De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Baseman

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Baseman » do feb 09, 2012 2:14 pm

Ik heb geen idee wat Blind goed of slecht heeft gedaan, ik lees veel tegenstrijdige verhalen.
Daarbij wil zijn opvolger niet meteen beter (of zo je wil minder slecht) zijn.

Maar als Cruijff de volledige macht krijgt, dan heb ik daar geen problemen mee.
Ik ben heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren namelijk! Ik verwacht dat het zwaar tegen gaat vallen, ik ben ook van mening dat Cruijff zich omringt met ja-knikkers en dat vind ik nooit positief. Verder is Ajax een beursgenoteerd bedrijf en vind ik het onzin dat ex-voetballers volgens Cruijff zo ongeveer in alles ontzettend goed zijn (de aan de Cruijff Academy afgestudeerde ex-voetballers zijn natuurlijk uitermate geschikt hiervoor, maar das logisch), ik vraag me dus af hoe de organisatie eruit gaat zien. Mocht bijv. Ling AD worden, dan vrees ik voor jullie het ergste.

Mocht ik trouwens positief verrast worden, dan vind ik dat prima.
Ajax hoort een topclub te zijn ipv een tobclub.

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 09, 2012 2:14 pm

Alexander schreef:Mooi nieuws. Fantastisch nieuws. De mensen die onze club ten gronde willen richten zijn opgerot. Dat is winst. Nu is het wachten op het vertrek van Slop en van der Aat. Want je kan zeggen wat je wilt, maar voorlopig overleeft Slop ook deze orkaan weer.

Feit is wel dat er nu verschrikkelijk snel gehandeld moet worden. Nu moeten de juiste mensen aangetrokken worden, en snel! Hoop wel dat Cruijff niet weer in de RVC komt, maar dat hij een sleutelrol op de achtergrond krijgt.
Stel je voor dat hij verantwoordelijkheid zou dragen...
Wollt ihr den totalen Mensch?

sander

Bericht door sander » do feb 09, 2012 2:16 pm

Wat zijn jullie wensen voor een nieuw bestuur en nieuwe RvC? Ben benieuwd wie jullie geschikt achten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 09, 2012 2:17 pm

Henrichs is aan zet. Belooft niet veel goeds dus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 09, 2012 2:22 pm

GangstaRiB schreef:Nou... Wimpey's complotheorie mbt Van Gaal, Blind en weet ik wie nog meer.. klopt dus van geen kant.

Ze hebben de eer aan zichzelf gehouden na een 'trial by media' door Cruijff geinitieerd.

Mogen de kampioenschappen zich aaneenrijgen.
Klopt juist wel, zou ik zeggen. Wimpey heeft altijd gezegd dat Sturkenboom en Blind er namens Van Gaal zaten. En wat zien we? Van Gaal weg --> Sturkenboom en Blind weg.

Ronald!

Bericht door Ronald! » do feb 09, 2012 2:22 pm

De enige opluchting die ik voel is dat de rechtzaken en grootste tegenstellingen binnen de organisatie nu achter de rug zijn. De soap Ajax is daarmee niet meer 'goeie tijden' maar 'goudkust'. Een stuk minder groot en daarmee rustiger, maar nog steeds een soap. Ik verwacht voor het einde van de dag nog een cliffhanger die de komende maanden alle kijkers weer in spanning kan houden. Een paar nieuwe karakters op het toneel met enkele onverwachte plotwendingen en de kijkcijfers zijn zo weer terug op het oude niveau...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 09, 2012 2:23 pm

Bertje schreef:Henrichs is aan zet. Belooft niet veel goeds dus.
Aha kijk aan.. het eerste excuus is alvast bekend.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 09, 2012 2:27 pm

GangstaRiB schreef:Nou... Wimpey's complotheorie mbt Van Gaal, Blind en weet ik wie nog meer.. klopt dus van geen kant.
Oh? En ik maar denken dat Blind en Sturkie hun lot hadden verbonden aan dat van LvG. :hypocrite.gif: Ze hebben op het verkeerde paard gewed.

De incompetente Blind weg. Sturkie, die niet eens de schijn van onpartijdigheid wilde hooghouden ook weg. Mooi. Ik was m'n sig sowieso zat. :biggrin.gif:

Nu Slop en Bob de Rooij nog.

En dan op naar het volgende RvC / directie fiasco.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 09, 2012 2:28 pm

Jöhnk schreef:

Ze hebben de eer aan zichzelf gehouden na een 'trial by media' door Cruijff geinitieerd.

Mogen de kampioenschappen zich aaneenrijgen.
Klopt juist wel, zou ik zeggen. Wimpey heeft altijd gezegd dat Sturkenboom en Blind er namens Van Gaal zaten. En wat zien we? Van Gaal weg --> Sturkenboom en Blind weg.
Wimpey was ervan overtuigd dat Van Gaal er zou komen en dat Blind niet weg te denken was in de Ajax organisatie. Maar zie hier: Blind heeft de eer aan zichzelf gehouden.

Tuurlijk, het was allang bekend dat Blind partij had gekozen voor Van Gaal.
Whitey on the moon.

Raymond

Bericht door Raymond » do feb 09, 2012 2:34 pm

Pff.. als we dan tóch bezig zijn met een grote winter-schoonmaak; Van der Aat, Henrichs en Slop mogen ook hun biezen pakken. Beginnen we pas écht met een schone lei.

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 09, 2012 2:38 pm

Het goede nieuws is dat de excuses voor het kamp Cruijff beginnen op te raken. Ik neem aan dat Jonk nu zijn 30 mille per maand weer waar kan maken al is me niet duidelijk hoe hij daarin gehinderd werd. Uiteraard zullen er weer allerlei uitvluchten verzonnen worden, maar ook daar zijn grenzen aan.

We moeten even de diepste crisis uit de historie van Ajax door, maar hopelijk kan dan over een jaar of 2 de stijgende lijn weer ingezet worden en begint het over 5 jaar weer ergens op te lijken. Mits dan iedereen duidelijk is dat Cruijff de club alleen maar schade berokkent en hij definitief is afgeserveerd. Dan komt de meute met hangende pootjes terug bij mensen als Van Gaal en Blind, zoals diezelfde idioten een paar jaar geleden ook Blind aan het toezingen waren omdat hij zo'n echte Ajacied was en volgens Cruijff een goede trainer. Van mensen die hun hersens weigeren te gebruiken moet je immers ook niet verwachten dat ze hun geheugen gebruiken, uberhaupt de bestaansgrond van de Cruijff-revolutie.

Incompetentie en graaien wordt de nieuwe norm. Dat is mijn club niet meer, ik ga niet meeleven met AFC De Telegraaf en zeker niet in een sportieve lijdensweg terwijl het geld het raam uit waait.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do feb 09, 2012 2:41 pm

Ik vind het schokkend om te lezen hoe jij erin zit, Le T. Gelukkig ben je er nu dus vanaf en kun je je tijd anders indelen. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 09, 2012 2:42 pm

GangstaRiB schreef: Wimpey was ervan overtuigd dat Van Gaal er zou komen
Ik ging ervan uit de rechter Ten Have e.c. niet van onbehoorlijk bestuur zou beschuldigen. Hetgeen ie gelukkig wel deed.
en dat Blind niet weg te denken was in de Ajax organisatie. Maar zie hier: Blind heeft de eer aan zichzelf gehouden. Tuurlijk, het was allang bekend dat Blind partij had gekozen voor Van Gaal.
Hij en Sturkie waren de marionetjes van de RvC (-1) en LvG. Zonder die laatsten zero draagvlak voor de eersten.

Sturkie en Blind probeerden Jonk e.c. eruit te treiteren. Dat lot zou in de nieuwe situ op hen gewacht hebben, maar dat zijn ze nu voor door op te stappen.

Ik mag trouwens hopen dat de Ajax NV de schadevergoedingen voor LvG, Sturkie en Blind niet hoeft te lappen. Die benoemingen zijn immers tot stand gekomen o.b.v. onbehoorlijk bestuur door de RvC (-1). Dus lijkt me dat door hén de schade vergoed dient te worden. :biggthumpup.gif:
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

wimpey

Bericht door wimpey » do feb 09, 2012 2:46 pm

Le T. schreef: Dat is mijn club niet meer
Die kreet heb ik eerder gehoord. :biggrin.gif:

Betekent dit dat je je kostbare tijd niet meer op AT gaat doorbrengen? :eusa_pray.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do feb 09, 2012 2:52 pm

AD schreef:Ajax-advocaat Wakkie: Er was te veel verzet
© anp

De raad van commissarissen van Ajax besloot vandaag de eer aan zichzelf te houden en op te stappen en niet te wachten tot de aandeelhoudersvergadering van morgen.
'Het is jammer dat de bestuurswissel niet is doorgegaan', aldus Peter Wakkie, advocaat van Ajax en van de commissarissen Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers. 'Er was te veel verzet. Op een gegeven moment moet je je knopen tellen.'

De vier commissarissen benaderden, buiten medeweten van medecommissaris Cruijff om, Louis van Gaal voor de functie van algemeen directeur. Het gerechtshof beoordeelde die voorgenomen benoeming als niet rechtsgeldig.

De raad van commissarissen treedt gefaseerd af. Dit in verband met contractuele bepalingen en financiële belangen die de vennootschap van Ajax raken. Wakkie: 'Als RvC moet je wel in continuïteit voorzien. De wet zegt dat de huidige commissarissen op zoek moeten naar kandidaten voor hun posities. En de aandeelhouders en de ondernemingsraad mogen kandidaten aandragen. Het is belangrijk dat er nu duidelijkheid komt.'
:666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do feb 09, 2012 2:56 pm

Ajaciedjuh schreef:
© anp

De raad van commissarissen van Ajax besloot vandaag de eer aan zichzelf te houden en op te stappen en niet te wachten tot de aandeelhoudersvergadering van morgen.
'Het is jammer dat de bestuurswissel niet is doorgegaan', aldus Peter Wakkie, advocaat van Ajax en van de commissarissen Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers. 'Er was te veel verzet. Op een gegeven moment moet je je knopen tellen.'

De vier commissarissen benaderden, buiten medeweten van medecommissaris Cruijff om, Louis van Gaal voor de functie van algemeen directeur. Het gerechtshof beoordeelde die voorgenomen benoeming als niet rechtsgeldig.

De raad van commissarissen treedt gefaseerd af. Dit in verband met contractuele bepalingen en financiële belangen die de vennootschap van Ajax raken. Wakkie: 'Als RvC moet je wel in continuïteit voorzien. De wet zegt dat de huidige commissarissen op zoek moeten naar kandidaten voor hun posities. En de aandeelhouders en de ondernemingsraad mogen kandidaten aandragen. Het is belangrijk dat er nu duidelijkheid komt.'
Laat ALSJEBLIEFT Cruijff nu alles regelen, anders heeft meneer weer een excuus. Hup, all in op Jopie en kijken waar het schip strandt.

De beste kandidaat die Ajax voor de komende 5 jaar had kunnen hebben, zal nu definitief Ajax uit z'n hoofd (en hart?) gezet hebben. Eeuwig, eeuwig zonde.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » do feb 09, 2012 2:59 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dat is mijn club niet meer
Die kreet heb ik eerder gehoord. :biggrin.gif:

Betekent dit dat je je kostbare tijd niet meer op AT gaat doorbrengen? :eusa_pray.gif:
Jawel, om jou uit te lachen en het er lekker in te wrijven.
Peter schreef:Ik vind het schokkend om te lezen hoe jij erin zit, Le T.
Dus je was niet oprecht toen je aan mijn motieven in twijfel ging trekken bij gebrek aan argumenten, al die keren? Anders zou het niet schokkend zijn immers, of begrijp ik het verkeerd?
Gelukkig ben je er nu dus vanaf en kun je je tijd anders indelen. :biggthumpup.gif:
Ik wordt sowieso vrij onverschillig als het de verkeerde kant opgaat. Ik kan natuurlijk heel blij gaan doen als Ajax wint maar dat is net zoiets als hoop putten uit een stuiptrekking van iemand die op sterven ligt. Dit is al de zoveelste keer dat Ajax onder invloed van Cruijff richting afgrond gaat in de laatste 15 jaar, ik ga niet elke keer weer doen alsof het probleem ergens anders aan ligt en het snel goed komt. Hoe sneller de ommekeer dichterbij komt hoe beter. Tot die tijd zal ik mij vrolijk moeten maken om jullie gespartel en uitvluchten.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do feb 09, 2012 3:00 pm

GangstaRiB schreef:
Ajaciedjuh schreef:
© anp

De raad van commissarissen treedt gefaseerd af. Dit in verband met contractuele bepalingen en financiële belangen die de vennootschap van Ajax raken. Wakkie: 'Als RvC
moet je wel in continuïteit voorzien. De wet zegt dat de huidige commissarissen op zoek moeten naar kandidaten voor hun posities. En de
aandeelhouders en de ondernemingsraad mogen kandidaten aandragen. Het is belangrijk
dat er nu duidelijkheid komt.'
Laat ALSJEBLIEFT Cruijff nu alles regelen, anders heeft meneer weer een excuus. Hup, all in op Jopie en kijken waar het schip strandt.

De beste kandidaat die Ajax voor de komende 5 jaar had kunnen hebben, zal nu
definitief Ajax uit z'n hoofd (en hart?) gezet hebben. Eeuwig, eeuwig zonde.
Op basis waarvan in godsnaam zou hij de beste kandidaat voor Ajax zijn geweest??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 3:01 pm

Peter schreef:
999 schreef:
Peter schreef:
Van der Aat en Jeroen Slop denk ik zo.

Er moet nu direct een nieuwe RvC geïnstalleerd worden. AD aanstellen, vdAat en Slop ontslaan en klaar is kees.

Blind geeft in ieder geval aan dat de visie van LvG de zijne is en dat hij daarom niet verder kan. Transparant en helder. Ook goed voor veel AT'ers om het nu eens van kamp LvG te horen dat de visie dus niet hetzelfde is.
Blind geeft gewoon aan dat hij zo niet meer kan werken, immers JC ziet niks in hem.Niks meer niks minder.Die visie verschillen zijn niet zo groot, ook dat is algemeen bekend ..
Uiteraard is dat algemeen bekend. En uiteraard zegt Blind iets anders, maar bedoelt hij het niet zo. Stom, stom, stom.
Je lult een eindje weg Peter.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 3:03 pm

Ik zou minimaal driekwart van de jeugdspelers eruit gooien, als JC dan echt met een schone lei wil beginnen ..
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » do feb 09, 2012 3:06 pm

Maar goed dat jij het niet voor het zeggen hebt dan.

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 3:08 pm

Ik volg de jeugd-opleidings visie van JC .. Alles was en is ruk in de jeugd dus weg er mee .. ( al vind Frankie het nu opeens een talentvolLe lighting de A1 ) .. en denk dat volgens de Telegraaf vanaf nu AJAX een goed jeugdopleiding heeft :hypocrite.gif:
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do feb 09, 2012 3:11 pm

Zucht, talent is iets anders dan talentontwikkeling.

Ook grote talenten moeten goed opgeleid worden, zodat ze al die beginnersfouten niet meer in het eerste hoeven te maken.

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 3:13 pm

Ach, toen Elia en Narsingh in de AJAX jeugd speelde zag niemand dat die spelers talent hadden, zeker de kenners hier niet.Naderhand roept men dan men het wel zag dat het zeer talentvolle jongens waren ..

Beginnersfouten, ook weer zoiets ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do feb 09, 2012 3:16 pm

Cruijff torpedeerde interlandloopbaan van Danny Blind
Door Jurriaan van Wessem

In de discussies over de toekomst van Ajax draait plotseling veel om Danny Blind. Het Cruijff-kamp zou van de oud-aanvoerder afwillen, maar dat lijkt nu weer een misverstand. Blind staat erbij en kijkt ernaar, net als in 1987, toen Cruijff onbedoeld de interlandloopbaan van Danny Blind torpedeerde

In een vuile oorlog, want daar hebben we het nu toch over, worden historische feiten vaak flink verdraaid. Zo heeft Johan Cruijff bij Ajax nooit gewerkt met Wim Jonk en kan de Volendammer moeilijk tot een Cruijff-adept worden benoemd. De puntgave voetballer Wim Jonk met zijn duizelingwekkende afstandschoten is toch echt de vondst van Van Gaal geweest. Bergkamp mag net als Frank de Boer door beide iconen (Cruijff en Van Gaal) worden geclaimd. Net als Danny Blind. Maar misschien nog meer dan De Boer en Bergkamp is Blind een ‘kind’ van Cruijff. Als trainer haalde Cruijff hem weg bij Sparta, waar Blind samenspeelde met Van Gaal. Niet voor niets stelde Blind deze week dat hij veel zo niet alles te danken heeft aan Cruijff.

Danny Blind speelde maar 42 interlands. Dat hadden er veel meer moeten zijn. De Zeeuw hoort tot de generatie van Rijkaard en Van Basten en speelde van 1986 tot 1997 aan de top. Dan kom je in de buurt van 100 interlands, maar het bleef bij 42. Niet vanwege blessures, maar vanwege het blufpoker van Johan Cruijff. Waarschijnlijk uit rancune over de geldingsdrang van Cruijff liet Michels Blind thuis, toen Oranje zijn finest hour beleefde. En Blind had in het team van 1988 zeker niet misstaan.

Hoe zat het ook alweer? Cruijff is vanaf 1985 trainer van Ajax, terwijl Michels bondscoach is (hoewel aanvankelijk herstellend van een hartoperatie). In het eerste seizoen hebben de voormalige meester en leerling elkaar nog nodig om het Nederlandse voetbal na de uitschakeling voor het WK-86 op de been te krijgen. Maar zodra Ajax (ondanks een in de competitie superieur PSV) zich echt gaat onderscheiden met enkele leuke wedstrijden in Europa, vliegen beide mannen elkaar in de haren (uiteraard via hun handlangers in de media).

Na de cruciale EK-interland tegen Griekenland komt het tot een clash. Oranje heeft in deze thuiswedstrijd met 1-1 gelijk gespeeld. De basisploeg bestond uit zeven Ajacieden en vier PSV’ers. Oftewel Oranje heeft dan slechts twee leveranciers, een unicum in de geschiedenis. Ajax heeft net de halve finale van de EC voor bekerwinnaars bereikt, terwijl bij PSV een interne ruzie woedt sinds het zogenaamde ontslaginterview van Gullit aan Barend & Van Dorp in Nieuwe Revu. Hans Kraay stapt op en zijn opvolger lijkt Michels.

Ajax ligt in de competitie nog achter op PSV en daarom gooit Cruijff alle wapens in de strijd. Dus ook een psychologische oorlogsvoering. Hij geeft de PSV’ers de schuld van het puntverlies tegen de Grieken. Een fout van Ronald Koeman leverde het tegendoelpunt op, omdat Van Breukelen te laat uit zijn doel was gekomen en met een lob werd verrast. Logisch, met zo’n niet meevoetballende keeper. René van der Gijp gooide er weer eens met de pet naar en werd al tijdens de wedstrijd al vervangen, net als Koeman. Oranje eindigt de wedstrijd met negen Ajacieden.

Cruijff stelt vervolgens en laat dit ook Van Basten tegen Michels zeggen, dat Oranje beter uit tien Ajacieden plus Gullit kan bestaan. Alleen met zo’n ploeg kan het EK-88 worden gehaald. Hij meent dat er in dit Oranje plaats moet zijn voor Stanley Menzo (voor Van Breukelen) en Danny Blind (voor Ronald Koeman).

Michels reageert als door een wesp gestoken en meent dat hij niets van een ‘beginnend’ trainer hoeft aan te nemen. Blind, die een jaar eerder als Spartaan onder Michels was gedebuteerd, wordt vier jaar niet meer opgeroepen voor Oranje en ook Menzo zal niet meer dan de derde keeper blijven in de komende jaren. Michels kiest voor Van Breukelen en roept Berrie van Aerle op voor de positie van rechtsback wanneer Sonny Silooy met een blessure afhaakt. Danny Blind was eigenlijk een veel logischer keus, maar die knieval naar Cruijff wilde Michels niet maken.

En zo kende de interlandloopbaan van Blind een valse start. Natuurlijk had Cruijff dat achteraf niet zo bedoeld, maar Blind was wel het haasje.
Linkie
Blij met de punten ...

Plaats reactie