De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Demosthenes

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Demosthenes » za jun 30, 2012 12:23 am

Wat gaat Overmars nou doen?????????????????????
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

sander

Bericht door sander » ma jul 02, 2012 10:46 am

Marc Overmars heeft bevestigd met Ajax in gesprek te zijn over een functie als directeur sportieve zaken. 'We zijn inderdaad in gesprek. Dat is geen geheim', zegt de 39-jarige Epenaar.

Johan Cruijff zou groot voorstander zijn van de komst van Marc Overmars. 'We zullen wel zien', laat Overmars geheimzinnig weten.

bryan

Bericht door bryan » di jul 03, 2012 10:34 am

Directeur sportieve zaken??

Banen verzinnen voor je vriendjes, leuk.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jul 03, 2012 10:43 am

Directeur Sportieve Zaken? Daar pleit ik dus al jaren voor! :smallgrin.gif:

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » di jul 03, 2012 10:50 am

Wat deed Blind precies en waarom werkte dat volgens het TH niet en gaat dit wel werken?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di jul 03, 2012 10:58 am

Jabu schreef:Wat deed Blind precies en waarom werkte dat volgens het TH niet en gaat dit wel werken?
Uit respect voor de staat van dienst van Danny zou ik dat liever in het midden laten.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di jul 03, 2012 11:01 am

Het gaat over de functie inhoud niet over het functioneren, dus waarom je dat niet kan vertellen is me een raadsel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 03, 2012 11:08 am

Danny Blind was toch gewoon chef loopjongen?

Marc Overmars gaat de functie van Louis van Gaal invullen. Of die van onze interim Sturkenboom. Het plaatje dat Louis van Gaal Directeur Sportzaken wordt en Sturkenboom Directeur Concernstaven blijft dus intact. Alleen met andere poppetjes. En zonder loopjongen, mag ik hopen.

Marcel

Bericht door Marcel » di jul 03, 2012 11:14 am

Klinkt voor mij weer gewoon als technisch directeur. Was dat niet net afgeschaft?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jul 03, 2012 11:21 am

En er komen dus nog twee functies bij? De Louis van Gaal functie en de Sturkenboom functie? Welnee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di jul 03, 2012 11:32 am

bryan schreef:Directeur sportieve zaken??

Banen verzinnen voor je vriendjes, leuk.
Dat is dus exact niet wat hier nu gebeurt.
Peter schreef: Marc Overmars gaat de functie van Louis van Gaal invullen. Of die van onze interim Sturkenboom. Het plaatje dat Louis van Gaal Directeur Sportzaken wordt en Sturkenboom Directeur Concernstaven blijft dus intact. Alleen met andere poppetjes. En zonder loopjongen, mag ik hopen.
Het plaatje zoals jij het schetst komt vrijwel precies overeen met wat de bedoeling is. :biggthumpup.gif: ik krijg steeds meer zin in de toekomst van Ajax.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di jul 03, 2012 11:37 am

Het plaatje zoals jij het schetst komt vrijwel precies overeen met wat de bedoeling is. ik krijg steeds meer zin in de toekomst van Ajax.
Begrijp ik het goed dat JC Overmars wil, maar dat nog niet bekend is waarvoor: directeur van het ene onderdeel of directeur van het andere onderdeel? Hij moet alleen wel uitvoeren wat het TH wil of andersom? Of gaan ze langs elkaar heen werken? Wie is verantwoordelijk voor wat, wie hakt "voetbalknopen" door?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jul 03, 2012 12:04 pm

De bedoeling is dat het TH een eigen budget krijgt om mee te werken, zodat het autonoom van de Slopjes van deze wereld kan werken. Dan heb je echter wel iemand nodig die dat budget van de technische kant beheert. Dat moet Overmars worden, zo begrijp ik het.

Maar goed, iedereen roept maar wat en niemand weet het echt. We zien het dus wel.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 04, 2012 7:38 pm

Van AS, bron vi.nl

Iedere Ajacied wil dat het gaat zoals JC beschrijft, maar het is 2012 en Ajax stelt internationaal niet veel meer voor. Het gaat de goede kant op? Laten we het hopen. Voor eergevoel komt de nieuwe Zlatan niet (meer) Hij wil CL, kans op succes in de CL en veel geld, vrees ik.
GEEN VETPOT - Johan Cruijff heeft woensdag via de VI laten weten uitermate content te zijn met de strenge wijze waarop Ajax momenteel handelt op de transfermarkt. Spelers krijgen niet zomaar hoge salarissen aangeboden en er wordt niet meer met forse transfersommen gesmeten. 'Het gaat nu echt de goede kant op', aldus Cruijff.

Menig speler merkte al wat van de nieuwe handelswijze van Ajax. Zo zag Ismaïl Aissati een voorstel in rook opgaan, kregen Simon Poulsen en Luciano Narsingh geen dikke contracten aangeboden, zal Miralem Sulejmani fors in moeten leveren als hij verlengt en zal Gregory van der Wiel ofwel moeten vertrekken, ofwel bij moeten tekenen. 'Ik heb gehoord dat Frank de Boer het huidige beleid van Ajax perfect uit heeft gedragen. Die duidelijkheid is belangrijk', reageert Cruijff.

'Ik vind het zo ontzettend goed dat er nu eindelijk duidelijke financiële grenzen getrokken worden. Het eergevoel en de beleidswijze van de technische mensen (Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk red.) is nu de leidraad van Ajax. Daar moeten eventuele aankopen van doordrongen zijn. Als ze elders alleen maar voor de poen willen voetballen, moeten ze dat vooral doen', aldus Cruijff.

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » wo jul 04, 2012 7:55 pm

Cruijff heeft hier op zich natuurlijk gelijk. Het is alleen eerst even afwachten hoe Ajax er aan het einde van deze transferperiode voor staat.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 06, 2012 7:59 am

Overmars als directeur voetbal aken aangesteld volgens Ajax.nl. Hopen dat het goed uitpakt, ben er wel redelijk optimistisch over. Succes Marc!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr jul 06, 2012 8:05 am

Amsterdam, 6 juli 2012

Marc Overmars aangesteld als directeur voetbalzaken

De Raad van Commissarissen en de directie van AFC Ajax NV hebben Marc Overmars aangesteld als directeur voetbalzaken.

Overmars (39) stopte aan het einde van het afgelopen seizoen bij Go Ahead Eagles, waar hij sinds 2005 werkzaam was als commissaris voetbalzaken. Tevens was hij de afgelopen voetbaljaargang parttime in dienst bij Ajax als individueel techniektrainer. De voormalige topvoetballer begint per direct.

Zijn functie is nieuw in de organisatie. Overmars gaat deel uit maken van de directie, die verder bestaat uit Henri van der Aat en Jeroen Slop. De voormalige vleugelaanvaller gaat zich binnen de directie met name bezig houden met transferzaken, de jeugdopleiding en scouting.

Tijdens zijn actieve loopbaan als profvoetballer, die in 2009 stopte, speelde de in Emst geboren Overmars voor respectievelijk Go Ahead Eagles, Ajax, Arsenal FC en FC Barcelona. Daarnaast kwam hij 86 keer uit voor het Nederlands Elftal en scoorde in die interlands 17 keer.

Bij Ajax speelde hij 193 officiële wedstrijden, waarin hij 44 keer scoorde. Hij werd met Ajax drie keer landskampioen. Als Ajacied won hij tevens de Champions League, de Wereldbeker voor clubteams, de KNVB Beker en drie keer de Supercup, die later Johan Cruijff Schaal ging heten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Nihad

Bericht door Nihad » vr jul 06, 2012 8:16 am

Overmars! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » vr jul 06, 2012 8:25 am

:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Toppie

Bericht door Toppie » vr jul 06, 2012 8:30 am

AFJC prima hoor maar ik zie alleen nog maar JC Adepten wat als die overlijd dan stort de JC toren in :aai.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr jul 06, 2012 8:35 am

Een goede organisatie stort niet in elkaar als 1 persoon wegvalt.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jul 06, 2012 8:41 am

Veel succes! :smile-ajax.gif: Transfers zit in zijn pakket, dus hij kan aan de slag (Vertonghen, Moissander, Narsingh, .....).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

LucaS

Bericht door LucaS » vr jul 06, 2012 8:55 am

Dat is mooi denk ik, goede verhalen in de media over Overmars bij Go Ahead. Als ik zo de taken zie, lijkt het erop dat we een technisch directeur hebben.
I think I lost my fucking headache

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jul 06, 2012 9:14 am

Er bestaan ook twijfels over wat hij bij Go Ahead bereikt heeft. Ik hoop dat hij wat betreft transfers bij Ajax een gelukkiger hand heeft.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Arthur

Bericht door Arthur » vr jul 06, 2012 9:17 am

Ik denk niet dat hij gaat beslissen wie er komt, maar dat hij de transfers die het TH wil uit gaat voeren.

Plaats reactie