè? Die voegde ook niets toe volgens VDB.

Ajax is een mooie club, maar elke clubicoon komt een keer aan de beurt. Zelfs Haarms is weggestuurd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo jun 14, 2009 2:46 pm

Niemand wilde met Cruijff pronken op de begrafenis van Haarms. Maar inderdaad, als hij belangrijker dingen te doen heeft, moet hij vooral wegblijven.
I think I lost my fucking headache

Arthur

Bericht door Arthur » zo jun 14, 2009 2:47 pm

Piet Keizer was er wel gewoon.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo jun 14, 2009 2:54 pm

Kan nu pas reageren omdat ik een weekendje weg was (moest op zaterdagochtend om 7u opstaan, na één uurtje slaap, oef!) maar ik vond het zelf echt een schitterend afscheid. Mooie woorden, en het vuurwerk op het eind samen met 'Dit is mijn club' maakte het helemaal af. Ik voelde me echt weer onderdeel van de Ajaxfamilie. Supporters, oud-spelers, werknemers, coryfeën, allemaal samen bij elkaar om een groot Ajacied de laatste eer te bewijzen.

Kippenvel.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

goodfella

Bericht door goodfella » zo jun 14, 2009 2:58 pm

joey schreef:
Jöhnk schreef:
joey schreef:Van Cruijff kan ik me voorstellen dat hij niet zit te wachten op een confrontatie met LVG, zeker niet met zoveel camera's er bovenop.
Wat een slechte reden zou dat zijn. :baaa.gif:
Vind je? Niets erger dan oude vetes die worden uitgevochten op een begrafenis.
Sorry voor het taalgebruik, maar kanker op met zulke slappe redenen om niet naar een begrafenis te hoeven gaan. Cruijff is rancuneus, maar voor zoiets kun je, je trots toch wel opzij zetten. Als je dat fatsoen niet hebt, ben je de benaming mens niet eens waard.

goodfella

Bericht door goodfella » zo jun 14, 2009 2:59 pm

Ajax heeft de laatste jaren overigens heel weinig voor Haarms gedaan. Enkel supporters die er altijd voor hem waren.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 3:02 pm

Vond je het ook slap dat Van Gaal de training niet wilde verzetten voor de begrafenis van Sjakie? Toen kwam hij echt niet met een Ajax-das opdraven, dat had Scheringa niet zo leuk gevonden. Eens denken, is Van Gaal nu de benaming niet mens waard?

Ik vind het wel apart. Wie ben jij om te bepalen wat een ander moet doen of voelen?

Ben je trouwens zelf geweest?

Ronald!

Bericht door Ronald! » zo jun 14, 2009 3:09 pm

joey schreef:Ik vind het wel apart. Wie ben jij om te bepalen wat een ander moet doen of voelen?
Niemand bepaalt dat, maar iedereen mag er een mening over hebben. Meer is het niet. Een mening.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 14, 2009 3:10 pm

Lekker boeiend deze discussie. Als Cruijff over een dag of twee met zijn vrouw naar het graf van Bobby gaat om daar een bloemstuk neer te leggen en hem daar op rustige wijze een laatste eer te bewijzen, dan is er niets aan de hand. Mijn hemel, zeg. Laat iedereen lekker zelf bepalen hoe hij afscheid wil nemen van dierbaren/

goodfella

Bericht door goodfella » zo jun 14, 2009 3:11 pm

joey schreef:Vond je het ook slap dat Van Gaal de training niet wilde verzetten voor de begrafenis van Sjakie? Toen kwam hij echt niet met een Ajax-das opdraven, dat had Scheringa niet zo leuk gevonden. Eens denken, is Van Gaal nu de benaming niet mens waard?
Appels met peren vergelijken. Blijf bij het onderwerp aub.
Ik vind het wel apart. Wie ben jij om te bepalen wat een ander moet doen of voelen?
Wie ben jij om te bepalen dat rancune een geldige reden is om niet aanwezig te zijn op een begrafenis? Jij denkt te pas en onpas te weten hoe mensen moeten en mogen handelen. Zodra mensen een andere mening hebben gooi je de discussie op slot met je insinuerende one-liners. Laat ik jou even duidelijk maken dat je echt niet het alleenrecht hebt kwa mening over zaken als deze.
Ben je trouwens zelf geweest?
Ik ben zelf geweest ja. Dus kom nu maar op met de volgende opmerking.

Toppie

Bericht door Toppie » zo jun 14, 2009 3:15 pm

Cruijff, de gevallen engel :hypocrite.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 14, 2009 3:17 pm

LucaS schreef:Niemand wilde met Cruijff pronken op de begrafenis van Haarms. Maar inderdaad, als hij belangrijker dingen te doen heeft, moet hij vooral wegblijven.
Zo is het. Kwestie van prioriteiten blijkbaar. Voor iemand als Litmanen had Haarms (dan wel Ajax) blijkbaar een hogere prio dan voor iemand als Cruijff.

In joey's theorie van een confrontatie met LvG ontlopen geloof ik niet. Hij zou de confrontatie niet hoeven ontlopen, hij zou enkel LvG moeten ontlopen. En LvG hem. Dat moet lukken op tijdens een plechtigheid met meerdere honderden mensen.

Sowieso denk ik trouwens niet dat beide heren tijdens dit soort bijeenkomsten sterk geinteresseerd zijn in een discussie aangaande veldbezetting of inspeelpass.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 3:21 pm

goodfella schreef:|Appels met peren vergelijken.
Nee hoor. Ik had Van Gaal zeker verwacht bij die gelegenheid.
Wie ben jij om te bepalen dat rancune een geldige reden is om niet aanwezig te zijn op een begrafenis? Jij denkt te pas en onpas te weten hoe mensen moeten en mogen handelen. Zodra mensen een andere mening hebben gooi je de discussie op slot met je insinuerende one-liners. Laat ik jou even duidelijk maken dat je echt niet het alleenrecht hebt kwa mening over zaken als deze.
Zeg ik ook nergens. Ik ben het niet met je eens. Rancune is de allerbelangrijkste drijfveer van veel mensen binnen een familie. Ook binnen een voetbalfamilie. Je zou de mensen de kost moeten geven die een begrafenis van een familielid laten schieten omdat ze ergens gepikeerd over zijn. Dat zijn heus niet allemaal onmensen.

Ik ben zelf geweest ja. Dus kom nu maar op met de volgende opmerking.
Jij dan wel, maar Ko bijvoorbeeld niet. Is Ko dan minder Ajacied dan jij?

Ik ben niet geweest. Ik houd niet van dit soort gelegenheden. Dat betekent niet dat ik geen waardering heb voor Bobby.

Beloki

Bericht door Beloki » zo jun 14, 2009 3:28 pm

Niet om het heilige boontje te spelen ofzo, maar ik vind het niet zo chique om hier de herdenkingen van Wolfs en Haarms te gaan vergelijken qua importantie. Beide heren waren echte clubhelden en iedereen heeft zo zijn eigen redenen om niet naar een herdenking te komen. Iedereen herdenkt op zijn manier. Of je het daar nu mee eens bent of niet.
Laatst gewijzigd door Beloki op zo jun 14, 2009 3:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jun 14, 2009 3:32 pm

Beloki schreef:Niet om het helige boontje te spelen ofzo, maar ik vind het niet zo chique om hier de herdenkingen van Wolfs en Haarms te gaan vergelijken qua importantie. Beide heren waren echte clubhelden en iedereen heeft zo zijn eigen redenen om niet naar een herdenking te komen. Iedereen herdenkt op zijn manier. Of je het daar nu mee eens bent of niet.
En zo is het. Laat iedereen in zijn waarde, zeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 14, 2009 3:34 pm

joey schreef:
goodfella schreef:|Appels met peren vergelijken.
Nee hoor. Ik had Van Gaal zeker verwacht bij die gelegenheid.
Ik ook. Van Gaal zei even later dan ook eerlijk in een interview: Ajax is mijn club niet meer.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo jun 14, 2009 3:39 pm

Bedoel je dat Parool interview? Want dat werd daar inderdaad uitgehaald toen, nou, ik heb de papieren versie maar liefst 23 keer doorgelezen maar ik kon het er niet uit opmaken hoor.

Ik heb wel het idee dat Scheringa Louis op een gegeven moment op de vingers heeft getikt over zijn "mijn club" gedoe bij persconferenties.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 3:42 pm

Beloki schreef:Niet om het heilige boontje te spelen ofzo, maar ik vind het niet zo chique om hier de herdenkingen van Wolfs en Haarms te gaan vergelijken qua importantie. Beide heren waren echte clubhelden en iedereen heeft zo zijn eigen redenen om niet naar een herdenking te komen. Iedereen herdenkt op zijn manier. Of je het daar nu mee eens bent of niet.

Zo is dat. :biggthumpup.gif:

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » zo jun 14, 2009 3:44 pm

Allereerst... prachtig afscheid. We gaan u missen meneer Haarms.

Ten tweede... shame on you!! You know who you are. In een topic wat zelfs Rest In Peace heet ter ere van Bobby een beetje gaan lopen ruzie maken over wie er wel en niet waren. Ga dat alsjeblieft in een ander topic doen.
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jun 14, 2009 3:47 pm

:blush.gif:

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jun 14, 2009 4:19 pm

Zo. Ik ben even langs het graf van Bobby geweest.

Hij heeft een prachtige plek, op die prachtige Nieuwe Ooster, vlak bij zijn geboortegrond en de plek waar hij zijn mooiste tijden beleefde. Hij ligt vrij dicht bij de ingang aan de J.H. Kruislaan. Door de hoofdpoort, rechts afbuigen langs het aulagebouw en je loopt er zo tegen aan. Locatie 25, aan het hoofdpad, op de hoek. Veel rood-wit, natuurlijk. Een bloemstuk dat me bijzonder opviel was afkomstig uit Zweden, met een blauw lint eraan waarop de namen van Peter Larsson en Stefan Pettersson stonden. Verder stukken van de familie Alberti en nog veel meer.

Ik heb Bobby bedankt voor alle mooie momenten. Goed om te weten dat hij voor altijd daar zal liggen, dicht bij de Middenweg 210 en dicht bij De Meer. Hij zou het precies zo gewild hebben.

K.
Still alive...

Plaats reactie