De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Lionel

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » zo jun 17, 2012 3:21 pm

Hij heeft het gezicht van Yolanthe op zijn lichaam. Hoe serieus neem je hem? :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 17, 2012 3:42 pm

Rishi schreef:Hij heeft het gezicht van Yolanthe op zijn lichaam. Hoe serieus neem je hem? :smallgrin.gif:
Ik ben altijd geneigd meer te letten op wat iemand zegt dan wie het zegt. Maar dat lijkt me dan ook het fundamentele verschil tussen beide kanten in deze discussie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 17, 2012 4:08 pm

Rishi schreef:Hij heeft het gezicht van Yolanthe op zijn lichaam. Hoe serieus neem je hem? :smallgrin.gif:
Een stuk serieuzer dan jou met al je (zelden ook maar een beetje sterke) oneliners. Ko wist in zijn laatste column precies te verwoorden hoe ik nu tegenover Sneijder sta. Als je hem ziet en hoort praten denk ik: "Goh, wat een leuke kerel"

Voorheen vond ik het wel een erg begaafde voetballer, maar vooral ook een vervelend en stuitend dom blaagje die bovendien vaker de kans op een landstitel verneukte dan dat hij een schaal voor Ajax binnen voetbalde. Dat hij eerst iemand voor tyfushond uitmaakt, een rode kaart pakt en daardoor tegen Sparta een 3-0 nederlaag inleidt (uiteindelijk kwamen we in hetzelfde seizoen niet 3 punten maar slechts 1 doelpuntje tekort voor de titel) zou al genoeg kunnen zijn om in populariteit te dalen naar een Clarence Seedorf niveau, maar als dat het zich misdragende joch daarna voor de camera's van de NOS ook nog eens niet blijkt te weten dat tyfus een ziekte is en daarom beweert niet met ziektes te hebben gescholden ("we begrepen dat je tyfushond zei". Antwoord van Sneijder: "ja klopt, blinde tyfushond. het sloeg nergens op dat ik een gele kaart kreeg en dat ik dan vervolgens tyfushond zeg en van het veld word gestuurd is helemaal belachelijk. maarja, ik heb dus geen ziektes geroepen enzo".

Ultiem dom en afgrijselijk verwerpend vond ik het, zelden heb ik me voor een mede Ajacied meer geschaamd dan na de 3-0 oorwassing die we, dankzij Wesley Sneijder, die middag kregen op Het Kasteel. Blijkbaar had hij op het VMBO niet heel goed opgelet, maar dan nog... dit was héél erg dom. Inmiddels is Sneijder meer streetwise geworden, een leukere kerel en één van de weinige voetballers in het huidige Oranje die met oprechte passie en een gezonde zelfrelativering nog weleens een lach aan zijn kont heeft hangen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jun 17, 2012 4:51 pm

Yolanthe is toch zijn vrouw? Mag ie zich dan, aub, oraal door d'r laten verwennen? Waarom zou je anders nog trouwen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 17, 2012 4:54 pm

:biggthumpup.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 17, 2012 5:55 pm

Dubbel schreef:
Yolanthe is toch zijn vrouw? Mag ie zich dan, aub, oraal door d'r laten verwennen? Waarom zou je anders nog trouwen...

Ik heb de docu niét gezien maar het lijkt me toch niét dat een speler zijn trainers van toen gaat afzeiken?

En Sneijder lijkt me overigens een grappige gast. De enige echte aanvoerder ook op dit moment.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.

Bericht door Le T. » zo jun 17, 2012 6:03 pm

Rishi schreef:
Dubbel schreef:

Ik heb de docu niét gezien maar het lijkt me toch niét dat een speler zijn trainers van toen gaat afzeiken?
Uiteraard niet, maar hij gaat inhoudelijk in wat en hoe daar geleerd heeft, daarbij gaat zijn commentaar veel verder dan beleefdheid en respect.
En Sneijder lijkt me overigens een grappige gast. De enige echte aanvoerder ook op dit moment.
Hij is wel volwassener geworden, en daarmee meteen ook een stuk sympathieker. Een man van de wereld geworden zeg maar. Maar iemand die in notabene een WK-finale van eigen helft gaat schieten na een tegentreffer en daarmee iedereen het signaal geeft dat hij de hoop heeft opgegeven en het een verloren zaak is, die moet wel een flinke metamorfose ondergaan voordat hij geschikte aanvoerder is. Maar wie weet, ooit eens, hij speelt ook al een stuk minder egoistisch.

Lionel

Bericht door Lionel » zo jun 17, 2012 6:12 pm

Zoals hij zich nu presenteert is hij de enige echte aanvoerder. Ook de beste en belangrijkste speler.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 17, 2012 6:32 pm

Rishi schreef:Zoals hij zich nu presenteert is hij de enige echte aanvoerder. Ook de beste en belangrijkste speler.
Jep daar ben ik het mee eens. Tussen deze 23 man steekt hij er duidelijk bovenuit.
Le T. schreef:
Hij is wel volwassener geworden, en daarmee meteen ook een stuk sympathieker. Een man van de wereld geworden zeg maar. Maar iemand die in notabene een WK-finale van eigen helft gaat schieten na een tegentreffer en daarmee iedereen het signaal geeft dat hij de hoop heeft opgegeven en het een verloren zaak is, die moet wel een flinke metamorfose ondergaan voordat hij geschikte aanvoerder is. Maar wie weet, ooit eens, hij speelt ook al een stuk minder egoistisch.
Dat hij na die tegentreffer vanaf de middencirkel op doel schoot, stond me niet meer echt bij, wel dat Van Persie een halve minuut later nog een megakans kreeg waarbij hij hem zowel terug kon leggen als zelf Casillas onder vuur kon nemen. Hij verprutste die mogelijkheid hopeloos, ook toen leek hij zenuwachtig te worden en liep hij net zo te choken als bij zijn kansen van vorige week zaterdag tegen Denemarken.

Een moment dat ik me nog wel heel scherp herinner uit de WK finale is dat een bal over de zijlijn werd geschoten vanwege een blessure, Sneijder gaf na die behandeling de bal terug aan Spanje met een nonchalante trap richting Iker Casillas (over grote afstand). Casillas greep echter half mis en werkte de bal bijna in eigen doel, was in de 1e helft nog. Ben benieuwd wat er zou zijn gebeurd als die erin zou zijn gegaan. Geeft Oranje dan een goal terug aan Spanje à la Jong Ajax met Vertonghen tegen Cambuur? Wel érg bizar natuurlijk en een 'teruggeefbaldoelpunt' is tot op heden nog nooit vertoond in een WK finale. Wat mij betreft had Nederland desnoods op die manier de WK finale mogen winnen. Klote Spanjaarden. Ik sluit me bij Thijs aan dat we wat mij betreft dat hele Spanje gewoon uit de UEFA, de FIFA, de EU, de VN en de NAVO kunnen knikkeren.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jun 21, 2012 11:24 am

Nummer 14 blijft Van den Boog achtervolgen.
Parool
De curator van The Entertainment Groep (TEG), het failliet gegane bedrijf van Marco Borsato, eist ongeveer 14 miljoen euro van voormalige Ajax-directeur Rik van den Boog, die aandeelhouder was van TEG. Dat melt de curator Jan Padberg vandaag.

Hij stelt dat Van den Boog niet alleen aandeelhouder was, maar ook feitelijk leidinggevende. Padberg kondigde maanden geleden al aan naar de rechter te zullen stappen. Nu heeft hij Van den Boog daadwerkelijk gedagvaard.

De rechtbank verklaarde de onderneming van Borsato in 2009 failliet. Het bestuur verstrekte risicovolle leningen, deed roekeloze overnames en verduisterde geld, stelde Padberg destijds. Het entertainmentbedrijf organiseerde grote concerten en begeleidde Nederlandse artiesten als Guus Meeuwis, Edsilia Rombley, Ilse DeLange en VanVelzen.

Rik van de Boog was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 21, 2012 11:29 am

Dan is het te hopen voor Slick Rick dat hij een deel van die tientallen miljoenen euro's die uit het bedrijf zijn verdwenen op een veilige plek heeft weggezet. Heeft JC een weekje vrijgekregen van Le T. trouwens? Afgelopen maandag stond zijn column niet in De Telegraaf.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jun 21, 2012 11:31 am

Tja, nadat hij de vorige zei dat Willems dé linksback van Oranje was, heeft hij nu ingezien dat hij wat langer op z'n woorden moet broeden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 21, 2012 11:38 am

Nee, dat wordt weer uit zijn verband gerukt. Eerst gaf hij aan dat hij zelf Emanuelson, Maduro, Van Rhijn en Maher mee naar het toernooi zou hebben genomen, vervolgens dat Schaars geen linksback is, Bouma snelheid mist en er in deze selectie over de basisplaats van Willems dus geen discussie moet zijn. Verder riep hij op tot steun voor Oranje en een positieve sfeer. Over Willems wilde hij nog even kwijt dat het een jongen is waarmee 'we' nog jaren vooruit kunnen. Wie in dit geval wordt verstaan onder 'we' is de vraag, zoals wel vaker bij Johan. Het is zijn manier van vertrouwen uitspreken in iemand, in dit geval best sympathiek want er waren op voorhand nog een hoop twijfels over Willems. Bij het publiek, bij de bondscoach, bij Vlaar, Mathijsen, Heitinga en bij Willems zelf.

Als ik nu nog verder doorsla ga ik ook nog beweren dat JC ons dit EK voor een ramp heeft behoed. Als het aan de aanvankelijke plannen van Van Marwijk had gelegen dan zou Bouma de eerste wedstrijd als linksback hebben gespeeld, met naast hem Vlaar. Met Bouma als linksback waren we er tegen Duitsland misschien wel met 9-1 afgegaan.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do jun 21, 2012 1:38 pm

Johan heeft, zoals gebruikelijk, weer allerlei dingen lopen verkondigen die op een aantal manieren zijn uit te leggen. Op die manier kan niemand hem op z'n visie aanvallen. Johan het slangemens.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 21, 2012 1:46 pm

Er is zijn maar twee slangenmensen en dat zijn Robbie Rensenbrink en Nwanko Kanu. Misschien ben jijzelf juist wel een slang omdat je op het moment dat een visie vrij helder is en daarom niet kan worden aangevallen, het toch telkens probeert.

Le T.

Bericht door Le T. » do jun 21, 2012 2:43 pm

Cruijff schreef:
Dat hij na die tegentreffer vanaf de middencirkel op doel schoot, stond me niet meer echt bij,
Hij was toen de held he. Elk lachje, elk loopje kwam twintig keer in de herhaling, maar al die mislukte schoten en het voorbij laten gaan van gelegenheid om een vrijstaande man aan te spelen natuurlijk niet. Sneijders karatetrap op een Spanjaard heb ik ook maar 1 keer gezien, terwijl die van De Jong nog honderden keren voorbij is gekomen. Zo werkt dat. Afijn, Sneijder schoot dus meteen na de aftrap op goal, en schoot daarna nog een keer op goal, van maar ietsjes dichterbij. Dat is natuurlijk niet de manier om nog een doelpunt te maken als je maar 10 minuten hebt. Overigens was hij ook tegen Portugal op het laatst ook weer wanhoopsschoten aan het lossen. VdVaart kiest juist als het moeilijk wordt zijn moment om ruimte te maken voor het schot en schiet dan goed. Met rechts en links. Ik wil niet weten hoe iedereen weer los was gegaan over Sneijders tweebenigheid als hij die schoten had gelost.

Maar goed, ik vond Sneijder zich veel meer als teamspeler opstellen dan 2 jaar geleden en volgens mij heeft hij ook niet naar een rode kaart gesolliciteerd. Maar het is echt het type speler en persoonlijkheid dat een aanvoerder nodig heeft en een stevige ook.
wel dat Van Persie een halve minuut later nog een megakans kreeg waarbij hij hem zowel terug kon leggen als zelf Casillas onder vuur kon nemen. Hij verprutste die mogelijkheid hopeloos, ook toen leek hij zenuwachtig te worden en liep hij net zo te choken als bij zijn kansen van vorige week zaterdag tegen Denemarken.
Dat staat mij dan weer niet bij, terwijl het allicht de eindeloze herhaling zou hebben gehaald. Ben je niet in de war met het getruezel van KJH tegen Brazilië, een van die drie mogelijkheden die hij daarmee om zeep hielp? Ook nooit meer herhaald

Verder vind ik dat Cruijff zich tijdens dit toernooi collegiaal heeft opgesteld en geen verkeerde dingen heeft geschreven. Maar ja, Van Marwijk zat er dan ook omdat Cruijff niet tegen was. Alleen Van Bommel kreeg er natuurlijk van langs omdat hij hem ooit heeft tegengesproken. Inderdaad, ik maak geen onderscheid meer tussen Cruijff en de rest van de redactie.

Ook Willems vond ik helemaal niet verkeerd. In een elftal met een goede verdediging dat goed stond was hij probleemloos overeind gebleven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 21, 2012 2:51 pm

Nee, Van Bommel kreeg er van langs omdat hij als een krentenbol heeft lopen voetballen. Als je het nog 'voetballen' mag noemen. En dan hield JC zich nog vrij beleefd op de vlakte waar andere media Van Bommel er flink van langs gaven. En idd, als Willems samenspeelt met Vertonghen, Alderweireld en Van Rhijn blijft hij probleemloos overeind in de Eredivisie, maar ook tegen pak hem beet Olympique Lyon.

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 21, 2012 3:46 pm

Willems was tegen Denemarken redelijk, tegen Duitsland hondsberoerd en tegen Portugal lachwekkend slecht.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do jun 21, 2012 3:54 pm

Ach, wat weet jij er nou van? Erik Pieters zou het tegen Duitsland geen spat beter hebben gedaan.

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2012 4:47 pm

Cruijff en Ajax-hart voeren druk op voor voetbaldirecteur

Ajax staat binnenkort voor een belangrijke keuze. De nieuwe raad van commissarissen (RvC) van de club moet kiezen tussen weer een nieuwe algemeen directeur of een structuurwijziging, waarbij de directie wordt opgesplitst in een zakelijk en een sportief directeur. Dit laatste wordt ondersteund door Johan Cruijff en het technisch hart. .

De huidige organisatiestructuur heeft volgens Cruijff & co duidelijk gefaald. Er circuleert bij Ajax een lijstje waarmee die stelling wordt onderbouwd: sinds het vertrek van Louis van Gaal als hoofdtrainer in 1997 vochten liefst zeven algemeen directeuren, twaalf trainers en zes hoofd jeugdopleidingen elkaar de tent uit.

Onrust
De woorden van Hans Wijers vorige week, toen hij samen met Theo van Duivenbode en Leo van Wijk werd geïnstalleerd in de RvC, leidden tot veel onrust op jeugdcomplex De Toekomst. De nieuwe preses had het over het integraal uitvoeren van de Cruijff-plannen, maar óók over een nieuwe algemeen directeur voor Ajax met een sterke voetbal- bovenal zakelijke achtergrond.

Gefronste wenkbrauwen
Bovendien sprak het nieuwe RvC-trio het voornemen uit om op zoek te gaan naar een technisch manager, een 'verbindingsman' tussen het technisch hart (Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk) en de beslissingsbevoegde directie. Vooral dit laatste zorgde voor de nodige gefronste wenkbrauwen. Immers is er in het plan-Cruijff, die op sportief gebied al wordt uitgevoerd, geen ruimte voor een dergelijke rol die vorig jaar Danny Blind nog uitoefende.

Ruis op de lijn
Het technisch hart meent dat deze nieuwe rol alleen maar voor ruis op de lijn kan zorgen in de communicatie met de directie. Bovendien worden deze taken al uitgevoerd door Jonk en Ruben Jongkind, die verantwoordelijk is voor de implementatie van het plan-Cruijff bij Ajax, én leeft er binnen het technisch hart de angst dat deze persoon zich met technische beslissingen gaat bemoeien.

Voetbaldirecteur
Cruijff en de voetballers op De Toekomst maken zich al enige tijd sterk voor een nieuw directiemodel, met een zakelijk en een sportief directeur. Hierdoor worden de voetbaltechnische zaken duidelijk gescheiden van de zakelijke en doen zich niet dezelfde problemen als de afgelopen vijftien jaar voor.

'Oude model heeft gefaald'
De huidige organisatiestructuur heeft volgens Cruijff & co duidelijk gefaald. Er circuleert op het opleidingscomplex van Ajax een lijstje waarmee die stelling wordt onderbouwd: sinds het vertrek van Louis van Gaal als hoofdtrainer in 1997 vochten liefst zeven algemeen directeuren, twaalf trainers en zes hoofd jeugdopleidingen elkaar de tent uit.

50+ slachtoffers
Met het aantal commissarissen, alleen al vijftien in de afgelopen twee jaar, klankbordgroepen en onderzoekscommissies zijn er in totaal meer dan vijftig personen in Amsterdam niet in geslaagd om de boel op de rit te krijgen.

www.trouw.nl

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » za jun 23, 2012 8:14 pm

Deze plucheplakkers... uhhh RvC begrijpen het ook alweer niet!

LucaS

Bericht door LucaS » za jun 23, 2012 8:30 pm

Ik neem toch aan dat ze weten dat ze zich moeten conformeren aan de lijstjes met namen en ideeen over de structuur die op de toekomst circuleren.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jun 24, 2012 8:32 am

LucaS schreef:Ik neem toch aan dat ze weten dat ze zich moeten conformeren aan de lijstjes met namen en ideeen over de structuur die op de toekomst circuleren.
Keje Molenaar is al bezig met de mogelijke vervangers?

Wat is er met Keje? Ik lees niets meer over zijn rol bij JC (Hij mocht altijd naast JC staan) en op tv is hij ook niet meer te zien!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jun 24, 2012 9:40 am

Sinds duidelijk werd dat het bestuur zou opstappen, is niemand van het kamp Cruijff meer in de publiciteit geweest. Verstandig lijkt me (eindelijk rust rond Ajax). Bijkomend voordeel is dat we die gladjanus niet meer hoeven te zien. :1evil.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Toppie

Bericht door Toppie » zo jun 24, 2012 9:56 am

Ajaciedjuh schreef:Sinds duidelijk werd dat het bestuur zou opstappen, is niemand van het kamp Cruijff meer in de publiciteit geweest. Verstandig lijkt me (eindelijk rust rond Ajax). Bijkomend voordeel is dat we die gladjanus niet meer hoeven te zien. :1evil.gif:

Rvc deel 19 ook niet goed ook weg er moeten echte voetbal mensen komen :excited.gif:

Wat een :eusa_doh.gif: die man is echt de weg kwijt ga lekker naar cafe alzheimer dan voel je je misschien thuis

Plaats reactie