De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

wimpey

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za jul 07, 2012 9:11 am

Jöhnk schreef:Blind zat er om de boel te saboteren. Heel anders dus inderdaad.
LucaS schreef:Natuurlijk
Dit kun je toch niet (nog steeds) ontkennen? Blind werd boven het TH geplaatst om zaken recht te zetten. Sturkenzee probeerde uit alle macht om Jonk eruit te meppen. Onder regie van Van Gaal uiteraard.
LucaS schreef:Blind was uitvoerder, van Basten de beslisser.
Van Basten besliste dat hij Sulejmani wilde halen. Blind voerde dat uit ten koste van 16 miljoen. Wat moeten we nu zeggen: goed werk, Danny?! :confused.gif:
En als ik het goed heb begrepen, is Overmars uitvoerder van wat het TH wil. Want daar was de hele rel indertijd om te doen weet je nog. Het was schande, in het model Cruijff was geen ruimte voor een technische functie boven het TH.
Directeur Voetbalzaken: de naam zegt het al. Geen uitvoerende functie. Overmars schept de voorwaarden voor het technisch hart om te functioneren. Plus dat hij budgetverantwoordelijk is, v.w.b. het technische verhaal.

Blind was Technisch directeur. Ook die naam laat weinig te raden over. Directeur boven het technisch hart.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za jul 07, 2012 11:48 am

Beiden dus directeur maar de woorden Technisch en Voetbalzaken maken het compleet verschillende functies?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jul 07, 2012 11:50 am

Nee onderdeel uit maken van de directie maakt het verschil.

M..

Bericht door M.. » za jul 07, 2012 12:59 pm

Peter schreef:Nee onderdeel uit maken van de directie maakt het verschil.
Dat deed Blind toch ook?

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... ctie-1.htm
Ajax beoogt nieuwe bezetting directie

16 november 2011

De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax is voornemens, samen met de directie, twee interim directeuren aan te stellen. Daarnaast is de RvC voornemens een voorzitter van de statutaire directie te benoemen. Daarbij worden vanzelfsprekend de terzake geldende formele procedures in acht genomen.
Beoogd is dat Martin Sturkenboom op korte termijn aantreedt als algemeen directeur ad interim en Danny Blind als technisch directeur ad interim. Uiterlijk per 1 juli 2012 treedt Louis van Gaal toe tot de statutaire directie van Ajax, als voorzitter van het directieteam.

Martin Sturkenboom (3 april 1953, Utrecht) is nieuw bij Ajax. Sturkenboom is oorspronkelijk afkomstig uit de software-industrie en kent een jarenlange bestuurlijke historie in het betaalde voetbal. Zo bekleedde hij functies in de RvC en directie van FC Utrecht, was hij voorzitter van de FBO en lid van de Raad van Toezicht van de KNVB. Hij was tevens bestuurslid bij het KNVB contractspelersfonds CFK. Momenteel verricht hij werkzaamheden voor de UEFA.

Sturkenboom: ,,Uiteraard ben ik heel blij met deze ontwikkeling. De afgelopen twee jaar kwam ik namens de UEFA op verschillende plaatsen in Europa. Als het dan over Nederland en voetbal gaat, dan begint men over Ajax. Ik ben een echte voetbalman en ik heb ontzettend veel zin om te gaan beginnen. Het is duidelijk dat er veel moet gebeuren, daar loop ik niet voor weg.''

Het directieteam van Ajax bestaat tevens uit Henri van der Aat (commercieel directeur) en Jeroen Slop (financieel directeur).

zeux

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 1:12 pm

Er is gewoon geen feitelijk verschil tussen de functies van Blind en Overmars. Er wordt alleen retorisch een verschil van gemaakt. Zo gaat dat in een religie als iets recht moet worden gepraat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » za jul 07, 2012 1:24 pm

Daar heb je hem ook weer. Ik kap wel weer met deze discussie.

Danny Blind was statutair directeur. Wat jij wil met je religie joh.

Pas als er nog een voetbalman boven komt te staan heb je gelijk. Ik neem vooralsnog aan dat hij gewoon de opvolger is van Sturkenboom. Die constructie was sowieso mooi, want met Danny, Sturkenboom en Louis van Gaal was het vast hetzelfde als nu. Bijna dan. Ongeveer.

zeux

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 1:44 pm

Ja, religie. De manier waarop echt alles van Cruijff 'recht' wordt gepraat, grenst voor mij aan religie. Of je dat nu leuk vindt of niet. Wat is er nu erg aan om te erkennen dat zo'n functie-Overmars/Blind gewoon hard nodig is? Maar inderdaad, die discussie is in dit topic al vaker gevoerd. Verder zeg ik niks anders dan Lucas, Jabu en anderen.

Het eindresultaat is voor mij het belangrijkste. Of het nu langs de weg van Ten Have gaat of langs die van het nieuwe trio (die volgens mij uiteindelijk bij hetzelfde uitkomt: bedt het Technisch Hart in een solide directiestructuur in), maakt mij niet uit.
En wat dat betreft lijkt me de keuze voor Overmars heel goed. Nu nog een stevige 'algemeen directeur' (hoe ze die ook gaan noemen) en er staat een goede zakelijke én technische constructie.
:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter

Bericht door peter » za jul 07, 2012 1:46 pm

Zeux schreef:Wat is er nu erg aan om te erkennen dat zo'n functie-Overmars/Blind gewoon hard nodig is?
Die functie is totaal overbodig als je daar boven ook nog eens een voetbaldirecteur zet (LvG).

Jouw constructie:
Sturkenboom-Van Gaal
Danny Blind
TH

Vind je ideaal? Nou dat ga ik never, nooit niet erkennen.

Overmars - Directeur Staven
TH

Dat is ideaal. (los van de namen).

zeux

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 3:48 pm

Peter schreef:
Zeux schreef:Wat is er nu erg aan om te erkennen dat zo'n functie-Overmars/Blind gewoon hard nodig is?
Die functie is totaal overbodig als je daar boven ook nog eens een voetbaldirecteur zet (LvG).

Jouw constructie:
Sturkenboom-Van Gaal
Danny Blind
TH

Vind je ideaal? Nou dat ga ik never, nooit niet erkennen.

Overmars - Directeur Staven
TH

Dat is ideaal. (los van de namen).
Is het niet Cruijff zelf die zegt dat voetballers de club moeten leiden? Dus of het nu Van Gaal of iemand anders is, er moet volgens zijn eigen doctrine een voetbaldirecteur komen (Ling was dat ook).

De discussie (en de woede) in dit topic ging over het creëren van een technische functie boven het TH (toen in te vullen door Blind). Ik constateer dat die functie er nu alsnog komt, maar dan ingevuld door oogappel Overmars. En dan is het wel goed.

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 07, 2012 6:04 pm

Zeux schreef:Er is gewoon geen feitelijk verschil tussen de functies van Blind en Overmars. Er wordt alleen retorisch een verschil van gemaakt. Zo gaat dat in een religie als iets recht moet worden gepraat.
Met jou valt eigenlijk niet te praten. Als pseudo-intellectueel heb je immers het gelijk aan je zijde, in welke discussie dan ook.

Nog één poging:

Overmars is van alle voetbalzaken m.u.v. 'techniek' op Toekomst en Arena. Daar is het TH autonoom. Overmars is directielid, net als Sammer dat nu is bij Bayern als "Sportvorstand".

Blind was als TM uitvoerend, als TD rapporteerde het technisch hart aan hem. Blind maakte als TD geen deel uit van de directie. En hij had i.t.t. Overmars geen budgetverantwoordelijkheid.

Wie het verschil niet ziet, wil het niet zien.

zeux

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 6:45 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef:Er is gewoon geen feitelijk verschil tussen de functies van Blind en Overmars. Er wordt alleen retorisch een verschil van gemaakt. Zo gaat dat in een religie als iets recht moet worden gepraat.
Met jou valt eigenlijk niet te praten. Als pseudo-intellectueel heb je immers het gelijk aan je zijde, in welke discussie dan ook.
Oei, wat een zuur. :biggrin.gif:
Nog één poging:

Overmars is van alle voetbalzaken m.u.v. 'techniek' op Toekomst en Arena. Daar is het TH autonoom. Overmars is directielid, net als Sammer dat nu is bij Bayern als "Sportvorstand".

Blind was als TM uitvoerend, als TD rapporteerde het technisch hart aan hem. Blind maakte als TD geen deel uit van de directie. En hij had i.t.t. Overmars geen budgetverantwoordelijkheid.

Wie het verschil niet ziet, wil het niet zien.
Hij is van alle voetbalzaken, behalve van techniek. Ik ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk gaat werken...

Dusss, als Blind in de directie was gepositioneerd met budgetverantwoordelijkheid was het toen wél goed geweest? Ik heb zo mijn twijfels, als je het mij permitteert.

peter

Bericht door peter » za jul 07, 2012 6:54 pm

Danny Blind budgetverantwoordelijkheid geven en jij hebt je twijfels? Joh. Goedgelovig. Is dat ook een religie? :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » za jul 07, 2012 7:09 pm

Zeux schreef: Dusss, als Blind in de directie was gepositioneerd met budgetverantwoordelijkheid was het toen wél goed geweest? Ik heb zo mijn twijfels, als je het mij permitteert.
Je wilt Blind de portemonnaie geven?! Remember Rosenberg, Lindenbergh, Machlas, Verlaat, Sulejmani etc. Met Blind aan het roer is Ajax financieel in no-time zover als psv en Feyenoord.

Blind is voor mij een schertsfiguur. Als je continuiteit wilt als club, ga je niet met Blind in zee. In talloze functies binnen Ajax mislukt. Opzouten dus. Overmars heeft bij een kleine club goed werk geleverd en zet nu een flinke stap naar Ajax. FdB begon bij de D-tjes, deed de A1, was assi bij Oranje en nu succesvol hoofdtrainer bij Ajax. Zo bouw je een carrière op, middels een stijgende lijn.

Vergelijk dat eens met de loopbaan van brokkenpiloot Blind. :excited.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

zeux

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 8:36 pm

wimpey schreef:
Zeux schreef: Dusss, als Blind in de directie was gepositioneerd met budgetverantwoordelijkheid was het toen wél goed geweest? Ik heb zo mijn twijfels, als je het mij permitteert.
Je wilt Blind de portemonnaie geven?! Remember Rosenberg, Lindenbergh, Machlas, Verlaat, Sulejmani etc. Met Blind aan het roer is Ajax financieel in no-time zover als psv en Feyenoord.

Blind is voor mij een schertsfiguur. Als je continuiteit wilt als club, ga je niet met Blind in zee. In talloze functies binnen Ajax mislukt. Opzouten dus. Overmars heeft bij een kleine club goed werk geleverd en zet nu een flinke stap naar Ajax. FdB begon bij de D-tjes, deed de A1, was assi bij Oranje en nu succesvol hoofdtrainer bij Ajax. Zo bouw je een carrière op, middels een stijgende lijn.

Vergelijk dat eens met de loopbaan van brokkenpiloot Blind. :excited.gif:
Zien jullie nou echt niet dat het om de abstractie van die functie gaat, los van de persoon? Moord en brand was het toentertijd, want de functie stond niet in het Plan Cruijff. Dat was deel van de schande.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 07, 2012 8:47 pm

Leuk die functies zonder personele invulling. Lekker vrijblijvend allemaal.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za jul 07, 2012 9:21 pm

Peter schreef:Nee onderdeel uit maken van de directie maakt het verschil.
Maar beiden maakten/maken toch deel uit van de directie?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 24, 2012 6:47 am

Ajaxtotaal schreef:De Cruijff Revolutie: financieel schoon schip

Door 343 op 23/7/2012 om 23:04 in Nieuws

Bij elke revolutie rollen koppen, daar is die van Cruijff nooit een uitzondering op geweest. Dat Ajax een nieuwe weg in is geslagen werd meermaals duidelijk. Het meeste recente voorbeeld kwam naar voren toen Marc Overmars paste voor de vraagprijs van Narsingh. Ajaxtotaal maakte een overzicht van alle vertrokken topsalarissen sinds de bekende column van Cruijff vertrokken. (bedragen in euro’s).

1. Martin Jol: 2.200.000. De Scheveninger kwam dankzij zaakwaarnemer Mino Raiola binnen met een absoluut topsalaris. Johan Cruijff uitte eerder al kritiek op de gage van de trainer die 3 miljoen verdient. Algemeen Directeur Van den Boog pareerde dit in een interview in Voetbal International door te stellen dat Jol 2,2 miljoen verdient. Een salaris wat nog tot medio juni vorig jaar werd doorbetaald door de club. Ajax stelde in Frank de Boer een trainer die met zijn nieuwe contractverlenging ongeveer de helft van dat bedrag krijgt overgemaakt.

2. Oleguer Presas: 2.000.000. De Bask werd door Van Basten gehaald als nieuwe leider van de verdediging. Na de Champions League winst van Barcelona lag de verdediger goed in de markt en Ajax moest alle zeilen bijzetten om Oleguer binnen te halen. De Bask vond het na Ajax wel prima verder en is nog altijd zonder club.

3. Maarten Stekelenburg: 1.750.000. De goalie van Oranje gaat in Rome 2,6 miljoen euro per jaar verdienen, maar ook in Amsterdam had hij al een topsalaris. De keeper verdiende vorig seizoen volgens de Inkomens top 100 van Sportweek zelfs 2.150.000 euro inclusief WK premies.

4. Mounir El Hamdaoui: 1.750.000. El Hamdaoui was waarschijnlijk Frank De Boers grootste blok aan het been. Dat bewijst de geringe afkoopsom van 750.000.

5. Luis Suarez: 1.7000.000. De Urugayaan was de sterspeler van het Ajax van Jol en verdiende ook navenant. Bij Liverpool verdriedubbelde hij zijn salaris bijna naar 4.200.000 (in Engeland geldt een gunstiger belastingtarief).

6. Evander Sno: 1.400.000. Sno verdiende bij Celtic al niet onaardig maar kreeg nog een beter contract voorgelegd van Marco van Basten. Het lijkt erop dat dat ook meteen de financiële klapper is voor Sno’s loopbaan. De loopbaan van Sno kabbelt rustig verder bij Roda JC.

7. Demy de Zeeuw: 1.350.000. Demy de Zeeuw ging deze zomer voor een absolute topsalaris voetballen in Moskou. De Zeeuw kan zich daarbij verheugen op een gunstig belastingklimaat voor hoge salarissen in Rusland. Net zoals Stekelenburg hoefde De Zeeuw ook niet op een houtje te bijten bij Ajax. In het jaar dat zijn inkomens voor de helft door AZ en de helft door Ajax betaald werden verdiende De Zeeuw 1,1 miljoen.

8. Urby Emanuelson: 1.400.000. De zaakwaarnemer van Emanuelson verklaarde al eens teleurgesteld dat Emanuelson tonnen moest inleveren met het tekenen van een nieuw contract. Het jeugdproduct nam de wijk naar Milaan voor betere voorwaarden maar zit daar voornamelijk op de bank.

9. Timothée Atrouba: 1.400.000. Werd door sommigen ook wel spottend de Kameroense Bogarde genoemd. Die vergelijking is niet vreemd, beide linksbacks verdienden een vorstelijk salaris maar zaten hun contract voornamelijk in de jeugd uit. Het salaris van Atouba leidde nogal eens tot spot.

10. Rasmus Lindgren: 1.000.000. In een zoektocht naar een nieuwe verdedigende middenvelder kwam Martin van Geel bij Rasmus Lindgren uit. Hij lichtte een terugkoopclausule van 2,5 miljoen euro en gaf de middenvelder een salaris van 1 miljoen euro. Veel Scandinavische clubs beten zich nog stuk op dat hoge salaris deze zomer. Een overname zat er niet in, totdat het kapitaalkrachtige Red Bull Salzburg langskwam.

11. Robbie Wielaert: 900.000. Ajax verhuurde hem aan Roda JC en ontving een huursom maar mocht vorig seizoen nog wel zelf zijn salaris betalen. De Brabander moest de geflopte leider Oleguer bijstaan maar zakte ook bij Ajax diep weg in het moeras. Marco van Basten had voor de verdediger desalniettemin een hoog salaris in petto waardoor Wielaert zelf een breuk forceerde met Twente.

12. Jan Vertonghen: 900.000. Net zoals Suarez en Stekelenburg een van de spelers die zijn topsalaris rechtvaardigde. Hij zal gemist worden.

13. Bulykin: 900.000. Het blijft vreemd dat Ajax Pantelic afdankte en daarna Bulykin haalde. De Russische stormram maakte zijn goaltjes maar trainde volgens De Boer niet goed genoeg. Een ervaren speler als voorbeeld voor de jeugd werd deze mannetjesputter dus nooit, hij mag het nu bij Twente gaan proberen.

14. Bruno Silva: 800.000 Veel blessurepech voor Silva. Desalniettemin was 8 ton voor een Groningse back op leeftijd natuurlijk veel te veel. Ajax liet de kans schieten hem te verkopen aan Fiorentina, daar zal soms nog met enig spijt op worden teruggekeken.

15. Ismael Aissati: 800.000. Hij had kunnen blijven maar ging. Zijn zaakwaarnemer overspeelde zijn hand met salariseisen die irreëel waren. Het vreemdelingenlegioen van Vitesse biedt een mooie paycheck maar de CL is natuurlijk iets anders dan Plovdiv uit.
16. Nicolas Lodeiro 550.000. Urugayaans wonderkind die zoals zoveel Zuid-Amerikanen zijn droom bij Ajax zag sneuvelen. Keerde terug naar Brazilië waar hij bij Botafogo waarschijnlijk ook goed betaald zal worden.

17. Rik van den Boog: 300.000. De Ajax directeur verdiende aanmerkelijk minder dan bestuurders bij Ajax voorheen. Zo hadden zowel Maarten Fonteijn als technisch directeur Martin van Geel een salaris van 450.000 euro per jaar. Op een aandelenvergadering werd duidelijkheid gegeven over het salaris van Van Den Boog.
18. Andre Ooijer 300.000. Er kwam wat stof op de ouderdomsdeken van Ooijer. Hij zal met trots terugkijken op een kampioenschap waar hij toch een klein aandeel in had.

19. Hyun Jun Suk: 275.000. De Zuid-Koreaan begon zijn periode bij Ajax als een jongensboek maar zijn laatste maanden waren als een dovende nachtkaars. Suk was desalniettemin een van de best betaalde jeugdspelers met een salaris van 275.000 euro wat gelijk staat aan het minimum salaris voor spelers onder 21 afkomstig van buiten de EU.

De grootste hiaten van de huidige spelersgroep zijn nog altijd Dario Cvitanich die met een groot salaris in de boeken staat. Topverdiener is nog altijd Miralem Sulejmani die naar verluid 1,7 miljoen per jaar mag bijschrijven. Hij zou wel eens aan zijn laatste seizoen bezig kunnen zijn met een aflopend contract zonder verlenging. Ook grootverdiener Theo Janssen is bijna einde contract waarbij Ajax nog wel een optie heeft om te verlengen.

Het totale lijstje van namen die Ajax in diezelfde tijd contracteerde (uitgezonderd al in Amsterdam spelende jeugdspelers) laat zien dat Ajax duidelijk een dunnere jas aanheeft dan voorgaande jaren.

1. Theo Janssen
2. Kolbeinn Sigthorson
3. Thulani Serero
4. Dmitry Bulykin* (vertrok binnen een jaar)
5. Derk Boerrigter
6. Mats Rits
7. Lasse Schone
8. Ilan Boccara
9. Gino van Kessel
10. Viktor Fischer
11. Frank De Boer (verlenging)
12. Marc Overmars (directeur)
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di jul 24, 2012 7:55 am

Financieel gaat het dankzij de CL al een paar jaar goed/beter, maar wat de toekomst (titel topic!) brengt? We gaan spelers huren? We worden opleidingsinstituut voor de Europese subtop? We denken serieus dat we terug kunnen keren aan de Europese top? We laten het komend seizoen schieten en proberen een elftal op te bouwen dat een paar jaar bij elkaar blijft (zoals onder LvG) om te proberen terug te keren aan de top? We kijken hoe het tot de winterstop gaat en zoeken dan eventueel versterking? Ik heb geen idee. De officiële versie is natuurlijk altijd hetzelfde: kampioenschap en zo ver mogelijk komen in de CL/tweede ronde CL halen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di jul 24, 2012 9:25 am

Leuk lijstje.

Sommige dingen zijn schokkend, maar andere bedragen vind ik heel redelijk. Dat Ajax bijvoorbeeld heeft geinvesteerd in een ervaren trainer na het tijdperk Koeman, Blind, Van Basten, snap ik wel (ook al is het verhaal Jol als een nachtkaars uitgegaan).

Dat Suarez b.v. veel verdiende is ook redelijk. 300.000 voor Van den Boog vind ik ook heel redelijk (even los van de discussie over zijn functioneren).

Grootste schokken; de salarissen van Oleguer, Sno, Atouba en Lindgren.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di jul 24, 2012 9:43 am

Ajax Rules schreef:Leuk lijstje.

Sommige dingen zijn schokkend, maar andere bedragen vind ik heel redelijk. Dat Ajax bijvoorbeeld heeft geinvesteerd in een ervaren trainer na het tijdperk Koeman, Blind, Van Basten, snap ik wel (ook al is het verhaal Jol als een nachtkaars uitgegaan).

Dat Suarez b.v. veel verdiende is ook redelijk. 300.000 voor Van den Boog vind ik ook heel redelijk (even los van de discussie over zijn functioneren).

We love you Bassie, we do.
Whitey on the moon.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di jul 24, 2012 10:16 am

En Bruno Silva dan? Vind ik ook onbegrijpelijk hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di jul 24, 2012 2:52 pm

Mr. Ajax schreef:

Nou, onbegrijpelijk.... de gemiddelde eredivisiespeler (inclusief die van RKC en Heracles) verdient toch al zo'n 4 ton?

Silva is helaas een miskoop gebleken, maar ik vind 8 ton op zich niet een heel raar salaris als je een nieuwe (beoogde basis)speler koopt in die leeftijdscategorie.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

peter

Bericht door peter » di jul 24, 2012 2:55 pm

Ajax Rules schreef:
Mr. Ajax schreef:

Nou, onbegrijpelijk.... de gemiddelde eredivisiespeler (inclusief die van RKC en Heracles) verdient toch al zo'n 4 ton?
Wat?! Welnee joh. Vele malen minder.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jul 24, 2012 3:20 pm

Het is omlaag gegaan naar 305K per jaar volgens onderstaande bron. Al zitten daar natuurlijk wel de Engelaars, El Ham's en Sulejmani's van de Eredivisie bij. Een gemiddelde zonder de topclubs valt toch minstens een tonnetje lager uit.

http://www.welingelichtekringen.nl/spor ... ddeld.html
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter

Bericht door peter » di jul 24, 2012 3:22 pm

Zonder de topclubs zit je op 150.000 per jaar ongeveer.

Plaats reactie