De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za feb 18, 2012 9:29 am

Ach, je weer toch dat die De Groot en Driessen niet te vertrouwen zijn. Slecht, suggestief en ongefundeerd verhaal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » za feb 18, 2012 9:30 am

Wanneer gaan se kranten nu toch eens stoppen met constant herhalen van het verleden? Wie, wat en welk kamp wanneer en wat allemaal niet hebben gezegd interesseert me niet. Laten ze toch in godsnaam eens wat schrijven over de toekomst op het korte termijn, welke mensen op welke plekken komen te zitten. Schrijven over hoe het beleid vorm gaat krijgen voor zowel 1e elftal als de jeugd...

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za feb 18, 2012 9:35 am

Terwijl Van Gaal er maanden het zwijgen toe deed en de indruk wekte buiten de vuile oorlog binnen Ajax te staan, was hij dus de regisseur van de acties, die door Ten Have en vooral Sturkenboom en Blind werden uitgevoerd. Het wordt steeds duidelijker, dat zij maar één taak hadden: Ajax op 1 juli 2012 helemaal volgens de visie van Van Gaal bij de nieuwe algemeen directeur af te leveren.

Goh. :hypocrite.gif:

Ik betwijfel dat alles dat JdG hier oplepelt waar is. En ook dat het onwaar is. De RvC o.l.v. Ten Have was vooral onhandig. Net als de door LvG aangestelde directeuren.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za feb 18, 2012 9:40 am

Wat Van Gaal heeft aangegeven is dat hij de lijn Cruijff wilde volgen maar wel met ervaren krachten op de hoogste plaatsen. Lijkt me niets mis mee. Dan kun je je vraagtekens bij vooral Blind zetten maar dat neemt niet weg dat de intentie juist was. Maar Cruijff en co willen helemaal geen pottenkijkers. Want dat kan alleen maar leiden tot kritische vragen en stel je voor. Dus vertrouw je je club toe aan een stel groentjes waarbij 2 van het technische hart nog nat achter de oren zijn en de derde volkomen mislukt is bij een vorige club. Ga er maar aan staan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za feb 18, 2012 9:54 am

Raymon schreef: Dus vertrouw je je club toe aan een stel groentjes waarbij 2 van het technische hart nog nat achter de oren zijn en de derde volkomen mislukt is bij een vorige club. Ga er maar aan staan.
Deze discussie (nogmaals) voeren heeft geen zin, Ray. Ik ben mordicus tegen Blind en die Sturkie heeft vanaf dag 1 de verhoudingen op scherp gezet en willekeur aan de dag gelegd. Dús ben ik in deze ook tegen LvG, want die haalde die mensen binnen en trok aan de touwtjes. Bovendien moet een groot Ajacied als Louis niet sneaky via de achterdeur binnen willen komen.

Dus ja, dan heb ik liever die groentjes, waaraan ook tal van nadelen kleven. Het runnen van een organisatie is meer dan 'over de bal heenkijken'. Dus ik ben benieuwd met wie men op de proppen komt.

Hoe dan ook: Ajax is de verliezer. De reputatieschade is enorm.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za feb 18, 2012 9:59 am

Ben je tegen Blind?? Je weet dat zo goed te verbergen.. ;)

Dat Ajax de club de verliezer is klopt. Er blijken nu ook weer zaken niet opgepakt te worden en ongetwijfeld gaan beide partijen elkaar daar de zwarte piet toe schuiven.

Gezien de huidige situatie zou ik beide partijen de wacht aan zeggen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » za feb 18, 2012 10:10 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Dus vertrouw je je club toe aan een stel groentjes waarbij 2 van het technische hart nog nat achter de oren zijn en de derde volkomen mislukt is bij een vorige club. Ga er maar aan staan.
Deze discussie (nogmaals) voeren heeft geen zin, Ray. Ik ben mordicus tegen Blind en die Sturkie heeft vanaf dag 1 de verhoudingen op scherp gezet en willekeur aan de dag gelegd. Dús ben ik in deze ook tegen LvG, want die haalde die mensen binnen en trok aan de touwtjes. Bovendien moet een groot Ajacied als Louis niet sneaky via de achterdeur binnen willen komen.

Dus ja, dan heb ik liever die groentjes, waaraan ook tal van nadelen kleven. Het runnen van een organisatie is meer dan 'over de bal heenkijken'. Dus ik ben benieuwd met wie men op de proppen komt.

Hoe dan ook: Ajax is de verliezer. De reputatieschade is enorm.
1: Wanneer krijgt Van Gaal een kans bij Ajax? Juist... als Johan compleet verdwenen is.
2: Grappig dat je het hebt over 'over de bal heenkijken'. We zitten nu eigenlijk met een stel onervaren gasten die de macht bij Ajax hebben. Daarom had de vereniging Van Gaal de ruimte moeten geven. Ik heb meer vertrouwen in Van Gaal, dan alle andere kneuzen waar Cruijff mee aan komt zetten.

De grootste verliezer is de vereniging Ajax die gewoonweg niet op één lijn kan komen met elkaar en daardoor tegen bevriende journalisten uit de school klappen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » za feb 18, 2012 11:30 am

Olfers wil excuses Cruijff aan Davids

AMSTERDAM - De vertrekkende Ajax-commissaris Marjan Olfers wil dat Johan Cruijff zijn excuses aanbiedt aan Edgar Davids.

De opmerking van de voormalige nummer 14 dat Davids als commissaris bij Ajax is benoemd vanwege diens huidskleur, is volgens Olfers 'racistisch' en zou in Engeland niet getolereerd worden. Dat zegt Olfers zaterdag in een vraaggesprek met NRC Handelsblad.
Ruim een week geleden besloot de raad van commissarissen van Ajax, als gevolg van een gerechtelijke uitspraak in een conflict tussen Cruijff (en enkele jeugdtrainers) en de overige leden van de rvc, gefaseerd terug te treden.

Volgens Olfers werd zij zelf ook beledigd door Cruijff. ''Toen Cruijff mij toebeet dat ik commissaris was geworden omdat ik vrouw ben, deed mij dat weinig. Cruijff was een geweldige voetballer, maar van besturen heeft hij geen kaas gegeten."
Opstappen
Overigens is het nog onduidelijk wanneer Olfers en de andere rvc-leden opstappen. Scheidend president-commissaris Steven ten Have wil dat dit pas gebeurt als er geschikte opvolgers zijn gevonden.
De vereniging Ajax, grootaandeelhouder van de NV Ajax, wil dat de rvc meteen opstapt.

Nu.nl
O jee, MILF Olfers doet ook een duit in het zakje. :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op za feb 18, 2012 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za feb 18, 2012 11:40 am

Moet ze ook niet doen. Voegt niets toe.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 11:57 am

Zal onderhand is tijd worden dat JC zijn excuses aanbied omdat ie dit gezegt heeft ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 12:02 pm

Pleur op zeg, dat gehuil altijd van de wolfjes die door de achterdeur naar buiten zijn geschopt... Olfers moet lekker d'r mond houden en die mond schoonspoelen nadat ze de stront van Edgar opgegeten heeft.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door GangstaRiB » za feb 18, 2012 12:13 pm

Cruijff schreef:Pleur op zeg, dat gehuil altijd van de wolfjes die door de achterdeur naar buiten zijn geschopt... Olfers moet lekker d'r mond houden en die mond schoonspoelen nadat ze de stront van Edgar opgegeten heeft.
Nivo'tje hoor. :excited.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 12:19 pm

Klopt, ik pas me ook maar aan aan de bijna 650 pagina's hier.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 12:24 pm

Nee, hoor.In 99,9% van de teksten ben alleen jij degene die met zulke uitspraken komt ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za feb 18, 2012 12:24 pm

Laten we het een beetje normaal houden, Cruijff. Dit slaat nergens op.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 12:30 pm

Peter schreef:Laten we het een beetje normaal houden, Cruijff. Dit slaat nergens op.
Ok. Sorry, Peter.
999 schreef:Nee, hoor.In 99,9% van de teksten ben alleen jij degene die met zulke uitspraken komt ...
Bullshit. Doordat jij continu mensen persoonlijk aanvalt (of ze nu op dit forum zit of bij onze club werken) en bij voorbaat al een wijzend vingertje hebt over dingen van maanden of JAAAAAAREN terug ben je één van de hoofdzaken voor het op AT dalende niveau.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 12:36 pm

Cruijff schreef:
Peter schreef:Laten we het een beetje normaal houden, Cruijff. Dit slaat nergens op.
Ok. Sorry, Peter.
999 schreef:Nee, hoor.In 99,9% van de teksten ben alleen jij degene die met zulke uitspraken komt ...
Bullshit. Doordat jij continu mensen persoonlijk aanvalt (of ze nu op dit forum zit of bij onze club werken) en bij voorbaat al een wijzend vingertje hebt over dingen van maanden of JAAAAAAREN terug ben je één van de hoofdzaken voor het op AT dalende niveau.
Ik wacht nog steeds op de foto's van dat uitstapje van Alderweireld .. O.a. een van de mensen die jij weer effe te kakken meende te moeten zetten ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 12:40 pm

Die foto's staan niet op mijn eigen Iphone, maar ik zal m'n best voor je willen doen. Maar ook dit is weer typerend voor jouw "Peter R. de Vries achtige wijze van redeneren".

Iedereen die in het Amsterdamsche uitgaansleven nog weleens op absurd late tijdstippen in de Jimmy Woo komt of bijvoorbeeld in de Bubbels in de Lange Leidsedwarsstraat zal niet alleen Toby, maar ook Jantje, Gregory en Siem meerdere malen tegen het lijf zijn gelopen. Ongetwijfeld kunnen andere AT-ers dit bevestigen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 1:00 pm

Cruijff schreef:Die foto's staan niet op mijn eigen Iphone, maar ik zal m'n best voor je willen doen. Maar ook dit is weer typerend voor jouw "Peter R. de Vries achtige wijze van redeneren".

Iedereen die in het Amsterdamsche uitgaansleven nog weleens op absurd late tijdstippen in de Jimmy Woo komt of bijvoorbeeld in de Bubbels in de Lange Leidsedwarsstraat zal niet alleen Toby, maar ook Jantje, Gregory en Siem meerdere malen tegen het lijf zijn gelopen. Ongetwijfeld kunnen andere AT-ers dit bevestigen.
Dit ging heel anders ergens over C. en dat weet jij ook.Er is geen PrDv van mijn kant.Jij bent degene die aangaf dat er van dat uitstapje van Alderweireld in Belgie foto's zijn, jij bent degene die aangaf dat ze jou na middernacht ( rond half vier was ut niet ? ) en vroege ochtend daarvan op de hoogte brachten voor de wedstrijd tegen Feyenoord die om 12.30 gespeeld zou worden.En jij was het die aangaf dat dat de reden was waarom Alderweireld als een krant speelde .. Niet ik ..

Maar goed. laten we het maar weer over JC hebben ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 1:05 pm

Ja mijn bewering was en is nog steeds dat Toby de avond voor Feyenoord thuis nog in België was en met de auto laat in de nacht is teruggereden. Tevens heb ik namen genoemd van gerenommeerde personen binnen Ajax die het kunnen bevestigen. Dus ik zou zeggen bel ze op of ga naar een training en vraag het na.

Of dit de reden was dat Toby de volgende dag kut speelde zeg ik er niet bij (als hij om 21:00 uur naar bed was gegaan en net zo slecht had gespeeld was het misschien nog kwalijker geweest). Misschien is het wel zo dat de Ajax selectie dit seizoen (2 keer !!!) te arrogant lichtzinnig over een wedstrijd tegen Feyenoord heeft gedacht. Dat zou nog veel kwalijker zijn. Terug naar JC: ik hoop dat hij zijn trainingspak aantrekt en een week of 2 'stage' gaat lopen op De Toekomst. Hier en daar assisteren bij jeugdteams en een aantal keren doceren aan Frank de Boer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 1:14 pm

Cruijff schreef:Ja mijn bewering was en is nog steeds dat Toby de avond voor Feyenoord thuis nog in België was en met de auto laat in de nacht is teruggereden. Tevens heb ik namen genoemd van gerenommeerde personen binnen Ajax die het kunnen bevestigen. Dus ik zou zeggen bel ze op of ga naar een training en vraag het na.

Of dit de reden was dat Toby de volgende dag kut speelde zeg ik er niet bij (als hij om 21:00 uur naar bed was gegaan en net zo slecht had gespeeld was het misschien nog kwalijker geweest). Misschien is het wel zo dat Ajax dit seizoen (2 keer !!!) te arrogant lichtzinnig over een wedstrijd tegen Feyenoord heeft gedacht. Dat zou nog veel kwalijker zijn.
Cruijff je hebt namen genoemd maar van een bevestiging van wat jij hier schrijft is geen sprake.Afijn nu moet ik dus bewijs gaan vinden bij die genoemde namen van wat jij hier beweerd ?.

Ooh, ik vergeet dat Toby volgens jou ook nog dronken was ...

Maar goed .. We gaan weer terug naar de enige echte Cruijff


Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 3:06 pm

Hooo dronken heb ik niet gezegd, dat hebben anderen ervan gemaakt. Feit is dat hij bier op had en veel te laat achter het stuur is gekropen. Danny Blind achtige hoeveelheden zullen het niet zijn geweest. Tja, als De Boer op deze manier door blijft gaan raakte de Europese top alleen maar verder weg. Hij krijgt het voor elkaar om in een jaartje van gelijkwaardig partij kunnen geven aan AC Milan af te zakken naar structureel prutsen tegen Feyenoord, Utrecht en VVV Venlo.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za feb 18, 2012 3:31 pm

Klopt, dat zeg je niet expliciet, maar je suggeerd het wel, ( hij zat aan het bier, stapavond enz. ) zoals je heel veel dingen aan het suggereren bent ..

Nogmaals omdat jij het verteld zijn het gen FEITEN Cruijff ..

Maar goed, terug naar de echte Cruijff ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 3:34 pm

999 schreef:Klopt, dat zeg je niet expliciet, maar je suggeerd het wel, ( hij zat aan het bier, stapavond enz. ) zoals je heel veel dingen aan het suggereren bent ..

Nogmaals omdat jij het verteld zijn het gen FEITEN Cruijff ..

Maar goed, terug naar de echte Cruijff ..
Dat is weer zo'n leuke cirkelredenatie: omdat ik het vertel is het niet juist. Ga gewoon eerst je huiswerk doen, dan kun je alles wat ik hier stel gewoon bevestigd krijgen van mensen die je ongetwijfeld wel zult geloven. Fijn trouwens dat je in dit topic altijd de Telegraaf quote, want zelf lees ik die nooit. Johan ook niet.

Plaats reactie