De jongens van Essel blijven meestal toch relatief vrij lang bij Ajax?Donkey Shot schreef:swart niet, die heeft zich met zijn beunhazerij [als makelaar/zaakwaarnemer Ajaxjeugd naar andere clubs lokken] voor altijd buitenspel gezet.
Die man verdient eerder een schop in zn kloten dan een bestuursfunctie bij Aax.
Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Tegenwoordig wel, maar in zijn beginperiode maakte hij er een sport van om Ajaxtalenten naar Anderlecht te brengen.Thomas schreef:De jongens van Essel blijven meestal toch relatief vrij lang bij Ajax?Donkey Shot schreef:swart niet, die heeft zich met zijn beunhazerij [als makelaar/zaakwaarnemer Ajaxjeugd naar andere clubs lokken] voor altijd buitenspel gezet.
Ah ok. Fleur en McDonald en nog meer van dat soort prutsertjes?Jöhnk schreef:Tegenwoordig wel, maar in zijn beginperiode maakte hij er een sport van om Ajaxtalenten naar Anderlecht te brengen.Thomas schreef:De jongens van Essel blijven meestal toch relatief vrij lang bij Ajax?Donkey Shot schreef:swart niet, die heeft zich met zijn beunhazerij [als makelaar/zaakwaarnemer Ajaxjeugd naar andere clubs lokken] voor altijd buitenspel gezet.
Yep. Hellings ook.
Hij heeft toen ongetwijfeld de halve toekomst benaderd. Gelukkig kozen de echte talenten ervoor om bij Ajax te blijven.
Hij heeft toen ongetwijfeld de halve toekomst benaderd. Gelukkig kozen de echte talenten ervoor om bij Ajax te blijven.
Code: Selecteer alles
De T.za 30 aug 2008, 07:00 | 9 reacties
Van Basten: "Nog ver verwijderd van beoogd niveau"
Ajax tast in het duister
AMSTERDAM - Gerust op de goede afloop is Marco van Basten niet. De nieuwe trainer van Ajax én ex-bondscoach maakt vanavond tijdens Willem II-Ajax zijn trainersdebuut in de eredivisie, maar tast nog in het duister over de precieze kracht van zijn elftal. "Het niveau van de groep is beter dan ik bij binnenkomst verwachtte. Er zijn veel jonge jongens, met veel potentie. Dat stemt me tevreden. (...) Maar in principe zijn we nog ver verwijderd van het niveau waar we naartoe willen."
Je bent nu ruim anderhalve maand bezig. Hoe bevallen die eerste weken bij Ajax?
"Het is leuk. Ik heb weer dagelijks met spelers te maken en dat voelt goed. Daarnaast sta ik midden in het bedrijf, ben ik voortdurend bezig met allerlei gevarieerde zaken."
Kun je een korte beschrijving van je werkdagen geven? Je bent trainer en technische baas tegelijk ...
"We trainen deze periode vaak twee keer en tussendoor komen allerlei organisatorische zaken bij me langs. Neem maar van mij aan dat ik het druk zat heb en de verantwoordelijkheid groot is. Er zijn veel zaken waar ik mijn mening over moet geven, waar ik iets van moet vinden. Nu ben ik nog een beetje zoekende, komt iedereen wat vragen. Daar moet ik nu structuur in gaan aanbrengen."
Je maakt in de ArenA veel uren. Was het bondscoachschap wat dat betreft geen luizenbaan?
"Zeist is vaak het pispaaltje van het voetbal. Maar dat is niet terecht. Ik heb vier jaar lang met ontzettend veel plezier bij de KNVB gewerkt. De bond heeft het qua organisatie heel goed voor elkaar. De faciliteiten zijn uitstekend en de kwaliteiten van de mensen groot, op elk gebied. Maar bij Ajax vind ik het wel leuker. De beïnvloeding van spelers is veel groter, doordat ik ze elke dag tot mijn beschikking heb."
Heb je het gevoel dat je in volledige vrijheid kunt werken?
"Spelers hebben samenspel nodig om tot goede resultaten te komen; wij om goede beslissingen te nemen. Daarom voer ik veelvuldig overleg. Uiteindelijk ben ik echter degene die beslist of we links- of rechtsaf gaan. Ik ben tevreden over hoe het gaat, al kunnen dingen altijd beter. Een apart trainingscentrum is ideaal. Daar moeten we van blijven dromen."
Hij houdt zich dus met alles bezig, eerste elftal maar b.v. ook het nieuwe trainingscentrum.
Parool.Trainer weet nog niet wat Ajax kan
AMSTERDAM - Waartoe Ajax in staat is, weet trainer Marco van Basten eigenlijk niet. Het zal vanavond pas duidelijk worden in de eerste competitiewedstrijd tegen Willem II. Over de voorbereiding op het seizoen is Van Basten vrij uitgesproken: ''We hebben een uur goed gevoetbald, tegen Arsenal. Dus het elftal heeft nog wel wat stappen te maken.'' Dat Ajax de voorbije weken nog niet tot aanvaardbaar spel is gekomen, verbaast de trainer niet. Het EK voetbal, de Olympische Spelen, oefeninterlands en blessures hebben de voorbereiding beïnvloed.
Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen, Urby Emanuelson en de recente aankoop Evander Sno - hij vervangt de geblesseerde Gabri - hebben vanavond een basisplaats, maar kwamen voor Ajax dit seizoen nog niet in actie.
Van Basten is overigens zeer te spreken over zijn selectie. Zijn aanval, bestaande uit Klaas-Jan Huntelaar, Luis Suárez en Miralem Sulejmani, wordt geroemd en moet in staat worden geacht dit seizoen meer dan vijftig doelpunten te maken.
Van Basten: ''Het is prettig dat een hoop spelers een doelpunt kunnen maken, maar er moet wel balans zijn in het elftal. Als je er achterin ook vijftig om je oren krijgt, schiet je er niet veel mee op. Aan die balans moeten we dus het hardst werken.'' Dat de duurste aankoop uit de geschiedenis van Ajax, Sulejmani, wat lijkt te kwakkelen met een knieblessure, is volgens Van Basten niet zorgwekkend.
''Er is een hoop met Sulejmani gebeurd en hij is pas negentien jaar. We kunnen niet in één keer alles van hem verwachten. Hij is een geweldige voetballer, maar ook hij heeft tijd nodig om te wennen, zoals ieder ander die nieuw binnenkomt bij deze club.'' De eerste overwinning behaalde Van Basten deze week bij de arbitragecommissie van de KNVB. De commissie oordeelde dat Ajax alle recht van de wereld had om had Kenneth Perez terug te zetten naar het tweede elftal. Ajax en Perez ontbonden daarop het doorlopende contract van de Deen, die in FC Twente inmiddels een nieuwe club heeft gevonden.
Van Basten vond de uitspraak belangrijk. ''Ik wilde niet geconfronteerd worden met een situatie waarin een speler op het traininsgveld staat in wie ik geen sportieve toekomst zie.
We zijn duidelijk geweest tegen onze spelers en hebben open en eerlijk verteld, dat we de groep na drie weken zouden inkrimpen. En we hebben ook verteld dat álle spelers daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen.'' Van Basten wil niet zeggen wat hij Perez in een persoonlijk gesprek heeft meegedeeld. Wel betreurt hij het dat de Deen de gang naar de arbitragecommissie heeft gemaakt.
''Dat zou ik in zijn plaats niet hebben gedaan. Dat was niet handig. Maar ik begrijp zijn teleurstelling. Ik ben ook voetballer geweest.'' In het Uefa-Cuptoernooi is Ajax gisteren gekoppeld aan het Servische FK Borac.
''Ik ken ze ook niet,'' zei Van Basten, die zich snel liet bijpraten door de Serviër Sulejmani. ''Hij vertelde dat Borac een aardige ploeg heeft. Ze eindigden vorig jaar als vierde. Een karakterploeg. Maar we moeten de volgende ronde bereiken. Het is goed voor mijn spelers en voor de club als we een langere periode internationaal kunnen spelen.'' (JOP VAN KEMPEN EN DICK SINTENIE)
Dat is dus ook teveel van het goede en maak je fouten. Dus Marco waar blijven GVD die echte verdedigersNeefkens schreef:De T.za 30 aug 2008, 07:00 | 9 reacties
Van Basten: "Nog ver verwijderd van beoogd niveau"
Ajax tast in het duister
AMSTERDAM - Gerust op de goede afloop is Marco van Basten niet. De nieuwe trainer van Ajax én ex-bondscoach maakt vanavond tijdens Willem II-Ajax zijn trainersdebuut in de eredivisie, maar tast nog in het duister over de precieze kracht van zijn elftal. "Het niveau van de groep is beter dan ik bij binnenkomst verwachtte. Er zijn veel jonge jongens, met veel potentie. Dat stemt me tevreden. (...) Maar in principe zijn we nog ver verwijderd van het niveau waar we naartoe willen."
Je bent nu ruim anderhalve maand bezig. Hoe bevallen die eerste weken bij Ajax?
"Het is leuk. Ik heb weer dagelijks met spelers te maken en dat voelt goed. Daarnaast sta ik midden in het bedrijf, ben ik voortdurend bezig met allerlei gevarieerde zaken."
Kun je een korte beschrijving van je werkdagen geven? Je bent trainer en technische baas tegelijk ...
"We trainen deze periode vaak twee keer en tussendoor komen allerlei organisatorische zaken bij me langs. Neem maar van mij aan dat ik het druk zat heb en de verantwoordelijkheid groot is. Er zijn veel zaken waar ik mijn mening over moet geven, waar ik iets van moet vinden. Nu ben ik nog een beetje zoekende, komt iedereen wat vragen. Daar moet ik nu structuur in gaan aanbrengen."
Je maakt in de ArenA veel uren. Was het bondscoachschap wat dat betreft geen luizenbaan?
"Zeist is vaak het pispaaltje van het voetbal. Maar dat is niet terecht. Ik heb vier jaar lang met ontzettend veel plezier bij de KNVB gewerkt. De bond heeft het qua organisatie heel goed voor elkaar. De faciliteiten zijn uitstekend en de kwaliteiten van de mensen groot, op elk gebied. Maar bij Ajax vind ik het wel leuker. De beïnvloeding van spelers is veel groter, doordat ik ze elke dag tot mijn beschikking heb."
Heb je het gevoel dat je in volledige vrijheid kunt werken?
"Spelers hebben samenspel nodig om tot goede resultaten te komen; wij om goede beslissingen te nemen. Daarom voer ik veelvuldig overleg. Uiteindelijk ben ik echter degene die beslist of we links- of rechtsaf gaan. Ik ben tevreden over hoe het gaat, al kunnen dingen altijd beter. Een apart trainingscentrum is ideaal. Daar moeten we van blijven dromen."
Hij houdt zich dus met alles bezig, eerste elftal maar b.v. ook het nieuwe trainingscentrum.
Trainingscentrum was een voorbeeld.
Nu een mooie column:
Marco van Basten: A man with a mission.
Nu een mooie column:
Van Steerpike op ANKop dicht en naar Marco luisteren!
Training, 29 augustis 2008
Het is al druk bij de hekken. Het is te merken dat het nog schoolvakantie is. Tientallen jochies en meisjes van zeven tot twaalf doen druk op het pleintje voor Noord B. Ouders met camera's in de aanslag. Het koffiehoekje is terug, maar niet helemaal: iedereen moet ongeveer een kwartier voordat de spelers naar beneden komen weg zijn. Oudjes tevreden, Van Basten tevreden.
Rond een uur of elf lopen Van 't Schip en Witschge op het door hekken gebaande paadje naar het trainingsveld. Ze houden de pas erin. Als Van 't Schip om een handtekening wordt gevraagd is het aloom bekende 'Na de training' weer te horen.
Het is een vertrouwd beeld, spelers die naar het trainingsveld druppelen. Ik zie Oleguer (inderdaad een stronteigenwijze intellectuele kop), Cvitanich (sypmathieke kop) en Sulejmani (altijd lachend) voor het eerst zo dichtbij. Vermaelen en Vertonghen zijn terug van hun Olympische avontuur. De terugkeer van de Bevlogen Belgen zal de verdediging van Ajax goed doen. Je kunt onmogelijk zeggen dat ze een slechte voorbereiding hebben gehad. Ze zijn gewoon wedstrijdfit; de Olympische spelen kunnen dus ook een prima voorbereiding zijn.
De eerste journalisten lopen al naar het trainingsveldje. Een cameraman talmt. Hij blijft staan en laat de stoet van spelers aan zichzelf voorbijtrekken. Als Marco van Basten verschijnt begint hij te filmen. Net zoals dat altijd bij Adriaanse gebeurde. Net zoals dat altijd bij Koeman gebeurde. Net zoals dat altijd bij Blind gebeurde. Net zoals dat altijd bij Ten Cate gebeurde. Net zoals dat altijd bij Koster gebeurde.
Maar niet bij Marco van Basten.
Stoïcijns stapt hij op de cameraman af. Met lijzige stem wijst hij de cameraman op de afspraken die er kennelijk gemaakt zijn: hij mag op het trainingsveld filmen, nergens anders. De mensne die het gesprek kunnen horen slikken even van de toon van Van Basten. De cameraman sputtert ook nog tegen, maar Van Basten gaat de discussie niet eens aan. Hij herhaalt de afspraak, maakt een handbeweging van 'Dan ga je maar aan de andere kant van het hek staan' en loopt weg, zonder verder naar de cameraman te luisteren. Er wordt niet gemarchandeerd, alle regels gelden voor iedereen. Consequent zijn, dat is de boodschap van Van Basten. De camera wordt van de schouders gehaald en de inmiddels rood aangelopen cameraman mompelt wat in zichzelf.
Het mooie nazomerweer heeft zijn weerslag op de training. De spelers hebben er zin in, ook al worden ze weer flink afgebeuld. Dario Cvitanich werkt keihard bij de individuele oefeningen en op het aflsuitende partijtje. Morgen begint het écht weer, in Tilburg, tegen Willem II. Ook al wil Ajax Life ons wijsmaken dat het een 'finale' is, van Willem II moet natuurlijk gewoon worden gewonnen. De journalisten bij het trainingsveld maken van de gelegenheid gebruik eens goed bij te praten. Alle vaste journalisten zijn er, van een bebaarde Thomas Rijsman tot de Ajaxwatcher van de Telegraaf. Terwijl de vrijwilligsters gezellig met supporters keuvelen komt er een persdame van Ajax aan om te zeggen dat ze iemand door moeten laten. Een supporter grijpt de gelegenheid om te vragen of hij iets met spelers op het trainingsveld mag doen, foto's een filmpje, handtekening, voor een speciale gelegenheid. Tien minuten later mag hij het aan David Endt uitleggen.
Als na de training de eerste spelers het handtekeningenpad betreden stijgt er een luid gejuich op van het jonge grut. Opvallend is hoe verlegen Cvitanich is. Van iemand die in de keiharde Argentijnse competitie heeft gespeeld zou je dat niet verwachten. Van 't Schip en Witschge vergeten hun belofte om handtekeningen uit te delen, gehaast, en met verwijzing naar hoe druk ze het hebben, lopen ze door. Van Basten doet later hetzelfde. Endt pikt de man op die hem eerder aansprak en brengt hem naar het trainingsveld. Emanuelson doet alles op de automatische piloot, evenals Evander Sno. Jan Vertonghen weet in de drukte even niet meer waar hij moet beginnen. Rasmus Lindgren kan vrij ongestoord doorlopen. Ogararu loopt niet eens meer; hij rent alsof er iets belangrijks op hem wacht. Voor iedere speler wordt wel geklapt. Maar het hardste gejuich is er, zoals altijd, als Klaas Jan Huntelaar het trainingsveld verlaat.
Tijdens de training was Van Basten voornamelijk aan het analyseren. Af en toe ingrijpen, de boel stilleggen en uitleggen. De technische staf van Ajax is perfect op elkaar ingesteld. Robbie Witschge en John van 't Schip weten precies wat ze waar moeten doen. Van Basten is een untouchable. Kil? Hij is de baas, hij heeft de eindverantwoordelijkheid. Daar werkt hij ook naar. Je doet het of je doet het niet. Proberen gaat niet, daar zijn de belangen te groot voor. Cruijff was op en na traingen een stuk relaxter. Ik vermoed dat Van Basten meer een Michels is, qua werkwijze.
Vanavond is de aftrap van het eerste competitieduel van Ajax. Om met Gregory van der Wiel te spreken: 'We gaan het zien.'
Marco van Basten: A man with a mission.
-
-
Belachelijk is het dat een perschef van Oranje een BVO als Ajax moet leiden, dus misschien kan je iets meer respect opbrengen voor een alternatief(die op alle vlakken meer scoort). Sjaak Swart is pure Ajacied, jij schildert hem af als een Lemic.Donkey Shot schreef:min oogleden beginnen een beetje te zakken, vedette-10. misschien is het verstandig dat je na het roepen van een volkomen belachelijke naam je effe gedeist te houden.
Zo, weer een probleem minder.... Op naar het volgende punt uit het onderzoeksrapport...Neefkens schreef:Parool.Trainer weet nog niet wat Ajax kan
AMSTERDAM - Waartoe Ajax in staat is, weet trainer Marco van Basten eigenlijk niet. Het zal vanavond pas duidelijk worden in de eerste competitiewedstrijd tegen Willem II. Over de voorbereiding op het seizoen is Van Basten vrij uitgesproken: ''We hebben een uur goed gevoetbald, tegen Arsenal. Dus het elftal heeft nog wel wat stappen te maken.'' Dat Ajax de voorbije weken nog niet tot aanvaardbaar spel is gekomen, verbaast de trainer niet. Het EK voetbal, de Olympische Spelen, oefeninterlands en blessures hebben de voorbereiding beïnvloed.
Thomas Vermaelen, Jan Vertonghen, Urby Emanuelson en de recente aankoop Evander Sno - hij vervangt de geblesseerde Gabri - hebben vanavond een basisplaats, maar kwamen voor Ajax dit seizoen nog niet in actie.
Van Basten is overigens zeer te spreken over zijn selectie. Zijn aanval, bestaande uit Klaas-Jan Huntelaar, Luis Suárez en Miralem Sulejmani, wordt geroemd en moet in staat worden geacht dit seizoen meer dan vijftig doelpunten te maken.
Van Basten: ''Het is prettig dat een hoop spelers een doelpunt kunnen maken, maar er moet wel balans zijn in het elftal. Als je er achterin ook vijftig om je oren krijgt, schiet je er niet veel mee op. Aan die balans moeten we dus het hardst werken.'' Dat de duurste aankoop uit de geschiedenis van Ajax, Sulejmani, wat lijkt te kwakkelen met een knieblessure, is volgens Van Basten niet zorgwekkend.
''Er is een hoop met Sulejmani gebeurd en hij is pas negentien jaar. We kunnen niet in één keer alles van hem verwachten. Hij is een geweldige voetballer, maar ook hij heeft tijd nodig om te wennen, zoals ieder ander die nieuw binnenkomt bij deze club.'' De eerste overwinning behaalde Van Basten deze week bij de arbitragecommissie van de KNVB. De commissie oordeelde dat Ajax alle recht van de wereld had om had Kenneth Perez terug te zetten naar het tweede elftal. Ajax en Perez ontbonden daarop het doorlopende contract van de Deen, die in FC Twente inmiddels een nieuwe club heeft gevonden.
Van Basten vond de uitspraak belangrijk. ''Ik wilde niet geconfronteerd worden met een situatie waarin een speler op het traininsgveld staat in wie ik geen sportieve toekomst zie.
We zijn duidelijk geweest tegen onze spelers en hebben open en eerlijk verteld, dat we de groep na drie weken zouden inkrimpen. En we hebben ook verteld dat álle spelers daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen.'' Van Basten wil niet zeggen wat hij Perez in een persoonlijk gesprek heeft meegedeeld. Wel betreurt hij het dat de Deen de gang naar de arbitragecommissie heeft gemaakt.
''Dat zou ik in zijn plaats niet hebben gedaan. Dat was niet handig. Maar ik begrijp zijn teleurstelling. Ik ben ook voetballer geweest.'' In het Uefa-Cuptoernooi is Ajax gisteren gekoppeld aan het Servische FK Borac.
''Ik ken ze ook niet,'' zei Van Basten, die zich snel liet bijpraten door de Serviër Sulejmani. ''Hij vertelde dat Borac een aardige ploeg heeft. Ze eindigden vorig jaar als vierde. Een karakterploeg. Maar we moeten de volgende ronde bereiken. Het is goed voor mijn spelers en voor de club als we een langere periode internationaal kunnen spelen.'' (JOP VAN KEMPEN EN DICK SINTENIE)
IK GELOOF!!!!!!
Van Basta aantrekken een groot RISICO
Een trainer die vol risico spelers aantrekt met veel twijfels om ze daarna niet te gebruiken en op de bank te zetten, dat is waar het juist volgens het rapport nou juist aan ontbrak
Van Basta z'n grove fouten gaan doorwerken tot hopelijk minimaal de kerst zolang het publiek het pikt.
Een fouten festival waar menig trainer voor ontslagen zou worden,
Aankoop Sno belachelijk, fysiek sterk voetballend een drama.
Sulejmani veel te duur aangetrokken wordt denk ik een financiele strop.
Het niet opstellen van Aisatti tegen Willem II , goed voor het vertrouwen geeft maar weer aan wat er aan deze beginnende club trainer ontbreekt.
Tunnelvisie zonder end.
Geen creative middenvelder gevonden ,dus wat blijft er dan nog over op het middenveld Urby, Lindgren en Sno. Het middenveld is zeer kwetsbaar zeker zonder Gabri bij een blessure,dit afgelopen weekend was duidelijk dat er een stofzuiger alla Davids ontbreekt.
Een drietal prutsers in de verdediging die elke wedstrijd vorig seizoen verantwoordelijk waren voor minimaal 1 a 2 tegen doelpunten staan nu nog te ballen.
Urby die allang op de Bank hoort te zitten, want die jongen komt er niet met z'n concentratie probleem , de 2 belgen die te wisselvallig spelen (Vertonghen iets beter) gaan toch weer het kunstje verdedigen niet beter doen of leren.
2 spelers Aissati en Dario van meer dan 10 miljoen euro zitten nu straks wekelijks op de bank. Eigenlijk dus aangetrokken voor de bank , Belachelijk.
Ja het er op inspelen op het vertrek van KJH en dat Dario er ook 30 doelpunten gaat in schoppen.
Stel het mislukt dit jaar met VB en we worden dus geen kampioen , dan gooi je dus 30 miljoen weg omdat KJH niet verkocht werd omdat Dario de opvolger zou worden. Ben wel blij dat die blijft maar dit kan financielle gevolgen hebben.Wel goed dus voor 30 doelpunten extra die we anders zeker niet hadden gemaakt zonder hem.
Het alles willen sturen en doen door MvB in deze verantwoordelijkheid kunnen straks een heleboel mensen binnen de club straks de kop kosten. We laten een beginneling een voetbalclub leiden zonder ervaring. Rapport 3 komt er denk ik al aan.
Voorbarig , nee dit beleid zorgt niet echt voor Balans en gaat op den duur de club en het meedoen voor de prijzen opbreken. We zijn niet beter geworden dan vorig seizoen ik zie eerder een kopie dan verbetering.
Onder het mom hoelang geven Marco van Basta
Zo en nu het commentaar

Van Basta z'n grove fouten gaan doorwerken tot hopelijk minimaal de kerst zolang het publiek het pikt.
Een fouten festival waar menig trainer voor ontslagen zou worden,
Aankoop Sno belachelijk, fysiek sterk voetballend een drama.
Sulejmani veel te duur aangetrokken wordt denk ik een financiele strop.
Het niet opstellen van Aisatti tegen Willem II , goed voor het vertrouwen geeft maar weer aan wat er aan deze beginnende club trainer ontbreekt.
Tunnelvisie zonder end.
Geen creative middenvelder gevonden ,dus wat blijft er dan nog over op het middenveld Urby, Lindgren en Sno. Het middenveld is zeer kwetsbaar zeker zonder Gabri bij een blessure,dit afgelopen weekend was duidelijk dat er een stofzuiger alla Davids ontbreekt.
Een drietal prutsers in de verdediging die elke wedstrijd vorig seizoen verantwoordelijk waren voor minimaal 1 a 2 tegen doelpunten staan nu nog te ballen.
Urby die allang op de Bank hoort te zitten, want die jongen komt er niet met z'n concentratie probleem , de 2 belgen die te wisselvallig spelen (Vertonghen iets beter) gaan toch weer het kunstje verdedigen niet beter doen of leren.
2 spelers Aissati en Dario van meer dan 10 miljoen euro zitten nu straks wekelijks op de bank. Eigenlijk dus aangetrokken voor de bank , Belachelijk.
Ja het er op inspelen op het vertrek van KJH en dat Dario er ook 30 doelpunten gaat in schoppen.
Stel het mislukt dit jaar met VB en we worden dus geen kampioen , dan gooi je dus 30 miljoen weg omdat KJH niet verkocht werd omdat Dario de opvolger zou worden. Ben wel blij dat die blijft maar dit kan financielle gevolgen hebben.Wel goed dus voor 30 doelpunten extra die we anders zeker niet hadden gemaakt zonder hem.
Het alles willen sturen en doen door MvB in deze verantwoordelijkheid kunnen straks een heleboel mensen binnen de club straks de kop kosten. We laten een beginneling een voetbalclub leiden zonder ervaring. Rapport 3 komt er denk ik al aan.
Voorbarig , nee dit beleid zorgt niet echt voor Balans en gaat op den duur de club en het meedoen voor de prijzen opbreken. We zijn niet beter geworden dan vorig seizoen ik zie eerder een kopie dan verbetering.
Onder het mom hoelang geven Marco van Basta
Zo en nu het commentaar

Laatst gewijzigd door Toppie op di sep 02, 2008 5:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
www.sportweek.nlGroenendijk: ‘Wij moesten verkopen bij Ajax, Van Basten niet’ Door Bart Vliestra
Waar Henk ten Cate een jaar geleden slechts Luis Suárez begroette als miljoenenaankoop daar leek het winkelbudget van de nieuwe Ajax-coach Marco van Basten deze zomer bodemloos.
Alfons Groenendijk, de afgelopen twee jaar assistent-trainer in de Arena, haalt er zijn schouders over op. “Van Basten heeft bij zijn aantreden bedongen dat hij mocht investeren. Heeft hij goed gedaan. Een goede zaak dat Ajax er weer voor kiest om het geld op het veld te hebben. Ons was te verstaan gegeven dat we ons eigen budget moesten creëren. We moesten creatief zijn, veel transfervrije spelers halen. We kwamen in de problemen door de late verkoop van Wesley Sneijder. Dat geld werd niet geherinvesteerd maar geparkeerd. Nu zegt Van Basten gewoon: Huntelaar blijft.”
Groenendijk ontving complimenten dat hij en collega Henny Spijkerman ondanks al het rumoer rustig wisten te blijven. Toch moest hij vertrekken. “Toen Van Basten werd aangesteld was duidelijk dat hij zijn eigen assistenten zou meenemen. Ik had nog de hoop als scout of jeugdtrainer te kunnen aanblijven. Maar mijn contract liep af, dus ze konden makkelijk van me af. Zo is de voetballerij. Moet je niet over zeuren. Ik baalde er alleen van dat ik dat pas zo laat te horen kreeg. Uiteindelijk heeft het niet slecht uitgepakt. Assistent bij Willem II is toch een beter vervolg van mijn trainerscarrière dan weer jeugdtrainer worden. We hebben een leuke jong groeppie met een leeuwenhart. Door een goede organisatie neer te zetten, hopen we dit seizoen weg te blijven van de degradatieplaatsen.”
Met de zege op Ajax maakten de Tricolores een droomstart. “Dit was het perfecte moment om tegen Ajax te spelen,” wist Groenendijk. “Ze hebben een nieuwe trainersstaf en nieuwe spelers en moeten nog ingespeeld raken. Hopelijk lukt dat op tijd, want ik draag alle spelers een warm hart toe.”
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Ik zou geen begrip hebben voor dat als ik in zijn schoenen stond en niet mocht blijven, maar zijn clubliefde is zeker mooi aan hem. Het beste Fons!
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di sep 02, 2008 6:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik jou ooit in mijn schoenen aantref mag je er ook niet in blijven!Vedette-10 schreef:Ik zou geen begrip hebben voor dat als ik in zijn schoenen niet mocht blijven, maar zijn clubliefde is zeker mooi aan hem. Het beste Fons!
Toen ik de titel las vreesde ik het ergste; een HTC-achtige reactie, maar het viel gelukkig mee. Netjes.