De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Nee, Cruijff is nooit verantwoordelijk. Dat is altijd de goude regel.
Dat ie maandenlang vanuit De T schrijft dat zijn vriendje San Marco trainer moet worden, en dat San Marco daarna helemaal niet geschikt blijkt te zijn, is maar een bijzaak.
Want Cruijff is nooit verantwoordelijk. Want daar zijn altijd andere mensen voor, die functies innemen waarbij verantwoordelijkheid bij komt kijken.
Dat ie maandenlang vanuit De T schrijft dat zijn vriendje San Marco trainer moet worden, en dat San Marco daarna helemaal niet geschikt blijkt te zijn, is maar een bijzaak.
Want Cruijff is nooit verantwoordelijk. Want daar zijn altijd andere mensen voor, die functies innemen waarbij verantwoordelijkheid bij komt kijken.
Van Basten was al praktisch rond voordat Cruijff zich met Ajax bemoeide. Bah, geschiedvervalsing. En in de Telegraaf heeft-ie destijds niets over Van Basten naar Ajax geschreven.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Hij had misschien grote invloed. Maar dat is echt iets anders als verantwoordelijkheid. De mensen die de betreffende functies hebben zijn verantwoordelijk. Zo simpel ligt het toch?bryan schreef:Nee, Cruijff is nooit verantwoordelijk. Dat is altijd de goude regel.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Maar als er straks juweeltjes uit de opleiding komen is Cruijff daar dan wel verantwoordelijk voor?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat is net zo simpel. Wat mij betreft de mensen die daar aan het werk zijn. Waarbij je natuurlijk ook moet kijken naar de periode waarin een talent heeft gespeeld. Een speler die nu doorbreekt kun je wat dat betreft natuurlijk moeilijk op het conto van de nieuwe manier van werken schrijven. Het resultaat van de verandering die is doorgevoerd zullen we (positief of negatief) pas over een paar seizoenen zien.
Er is gewoon een verschil tussen verantwoordelijkheid en invloed. Verantwoordelijk ben je alleen als je daar ook op kunt worden aangesproken vanuit je functie.
Er is gewoon een verschil tussen verantwoordelijkheid en invloed. Verantwoordelijk ben je alleen als je daar ook op kunt worden aangesproken vanuit je functie.
Nil volentibus arduum
Als je dan consequent bent kan dit topic wel dicht want Cruijff is nergens formeel verantwoordelijk voor. Het werkt wel twee kanten op natuurlijk. Van Bastens aankoopbeleid was net zo goed het gevolg van zijn bemoeienis als dit aankoopbeleid van het TH dat is. Je kunt van beide zeggen dat hij formeel niet verantwoordelijk is en je kunt van beide zeggen dat hij eraan ten grondslag ligt, en van alles er tussenin. Prima, maar wees dan wel consequent en ga hem niet vrijpleiten van de schade en hem verantwoordelijk houden voor de besparingen.Marillion schreef:Hij had misschien grote invloed. Maar dat is echt iets anders als verantwoordelijkheid. De mensen die de betreffende functies hebben zijn verantwoordelijk. Zo simpel ligt het toch?bryan schreef:Nee, Cruijff is nooit verantwoordelijk. Dat is altijd de goude regel.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Dat doe ik toch ook helemaal niet? 

Nil volentibus arduum
Net als Danny Blind dus. Hij was er wel, maar je kon hem nergens op afrekenen. MvB wilde Sulejmani, Blind deed de onderhandelingen. Maar MvB was dus verantwoordelijk voor het feit dat ruim 16 miljoen richting Heerenveen vloeide. Of ruim een miljoen op jaarbasis richting Sno... Net zoals adviseur Cruijff er destijds verantwoordelijk voor was dat Blind aftandse figuren als Winter, Verlaat en Menzo naar Ajax haalde. Machlas en Nieuwenburg schuiven we maar op het bordje van Wouters. Want Blind treft geen blaam. Nevah evah!Le T. schreef: Als je dan consequent bent kan dit topic wel dicht want Cruijff is nergens formeel verantwoordelijk voor.
Dit soort discusssies kan niet zuiver gevoerd worden, omdat sym- dan wel antipathie altijd de boventoon voeren. En ja, daar ben ik persoonlijk een 'prima' voorbeeld van. Net als jij. En nog tig anderen, die feiten ook niet van perceptie weten te scheiden. Maakt ook niet uit trouwens. Kan niet zeggen dat ik me aan bepaalde meningen hier stoor. Kan me wél voorstellen dat dat voor de mods - die waarschijnlijk een druk gezinsleven met een drukke baan combineren en in hun spaarzame vrije tijd de geposte bagger hier lopen filteren - wél het geval is.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wat is Cruijff eigenlijk stil. Hij laat niets van zich horen over het huidige aan- en verkoopbeleid.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ajaciedjuh
Druk in de onderhandeling met Barca B.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wat is Cruijff eigenlijk stil. Hij laat niets van zich horen over het huidige aan- en verkoopbeleid.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Hij heeft al een stukje laten schrijven over financiële lijken in kasten. Mooi excuus voor als het transferbeleid blijft falen. De jeugdopleiding is ook al afgefakkeld dus daar kan je niet mee presteren. Volgende column wordt medio 2017.
Dus Ajax had gewoon moeten betalen voor Narsingh Assaidi Moisander?
IK GELOOF!!!!!!
Minimaal twee daarvan ja. Ik zou zeggen: Narsingh & Moisander. Maher zou ook nog kunnen.Rishi schreef:Dus Ajax had gewoon moeten betalen voor Narsingh Assaidi Moisander?
Wedervraag: jij vindt het ok dat ze tig (ervaren) spelers laten gaan en ongeveer niets er voor terug halen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het lukraak kopen heeft Ajax nog nooit iets gebracht. Niet in het recente verleden (Van Geel en Van Basten probeerden het) en ook niet in het verdere verleden.
Ajax moet juist beter scouten en beter opleiden. Laat die eredivisie nou maar de eredivisie en concentreer je op markten waar spelers wél betaalbaar zijn. En zorg ervoor dat je de Mahers, assaidi's en Narsinghs in de toekomst niet over het hoofd iet terwijl ze voor je neus rondlopen.
Ajax moet juist beter scouten en beter opleiden. Laat die eredivisie nou maar de eredivisie en concentreer je op markten waar spelers wél betaalbaar zijn. En zorg ervoor dat je de Mahers, assaidi's en Narsinghs in de toekomst niet over het hoofd iet terwijl ze voor je neus rondlopen.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Er zit een groot verschil tussen lukraak kopen en niks kopen, terwijl inmiddels een aanzienlijke hoeveelheid spelers is vertrokken, of op het punt staat te vertrekken. Ik vraag me serieus af of dit huidige Ajax, als ook Janssen en wellicht VdW nog vertrekken, goed genoeg is om voor een EL plaats te strijden.
Ik vraag me nog wel eens af hoe het ooit mogelijk was dat Trabelsi, Zlatan en Maxwell in korte tijd werden gekocht. Zouden dergelijke "koopjes" niet meer bestaan?
Ik vraag me nog wel eens af hoe het ooit mogelijk was dat Trabelsi, Zlatan en Maxwell in korte tijd werden gekocht. Zouden dergelijke "koopjes" niet meer bestaan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Natuurlijk bestaan die wel. Alleen kijkt Ajax al jaren niet verder dan zijn neus lang is.
Aankopen bieden gewoon geen enkele garantie. Wie zegt dat Moisander geen Wielaert 2 is? Wie zegt dat Narsingh ook tot zijn recht komt in een aanvallend elftal? Wie zegt dat Assaidi niet voor problemen had gezorgd met zijn rare interviews? Moeten daar dan vele miljoenen voor betaald worden? Ik dacht dat we ons lesje wel geleerd hadden.
Gooi dat budget maar omlaag. Dat is blijkbaar de enige manier waarop Ajax gedwongen wordt om inventief te scouten en op te leiden.
Aankopen bieden gewoon geen enkele garantie. Wie zegt dat Moisander geen Wielaert 2 is? Wie zegt dat Narsingh ook tot zijn recht komt in een aanvallend elftal? Wie zegt dat Assaidi niet voor problemen had gezorgd met zijn rare interviews? Moeten daar dan vele miljoenen voor betaald worden? Ik dacht dat we ons lesje wel geleerd hadden.
Gooi dat budget maar omlaag. Dat is blijkbaar de enige manier waarop Ajax gedwongen wordt om inventief te scouten en op te leiden.
Dat zou dus in het scoutings rapport moeten staan.Afijn AJAX zou dan nu uit zijn gekomen bij Rajkovic, en daarvan weten ze dat het een moeilijke jongen is.Dus blijkbaar doen ze nog steeds maar wat alleen zonder dat ze extreme bedragen betalen .. Gokken met minder uitgaven .. Maar eens kijken als dit misgaat hoe de supporters over een halfjaar gaan reageren ..Jöhnk schreef:Natuurlijk bestaan die wel. Alleen kijkt Ajax al jaren niet verder dan zijn neus lang is.
Blij met de punten ...
Een aankoop is per definitie een gok. Er is gewoon altijd een realistische kans op mislukking. Ook bij spelers die heel goed lijken.
Daarom is er een maximum aan wat je kunt betalen voor een aankoop. En dat maximum ligt niet zo heel hoog.
Daarom is er een maximum aan wat je kunt betalen voor een aankoop. En dat maximum ligt niet zo heel hoog.
Maar dat bestrijd niemand hier.Punt is dat je als scouting die gok moet beperken, door gedegen rapporten.En dan is het ontzettend vreemd dat je dan bij Rajkovic uitkomt.En dat je transfers ala Narsingh laat vallen op een paar ton salaris verschil.Maar eens kijken hoe de supporter gaat reageren als deze gok verkeerd uitvalt, velen die nu roepen dat het zo als nu moet en niet anders..Maar eens kijken als blijkt, volgens jeugd kenners hier, die jeugd het gewoon niet aan kan,Of blessure gevoelige spelers weer een tijdje in de lappen mand komen te zitten.Als er niemand in het elftal op gaat staan bij een achterstand ..Jöhnk schreef:Een aankoop is per definitie een gok. Er is gewoon altijd een realistische kans op mislukking. Ook bij spelers die heel goed lijken.
Of krijgen we dat zodadelijk weer dat maar ze kosten dan ook niks argument ?.
Niemand die hier roept dat je 15 miljoen moet neertellen voor b.v. een Moissander ..
Blij met de punten ...
Proces van jaren.Jöhnk schreef:Het lukraak kopen heeft Ajax nog nooit iets gebracht. Niet in het recente verleden (Van Geel en Van Basten probeerden het) en ook niet in het verdere verleden.
Wil jij echt de competitie voor jaren aan anderen laten?
Ik begrijp dit soort rukken naar extremen nooit. It's all in the mix. Jeugd én ervaring/bewezen top. Niet alleen maar jeugd of gevonden talenten die paar jaar nodig hebben om te 'rijpen'.
Ze hebben een zwik spelers verkocht (en fors geboerd), ze hebben de salariskosten fors naar beneden kunnen halen, er zijn gegarandeerde inkomsten van de Champions League.
Als Ajax onder die condities niet 2 a 3 spelers van rond de 5-10 miljoen kan halen, dan is er echt iets heel grondig mis. En dan accepteer je dus dat Ajax het predikaat 'topclub' aflegt. Ik vind dat onbestaanbaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De conclusie kan haast niet anders zijn dan dat het TH vertrouwen heeft in al die jeugdspelers die jaren zijn verpest in die beroerde jeugdopleiding. Ze hebben in 1 jaar wonderen verricht.
I think I lost my fucking headache
Bewezen top is niet haalbaar voor Ajax. Dat is de realiteit, die kun je niet langzaam invoeren. Je kunt je afvragen of de spelers die jij noemt beter zijn dan wat Ajax heeft. Daarom moet je daar nooit tussen de 5 en 10 miljoen voor uitgeven.Zeux schreef:Proces van jaren.
Wil jij echt de competitie voor jaren aan anderen laten?
Ik begrijp dit soort rukken naar extremen nooit. It's all in the mix. Jeugd én ervaring/bewezen top. Niet alleen maar jeugd of gevonden talenten die paar jaar nodig hebben om te 'rijpen'.
Wat een troosteloze, uitzichtloze situatie voor Ajax als jij gelijk hebt. Einde topclub.
- InnerHarbour
Als je de paniekverhalen hier zo leest zou je denken dat het vandaag 1 september 2012 is.
YNWA
Wat dacht jij dan, dat Ajax met Real en Barcelona kon wedijveren?