Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur
Moderator: mods
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur
Nu, deze transfer zomer. Je stapt als directeur niet binnen met het idee om even achterover te gaan zitten en het een beetje aan te kijken. Je komt binnen met een plan. Sterker nog, derde worden is een long term. Zoveel factoren die daar in mee spelen en in principe kun je heel succesvol vierde worden en falend derde. Daar zou ik hem niet eens op afrekenen. Maar het feit dat hij nu geen plan blijkt te hebben, of zich verkeken heeft op een transfer window waar half AT al vantevoren van zei dat het zou kunnen gebeuren, is gewoon prutswerk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Ik snap je wel, maar jij weet als manager toch ook dat er altijd externe factoren die je niet voorzien had of wel voorzien had (zoals volgens jou “half AT”) maar waar je maatregelen toch niet voldoende werken.
Dan vind ik de term prutswerk wat te zwaar, hoewel ook ik wel teleurgesteld ben. Ik had hogere verwachtingn van hem.
Dan vind ik de term prutswerk wat te zwaar, hoewel ook ik wel teleurgesteld ben. Ik had hogere verwachtingn van hem.
Natuurlijk had hij wel een plan. Het is alleen niet gelukt om dat volledig te realiseren. Dat is uiteraard wel een teleurstelling maar het kan gebeuren in een markt waar je gewoon geen bepalende speler bent.
Achteraf is het makkelijk om dan alles volledig af te branden en er zijn zeker verkeerde keuzes gemaakt. Daar moeten we wel de kanttekening bij maken dat we niet precies weten hoe concreet interesse in sommige spelers nu is geweest. Hadden we meer en eerder kunnen verkopen of niet? Als het bod op Bergwijn twee weken eerder komt ziet het plaatje er misschien wel heel anders uit. Maar het kwam niet. Dat je op voorhand inschat dat je Akpom kunt verkopen lijkt me ook geen onrealistisch droomscenario maar het gebeurde niet.
De andere kant is ook dat ik stomverbaasd was geweest als het honderd procent was gelukt. Daarvoor was de uitgangspositie veel te slecht en zat de markt ook gewoon behoorlijk tegen. Dat laatste zie je bij vrijwel alle clubs terug. Kunnen we net doen of dat niet het geval is maar dat was gewoon de realiteit.
Mijn grootste bezwaar is dat we ons met de beperkte investeringen die we konden doen hebben gericht op posities waarvan ik denk dat ze niet ons grootste probleem waren. Het wekt de indruk dat er teveel is gerekend op het vallen van een aantal uitgaande transfers en nu moeten we halverwege de verbouwing aan het seizoen beginnen. Nu is het zaak om daarvan te leren en verder te bouwen bij de komende transferwindows. Dat is de lange termijn kant.
Voor de korte termijn lag er ook een plan want er is bewust geïnvesteerd in een aantal ervaren spelers met als doel om de prestatiecultuur een impuls te geven. We kunnen prima kritiek hebben op de gemaakte keuzes maar dat hij geen verantwoordelijkheid zou nemen en geen plan zou hebben is gewoon onjuist.
Achteraf is het makkelijk om dan alles volledig af te branden en er zijn zeker verkeerde keuzes gemaakt. Daar moeten we wel de kanttekening bij maken dat we niet precies weten hoe concreet interesse in sommige spelers nu is geweest. Hadden we meer en eerder kunnen verkopen of niet? Als het bod op Bergwijn twee weken eerder komt ziet het plaatje er misschien wel heel anders uit. Maar het kwam niet. Dat je op voorhand inschat dat je Akpom kunt verkopen lijkt me ook geen onrealistisch droomscenario maar het gebeurde niet.
De andere kant is ook dat ik stomverbaasd was geweest als het honderd procent was gelukt. Daarvoor was de uitgangspositie veel te slecht en zat de markt ook gewoon behoorlijk tegen. Dat laatste zie je bij vrijwel alle clubs terug. Kunnen we net doen of dat niet het geval is maar dat was gewoon de realiteit.
Mijn grootste bezwaar is dat we ons met de beperkte investeringen die we konden doen hebben gericht op posities waarvan ik denk dat ze niet ons grootste probleem waren. Het wekt de indruk dat er teveel is gerekend op het vallen van een aantal uitgaande transfers en nu moeten we halverwege de verbouwing aan het seizoen beginnen. Nu is het zaak om daarvan te leren en verder te bouwen bij de komende transferwindows. Dat is de lange termijn kant.
Voor de korte termijn lag er ook een plan want er is bewust geïnvesteerd in een aantal ervaren spelers met als doel om de prestatiecultuur een impuls te geven. We kunnen prima kritiek hebben op de gemaakte keuzes maar dat hij geen verantwoordelijkheid zou nemen en geen plan zou hebben is gewoon onjuist.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Gezien de lange aanloop, waar hij ook als gepland AD zijn ideeën al over 't technisch beleid zal hebben gehad, is het niet heel bijzonder wat ie heeft laten zien deze zomer. Condities waren niet ideaal, maar gezien namen die genoemd werden en zij die kwamen zie ik nog niet gelijk het herstel intreden. Wat dat betreft hadden de minieme inkomsten ook hun voordeel.
Een buitenlandse TD had nu gelijk onder zwaar vuur gelegen van de media en supporters.
Een buitenlandse TD had nu gelijk onder zwaar vuur gelegen van de media en supporters.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Cluijffert
Los van dat ik al het gehak op Kroes van de Yoppi's en Lionels van deze wereld onzinnig vindt, maakt Kroes natuurlijk geen geweldige eerste indruk. Da's minder vanwege een matige transferzomer (zowel in en out), maar vooral omdat hem dit allemaal als een verrassing lijkt te komen. Daarnaast hadden ze misschien wel een Plan A en (heel optimisch gezien) een Plan A+, maar zeker geen Plan B en C. Los daarvan is het verbazingwekkend dat de beste man eerst als AD is aangenomen, er daarna - al dan niet terecht - karaktermoord op hem is gepleegd door Van Praag en door grote interne druk als compromis hij als TD is benoemd. Dus niet op basis van zijn aanwezige competenties en ervaring.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Ben al blij dat ze niet een plan B-C-D hadden voor de allerlaatste minuten, want dan zou er zeker weer miljoenen kapot zijn geslagen op een of andere paniekaankoop ..
Dat geld van Bergwijn zit nog in de knip, hopelijk wordt ( indien nodig ) er in winterstop iets zinnigs mee gedaan ..
Dat geld van Bergwijn zit nog in de knip, hopelijk wordt ( indien nodig ) er in winterstop iets zinnigs mee gedaan ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 08, 2024 10:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Eerder was hij wel primair in beeld als TD. Toen kwam uiteindelijk Mislintat.
Onder de streep ben ik ook niet heel enthousiast over het resultaat van deze transferperiode. En daar heeft hij natuurlijk een belangrijke rol in gehad. Maar ik denk dat veel mensen de complexiteit van de situatie (dus inclusief de markt) wat onderschatten. En dus het feit dat wij op geen enkele wijze een bepalende speler zijn.
Gelukkig hebben we wel een nieuwe trainer die ik een goede start heb zien maken. En ik denk dat het realistisch is om weer voor de top drie te spelen met wat er nu staat. Bij de winterstop kunnen we bijsturen en weten we ook hoe een aantal jonge spelers het doen.
Onder de streep ben ik ook niet heel enthousiast over het resultaat van deze transferperiode. En daar heeft hij natuurlijk een belangrijke rol in gehad. Maar ik denk dat veel mensen de complexiteit van de situatie (dus inclusief de markt) wat onderschatten. En dus het feit dat wij op geen enkele wijze een bepalende speler zijn.
Gelukkig hebben we wel een nieuwe trainer die ik een goede start heb zien maken. En ik denk dat het realistisch is om weer voor de top drie te spelen met wat er nu staat. Bij de winterstop kunnen we bijsturen en weten we ook hoe een aantal jonge spelers het doen.
Nil volentibus arduum
Als AD was ie iets te nadrukkelijk bezig met het technische beleid. (en andere randzaken)
hij was heel duidelijk in niets een AD. Door het vacuüm bij Ajax en alle jankballen en capuchonnetjes is hij als TD aangesteld.
De man is zo'n Fan, dat hij gelijk ja zegt. Leuk iemand met een Ajax hart maar het is ook wel handig als je gepokt en gemazeld bent, we zijn geen Zeeburgia
hij was heel duidelijk in niets een AD. Door het vacuüm bij Ajax en alle jankballen en capuchonnetjes is hij als TD aangesteld.
De man is zo'n Fan, dat hij gelijk ja zegt. Leuk iemand met een Ajax hart maar het is ook wel handig als je gepokt en gemazeld bent, we zijn geen Zeeburgia
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Nu zeg je hetzelfde als ik.Cluijffert schreef: ↑zo sep 08, 2024 10:45 amLos van dat ik al het gehak op Kroes van de Yoppi's en Lionels van deze wereld onzinnig vindt, maakt Kroes natuurlijk geen geweldige eerste indruk. Da's minder vanwege een matige transferzomer (zowel in en out), maar vooral omdat hem dit allemaal als een verrassing lijkt te komen. Daarnaast hadden ze misschien wel een Plan A en (heel optimisch gezien) een Plan A+, maar zeker geen Plan B en C. Los daarvan is het verbazingwekkend dat de beste man eerst als AD is aangenomen, er daarna - al dan niet terecht - karaktermoord op hem is gepleegd door Van Praag en door grote interne druk als compromis hij als TD is benoemd. Dus niet op basis van zijn aanwezige competenties en ervaring.

Zijn lot hangt nu af van het presteren van Farioli. Farioli is zijn enige troef nu de transferzomer mislukt is. Dat betekent dat Farioli zal moeten presteren met deze groep, die volgens Kroes niet goed genoeg is. O ironie...
+1Marillion schreef: ↑zo sep 08, 2024 10:54 amEerder was hij wel primair in beeld als TD. Toen kwam uiteindelijk Mislintat.
De realiteit van de transfermarkt én de realiteit van de financiële situatie, gekoppeld aan de onverkoopbaarheid van de bestaande inventaris (lange contracten, hoge salarissen, zeer matige tot slechte kwaliteit) hadden dit voor iedere TD een moeilijke zomer gemaakt.
Twee jaar desastreus technisch beleid zet je niet in één zomer recht. Dat gaat stap(je) voor stap(je). Er is enig ballast overboord (met Bergwijn als belangrijkste blok beton) er is een coach aangesteld die Ajax gewoon naar Europees voetbal heeft geloodst (een van de belangrijke eerste stapjes) en vanuit hier moet worden gestreefd naar minimaal de derde plek halen, wat volgens mij - gezien het landschap van de eredivisie - best haalbaar is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- raymon
- Contacteer:
Dat is mijn punt, hij acteert als een manager, niet een leider zoals je mag verwachten voor die positie en salaris. Zou jij ermee wegkomen bij je bedrijf als je quasi nonchalant aangeeft dat je wat hebt verkeken op de situatie, ik niet in ieder geval.Neefkens schreef:Ik snap je wel, maar jij weet als manager toch ook dat er altijd externe factoren die je niet voorzien had of wel voorzien had (zoals volgens jou “half AT”) maar waar je maatregelen toch niet voldoende werken.
En natuurlijk was de situatie lastig vanwege de historie maar daar zit je voor, toch? Dan mag je dus meer verwachten.
Had je verwacht dat hij met een magisch stafje belangstelling voor 12 minkukels in een lastige markt had kunnen creëren?
Ik verbaas mij er over dat er zo'n teleurstelling is over het resultaat. Ben benieuwd of een andere TD (veel) meer had kunnen bereiken (in verkopen). Zou kunnen hoor, maar écht veel meer?
Aankopen vind ik een ander verhaal. Moet maar zien of Traoré en Weghorst nou de weg was. Daar hadden andere keuzes gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld voor het middenveld, de zwakst bezette linie. Missen we nu een linksbuiten? Vast. Maar missen we Bergwijn? Tot nu toe was hij toch een non-factor? Dus Ajax mist hem als lichaam op het veld, maar niet wezenlijk als linksbuiten volgens mij. Balen dat de tijd te kort was voor het papierwerk voor die jongen van Southampton. Benieuwd of nu Godts 'opstaat' of dat een andere speler daar nu de kans pakt.
Ik verbaas mij er over dat er zo'n teleurstelling is over het resultaat. Ben benieuwd of een andere TD (veel) meer had kunnen bereiken (in verkopen). Zou kunnen hoor, maar écht veel meer?
Aankopen vind ik een ander verhaal. Moet maar zien of Traoré en Weghorst nou de weg was. Daar hadden andere keuzes gemaakt kunnen worden. Bijvoorbeeld voor het middenveld, de zwakst bezette linie. Missen we nu een linksbuiten? Vast. Maar missen we Bergwijn? Tot nu toe was hij toch een non-factor? Dus Ajax mist hem als lichaam op het veld, maar niet wezenlijk als linksbuiten volgens mij. Balen dat de tijd te kort was voor het papierwerk voor die jongen van Southampton. Benieuwd of nu Godts 'opstaat' of dat een andere speler daar nu de kans pakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Als je nou in mijn post manager vervangt door leider, wat dan? Blijkbaar heb je een ander beeld bij manager dan ik. Ik bedoelde ook de “baas”, de leider. Ook die heeft nl te maken met de buitenwereld en heeft ook geen toverstokje.raymon schreef: ↑zo sep 08, 2024 3:50 pmDat is mijn punt, hij acteert als een manager, niet een leider zoals je mag verwachten voor die positie en salaris. Zou jij ermee wegkomen bij je bedrijf als je quasi nonchalant aangeeft dat je wat hebt verkeken op de situatie, ik niet in ieder geval.Neefkens schreef:Ik snap je wel, maar jij weet als manager toch ook dat er altijd externe factoren die je niet voorzien had of wel voorzien had (zoals volgens jou “half AT”) maar waar je maatregelen toch niet voldoende werken.
En natuurlijk was de situatie lastig vanwege de historie maar daar zit je voor, toch? Dan mag je dus meer verwachten.
Sorry, voor mij is er een verschil tussen managers en leiders. Maar goed, hij heeft voor mij geen leiderschap getoond. En dat is niet dat ik verwacht dat hij het allemaal goed doet vanaf het begin, maar wel dat hij met een fatsoenlijk plan komt. Dat hij inziet dat het lastig is, aangeeft wat lastig is en hoe het denkt op te lossen. Beleid maken en uitvoeren. Maar hij dacht wel even te verkopen en had dus geen ander plan. Dat neem ik ‘m kwalijk. Zeker na z’n grootspraak.Neefkens schreef:Als je nou in mijn post manager vervangt door leider, wat dan? Blijkbaar heb je een ander beeld bij manager dan ik. Ik bedoelde ook de “baas”, de leider. Ook die heeft nl te maken met de buitenwereld en heeft ook geen toverstokje.raymon schreef: ↑zo sep 08, 2024 3:50 pmDat is mijn punt, hij acteert als een manager, niet een leider zoals je mag verwachten voor die positie en salaris. Zou jij ermee wegkomen bij je bedrijf als je quasi nonchalant aangeeft dat je wat hebt verkeken op de situatie, ik niet in ieder geval.Neefkens schreef:Ik snap je wel, maar jij weet als manager toch ook dat er altijd externe factoren die je niet voorzien had of wel voorzien had (zoals volgens jou “half AT”) maar waar je maatregelen toch niet voldoende werken.
Hij heeft toch helemaal nergens gesteld dat deze groep niet goed genoeg is? Wat hij overigens wel heeft gezegd is dat hijzelf gefaald heeft als wij de top 3 niet halen dit seizoen. Een beetje precies wat jij zegt dus, waar ook weinig op aan te merken is.Yopii schreef: ↑zo sep 08, 2024 10:58 amNu zeg je hetzelfde als ik.Cluijffert schreef: ↑zo sep 08, 2024 10:45 amLos van dat ik al het gehak op Kroes van de Yoppi's en Lionels van deze wereld onzinnig vindt, maakt Kroes natuurlijk geen geweldige eerste indruk. Da's minder vanwege een matige transferzomer (zowel in en out), maar vooral omdat hem dit allemaal als een verrassing lijkt te komen. Daarnaast hadden ze misschien wel een Plan A en (heel optimisch gezien) een Plan A+, maar zeker geen Plan B en C. Los daarvan is het verbazingwekkend dat de beste man eerst als AD is aangenomen, er daarna - al dan niet terecht - karaktermoord op hem is gepleegd door Van Praag en door grote interne druk als compromis hij als TD is benoemd. Dus niet op basis van zijn aanwezige competenties en ervaring.![]()
Zijn lot hangt nu af van het presteren van Farioli. Farioli is zijn enige troef nu de transferzomer mislukt is. Dat betekent dat Farioli zal moeten presteren met deze groep, die volgens Kroes niet goed genoeg is. O ironie...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Cluijffert
Yopii schreef: ↑zo sep 08, 2024 10:58 amNu zeg je hetzelfde als ik.Cluijffert schreef: ↑zo sep 08, 2024 10:45 amLos van dat ik al het gehak op Kroes van de Yoppi's en Lionels van deze wereld onzinnig vindt, maakt Kroes natuurlijk geen geweldige eerste indruk. Da's minder vanwege een matige transferzomer (zowel in en out), maar vooral omdat hem dit allemaal als een verrassing lijkt te komen. Daarnaast hadden ze misschien wel een Plan A en (heel optimisch gezien) een Plan A+, maar zeker geen Plan B en C. Los daarvan is het verbazingwekkend dat de beste man eerst als AD is aangenomen, er daarna - al dan niet terecht - karaktermoord op hem is gepleegd door Van Praag en door grote interne druk als compromis hij als TD is benoemd. Dus niet op basis van zijn aanwezige competenties en ervaring.![]()

I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Waaruit blijkt dat hij geen plan had?Winter schreef: ↑zo sep 08, 2024 5:06 pmSorry, voor mij is er een verschil tussen managers en leiders. Maar goed, hij heeft voor mij geen leiderschap getoond. En dat is niet dat ik verwacht dat hij het allemaal goed doet vanaf het begin, maar wel dat hij met een fatsoenlijk plan komt. Dat hij inziet dat het lastig is, aangeeft wat lastig is en hoe het denkt op te lossen. Beleid maken en uitvoeren. Maar hij dacht wel even te verkopen en had dus geen ander plan. Dat neem ik ‘m kwalijk. Zeker na z’n grootspraak.Neefkens schreef:Als je nou in mijn post manager vervangt door leider, wat dan? Blijkbaar heb je een ander beeld bij manager dan ik. Ik bedoelde ook de “baas”, de leider. Ook die heeft nl te maken met de buitenwereld en heeft ook geen toverstokje.raymon schreef: ↑zo sep 08, 2024 3:50 pm
Dat is mijn punt, hij acteert als een manager, niet een leider zoals je mag verwachten voor die positie en salaris. Zou jij ermee wegkomen bij je bedrijf als je quasi nonchalant aangeeft dat je wat hebt verkeken op de situatie, ik niet in ieder geval.
Volgens mij was het in grote lijnen vrij helder. Terug in de begroting en tegelijkertijd de selectie proberen te hervormen. Uitgaande transfers waren voor beide een noodzaak. Dat bleek in de praktijk lastiger dan gehoopt. En zonder verkopen is het hele verhaal, of je dat nu plan A, B of C noemt een lastig verhaal.
Daarnaast was het op technisch vlak nodig om te werken aan een topsportklimaat. Daar is met de nieuwe technische staf invulling aan gegeven. Met ondersteuning van de komst van een aantal ervaren spelers die op dat vlak wat moeten gaan bijdragen.
Verder is men bezig geweest met het wegwerken van een achterstand als het gaat om contracten bij de jeugd met als doel om de selectie in de toekomst weer meer via die route te kunnen aanvullen. Goede jeugdspelers zijn voordeliger dan aankopen. Daarom is men ook bezig om de opleiding aan te pakken, bijvoorbeeld door spelers meer weerstand te laten ervaren zodat de stap naar het eerste elftal beter kan worden gemaakt. Je ziet nu hoe bijvoorbeeld iemand als Brobbey feitelijk incompleet uit de opleiding is gekomen.
Hoe het allemaal gaat uitpakken moet blijken maar het lijkt me niet dat hij totaal zonder plan te werk is gegaan. Ik ga er daarbij gemakshalve ook nog maar even vanuit dat ze hier intern ook met elkaar over praten en dat hij daar mede leiding aan geeft. Hij praat misschien teveel maar dat wil niet zeggen dat alles in de publiciteit terechtkomt.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
'Waaruit blijkt dat ie wel een plan had?' lijkt me een logischere vraag deze zomer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hij is er niet in geslaagd om ook maar iets van een plan tot uitvoering te brengen. Met Pasveer als eerste goalie had ik verwacht dat hij in staat moest zijn om Ramaj te verkopen. En met dat geld een versterking te kopen voor andere posities Dat plan is mislukt.
Maar ik weet bijna zeker dat hij en Farioli veel meer vertrouwen hebben in de selectie dan wij. Dat blijkt uit de aankopen, want dat zijn allemaal spelers ter bevordering van de aanwezige jeugdspelers. En door bijvoorbeeld niet een speler te verkopen die wel goed in de markt ligt en met dat geld twee of drie spelers te kopen.
Maar ik weet bijna zeker dat hij en Farioli veel meer vertrouwen hebben in de selectie dan wij. Dat blijkt uit de aankopen, want dat zijn allemaal spelers ter bevordering van de aanwezige jeugdspelers. En door bijvoorbeeld niet een speler te verkopen die wel goed in de markt ligt en met dat geld twee of drie spelers te kopen.
Voor een keeper moet er elders maar net een plekje zijn. Dat is toch vaak wat lastiger dan een veldspeler.
Ik denk dat Farioli er niet heel blij mee is. Zo heeft hij graag snelheid op de vleugels maar dat is 'ie kwijtgeraakt met Forbs en daar heeft hij geen speler voor terug. Bergwijn noem ik maar even niet want die ging toch nooit op snelheid ergens langs. Maar dat Sulemana niet is gekomen zal Farioli niet hebben gesmaakt. In tegenstelling tot onze vorige trainers spreekt hij daar echter (terecht) niet publiekelijk over.
Er zijn echt wel plannen gemaakt maar het resultaat van deze transferperiode valt gewoon tegen. Zo simpel is het. Nu is het vooral hopen dat Farioli met deze groep een goede serie neer kan zetten. In ieder geval tot de winterstop. Dan kunnen we weer verder met verbouwen.
Ik denk dat Farioli er niet heel blij mee is. Zo heeft hij graag snelheid op de vleugels maar dat is 'ie kwijtgeraakt met Forbs en daar heeft hij geen speler voor terug. Bergwijn noem ik maar even niet want die ging toch nooit op snelheid ergens langs. Maar dat Sulemana niet is gekomen zal Farioli niet hebben gesmaakt. In tegenstelling tot onze vorige trainers spreekt hij daar echter (terecht) niet publiekelijk over.
Er zijn echt wel plannen gemaakt maar het resultaat van deze transferperiode valt gewoon tegen. Zo simpel is het. Nu is het vooral hopen dat Farioli met deze groep een goede serie neer kan zetten. In ieder geval tot de winterstop. Dan kunnen we weer verder met verbouwen.
Nil volentibus arduum
- raymon
- Contacteer:
Om de een of andere reden was dit topic gelocked. Dat moet een vergissing zijn geweest.
Ach, als het hem niet bevalt, kijkt hij verder. Hij is nergens lang gebleven. Ajax staat best goed op zijn CV.Ik denk dat Farioli er niet heel blij mee is. Zo heeft hij graag snelheid op de vleugels maar dat is 'ie kwijtgeraakt met Forbs en daar heeft hij geen speler voor terug. Bergwijn noem ik maar even niet want die ging toch nooit op snelheid ergens langs. Maar dat Sulemana niet is gekomen zal Farioli niet hebben gesmaakt. In tegenstelling tot onze vorige trainers spreekt hij daar echter (terecht) niet publiekelijk over.
Ik vergeef Alex een beetje zijn grote mond. Met Farioli heeft hij echt een absolute topper aangetrokken. Ik heb zo genoten van de eerste helft gisteren. Wat een machine was het gisteren.
IK GELOOF!!!!!!
Drie maanden verder en we hebben onze rechtsback verkocht voor een fooi, verliezen een groot talent uit de jeugdopleiding en hebben er weer een middenvelder bij. Iemand die op dezelfde plek uit de voeten kan als FJ, Berghuis (contract verlengd) en Klaassen. We verliezen onze eerste spits en de kans dat we daar iemand voor terug halen acht ik nihil.
Heeft deze man wel een netwerk? Wat doet hij nu precies? Waarom komt hij niet met een jeugdig talent op de proppen samen met onze nieuwe topscout van City?
Ik lees nu ook over een last-minute interesse in Hateboer die gecharmeerd is van al het werk dat de club in zijn aantrekken heeft gestopt. Het gaat dus niet altijd, zoals Yopi ons wil laten geloven, om geld bieden maar om het verhaal.
Heeft deze man wel een netwerk? Wat doet hij nu precies? Waarom komt hij niet met een jeugdig talent op de proppen samen met onze nieuwe topscout van City?
Ik lees nu ook over een last-minute interesse in Hateboer die gecharmeerd is van al het werk dat de club in zijn aantrekken heeft gestopt. Het gaat dus niet altijd, zoals Yopi ons wil laten geloven, om geld bieden maar om het verhaal.
IK GELOOF!!!!!!
Forbs!!AD schrijft over Plan B Ajax: 'Moro nog altijd optie, terugkeer oude bekende niet uitgesloten'
VANDAAG, 07:40
BRON ALGEMEEN DAGBLAD
Ajax lijkt de komst van Raúl Moro nog altijd niet uit het hoofd gezet te hebben, zo schrijft het Algemeen Dagblad. Daarnaast wordt het terughalen van Carlos Forbs - nu verhuurd aan Wolverhampton Wanderers - niet uitgesloten door de ochtendkrant.
In het Algemeen Dagblad volgt op dinsdagochtend een korte update over de stand van zaken van Ajax op de transfermarkt. De Amsterdamse club wil zich nog altijd versterken met een buitenspeler. Eerder ging men vol voor Moro, maar de Spanjaard raakte geblesseerd en is voorlopig niet inzetbaar. 'Plan B? Nog altijd kan Ajax de ogen niet van Moro afhouden. Het terughalen van Carlos Forbs, die Farioli in de voorbereiding nog aan de praat kreeg maar vervolgens werd verhuurd aan Wolverhampton Wanderers, is zelfs niet uitgesloten. Maar de trainer moet kort voor de deadline nog altijd gissen naar wie zijn tweede linksbuiten wordt.'
Johan Inan schrijft namens het Algemeen Dagblad dat het op dit moment niet helemaal botert tussen trainer Francesco Farioli en technisch directeur Alex Kroes. 'Geruchten over een breuk na dit seizoen liet Farioli zelf ook aanzwellen, door cynisch te reageren op de komst van Youri Regeer, door Alex Kroes gepresenteerd als tijdelijke rechtsback. De trainer dwong de technisch directeur weer de markt op te gaan. Dat is Kroes ook al van plan. Door drie middenvelders - tijdelijk - uit te zwaaien, wil hij ruimte creëren voor een extra rechtsachter.'
'Transferperikelen vormen ongewenste afleiding voor twee krakers waarin Farioli Ajax voor neerwaartse spiraal moet behouden'
Het aantrekken van een rechtsback en van een linksbuiten zou losstaan van een eventuele verkoop van Brian Brobbey. 'De transferperikelen, waarbij Jorrel Hato ook nog aan Liverpool wordt gelinkt, vormen alvast een ongewenste afleiding voor twee krakers waarin Farioli Ajax voor een neerwaartse spiraal moet behoeden', doelt men op de komende duels met Galatasaray en Feyenoord.
In die wedstrijden lijkt Farioli te moeten kiezen voor Anton Gaaei als rechtsback. Tegen Rigas FS viel de Deen uit met een hoofdwond en nam Kian Fitz-Jim zijn positie over. 'In de lijn van de Ajax-filosofie had Farioli ook jonkies als Jorthy Mokio en Gerald Alders voor de leeuwen kunnen gooien', schrijft Ajax-watcher Inan. 'Het is iets wat de directie graag meer zou zien: minder liefde voor de overbodige Christian Rasmussen en wat meer minuten voor de eerder bij Jong Ajax uitblinkende Jan Faberski bijvoorbeeld.'
Volgens Inan kan de directie van Ajax niets van Farioli eisen, omdat men niet de voorwaarden heeft gecreëerd om hem optimaal te kunnen laten presteren. 'Met het lijstje van Farioli in de hand moet Kroes hem helpen om Ajax gemakkelijker te laten scoren en zo minimaal plek 2 te handhaven. Lukt dat, dan kunnen trainer en directie weer naar elkaar toe groeien. Zo niet, dan zal de samenwerking hoogstens tot een jaar beperkt blijven.'

Lekker bezig, Lexie!