Welke TD pleurde die jongens eruit dan?999 schreef:Ach, toen Elia en Narsingh in de AJAX jeugd speelde zag niemand dat die spelers talent hadden, zeker de kenners hier niet.Naderhand roept men dan men het wel zag dat het zeer talentvolle jongens waren ..
Beginnersfouten, ook weer zoiets ...
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Narsingh gaf recent nog aan het zelf terecht te vinden dat hij werd weggestuurd.
Volgens mij ook. Ik ben dus ook wel benieuwd wat de Cruijffianen vinden van het feit dat hij wellicht besluit toch te blijven?Jinne schreef:Het advies was toch dat iedereen vanaf de rvc weg moest?
Ik reken mezelf tot de anti-Blind & Sturkie brigade.Jabu schreef: Volgens mij ook. Ik ben dus ook wel benieuwd wat de Cruijffianen vinden van het feit dat hij wellicht besluit toch te blijven?

Commissaris Cruijff: opzouten. Dat ie als laatste weggaat, vind ik wél logisch.
Zou vreemd zijn wanneer bijv. Olfers en Römer over hun graf heen zouden kunnen regeren.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Tja, daar gaat het me eigenlijk nieteens om.Al gaf Narsingh ook nog eens zelf aan dat het terecht was dat ie weggestuurd was.Nee, het punt is dat je dan niemand hoort van hoe goed deze jongens wel niet zijn ( ben trouwens niet zo kapot van Elia, en Narsingh tja, dat gaat dan ook wel weer heel vlug dat hosanna geroep ).Op het moment dat ze weggestuurd worden, eigenlijk is men er nog mee eens ook.Achteraf wordt het natuurlijk weer een ander verhaal ..wimpey schreef:Welke TD pleurde die jongens eruit dan?999 schreef:Ach, toen Elia en Narsingh in de AJAX jeugd speelde zag niemand dat die spelers talent hadden, zeker de kenners hier niet.Naderhand roept men dan men het wel zag dat het zeer talentvolle jongens waren ..
Beginnersfouten, ook weer zoiets ...
Blij met de punten ...
Mij dus wel. Ik zou het antwoord graag weten.999 schreef: Tja, daar gaat het me eigenlijk nieteens om.
Narsingh en Elia zijn idd geen wonderspelers. Maar wel een heel stuk beter dan wat er tegen FC Utrecht op de flanken stond. Letterlijk: stond.
Ik snap best dat goed spelen voor een groot deel in het koppie zit. Zelfvertrouwen enzo. Maar ik vind de skills van diverse jeugdspelers die in Ajax-1 opduiken nogal beperkt. Vandaar dat ik het prima vindt dat het roer op De Toekomst om gaat.
Dat dat gepaard gaat met het circus van - en rond Cruijff is minder. Maar ik ben ook niet gecharmeerd van de hofhouding die LvG erop nahoudt. Plussen tegen minnen wegstrepend heb ik persoonlijk meer fiducie in lijn-Cruijff dan in lijn-LvG.
Gegokt en verloren.Blind: 'Het doet pijn'
AUDIO - Danny Blind reageert tegenover de NOS over zijn opstappen bij Ajax. De man die 26 jaar werkzaam was in Amsterdam doet definitief afstand van zijn grote liefde.
'Je hebt allemaal de berichtgeving kunnen volgen. Toen ik benaderd werd door Van Gaal heb ik me ingesteld op zijn plannen. Toen Louis niet bleek te komen, moet je je consequenties trekken als je bewust die keuze hebt gemaakt', verklaart de Ajacied zijn vertrek.
Het vertrek van Blind doet hemzelf geen plezier. 'Het feit dat ik de club verlaat waar ik 26 jaar gewerkt heb, dat doet pijn. Het weegt echter niet op tegen dat je consequent moet zijn en ik denk dat het niet gaat werken als je in een andere functie blijft. Dan doe ik mijzelf én Ajax geen plezier.'
Blind had vaak contact met Van Gaal die de plannen ook zag veranderen. 'Ik heb contact met Van Gaal gehad en we hebben het gehad over hoe we met de uitspraken zouden omgaan. Hij heeft zichzelf compleet achter een werkwijze gesteld die hij bij Ajax voor ogen had en dan is het jammer dat dat niet doorgaat.'
Bron: NOS |

Ik vind het heel begrijpelijk. Cruijff is verschillende keren in gesprek gegaan met als doel om met zijn allen op te stappen, en steeds is dat geweigerd. Nu het kamp Ten Have een onwelgevallige uitspraak te verwerken krijgt stappen ze opeens op en moet Cruijff slaafs volgen. Daar zou ik ook even voor passen.Jabu schreef:Narsingh gaf recent nog aan het zelf terecht te vinden dat hij werd weggestuurd.
Volgens mij ook. Ik ben dus ook wel benieuwd wat de Cruijffianen vinden van het feit dat hij wellicht besluit toch te blijven?Jinne schreef:Het advies was toch dat iedereen vanaf de rvc weg moest?
-
Het maakt toch allemaal geen reet uit? Cruijff heeft zich nooit lid gevoeld van de RvC.
Met of zonder RvC... invloed zal ie blijven behouden.
Met of zonder RvC... invloed zal ie blijven behouden.
Whitey on the moon.
Dus in het ene geval is de mening van de ledenraad wel relevant, maar als het vervolgens ook Cruijff zelf betreft is het niet meer relevant?Jöhnk schreef:Ik vind het heel begrijpelijk. Cruijff is verschillende keren in gesprek gegaan met als doel om met zijn allen op te stappen, en steeds is dat geweigerd. Nu het kamp Ten Have een onwelgevallige uitspraak te verwerken krijgt stappen ze opeens op en moet Cruijff slaafs volgen. Daar zou ik ook even voor passen.Jabu schreef:Narsingh gaf recent nog aan het zelf terecht te vinden dat hij werd weggestuurd.
Voor jou wel, maar voor mij niet.Of denk jij nu echt dat Narsingh en Elia in het elftal van j.l. zondag de pannen van het dak hadden gespeeld ?.Ik heb niet de illusie dat AJAX ook daadwerkelijk weer een opleidingsfabriek gaat worden ( is het ook eigenlijk niet geweest, door de jaren heen zijn er ook tijden geweest dat het redelijk droog stond ).Kan het beter ?.Tuurlijk.Maar dat roepen aan de zijlijn, en dan wijzen naar kan ik ook als de beste hoor.En als het dan niet uitkomt dan doe ik hier net alsof mij neus bloed ...wimpey schreef:Mij dus wel. Ik zou het antwoord graag weten.999 schreef: Tja, daar gaat het me eigenlijk nieteens om.
Narsingh en Elia zijn idd geen wonderspelers. Maar wel een heel stuk beter dan wat er tegen FC Utrecht op de flanken stond. Letterlijk: stond.
Ik snap best dat goed spelen voor een groot deel in het koppie zit. Zelfvertrouwen enzo. Maar ik vind de skills van diverse jeugdspelers die in Ajax-1 opduiken nogal beperkt. Vandaar dat ik het prima vindt dat het roer op De Toekomst om gaat.
Dat dat gepaard gaat met het circus van - en rond Cruijff is minder. Maar ik ben ook niet gecharmeerd van de hofhouding die LvG erop nahoudt. Plussen tegen minnen wegstrepend heb ik persoonlijk meer fiducie in lijn-Cruijff dan in lijn-LvG.
Kijk, in de topic van Daley Blind geef je aan dat jij denkt dat FdB hem handhaaft en opsteld omdat zijn vader er zit/zat.Dat zou dan toch een zeer kwalijke zaak zijn van iemand ( FdB ) die de visie van JC deelt.
Dat is ook mijn probleem met JC.Hij heeft 99% van HOREN zeggen, hij projecteerd Barcelona op AJAX en meent dat AJAX dat ook kan, kwa financien, kwa voetbal beleving in Nederland.Roept vervolgens in zijn column dat AJAX had moeten kopen in de winterstop omdat er zoveel geblesseerden zijn ( ik zou eerst eens goed gaan kijken waardoor al die spierblessures ontstaan ), en dat allemaal vanaf de zijlijn .. Persoonlijk vind ik dat dat wel allemaal heel gemakkelijk roepen ..
Verder blijven het natuurlijk voorkeuren.Zo vind de een van Rhijn goed genoeg en de ander niks aan Klaasen, is de A1 drie keer niks of toch wel.En waar spiegelen we ons aan, juist aan clubs als Psv die na tig jaren prut te hebben geleverd eindelijk een een paar redelijk jeugdspelers heeft.Of Twente, dat Twente er ook tig miskopen bij heeft zitten vergeet men maar.
Klaassen die, van wat ik er van gezien heb, in potentie het heeft.Van Rhijn ook al mag zijn handelings(snelheid) wel wat beter.Maar mochten ze het niet halen dan roepen dat het de schuld van xyz is maar als hetwel lukt is het JC ..
HIJ moet het maar gaan doen Wimpey, het heeft wat lijken gekost mede dankzij de T. en Derksen en een paar grote ego's ( en een inschattingsfout van Ten Have ( al zou het natuurlijk prachtig zijn geweest om een van de grootste trainer en voetballer samen bij AJAX de kar te zien te trekken ), en dat zal altijd zo blijven en is altijd zo geweest.Dat had JC al heel vroeg door.Hij moet het maar gaan doen .. Binnen een jaar wil ik resultaat zien, echte verbeteringen bij de huidige generatie die doorstroomt of er net al zit, temeer omdat het niet zo is dat er opnieuw opgeleid moet worden.Met gaat schaven, en slijpen slijpen en schaven ..
Laatst gewijzigd door 999 op do feb 09, 2012 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Die kun je ook omdraaien. Dit is de eerste keer dat ik jou over de mening van de leden hoor.Jabu schreef:
Dus in het ene geval is de mening van de ledenraad wel relevant, maar als het vervolgens ook Cruijff zelf betreft is het niet meer relevant?
Uiteindelijk moet hij opstappen, natuurlijk. Hij is ook gewoon geen goede commissaris.
Nou ja, Cruijff zal gewoon drie nieuwe RvCers regelen.
Over zes maanden krijgt ie weer ruzie met de nieuwe.
Wat is het allemaal zo voorspelbaar.
Over zes maanden krijgt ie weer ruzie met de nieuwe.
Wat is het allemaal zo voorspelbaar.
- InnerHarbour
Die achterbakse doorgeleerde professor ten voeten uit.

Nu.nlCruijff wist niets van vertrek rvc
Laatste update: 9 februari 2012 19:18 info
AMSTERDAM - Johan Cruijff is niet vooraf op de hoogte gesteld van het plan van zijn medecommissarissen om op te stappen bij Ajax.
Foto: ProShots
"Er is met mij geen overleg gepleegd over dit besluit, zoals dat me al eerder is overkomen", laat de legendarische nummer 14 via zijn advocaat weten. "Dus ook niet over de voorwaarden waaronder het vertrek plaats gaat vinden."
Commissarissen Steven ten Have, Paul Römer, Marjan Olfers en Edgar Davids maakten donderdag bekend gefaseerd op te stappen. Die beslissing volgt op het besluit van het gerechtshof in Amsterdam om een stokje te steken voor de aanstelling van Louis van Gaal als algemeen directeur van Ajax.
Vertraging
Cruijff houdt zich aan zijn belofte om zijn functie neer te leggen als de andere vier ook opstappen. Haast maakt hij voorlopig echter niet. "Het mag duidelijk zijn dat de eerste drie die straks vertrekken uit hun groep komen", wijst hij naar de andere commissarissen.
"Zo kan ik er tot op het laatst op toezien dat het beleid in lijn met de wensen en de plannen van de club wordt uitgevoerd."
Nu de aanstelling van Van Gaal van de baan is, hoopt Cruijff dat er snel spijkers met koppen geslagen kunnen worden. "Het is te hopen dat iedereen binnen de club weer zo snel mogelijk kan doen waar ze voor zijn aangesteld. Ajax heeft heel veel vertraging opgelopen en voorkomen moet worden dat dit richting het volgende seizoen door gaat werken."
YNWA
- InnerHarbour
Waarom zouden ze met hem moeten overleggen voordat ze zelf besluiten op te stappen? Is Cruijff hun baas of zo? Blijkbaar denkt ie dat te zijn.
My thoughs exactly.wimpey schreef:Mij dus wel. Ik zou het antwoord graag weten.999 schreef: Tja, daar gaat het me eigenlijk nieteens om.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik hoop het.InnerHarbour schreef:BTW, komt Joey nu terug?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nou, eindelijk is die lijdensweg afgelopen.
Niet dat ik enig vertrouwen in JC heb -daarvoor heeft hij zich teveel misdragen (o.a. bij Ling/Van Basten), maar dit zag je aankomen vanaf het moment dat LvG in het spel werd gebracht. Gruwelijke miskleun van de meerderheid van de RvC was dat.
Nu maar hopen dat er nog iemand met verstand zich voor deze klus (RvC) wil laten strikken.
Ben ook heel benieuwd wie de nieuwe AD wordt....dat zal de zwaarste klus worden denk ik.
Wie heeft suggesties?
Dat is een heel lastige klus, ook omdat je nu misschien de situatie gaat krijgen dat er binnen de club op zgn "foute mensen" gaat worden gejaagd.
Laten we hopen van niet.
Nou ja, deze uitkomst was te verwachten, maar echt vrolijk word ik er niet van.
Wel misschien een mooi moment om weer wat vrolijker met elkaar om te gaan.
Laten we de druiven niet te zuur maken.
De "strijd" is gestreden en waarschijnlijk hadden we allemaal ongelijk
Niet dat ik enig vertrouwen in JC heb -daarvoor heeft hij zich teveel misdragen (o.a. bij Ling/Van Basten), maar dit zag je aankomen vanaf het moment dat LvG in het spel werd gebracht. Gruwelijke miskleun van de meerderheid van de RvC was dat.
Nu maar hopen dat er nog iemand met verstand zich voor deze klus (RvC) wil laten strikken.
Ben ook heel benieuwd wie de nieuwe AD wordt....dat zal de zwaarste klus worden denk ik.
Wie heeft suggesties?
Dat is een heel lastige klus, ook omdat je nu misschien de situatie gaat krijgen dat er binnen de club op zgn "foute mensen" gaat worden gejaagd.
Laten we hopen van niet.
Nou ja, deze uitkomst was te verwachten, maar echt vrolijk word ik er niet van.
Wel misschien een mooi moment om weer wat vrolijker met elkaar om te gaan.
Laten we de druiven niet te zuur maken.
De "strijd" is gestreden en waarschijnlijk hadden we allemaal ongelijk

Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Frits Barend?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Met een zakelijk goed onderlegd iemand erbij, anyone?Luciano schreef:
Van Basten als AD, anyone?
[/quote]
Waarom wil je een AD die zijn werk niet zelfstandig aankan?
Wollt ihr den totalen Mensch?
Ik vroeg dan ook naar de mening van de Cruijffianen en niet zozeer om mijn eigen mening. Persoonlijk vind ik het legitiem dat de leden van de RvC de juridische weg hebben bewandeld. Tevens begrijp ik ook dat ze het zo wel genoeg vinden en de strijd staken. Ik ben dan echter wel de mening toegedaan dat dan ook voor Cruijff moet gelden dat hij het verzoek van de ledenraad honoreert en opstapt. Anders is het namelijk wel erg selectief je beroepen op de wens van de leden. Dat hij dus wellicht (althans volgens zijn advocaat) overweegt om desondanks te blijven zitten vind ik zeer hypocriet en onbeschoft. Zeker na keer op keer weer via zijn column de overige leden van de RvC het verwijt te maken dat zij niet naar de leden luisterden.Jöhnk schreef:Die kun je ook omdraaien. Dit is de eerste keer dat ik jou over de mening van de leden hoor.Jabu schreef:
Dus in het ene geval is de mening van de ledenraad wel relevant, maar als het vervolgens ook Cruijff zelf betreft is het niet meer relevant?
- Ajaciedjuh
Van Duivenbode lijkt me een prima AD.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Nou, dan zou ik voor Barbara Barend gaan ... Ling en MvB kunnen in principe niet omdat die er dan alleen maar zitten omdat ze Ling en MvB zijn ..Duke schreef:Frits Barend?
Blij met de punten ...
Lijkt mij ook. Z'n visie komt overeen met het rapport Coronel die door Rik vd Boog aan z'n laars is gelapt.Ajaciedjuh schreef:Van Duivenbode lijkt me een prima AD.
Volgens mij heeft die al tig keer aangegeven niks tewillen doen w.d.b. ...Ajaciedjuh schreef:Van Duivenbode lijkt me een prima AD.
Blij met de punten ...