De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za sep 22, 2012 7:19 am

Wat een triest stukje zeg. De huidige RvC is het nieuwe gevaar.....? Gelukkig weet je wel hoe een grote voetbalclub werkt als je geschermd hebt en kan je dan alleen als headhunter een kandidaat zoeken.... Als je iemand voor Shell zoekt moet je natuurlijk zelf ook op een boorplatform gewerkt hebben! En....Ling wordt weer van stal gehaald. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door jabu op za sep 22, 2012 7:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za sep 22, 2012 7:41 am

En het begint weer van voren af aan...
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33763
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za sep 22, 2012 10:14 am

Raymon schreef:En het begint weer van voren af aan...
Het ligt in ieder geval niet aan Cruijff!!!!!! Nooit. Never.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za sep 22, 2012 11:50 am

Jabu schreef:Wat een triest stukje zeg. De huidige RvC is het nieuwe gevaar.....? Gelukkig weet je wel hoe een grote voetbalclub werkt als je geschermd hebt en kan je dan alleen als headhunter een kandidaat zoeken.... Als je iemand voor Shell zoekt moet je natuurlijk zelf ook op een boorplatform gewerkt hebben! En....Ling wordt weer van stal gehaald. :hypocrite.gif:
Ajax met Shell vergelijken....wel ja.

Ajax is een klein bedrijf, eerder te vergelijken met een advocatenkantoor dan met Shell, waar de 'CEO' heel nauw bij de dagelijkse gang van zaken betrokken is. Dat een bewezen ongeschikt headhunterskantoor hier weer op los wordt gelaten vind ik trouwens typisch Ajax.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za sep 22, 2012 11:51 am

Mocht het waar zijn, want het is natuurlijk Jaap de Groot die dit schrijft.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za sep 22, 2012 1:31 pm

Jöhnk schreef:Ajax met Shell vergelijken....wel ja.

Ajax is een klein bedrijf, eerder te vergelijken met een advocatenkantoor dan met Shell, waar de 'CEO' heel nauw bij de dagelijkse gang van zaken betrokken is.
En als je geschermd heb kan je beter een geschikte AD vinden voor Ajax? Maar je richt je weer aardig op een irrelevant punt. Het lukt nu al vijftien maanden niet om een trekpop te vinden. Ben jij het eens met het artikel dat Ling weer een kans moet krijgen en dat ook weer deze RvC als het grote gevaar gezien moet worden?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za sep 22, 2012 1:56 pm

Krijgt Ling nou alweer de kans? :hypocrite.gif:
Jabu schreef:Maar je richt je weer aardig op een irrelevant punt.
Nee, dat dacht ik dus niet. Ik ga in op de verschillen tussen bedrijfsleven en voetbal, en waarom je dus niet zomaar iemand uit het krentenbrood circuit tot CEO kunt benoemen, zoals dat doorgaans wel in het bedrijfsleven gebeurt. Het steeds maar weer ontkennen van die cruciale verschillen leidt er dan ook toe dat het zo lang duurt (hoewel Cruijff de RvC formeel niet meer voor de voeten kan lopen).

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za sep 22, 2012 2:08 pm

Jöhnk schreef:Krijgt Ling nou alweer de kans? :hypocrite.gif:
Als het aan Cruijff en de Telegraaf-kliek ligt blijkbaar wel.
Jöhnk schreef:
Jabu schreef:Maar je richt je weer aardig op een irrelevant punt.
Nee, dat dacht ik dus niet. Ik ga in op de verschillen tussen bedrijfsleven en voetbal, en waarom je dus niet zomaar iemand uit het krentenbrood circuit tot CEO kunt benoemen, zoals dat doorgaans wel in het bedrijfsleven gebeurt. Het steeds maar weer ontkennen van die cruciale verschillen leidt er dan ook toe dat het zo lang duurt (hoewel Cruijff de RvC formeel niet meer voor de voeten kan lopen).
Dan lees je het artikel dus niet goed. Het gaat namelijk niet om de vraag of je als ex-schermster een betere CEO dan iemand uit het krentenbrood circuit zal zijn maar of je als ex-schermster een betere headhunter bent. Je moet dus niet alleen ex-voetballer zijn om een goede AD bij Ajax te zijn maar zelfs al ex-topsporter zijn om een goede AD te kunnen vinden.

Het blijkbaar ontkennen van verschillen tussen voetbal en bedrijfsleven is de reden dat er nog steeds geen AD is? Wie ontkent dat dan en wie is het dan aan te rekenen dat het zo lang duurt?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za sep 22, 2012 2:23 pm

Ik reageer helemaal niet op dat artikel. Jij maakt de mening van Jaap de Groot blijkbaar groter dan die is, want Ling heeft dus helemaal nooit de kans gekregen, en het is maar de vraag of hij nu in de running is en of hij er uberhaupt voor openstaat.
Het blijkbaar ontkennen van verschillen tussen voetbal en bedrijfsleven is de reden dat er nog steeds geen AD is? Wie ontkent dat dan en wie is het dan aan te rekenen dat het zo lang duurt?
Mensen die headhunters inschakelen terwijl ze van hun eigen expertise gebruik moeten maken (is dat trouwens niet het werk van de RvC) en mensen die een voetbalclub met Shell vergelijken. Bij Ajax verdient het 'personeel' meer dan de directie. Het is echt totaal niet te vergelijken. En dan komen ze nu aan met de man die ons Rik van de Boog bezorgde. :excited.gif:

Ik heb echt genoeg van dat krentenbrood gedoe. De man die Henrichs heeft voorgedragen als voorzitter van de bestuursraad wordt nu door diezelfde Henrichs in de RvC geplaatst. Dat is toch niet te geloven? We draaien echt in een kringetje. Coronel zie je ook weer overal opduiken.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za sep 22, 2012 6:52 pm

Jöhnk schreef:Ik reageer helemaal niet op dat artikel.
Dan reageer je dus en niet op mij en niet op het artikel ondanks dat je mij quote. Dat in een kringetje draaien gebeurt nu overigens ook.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Duke » za sep 22, 2012 8:24 pm

Jaap de Groot zou toch niets durven opschrijven waar Cruijff het niet mee eens is?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » zo sep 23, 2012 4:36 pm

Ajaciedjuh schreef:Telesport
HEADHUNTERS


Daar­om rijst de vraag: hoe ob­jec­tief is de zoek­tocht naar de nieu­we di­rec­teur ei­gen­lijk? Los van de vraag of Ling wel of niet ge­schikt is voor die func­tie en of hij zelf nog wil, had hij door de head­hun­ters ten­min­ste ge­screend moe­ten wor­den. Ook uit res­pect rich­ting Cruijff, die bui­ten de schaal vol brood­jes aap nooit één re­le­vant en fei­te­lijk juist ar­gu­ment over de af­wij­zing van zijn kan­di­daat te ho­ren heeft ge­kre­gen.

Dat dit niet is ge­beurd, wak­kert toch het ge­voel aan dat het ge­vaar van bin­nen­uit nog al­tijd niet ge­we­ken is.

De ratten zijn weer losgelaten, dit is het waarschuwingsschot, hierna gaat de riool weer helemaal open.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 24, 2012 4:25 am

Telesport, column Cruijff
Stappen maken binnen Ajax

De­ze week is voor­al op­ge­val­len, hoe moei­lijk Ne­der­land­se clubs het heb­ben met de in­ten­si­teit van in­ter­na­ti­o­na­le top­wed­strij­den. Na­tuur­lijk be­gon Ajax goed te­gen Borus­sia Dort­mund. Be­ter dan ik had ver­wacht. De ploeg kreeg zelfs ge­noeg kan­sen, net als Borus­sia trou­wens.

Zo ging het tot de laat­ste twin­tig mi­nu­ten re­de­lijk ge­lijk op en daar­voor kan je een com­pli­ment aan de ploeg ge­ven. Al­leen ble­ken de Duit­sers daar­na in staat om een tand­je bij te zet­ten, maar dat tand­je heeft Ajax nog niet.

Het­zelf­de zag je ook bij FC Twen­te-Han­no­ver 96. Een pri­ma start, re­sul­te­rend in een 2-0 voor­sprong, maar uit­ein­de­lijk werd die toch uit han­den ge­ge­ven.

Het maakt dui­de­lijk, dat een sterk elf­tal for­me­ren niet al­leen een kwes­tie is van het se­lec­te­ren van goe­de voet­bal­lers. Voor ie­de­re trai­ner en coach gaat het er om of je van­uit je se­lec­tie ook spe­ci­fiek kunt trai­nen. Trai­nin­gen die no­dig zijn om be­ter te wor­den. Ook daar moet je soms voet­bal­lers op se­lec­te­ren.

Zo heeft Ajax nu be­hoef­te aan trai­nin­gen waar­mee de druk op de spe­ler in bal­be­zit wordt op­ge­voerd. Dus veel één-op-één. Dan is het wel no­dig dat je in de spe­lers­groep ie­mand hebt die dat kan uit­voe­ren en zo niet al­leen zich­zelf scherp houdt, maar ook zijn me­de­spe­ler be­ter maakt. Vroe­ger werd ie­mand als Edo Op­hof be­wust zo ge­bruikt. Een ster­ke ver­de­di­ger, die wat sta­ti­sche spe­lers met­een on­der druk kon zet­ten.

Met een ty­pe Op­hof dwing je een goe­de voet­bal­ler om al tij­dens de trai­ning het maxi­ma­le uit zich­zelf te ha­len. Uit­ein­de­lijk werkt dat door rich­ting de wed­strijd en voor­kom je de pro­ble­men waar­te­gen Ajax in de slot­fa­se te­gen Dort­mund aan­liep.

Twee da­gen na Borus­sia Dort­mund-Ajax was er een heel in­te­res­san­te dag op De Toe­komst ge­or­ga­ni­seerd. Tot 1 sep­tem­ber lag bij Ajax de fo­cus op het eer­ste elf­tal. Er was wei­nig tijd, toch moesten de fi­nan­ciën flink wor­den aan­ge­pakt, ter­wijl de se­lec­tie des­on­danks op ni­veau moest blij­ven. Nu we drie we­ken ver­der zijn, kon de twee­de stap wor­den ge­zet en de rest van de club wor­den geïnf­orm­eerd over de tech­ni­sche aan­pak voor de ko­men­de ja­ren.

Op­val­lend was voor­al de aan­we­zig­heid van vrij­wel al­le trai­ners, coa­ches en de men­sen die nauw met hen sa­men­wer­ken. De men­sen die dus dicht op het voet­bal zit­ten en dat is na­tuur­lijk heel po­si­tief. Al­le­maal heb­ben ze nog eens te ho­ren ge­kre­gen wat de be­doe­ling is en waar de ac­cen­ten ko­men te lig­gen.

Es­sen­ti­eel is dat al­les, maar dan ook al­les, in het te­ken van het eer­ste elf­tal komt te staan. Het voet­bal is in de nieu­we or­ga­ni­sa­tie de top van de pi­ra­mi­de en daar stelt de rest van de club zich op in. Voor mij niet meer dan lo­gisch, om­dat Ajax van on­der tot bo­ven weer een voet­bal­club moet zijn.

Bin­nen­kort volgt de in­for­ma­tie­ron­de met de sup­por­ters. Hoe­wel ik Ro­nald Pie­loor, hun ver­te­gen­woor­di­ger in het nieu­we be­stuur, don­der­dag al tus­sen de aan­we­zi­gen zag zit­ten. Een pri­ma zaak. Dus via hem kun­nen de sup­por­ters al­vast ho­ren wat er zo­al be­spro­ken is.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » di sep 25, 2012 10:39 am

Ik vind het allemaal nog een beetje vaag en wat onzinnig.

Alsof sommige trainers voorheen expres niet naar een overleg gingen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door ferry » wo sep 26, 2012 11:27 am

v.d Aat maakt geen vrienden:
Actie Ajax-directeur zet kwaad bloed: ‘Je loopt niet weg, kom nou toch’
Woensdag, 26 september 2012 om 11:49
Henri van der Aat, de commercieel directeur van Ajax, heeft geen vrienden gemaakt bij de organisatie die Europese clubs vertegenwoordigt (ECA) en bij de UEFA. De beleidsbepaler verliet voortijdig een bijeenkomst over de Champions League voor jeugdteams, maar Ajax liet vervolgens wel via de officiële website weten dat het teleurgesteld was in de ECA en in de Europese voetbalbond.

De Amsterdammers vielen over het feit dat er in het jeugdtoernooi geen plaats zou zijn voor de jeugdkampioenen, maar alleen voor deelnemers aan de ‘echte’ Champions League. ECA-bestuurder Maarten Fontein vindt de reactie van Ajax echter niet chic. “Nooit heeft hij inhoudelijk ook maar iets gezegd op de vergaderingen”, doelt Fontein in gesprek met Voetbal International op Van der Aat.
Ook KNVB-voorzitter Michael van Praag is not amused. “Het is te begrijpen dat Ajax er problemen mee heeft, maar de procedure kan echt niet. Er zijn talloze meetings geweest, rondbrieven. En nooit heeft Van der Aat iets gezegd. Praat dan mee.” De directeur ging tijdens de bijeenkomst eerder weg omdat hij een vliegtuig moest halen. “Het is een start. Dan moet je niet weglopen als dat besproken wordt. Kom nou toch”, aldus Van Praag.
VZ

Als het allemaal waar is dan is de kritiek op v/d Aat volkomen terecht. Hopelijk gaat het niet ten koste van de boodschap, want het zou van de zotte zijn als alleen deelnemers aan de echte Champions League ook deelnemers kunnen zijn in de Champions League voor jeugd teams. Dan hebben de clubs met geld er weer het meeste voordeel van. (Hoewel 'voordeel'... dit zijn ook juist de clubs die over het algemeen weinig spelers uit de jeugdopleiding gebruiken in het 1e)

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » wo sep 26, 2012 12:16 pm

Hij moest een vliegtuig halen las ik. Maar zoiets is dan toch gewoon vooraf al besproken?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 26, 2012 12:49 pm

De verhalen stapelen zich op tov vd Aat. Dat wordt de volgende die verdwijnt. Opvallend dat Slop buiten schot blijft.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » wo sep 26, 2012 1:06 pm

Ajaciedjuh schreef:De verhalen stapelen zich op tov vd Aat. Dat wordt de volgende die verdwijnt.
Het zou zelfs maar zo kunnen zijn dat daartoe de verhalen worden opgestapeld.
Opvallend dat Slop buiten schot blijft.
Ik heb nou niet echt heel veel vertrouwen in Vd Aat en Slop, maar ik denk dat als ze allebei opgestapt waren in de afgelopen 2 jaar die hele Cruijff-revolutie een enorm probleem had gehad, want naast praten over voetbal moet er natuurlijk ook gewoon werk verzet worden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 26, 2012 1:27 pm

Klopt, maar dat is wel op te lossen met een ad interim. Eea zal wel te maken hebben gehad met de sponsordeal met Aegon. Directie weg, sponsor weg.

Stap 1 was vd Boog. Stap 2 vd Aat en stap 3 Slop. Ondertussen nieuwe directie stapsgewijs vervangen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo sep 26, 2012 7:45 pm

Moet die Ad interim wel gevonden worden. Zo succesvol is het zoeken naar directieleden de laatste tijd nou niet echt verlopen.

Ik heb overigens ook niet echt een hoge dunk van Vd Aat, maar Van Praag en Fontein lijken mij ook niet echt objectieve boodschappers in deze.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » do sep 27, 2012 5:58 pm

Ajaciedjuh schreef:Klopt, maar dat is wel op te lossen met een ad interim. Eea zal wel te maken hebben gehad met de sponsordeal met Aegon. Directie weg, sponsor weg.

Stap 1 was vd Boog. Stap 2 vd Aat en stap 3 Slop. Ondertussen nieuwe directie stapsgewijs vervangen.
Je hebt wel wat continuiteit nodig, een interim is meestal in zijn eentje interim, als je alleen maar interims neerzet terwijl daarnaast twee overbetaalde groentjes de boel denken te kunnen runnen en ook nog eens heel veel werknemers eruit gewerkt te zijn dan is dat vragen om problemen.

VdAat en Slop waren dus gewoon nodig. Nu wordt hun aftocht voorbereid. Maar misschien speelt er ook nog wat anders, de hele Cruijffrevolutie kan niet zonder zondebokken, eerst was het Jol, toen VdBoog, daarna kwam Coronel, toen werd het Ten Have en daarna kon de meute nog even schelden op Van Gaal, en dat is allemaal uitgewerkt. Dus wie is de volgende? Ik had begrepen dat er een doorgeleerde professor in de RvC zat, dus die heeft zichzelf gekandideerd, maar VdAat en Slop kun je natuurlijk de schuld geven van de puinhoop van de afgelopen twee jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » do sep 27, 2012 6:22 pm

Le T. schreef:[ Maar misschien speelt er ook nog wat anders, de hele Cruijffrevolutie kan niet zonder zondebokken,
Andere revoluties wél? :confused.gif:

Coronel liet dat rapportje in elkaar flansen, liet er z'n naam aan geven, beukte Jaakke e.c. eruit en greep de macht. Verrek, goed vergelijkbaar met de machtsgreep van Cruijff.

Overigens is Ajax sinds de staatsgreep van Cruijff steeds landskampioen geworden. Terwijl we onder Jol, Boog en Coronel (alweer) op dood spoort zaten.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Iniesta » do sep 27, 2012 6:49 pm

Of het nu wel of niet netjes is gegaan, Ajax lijkt momenteel toch weer veel meer op het Ajax waar de meesten hier fan van geworden zijn.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » do sep 27, 2012 6:57 pm

wimpey schreef:Overigens is Ajax sinds de staatsgreep van Cruijff steeds landskampioen geworden.
Jaja, daar is het moment dan. Het heeft even moeten duren maar nu is het moment toch gekomen dat de kampioenschappen op het conto van de Cruijff-revolutie worden geschreven! Resultaten per direct of vanaf 2017!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » do sep 27, 2012 7:06 pm

Iniesta schreef:Of het nu wel of niet netjes is gegaan, Ajax lijkt momenteel toch weer veel meer op het Ajax waar de meesten hier fan van geworden zijn.
Precies.

Pluspunten:
- Aankoop...beleid. Of je het er nu mee eens bent, maar er zit een duidelijke filosofie achter.
- Financiën moeten op orde
- Salarisplafond.
- Meer jeugdscouting en Ajax roert zich nadrukkelijk
- Herkenbare stijl van voetballen. 4-3-3 en kein keloel.
- Borst naar voren, kop op. Algemeen puntje is dat we weer het imago van Ajax krijgen. Geen gejank over transfers of scheidsrechters.

De rekening maken we later wel op. De lijn is helder en daar wordt niet van afgeweken. Dat is al heel wat.

Plaats reactie