Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 2:50 pm

Joey, jij hebt het er altijd over dat een speler in zo'n situatie niet meer te houden is. Is dat nu opeens anders?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 2:50 pm

Ik weet wel dat ze graag veel geld willen vangen voor KJH, maar nu is het te laat. Nu krijg je geen twee, drie echte versterkingen meer voor wat hij opbrengt.

@Thomas: dat zal KJH ook begrijpen, denk je niet?
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr aug 22, 2008 2:53 pm

Raar stukje over Aissati weer.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 2:54 pm

Ik zie nog steeds niet in waarom het nodig is om te gaan schelden.

Tenzij je Van Basten no matter what een sukkel vindt.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op vr aug 22, 2008 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 2:54 pm

joey schreef:Ik weet wel dat ze graag veel geld willen vangen voor KJH, maar nu is het te laat. Nu krijg je geen twee, drie echte versterkingen meer voor wat hij opbrengt.

Huh? Dus het is nu opeens anders?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 2:55 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Ik weet wel dat ze graag veel geld willen vangen voor KJH, maar nu is het te laat. Nu krijg je geen twee, drie echte versterkingen meer voor wat hij opbrengt.

Huh? Dus het is nu opeens anders?
Sneijder ging toch twee weken eerder.

Tja, als KJH erop staat, zul je hem moeten laten gaan. Maar ik neem aan dat ze daar afspraken over hebben gemaakt? Een ezel....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 22, 2008 3:00 pm

Tsja, ik merk het al. Onder Van Geel en Ten Cate was het overmacht. Nu het twee weken later gebeurt is er blijkbaar heel veel veranderd. Huntelaar zal vast minder graag weg willen en de kans die je hem ontneemt is vast minder van belang (dat waren immers jouw stokpaardjes). :hypocrite.gif:

Spelers van Ajax zijn niet houdbaar wanneer Real Madrid zich meldt. Punt. Dat gold bij Sneijder en dat geldt nu net zo hard. Ajax heeft ook al ingespeeld op een vertrek van Huntelaar. Hopelijk trekt men met het Huntelaar-geld nog die goede verdediger aan.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 3:06 pm

Dat is waar, maar dat levert dus een enorm probleem op. Twee weken scheelt wel degelijk een hoop. De poel is nu wel leeggevist en andere clus zullen een vermogen vragen voor hun spelers. Dit wordt eerder een Zlatannetje dan een Sneijdertje. Ik blijf hopen dat er afspraken gemaakt zijn.

En ja, je hebt gelijk, als die jongen weg wil, moet je hem laten gaan.

DAT VERDOMDE MADRID STEEDS. :1evil.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 3:10 pm

Zolang we de meerprijs die we, vanwege het late tijdstip, moeten betalen voor de gewenste defensieve versterking maar gewoon in de prijs voor Huntelaar opnemen is er niets aan de hand.

Je kunt Madrid toch gewoon zeggen hoe het zit. Omdat jullie zo laat komen hebben wij een probleem en dat kost je extra euro's.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 3:14 pm

Dat is waar, maar je moet de impact van zo'n transfer niet onderschatten. Het zal toch een klap zijn voor de spelersgroep.

We weten niet of Cvitanich (een heel seizoen) kan presteren.
We weten niet wanneer Sulejmani fit is.
We weten niet of er nog versterkingen te halen zijn.

Het is een probleem.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 3:16 pm

Vorig seizoen wisten we zeker dat de vervanger van Sneijder niet zou voldoen, want die was er niet. Niet te vergelijken, vind ik.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 3:17 pm

joey schreef:Het is een probleem.
Ja, dat is het zeker. Maar met een beetje creativeit is hier wel een positieve draai aan te geven. Natuurlijk is het ideaal als dit eerder gebeurd. Maar we hebben Cvitanich al in huis dus we staan niet met lege handen.

Als dit doorgaat is het aan Ajax om dit slim uit te spelen. Ik heb het al eerder aangegeven. Als we hier uit kunnen komen met een zak geld, een goede verdediger én een talentvolle spits dan worden we er beter van.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 3:56 pm

Ajax en slim? Ik moet het nog zien.

Ze hebben maanden de tijd om een verdediger te zoeken en met wie komen ze aanzetten? Evander Sno. :excited.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 22, 2008 3:59 pm

Tja, ik weet het. Maar dat is wel hoe het zou moeten zijn.

Je kunt wel als calimero in de hoek gaan zitten en roepen dat het allemaal niet eerlijk is. Maar je weet dat dit kan gebeuren en dus moet je, als club die nu eenmaal in een afhankelijke positie zit, slim zijn en vooruit kijken.
Nil volentibus arduum

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » vr aug 22, 2008 4:19 pm

Hebben ze nu al teruggebeld? :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 22, 2008 4:19 pm

Ik roep niet dat het niet eerlijk is. Wel dat we wel weten wat we hebben en niet wat we krijgen. Laat ik het zo zeggen: we hebben al twee keer op het laatste moment een sleutelspeler verkocht en twee keer is het niet bevallen. Liever niet dus.

Maar goed, het is inderdaad zo dat KJH gaat als hij dat écht wil. (Of hij het moet willen is een ander punt. RVN speelt hij er echt niet uit.')

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr aug 22, 2008 5:12 pm

joey schreef:Tja, als KJH erop staat, zul je hem moeten laten gaan. Maar ik neem aan dat ze daar afspraken over hebben gemaakt? Een ezel....
We hebben vorig jaar gezien hoeveel je aan zo'n afspraak hebt. Het kon niet op met de Champagne. :excited.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr aug 22, 2008 5:53 pm

Marillion schreef:Zolang we de meerprijs die we, vanwege het late tijdstip, moeten betalen voor de gewenste defensieve versterking maar gewoon in de prijs voor Huntelaar opnemen is er niets aan de hand.

Je kunt Madrid toch gewoon zeggen hoe het zit. Omdat jullie zo laat komen hebben wij een probleem en dat kost je extra euro's.
Je hoeft dat Madrid toch niet uit te leggen? Je stelt het bedrag voor Huntelaar op inclusief calculatie voor de spelers die je daarvoor terug wilt hebben. Dat het dan zo rond de 50 miljoen gaat liggen, tough luck voor Madrid, maar zij willen KJH hebben. Ajax hoeft hem niet perse kwijt. En dat Huntelaar misschien weg wil is jammer voor hem. Contract is contract. Twente houdt ook 3 spelers aan hun contract, Groningen deed dat en Heerenveen ook.

Ajax moet misschien maar een keer op de impopulaire tour. So be it.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr aug 22, 2008 6:37 pm

Nou, dat was het dan:
Van Basten: Ajax heeft selectie rond AMSTERDAM - Ajax heeft de selectie voor het nieuwe seizoen na de komst van Evander Sno op orde. Trainer Marco van Basten vertelde vrijdag dat zijn club voor het einde van de maand, waarna de transfermarkt weer op slot gaat, nog wel enkele spelers wil verkopen. Hij wil Klaas-Jan Huntelaar nog zeker een seizoen in Amsterdam houden.

De topschutter wordt al weken in verband gebracht met Manchester United en Real Madrid. De Spaanse kampioen, die vorige week Rafael van der Vaart op het laatste moment inlijfde, zou zelfs een bod van 25 miljoen euro op de spits voorbereiden.

Volgens Van Basten is een vertrek van de aanvaller niet aan de orde. “Ik weet van niets, alleen dat Klaas het naar zijn zin heeft. Wij willen met hem het seizoen afmaken. Wij hebben al vroeg aangegeven dat we niet willen dat er net als vorig seizoen een speler zo laat vertrekt. Als je hem dan nog kwijtraakt, kan je niets meer met het geld dat het oplevert.” De selectie van Ajax bestaat nog uit 28 spelers. Albert Luque, Kenneth Perez, Laurent Delorge en Jurgen Colin (Sporting Gyon) behoren niet meer tot die groep. Van Basten wil zijn definitieve spelersgroep nog terugbrengen tot 25 spelers. Leonardo, Dennis Rommedahl, Kennedy Bakircioglü en George Ogararu vernamen eerder al van Van Basten dat ze weinig speeltijd zullen krijgen.
De T.

Rob

Bericht door Rob » vr aug 22, 2008 6:58 pm

Van Basten heeft selectie rond

Amsterdam, 22 aug 2008
Ismaïl Aissati moet zijn plek zien te veroveren want de concurrentie op zijn positie neemt toe.”
Heb ik iets gemist? Over welke concurrentie heeft MvB het in hemelsnaam, want ik zie verder geen aanvallende middenvelder in de selectie. Ik hoop toch niet dat hij mensen als Sarpong bedoelt.
,,De selectie hebben we rond, al moet je afwachten of het genoeg is. .
Met deze opmerking geeft Van Basten m.i. aan dat hij niet geheel tevreden is over de samenstelling van de selectie. Opvallend, aangezien hij toch aardig wat geld heeft mogen besteden.
Maar gezien wat er op dit moment mogelijk is, zijn we klaar.”
Maar blijkbaar is het geld nu dus echt op...

Al met al wederom een teleurstellend zomerreces met weinig hoopgevende aankopen. Ik verwacht er dan ook niet veel van komend seizoen.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr aug 22, 2008 7:06 pm

Ajax moet onwaardige spelers lozen: zo komt er geld vrij om vooruit te gaan. En als je ook nog investeerders kan vinden dan kan je zelfs meespelen om de UC.

wimpey

Bericht door wimpey » za aug 23, 2008 12:47 pm

Vedette-10 schreef:Ajax moet onwaardige spelers lozen: zo komt er geld vrij om vooruit te gaan.
Hebben we dat 'open deuren' topic nog? :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 23, 2008 4:16 pm

Ik zou niet weten welke afgedankte speler zoveel zou opbrengen dat we er nog écht iets mee kunnen doen.

goodfella

Bericht door goodfella » za aug 23, 2008 4:47 pm

Even een tussenstand:

+ Sulejmani, Aissati, Cvitanich
+ wegsturen van Luque, Perez, etc...
+ prima presentatie van v. Basten
+ niet met JC in zee zijn gegaan
+ professionalisering (spelers die tussen de trainingen door kunnen slapen etcetera)

-/+ Danny Blind als technisch directeur

- Oleguer, Sno
- Hennie Spijkerman als hoofd scouting

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za aug 23, 2008 5:00 pm

joey schreef:Ik zou niet weten welke afgedankte speler zoveel zou opbrengen dat we er nog écht iets mee kunnen doen.
Zowel in transfersom (beperkt) als minder salarissen (behoorlijk) kan het iets opleveren.

Gesloten