De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » zo aug 19, 2012 11:35 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vraag me oprecht af, en eigenlijk is het een retorische vraag; als Coronel en Van de Boog dit beleid hadden gevoerd: veel spelers lozen en er nauwelijks wat voor terug halen; zouden de supporters dat hebben geaccepteerd?
Mijn gedachte .. En natuurlijk niet .. AT zou te klein zijn geweest ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2012 11:35 am

Het is niet eerlijk. :hypocrite.gif:

Onder Van den Boog en Coronel vertrokken Urby en Suarez zonder dat er iets voor terugkwam, werd Vermaelen ingeruild voor Atouba, werden Pantelic en Rommedahl van de hand gedaan tegen de wil van Jol.

Als het je beleid is dat je transferinkomsten nodig hebt om rond te komen, dan zul je ermee moeten leren leven dat niet elke cent geherinvesteerd kan worden.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo aug 19, 2012 11:37 am

Zeux schreef: Als ze maar een beleid voeren dat aan mijn doelstelling beantwoordt: Ajax de absolute topploeg van Nederland laten zijn. Adel verplicht.
Ajax is pas weer 's lands topploeg sind Frank trainer is. Maar we hebben nu een directie en RvC die niet meer met geld willen smijten zoals hun voorgangers deden en wiens trainers met Ajax-1 géén landstitels wisten te winnen.
En op dit moment - terwijl de competitie al aan de gang is - zijn ze dat niet. Ondanks de mooie woorden van Frank.
Het moge duidelijk zijn dat die visie van FdB (Moisander, Narsingh halen en dat mag wat kosten) niet die van de RvC en Overmars is. Frank is echter loyaal aan die mensen en vooral aan Ajax als club. De Club / NV wil structureel financieel gezond worden: EL-jasje op een EL-lichaam. Al jaren draagt Ajax een CL-jasje, met alle gevolgen vandien wanneer je dat toernooi een keer of meerdere keren misloopt.

De sportieve ambities zijn onveranderd, alleen wil met die doelen met minder financiele middelen bereiken. Dat lijkt mij de juiste koers. Ajax heeft te lang roulette gespeeld, doordat Jol, HtC, MvB, MvG, DB e.c. onverantwoord en ondoordacht mochten besteden.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo aug 19, 2012 11:42 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vraag me oprecht af, en eigenlijk is het een retorische vraag; als Coronel en Van de Boog dit beleid hadden gevoerd: veel spelers lozen en er nauwelijks wat voor terug halen; zouden de supporters dat hebben geaccepteerd?
Oprecht antwoord: die mensen hebben Ajax op de rand van de financiele afgrond gebracht. Boog fiatteerde o.a. de aankoop van Wielaert, Atouba, Verhoeven, Lodeiro, Suk, die kreupele Brazilianen, Mido, Tainio en EH (terwijl Suarez nog niet verkocht was). Dát geld uitgeven, bovenop het miljoenentekort dat Ajax jaarlijks realiseerde, was volstrekt onverantwoord. En heeft sportief en financieel ook niets opgeleverd.

Zou dus stug geweest zijn wanneer uitgerekend zij hun eigen fouten hadden mogen proberen te corrigeren middels een beleid dat volledig haaks stond op hun beleid daarvoor.

Wanneer Ten Have tot financieel realisme zou hebben opgeroepen, had ie mijn zegen gehad.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2012 11:47 am

Ten Have zei dat Ajax moest rekenen op 2 maal CL per 5 jaar, om mee te beginnen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo aug 19, 2012 11:47 am

Jöhnk schreef: Als het je beleid is dat je transferinkomsten nodig hebt om rond te komen, dan zul je ermee moeten leren leven dat niet elke cent geherinvesteerd kan worden.
Blijkbaar stikt het hier op AT van de miljonairs en/of speculanten.

Persoonlijk heb ik 0 euro schulden en passen de uitgaven binnen hetgeen er binnenkomt. Ik ben ook liever niet afhankelijk van een opdrachtgever die me een jaarcontract verschaft tegen een buitenproportioneel tarief.

Gelukkig is dergelijk financieel realisme bij onze club ook eindelijk ingetreden. Net op tijd, want Ajax is een veel te mooie club om het voorbeeld van de kakkies, psv of Rangers te volgen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo aug 19, 2012 11:48 am

Jöhnk schreef:Ten Have zei dat Ajax moest rekenen op 2 maal CL per 5 jaar, om mee te beginnen.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo aug 19, 2012 11:50 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik vraag me oprecht af, en eigenlijk is het een retorische vraag; als Coronel en Van de Boog dit beleid hadden gevoerd: veel spelers lozen en er nauwelijks wat voor terug halen; zouden de supporters dat hebben geaccepteerd?
Oprecht antwoord: die mensen hebben Ajax op de rand van de financiele afgrond gebracht. Boog fiatteerde o.a. de aankoop van Wielaert, Atouba, Verhoeven, Lodeiro, Suk, die kreupele Brazilianen, Mido, Tainio en EH (terwijl Suarez nog niet verkocht was). Dát geld uitgeven, bovenop het miljoenentekort dat Ajax jaarlijks realiseerde, was volstrekt onverantwoord. En heeft sportief en financieel ook niets opgeleverd.

Zou dus stug geweest zijn wanneer uitgerekend zij hun eigen fouten hadden mogen proberen te corrigeren middels een beleid dat volledig haaks stond op hun beleid daarvoor.

Wanneer Ten Have tot financieel realisme zou hebben opgeroepen, had ie mijn zegen gehad.
Waarom vlucht je steeds zo in het uiterste? Alsof dat de optie is die hier voor ligt. In feite gaat de discussie de afgelopen weken over 2 a 3 spelers die voor internationaal gezien zeer redelijke prijzen gehaald kunnen worden binnen een financieel kader vol gegarandeerde inkomsten (uit transfers, uit CL).

Daar gat het om. Niet over teruggaan naar 'oud beleid'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo aug 19, 2012 11:55 am

Zeux schreef: Waarom vlucht je steeds zo in het uiterste? Alsof dat de optie is die hier voor ligt.
Wat een ontzettend vermoeiend figuur ben jij. Echt de ultieme zeiksnor.

Met uw permissie: ik gaf enkel antwoord op de vraag van WKCDWN. Die vraag was prima, want het ging eens niét over een vermeend gebrek aan ambitie en allerlei clowneske verzinsels in die richting.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo aug 19, 2012 11:55 am

wimpey schreef: Ajax is pas weer 's lands topploeg sind Frank trainer is.
Kampioenschappen waar behoorlijk wat op af te dingen is.
Nog in januari van dit jaar was het behoorlijk uitzichtloos met verschrikkelijk slecht spel.

Frank heeft nog helemaal niets bewezen.
Ik vind ook dat de invloed van een trainer enorm wordt overschat.
Een trainer is uiteindelijk zo sterk als het elftal dat de club op het veld weet te zetten.
In dat beleid is Frank een radertje. Meer niet. En we zullen dus zien of het beleid dat hij mede vormgeeft Ajax de komende jaren weer tot een topploeg maakt.

Er zijn maar weinig trainers die écht het verschil maken. Michels bij Ajax, Van Gaal in '95, Hiddink bij psv, Happel bij Feijenoord. Frank past absoluut nog niet in die rij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » zo aug 19, 2012 11:59 am

Zij pasten zelf na anderhalf jaar ook nog niet in die rij.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Frisse » zo aug 19, 2012 12:00 pm

Zeux schreef:
wimpey schreef: Ajax is pas weer 's lands topploeg sind Frank trainer is.
Kampioenschappen waar behoorlijk wat op af te dingen is.
Nog in januari van dit jaar was het behoorlijk uitzichtloos met verschrikkelijk slecht spel.

Frank heeft nog helemaal niets bewezen.
Ik vind ook dat de invloed van een trainer enorm wordt overschat.
Een trainer is uiteindelijk zo sterk als het elftal dat de club op het veld weet te zetten.
In dat beleid is Frank een radertje. Meer niet. En we zullen dus zien of het beleid dat hij mede vormgeeft Ajax de komende jaren weer tot een topploeg maakt.

Er zijn maar weinig trainers die écht het verschil maken. Michels bij Ajax, Van Gaal in '95, Hiddink bij psv, Happel bij Feijenoord. Frank past absoluut nog niet in die rij.
Dat is een goed punt. De Boer is een trainer en trainers willen altijd nieuwe speleres. Hij schaart zich loyaal en braaf achter het beleid, maar als hij het echt voor het zeggen had gehad, dan gok ik dat dat miljoentje extra hier of daar wel neer was gelegd voor Narsingh, Assaidi of Moisander, bijvoorbeeld. Kijk maar naar hoeveel geld er uit is gegeven aan Cilessen, hoeveel verlies er nu al geleden moet worden op de risicovolle aankoop van Janssen, hoe makkelijk er dik geld is betaald voor Serero.

En dus is het juist een pluspunt voor het huidige beleid dat de hoofdtrainer niet zoveel invloed heeft op het aankoopbeleid. In tegenstelling tot hoe het onder Coronel/Van den Boog ging met de Jol/Raiola kliek. Dat sloeg alles.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2012 12:01 pm

Frank heeft juist al heel veel bewezen. Hij heeft in de eerste plaats bewezen een dolend elftal op korte termijn een impuls te kunnen geven, door na de slechtste wedstrijd aller tijden (Ajax-NEC) achtereenvolgens Milan, Vitesse en AZ te verslaan. Daarnaast heeft hij bewezen rustig te blijven onder de moeilijkste omstandigheden en altijd zijn visie trouw te blijven (altijd 4-3-3, altijd over de grond blijven voetballen), vermoedelijk omdat hij ook echt gelooft in die visie.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » zo aug 19, 2012 12:01 pm

Frisse schreef: En dus is het juist een pluspunt voor het huidige beleid dat de hoofdtrainer niet zoveel invloed heeft op het aankoopbeleid. In tegenstelling tot hoe het onder Coronel/Van den Boog ging met de Jol/Raiola kliek. Dat sloeg alles.
:biggthumpup.gif:
Arthur schreef:Zij pasten zelf na anderhalf jaar ook nog niet in die rij.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo aug 19, 2012 12:03 pm

Frisse schreef:
Zeux schreef:
wimpey schreef: Ajax is pas weer 's lands topploeg sind Frank trainer is.
Kampioenschappen waar behoorlijk wat op af te dingen is.
Nog in januari van dit jaar was het behoorlijk uitzichtloos met verschrikkelijk slecht spel.

Frank heeft nog helemaal niets bewezen.
Ik vind ook dat de invloed van een trainer enorm wordt overschat.
Een trainer is uiteindelijk zo sterk als het elftal dat de club op het veld weet te zetten.
In dat beleid is Frank een radertje. Meer niet. En we zullen dus zien of het beleid dat hij mede vormgeeft Ajax de komende jaren weer tot een topploeg maakt.

Er zijn maar weinig trainers die écht het verschil maken. Michels bij Ajax, Van Gaal in '95, Hiddink bij psv, Happel bij Feijenoord. Frank past absoluut nog niet in die rij.
Dat is een goed punt. De Boer is een trainer en trainers willen altijd nieuwe speleres. Hij schaart zich loyaal en braaf achter het beleid, maar als hij het echt voor het zeggen had gehad, dan gok ik dat dat miljoentje extra hier of daar wel neer was gelegd voor Narsingh, Assaidi of Moisander, bijvoorbeeld. Kijk maar naar hoeveel geld er uit is gegeven aan Cilessen, hoeveel verlies er nu al geleden moet worden op de risicovolle aankoop van Janssen, hoe makkelijk er dik geld is betaald voor Serero.

En dus is het juist een pluspunt voor het huidige beleid dat de hoofdtrainer niet zoveel invloed heeft op het aankoopbeleid. In tegenstelling tot hoe het onder Coronel/Van den Boog ging met de Jol/Raiola kliek. Dat sloeg alles.
Helemaal waar. Daarom sta ik ook in algemene zin helemaal achter het beleid. Nu moet nog de balans gevonden worden. Want helemaal omslaan naar de andere kant is ook niet goed. Als die aanpassing gevonden wordt, heb ik er alle vertrouwen in.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo aug 19, 2012 12:04 pm

Arthur schreef:Zij pasten zelf na anderhalf jaar ook nog niet in die rij.
Klopt. Daarom ook 'nog niet'. Je kunt de claim dus nu ook nog niet maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Scherrer » zo aug 19, 2012 12:25 pm

Jöhnk schreef:Frank heeft juist al heel veel bewezen. Hij heeft in de eerste plaats bewezen een dolend elftal op korte termijn een impuls te kunnen geven, door na de slechtste wedstrijd aller tijden (Ajax-NEC) achtereenvolgens Milan, Vitesse en AZ te verslaan. Daarnaast heeft hij bewezen rustig te blijven onder de moeilijkste omstandigheden en altijd zijn visie trouw te blijven (altijd 4-3-3, altijd over de grond blijven voetballen), vermoedelijk omdat hij ook echt gelooft in die visie.
Juist. Als je vindt dat De Boer nog helemaal niets heeft bewezen ben je gewoon geen Ajacied. Sorry, maar dat kan niet.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo aug 19, 2012 12:36 pm

Scherrer schreef:
Jöhnk schreef:Frank heeft juist al heel veel bewezen. Hij heeft in de eerste plaats bewezen een dolend elftal op korte termijn een impuls te kunnen geven, door na de slechtste wedstrijd aller tijden (Ajax-NEC) achtereenvolgens Milan, Vitesse en AZ te verslaan. Daarnaast heeft hij bewezen rustig te blijven onder de moeilijkste omstandigheden en altijd zijn visie trouw te blijven (altijd 4-3-3, altijd over de grond blijven voetballen), vermoedelijk omdat hij ook echt gelooft in die visie.
Juist. Als je vindt dat De Boer nog helemaal niets heeft bewezen ben je gewoon geen Ajacied. Sorry, maar dat kan niet.
Ik zet hem nog niet in de lijn Michels-Van Gaal-Happel-Hiddink die echt een ploeg 'maakten'. Sorry. :ajaxsmiley.gif:

Dat wil niet zeggen dat hij niet ook een echte topcoach kan worden. Dit jaar wordt wat mij bereft lakmoesproef. Dan heeft hij een zomer gehad om vanuit de eigen (club)filosofie te bouwen en heeft hij dus echt een team waar hij achter staat. Dan kunnen we zien of hij een ploeg weet te bouwen, die met overtuiging en klasse wint, zoals de namen hierboven lukte.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » zo aug 19, 2012 12:41 pm

Zeux schreef:Ik zet hem nog niet in de lijn Michels-Van Gaal-Happel-Hiddink die echt een ploeg 'maakten'. Sorry. :ajaxsmiley.gif:
Nu doe je precies wat je anderen verwijt. Dit is het ene uiterste. Jij beweert het andere uiterste: hij heeft nog helemaal niks bewezen.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo aug 19, 2012 12:43 pm

Zeux schreef:Helemaal waar. Daarom sta ik ook in algemene zin helemaal achter het beleid. Nu moet nog de balans gevonden worden. Want helemaal omslaan naar de andere kant is ook niet goed. Als die aanpassing gevonden wordt, heb ik er alle vertrouwen in.
Ik heb toch de indruk dat ze het wiel opnieuw proberen uit te vinden en zulke mensen geven me niet zoveel vertrouwen voor de toekomst. Dat je moet onderhandelen en geven en nemen lijken ze niet als gegeven te willen accepteren en dat geld belangrijk is voor profvoetballers ook niet.

Ajax komt mij een beetje autistisch over, in die zin dat ze vooral met zichzelf bezig lijken en geen contact maken met degenen met wie ze onderhandelen. Het lijkt mij dat als je zo'n Aissaidi het gevoel weet te geven dat je diep bent gegaan voor hem omdat je hem zo heel graag wilde hebben en dat hij er alles uitgesleept heeft dan was het rond gekomen schat ik. Slikken of stikken verleidt mensen nou eenmaal niet. Je mag blij zijn dat je voor Ajax mag spelen ook niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » zo aug 19, 2012 12:53 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:Ik zet hem nog niet in de lijn Michels-Van Gaal-Happel-Hiddink die echt een ploeg 'maakten'. Sorry. :ajaxsmiley.gif:
Nu doe je precies wat je anderen verwijt. Dit is het ene uiterste. Jij beweert het andere uiterste: hij heeft nog helemaal niks bewezen.
Ja, heb je gelijk in.

Frank heeft de boel op gang gekregen na de winterstop. Absoluut. En hij is rustig gebleven onder alle heisa, alle credits daarvoor. Maar het spel was vaak dramatisch. Oók in de periode dat werd gewonnen en zo uiteindelijk het kampioenschap werd binnengehaald. En dat spel is eigenlijk al jaren zo (ook voor Frank). De wedstrijden dat Ajax goed verzorgd, geconcentreerd en dominant voetbal speelde, zijn echt schaars geweest. En dat verwacht ik wel van Ajax.

En ik denk dat je best zou kunnen discussiëren of Frank de competitie gewonnen heeft, of dat de concurrentie de competie verloren heeft.

Als je puur alleen naar het eindresultaat kijkt, heeft Frank het fantastisch gedaan. Maar onder dat laagje chroom zit wat mij betreft teveel roest en oud ijzer. Daarom keek ik ook zo uit naar deze transferperiode. Nú zou het gaan gebeuren. Twee keer met de hakken over de sloot kampioen, maar nu gaan we doorpakken. Met een heldere leidingstructuur en dus ook alle ruimte om de boel vorm te gaan geven volgens eigen richtlijnen. Frank maakt ook onderdeel uit van die structuur.

Als hij zwakke plekken in zijn elftal ziet, die op wil vullen met bepaalde spelers en hij haalt overal bakzeil, dan vind ik dat wat zeggen over zijn 'power' intern. En dat betekent dus helemaal niet dat ik dan dus wil dat Frank bij iedere scheet zijn zin moet krijgen, met veel geld. Zoals ik steeds zeg: it's all in the mix. Maar als hij helemaal niets binnen weet te halen, zegt dat wel wat vind ik. Balans. En zo.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Dubbel » zo aug 19, 2012 12:56 pm

Zeux schreef:Ik zet hem nog niet in de lijn Michels-Van Gaal-Happel-Hiddink die echt een ploeg 'maakten'. Sorry. :ajaxsmiley.gif:
Ik ook niet, maar dat komt dan sowieso al door het feit dat Frank pas net is begonnen en dat de spelers waarmee hij te werken heeft wel ff wat anders zijn dan bij genoemd 4-tal. Dus heeft vergelijken verder geen zin. Ben je er echt niet van onder de indruk hoe Frank het onder de gegeven omstandigheden heeft gedaan?
Le T. schreef:Ajax komt mij een beetje autistisch over, in die zin dat ze vooral met zichzelf bezig lijken en geen contact maken met degenen met wie ze onderhandelen. Het lijkt mij dat als je zo'n Aissaidi het gevoel weet te geven dat je diep bent gegaan voor hem omdat je hem zo heel graag wilde hebben en dat hij er alles uitgesleept heeft dan was het rond gekomen schat ik. Slikken of stikken verleidt mensen nou eenmaal niet. Je mag blij zijn dat je voor Ajax mag spelen ook niet.
Daar lijkt het inderdaad op.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » zo aug 19, 2012 1:24 pm

Zeux schreef: Als hij zwakke plekken in zijn elftal ziet, die op wil vullen met bepaalde spelers en hij haalt overal bakzeil, dan vind ik dat wat zeggen over zijn 'power' intern. En dat betekent dus helemaal niet dat ik dan dus wil dat Frank bij iedere scheet zijn zin moet krijgen, met veel geld. Zoals ik steeds zeg: it's all in the mix. Maar als hij helemaal niets binnen weet te halen, zegt dat wel wat vind ik. Balans. En zo.
Mijn gevoel is ook dat zij zelf die overtuiging niet heeft. Het is een beetje een twijfelaar als het om spelers en hun kwaliteiten gaat. Wel graag Dost, dan weer geen Dost, geen El H. wel El H. toch geen El H. dan weer wel en uiteindelijk helemaal niet. Aissati idem, Enoh wel, Enoh niet, Janssen CM of toch niet, Cillessen beter dan Vermeer, of toch maar niet. Ik kan me ook niet voorstellen dat hij zelfverzekerder is geworden daarin, na zijn aankopen van vorig seizoen. Dat hij heel koppig kan zijn verbergt niet dat hij het niet zo goed weet.

Nul lijkt het erop dat hij ook niet kan kiezen of hij Aissaidi nou echt wilde of niet. Ik denk dat als hij echt overtuigd was van diens waarde en zich er dus ook intern sterk voor maakt, het was rondgekomen. Maar als je zelf twijfelt of die aankoop zo belangrijk is, dan werkt het natuurlijk niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » zo aug 19, 2012 5:49 pm

Of het bestuur houdt voet bij stuk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 20, 2012 9:22 am

Hmmm... Ik begin een vermoeden te krijgen van wie de bron van T. is, die dicht bij het vuur zit!

http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=23621
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie