Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cluijffert

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Bericht door Cluijffert » vr sep 06, 2024 5:33 am

Gaat Klaassen voor de creativiteit zorgen?
:biggrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 06, 2024 8:04 am

Alexander schreef:
do sep 05, 2024 9:02 pm
Doe je dit nou om graag recalcitrant te willen zijn ofzo?
Wat vind jij van het functioneren van Kroes, Alex?

Yopii

Bericht door Yopii » vr sep 06, 2024 8:18 am

Hij lekt, pardon, functioneert uitstekend. :hypocrite.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr sep 06, 2024 8:21 am

Belangrijker is, wat vindt de Telegraaf van Kroes z'n functioneren. Dan weet je ook het antwoord voor Alexander.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 06, 2024 8:24 am

Cluijffert schreef:
vr sep 06, 2024 8:21 am
Belangrijker is, wat vindt de Telegraaf van Kroes z'n functioneren. Dan weet je ook het antwoord voor Alexander.
:smallgrin.gif: Daarom vroeg ik 't 'm ook.

Alexander

Bericht door Alexander » vr sep 06, 2024 9:19 am

Ik geef Kroes het voordeel van de twijfel. De hele markt kwam niet echt op gang. Als je dan eerst 15 spelers moet verkopen voordat je zelf de ruimte hebt om te investeren dan is het niet makkelijk opereren. Wat ik alleen niet begrijp, is dat het beperkte geld wat we dan wel hebben is gebruikt om nog een extra spits op te halen. Zelfde geldt voor Rugani. Medic heeft vorig jaar nauwelijks gespeeld. Daar had dus niet perse een vervanger voor hoeven komen. Had dat geld dan gebruikt voor 1 echte kwaliteitsimpuls op het middenveld of op de vleugel. En wat mij betreft is het niet nodig om continu interviewtjes te geven. De poging tot transparantie kan ik op zich wel waarderen, maar het maakt de (al dramatische) onderhandelingspositie van Ajax niet veel sterker.

Wat mij betreft krijgt hij nog een jaar de tijd. 2 transferperiodes verder, de tijd om de scouting op orde te krijgen zodat we niet alleen maar spelers hoeven we kopen die toevallig worden aangeboden. Maar hij zal ook geluk moeten hebben. Feyenoord is fors verzwakt. Misschien heb je veel geluk en lukt het je om nog tweede te worden zodat je volgend jaar wel CL budget hebt. Dat zou natuurlijk veel schelen.

Die jongen zit er pas net en het is voor mij te vroeg om hem nu al af te schrijven.

wimpey

Bericht door wimpey » vr sep 06, 2024 9:42 am

Goed verhaal :biggthumpup.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 06, 2024 10:12 am

Vermoedelijk is Kroes ervan uitgegaan dat hij Akpom wel zou verkopen en dat Weghorst dan vervanger zou zijn; die werd immers in mei al benaderd, toen nog niet bekend was dat er mogelijk grote gevolgen zouden kunnen komen voor transfersommen in het algemeen. Rugani voor Medic begrijp ik ook nog wel, vanuit de gedachte dat we vorig jaar ervaring misten achterin en Kaplan best wel blessuregevoelig is.

De “droge” zomer zal mede debet zijn geweest aan het beroerde transferseizoen voor ons cluppie. Aan de andere kant moet Kroes inderdaad minder ouwehoeren, maar meer in stilte werken; ik kan er niet bij dat hij niet begrijpt dat als je in de media roept dat je geld nodig hebt dit averechts zal werken. Evenmin dat er geen creatieve middenvelder bij is gekomen, prioriteit nummer 1 zou je denken.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr sep 06, 2024 10:29 am

wimpey schreef:
vr sep 06, 2024 9:42 am
Goed verhaal :biggthumpup.gif:
Inderdaad. :biggthumpup.gif:

Mano

Bericht door Mano » vr sep 06, 2024 11:08 am

We branden Kroes af maar niemand hier roept om zijn ontslag. De kans wordt hem wel degelijk gegeven alleen zijn keuzes zijn niet de onze.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 07, 2024 9:18 am

Alexander schreef:
vr sep 06, 2024 9:19 am
Ik geef Kroes het voordeel van de twijfel. De hele markt kwam niet echt op gang. Als je dan eerst 15 spelers moet verkopen voordat je zelf de ruimte hebt om te investeren dan is het niet makkelijk opereren. Wat ik alleen niet begrijp, is dat het beperkte geld wat we dan wel hebben is gebruikt om nog een extra spits op te halen. Zelfde geldt voor Rugani. Medic heeft vorig jaar nauwelijks gespeeld. Daar had dus niet perse een vervanger voor hoeven komen. Had dat geld dan gebruikt voor 1 echte kwaliteitsimpuls op het middenveld of op de vleugel. En wat mij betreft is het niet nodig om continu interviewtjes te geven. De poging tot transparantie kan ik op zich wel waarderen, maar het maakt de (al dramatische) onderhandelingspositie van Ajax niet veel sterker.

Wat mij betreft krijgt hij nog een jaar de tijd. 2 transferperiodes verder, de tijd om de scouting op orde te krijgen zodat we niet alleen maar spelers hoeven we kopen die toevallig worden aangeboden. Maar hij zal ook geluk moeten hebben. Feyenoord is fors verzwakt. Misschien heb je veel geluk en lukt het je om nog tweede te worden zodat je volgend jaar wel CL budget hebt. Dat zou natuurlijk veel schelen.

Die jongen zit er pas net en het is voor mij te vroeg om hem nu al af te schrijven.
Ja, hier kan ik me prima in vinden. Het is zeker niet allemaal geweldig gegaan. Deels doordat de markt er tegen zat en deels door gestelde prioriteiten en gemaakte keuzes.

Mijn verwachting is dat het een baan is waar je in moet groeien. Zie bijvoorbeeld ook de start van Overmars. Er zit een hele nieuwe technische leiding en zij hebben tijd nodig om zich te bewijzen. We zien in ieder geval dat het risico in de begroting voor een deel is teruggebracht. En we zien ook een hele serie contracten voor jeugdspelers als een soort inhaalslag. Zou wel fijn zijn als daar ook een paar eerste elftal spelers tussen zitten. Dat moet natuurlijk nog even blijken.

Mijn eerste indruk van de aangestelde trainer is goed. En als dat zich doorzet zou dat het belangrijkste besluit moeten zijn geweest. We hebben zowel bij de concurrent als bij onszelf gezien wat het verschil is tussen een goede en een slechte trainer. Het is te kort dag om Farioli als doorslaand succes te bestempelen maar gezien zijn enorm lastige uitgangspositie ben ik over hem echt tevreden tot nu toe.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » za sep 07, 2024 9:23 am

Mijn eerste indruk van de aangestelde trainer is goed. En als dat zich doorzet zou dat het belangrijkste besluit moeten zijn geweest.
Zou kunnen, maar we hebben nog geen zware tegenstander gehad. Over een maand weten we meer.

Farioli is ongetwijfeld beter dan Steijn en Schip, dat kan al snel. Gaaei zei gisteren dat er vorig seizoen niet op verdedigen werd getraind. :excited.gif:

columbus

Bericht door columbus » za sep 07, 2024 10:30 am

Of Ajax nu wint of straks ook zeker ook potjes gaat verliezen. Ik vind Farioli een verademing. De man straalt uit hier graag te willen zijn, komt goed uit zijn woorden en heeft een idee hoe hij voetballen wil. En zeurt hij niet in de media over spelers, valt ze niet af en ook niet richting de TD. Van de staf is nooit zoveel te zeggen. Wel zichtbaar is dat de fysio en conditietrainer van deze tijd zijn en doorhebben dat een speler fit moet zijn

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 07, 2024 11:20 am

Ja, we kunnen echt wel zien dat het er een stuk professioneler aan toe gaat.

Ik verwacht ook nog wel een paar slechte wedstrijden. Maar toch heb ik er nu wel vertrouwen in dat we in ieder geval die derde plaats moeten kunnen pakken. Puur omdat het elftal nu wel georganiseerd en fit is. Het moet wel een beetje meezitten met blessures. Een paar spelers is erg lastig te vervangen zonder dat de kwaliteit omlaag schiet.

De keuze voor Farioli en hem dan ook nog de hele staf laten invullen was een gewaagde. Een jonge trainer zonder dik CV en zonder Ajax DNA. Dan weet je als TD dat je aan de beurt bent als het niet goed gaat.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » za sep 07, 2024 11:26 am

Eens!

Ik denk overigens ook dat Ajax heel snel af moet af moet van het zelfbenoemde Ajax-DNA stempeltje, het werkt eerder niet en eerder tegen je

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 07, 2024 11:31 am

Ook daarvoor is het slagen van Farioli een voorwaarde. Als hij mislukt grijpt de club honderd procent terug op de oude voorkeur. Zeker omdat het project Mislintat hiervoor heeft gezeten.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » za sep 07, 2024 11:54 am

Dat zal zeker zo zijn. Je maakt het jezelf alleen zo lastig met dat soort dogma's

Lionel

Bericht door Lionel » za sep 07, 2024 2:27 pm

columbus schreef:
za sep 07, 2024 10:30 am
Of Ajax nu wint of straks ook zeker ook potjes gaat verliezen. Ik vind Farioli een verademing. De man straalt uit hier graag te willen zijn, komt goed uit zijn woorden en heeft een idee hoe hij voetballen wil. En zeurt hij niet in de media over spelers, valt ze niet af en ook niet richting de TD. Van de staf is nooit zoveel te zeggen. Wel zichtbaar is dat de fysio en conditietrainer van deze tijd zijn en doorhebben dat een speler fit moet zijn
Eens. De man is een geschenk!
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » za sep 07, 2024 4:49 pm

Dit is wel altijd lachen, de man is een geschenk, of ( w.b. Mislintat ) , Ik ben fan van Sven the Man, ik mag deze man wel .. lol ..

Verliest ie 5 wedstrijden op rij wordt ie net onder zijn knieën af gezagen ... :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 07, 2024 5:00 pm

Marillion schreef:
Alexander schreef:
vr sep 06, 2024 9:19 am

Ja, hier kan ik me prima in vinden. Het is zeker niet allemaal geweldig gegaan. Deels doordat de markt er tegen zat en deels door gestelde prioriteiten en gemaakte keuzes.

Mijn verwachting is dat het een baan is waar je in moet groeien.
Sorry, maar dit vind ik onzin. Hij heeft een titel en ditto salaris. Het is geen stagiaire waar je van mag verwachten dat ze niet alles goed doen en waar ze nog moeten groeien. Als je op dat niveau wil opereren dan moet je daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen. Dan kun je echt niet aankomen met ‘ik had dit niet verwacht maar zal het volgende keer beter proberen te doen’.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za sep 07, 2024 7:05 pm

Wijs mij de TD aan die louter goede beslissingen neemt.

Deze rol is sowieso al behoorlijk lastig omdat het succes voor een belangrijk deel afhankelijk is van het vermogen om het potentieel van spelers in te schatten met alles wat daarbij komt kijken. Daar komt bij Ajax dan nog een idiote structuur van de club bij kijken. En het feit dat de club in een totale crisis terecht is gekomen. En dan heb ik het nog niet over de manier waarop hij uiteindelijk in deze rol terecht is gekomen.

De realiteit is dat je goede en verkeerde beslissingen gaat nemen. En dan komt het erop aan of je daar van leert of niet. In welke mate foute keuzes ook echt verwijtbaar zijn op hem als persoon is overigens ook nog even de vraag. Al is hij als TD natuurlijk wel verantwoordelijk voor zijn takenpakket.

Hij neemt die verantwoordelijkheid overigens ook gewoon publiekelijk en spreekt een concrete doelstelling uit waarop hij mag worden afgerekend.
Nil volentibus arduum

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 07, 2024 9:03 pm

Het gaat niet om het louter nemen van goede beslissingen, natuurlijk gaat er wel eens iets mis. Maar je hebt op dat niveau een zekere verantwoordelijkheid en bij Kroes krijg ik duidelijk het gevoel dat hij inziet dat hij fouten maakt, mes culpa, probeer het volgende keer beter.

Het feit dat hij zich verkeken heeft op de transfer markt kan gebeuren, maar dat hij geen fatsoenlijk plan B had, veel eerder, kan hem wel degelijk zeer kwalijk genomen worden.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za sep 07, 2024 9:13 pm

Hij zegt ook dat hij afgerekend mag worden als ze niet minimaal derde worden. Toch wel verantwoordelijkheid nemen, toch?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 07, 2024 10:09 pm

Neefkens schreef:Hij zegt ook dat hij afgerekend mag worden als ze niet minimaal derde worden. Toch wel verantwoordelijkheid nemen, toch?
Alsof dat het enige is dat telt. Lange termijn objectives. Maar wat gebeurt er korte termijn? Hij praat als een manager terwijl hij gewoon technisch directeur is. Daar mag je meer van verwachten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 08, 2024 7:15 am

Wat vind jij korte termijn?

Plaats reactie