De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Zou dat in zijn PM staan?
Voetbal is volgens mij één van de weinige sporten die het beschikbare geld verdeeld op basis van kijkcijfers. Het kan in deze sport bestaan dat de winnaar van de CL minder geld verdient dan een ploeg die er in de kwartfinale uit vliegt. Tja, het zal wel aan mij liggen maar ik snap daar niets van. Als Thiemo de Bakker komend seizoen Wimbledon wint krijgt hij echt net zoveel prijzengeld als Roger Federer zou krijgen. Dat Federer vervolgens met sponsordeals alsnog veel meer geld verdient is een andere zaak.
Ik zou het normaal vinden als de inkomsten die je uit een toernooi krijgt gewoon 100% van je prestatie afhangen. En daarbij, want daar ging het hier eigenlijk om, zou het wat mij betreft goed zijn om de verschillen tussen de CL en de EL niet te ver op te laten lopen. Simpelweg omdat je anders te grote verschillen krijgt en er straks een handjevol clubs overblijft die ieder jaar onderling de prijzen verdelen.
Dat Ajax in het verleden bij de Nederlandse discussie een ander standpunt had kun je overigens V.d.Boog niet verwijten want toen was hij niet in dienst bij Ajax. Je kunt hem dus moeilijk verwijten dat hij nu inconsequent is.
Ik zou het normaal vinden als de inkomsten die je uit een toernooi krijgt gewoon 100% van je prestatie afhangen. En daarbij, want daar ging het hier eigenlijk om, zou het wat mij betreft goed zijn om de verschillen tussen de CL en de EL niet te ver op te laten lopen. Simpelweg omdat je anders te grote verschillen krijgt en er straks een handjevol clubs overblijft die ieder jaar onderling de prijzen verdelen.
Dat Ajax in het verleden bij de Nederlandse discussie een ander standpunt had kun je overigens V.d.Boog niet verwijten want toen was hij niet in dienst bij Ajax. Je kunt hem dus moeilijk verwijten dat hij nu inconsequent is.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind AJAX dit jaar opeens zo'n zeur en klaagclub geworden. Dat past ons toch niet. Ik erger me er iig groen en geel aan.
Eens kijken of hij nu gaat pleiten voor een eerlijker verdeling van de Nederlandse tv-gelden.Marillion schreef:|Dat Ajax in het verleden bij de Nederlandse discussie een ander standpunt had kun je overigens V.d.Boog niet verwijten want toen was hij niet in dienst bij Ajax. Je kunt hem dus moeilijk verwijten dat hij nu inconsequent is.

Het stinkt aan alle kanten!
Bij de meeste punten die de afgelopen maanden ter sprake zijn gekomen heb ik exact dezelfde mening. Maar dat kwam meestal uit de koker van Jol. In dit geval vind ik het geen klagen. Het is gewoon zoeken naar mogelijkheden om je positie in de markt te verbeteren. Dit staat ook geheel los van het feit dat Ajax beter moet presteren.brigade zuid schreef:Ik vind AJAX dit jaar opeens zo'n zeur en klaagclub geworden. Dat past ons toch niet. Ik erger me er iig groen en geel aan.
Daar gaat het nu even niet om.joey schreef:Eens kijken of hij nu gaat pleiten voor een eerlijker verdeling van de Nederlandse tv-gelden.Marillion schreef:|Dat Ajax in het verleden bij de Nederlandse discussie een ander standpunt had kun je overigens V.d.Boog niet verwijten want toen was hij niet in dienst bij Ajax. Je kunt hem dus moeilijk verwijten dat hij nu inconsequent is.

Eerlijk gezegd denk ik van niet. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Maar ik zou daar niet per definitie op tegen zijn. Het hoeft niet zo te zijn dat elke club precies hetzelfde bedrag krijgt (daar pleit ik in het geval CL/EL ook niet voor). Maar als de verhoudingen te scheef groeien is dat denk ik niet goed voor de competitie.
Nil volentibus arduum
Tja, dát zou wat zijn. Maar dat doet Ajax echt niet. Integendeel.Marillion schreef:Eerlijk gezegd denk ik van niet. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Maar ik zou daar niet per definitie op tegen zijn.
ANIn de Telegraaf laat een woordvoerder van Ajax weten dat de Amsterdamse club niet mee zal werken aan de plannen van Eredivisie Live voor de tweede seizoenshelft. Negen clubs hebben al toestemming gegeven om te filmen in de kleedkamers bij een zege. Alle clubs op Ajax na zegden daarnaast hun medewerking toe om in de rust de coach danwel een speler beschikbaar te stellen voor interviews. Eredivisie Live wil daarmee meer kijkers binden.
Ajax Netwerk
'Omdat het volgens ons geen extra abonnees oplevert, schieten wij er financieel niets mee op. En als zich wel extra mensen abonneren, dan blijft de extra opbrengst laag voor ons', zegt commercieel directeur Henri van der Aat.
'Verder zijn het rechten die wij wellicht zelf gaan vermarkten. Zo'n stap levert ons veel meer op dan wat Eredivisie Live voor ons zou kunnen ophalen met die initiatieven'. Van der Aat bestrijdt dat Ajax zich aan het solidariteitsbeginsel wil onttrekken. 'Wij werken overal aan mee zoals is afgesproken bij de presentatie van Eredivisie Live. De betreffende rechten maken geen onderdeel uit van het contract en daarom houden wij ze in eigen beheer om er op (korte) termijn iets mee te doen'.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Amen Ko.Menno Pot twittert van zich af!
Datum: 14-01-2010
Laatste gewijzigd: 14-01-2010
Categorie: AFCA Nieuws
Van je af twitteren. Misschien heb ik hiermee wel een uitdrukking bedacht die rijp is voor De Dikke Van Dale.
Menno Pot, onze columnist, Ajacied en Ajax-watcher, twittert even zijn frustraties over Ajax van zich af!
Gelukkig is Menno ook regelmatig in onze tastbare nabijheid zodat het niet beperkt blijft tot virtuele ontmoetingen. Beatrix hoeft zich geen zorgen te maken!
Hieronder de twitter-monoloog.
Bron: http://www.ajaxlife.nl
Zelfrespect
"Ajax heeft vooral een dosis zelfrespect nodig. Wat ik daarmee bedoel? Ik kan je in elk geval zeggen wat ik er NIET mee bedoel. Fans die piepen over het ‘anti-Ajax" commentaar van Leo Driessen, of dat de KNVB Ajax expres zware duels na EC-wedstrijden geeft. Een trainer die tijdens persconferenties doet alsof scheidsrechter Pieter Vink iets tegen Ajax heeft. Een directeur die gaat klagen dat de Europa League te weinig geld oplevert. Als je dat stadium bereikt, als club, dan ben je definitief zielig geworden en je zelfrespect en waardigheid verloren. Wij staan (als het goed is) ver boven dat soort klein gejeremieer. Niet klagen (en al helemaal niet bedelen) maar VOETBALLEN."
Mwah, zo gooi je alles wel heel makkelijk op één grote hoop.
Geklaag van supporters over commentaar op tv of een zwaar programma is een prima voorbeeld net zoals een trainer die net doet of een arbiter bewust tegen Ajax zou fluiten. Dat is echt klagen en proberen om mindere prestaties op anderen af te schuiven.
De vraag van V.d.Boog is echt van een andere orde hoor. Hij kijkt naar de mogelijkheden om meer geld beschikbaar te maken. Een optie is om eens te kijken wat er te doen is aan het grote verschil in inkomsten tussen de CL en de EL. Je kan er uiteraard over van mening verschillen of dat zinvol is maar het heeft niets met klagen of gebrek aan zelfrespect te maken.
Geklaag van supporters over commentaar op tv of een zwaar programma is een prima voorbeeld net zoals een trainer die net doet of een arbiter bewust tegen Ajax zou fluiten. Dat is echt klagen en proberen om mindere prestaties op anderen af te schuiven.
De vraag van V.d.Boog is echt van een andere orde hoor. Hij kijkt naar de mogelijkheden om meer geld beschikbaar te maken. Een optie is om eens te kijken wat er te doen is aan het grote verschil in inkomsten tussen de CL en de EL. Je kan er uiteraard over van mening verschillen of dat zinvol is maar het heeft niets met klagen of gebrek aan zelfrespect te maken.
Nil volentibus arduum
Juist, vdBoog pleit gewoon voor een eerlijkere verdeling. Wat dat met bedelen te maken heeft ontgaat me volledig. Moet je dan de grote clubs maar rijker laten worden? En dan natuurlijk weer zeuren dat we niet meer mee kunnen komen?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nee, Ajax moet de CL halen. Moet niet zo verschrikkelijk lastig zijn in zo'n Mickey Mouse competitie als deze. Zeker niet als je ieder jaar bakken met geld er in pompt. We hebben immers al een lekker CL jasje haha.
Het is toch hilarisch dat een vdBoog roept dat ze voor CL en EL evenveel geld willen vangen? We roepen hier toch met z'n allen dat die hele EL een veredeld B-toernooi is? Er kijken veel minder mensen naar, de clubs zijn veel minder leuk en het is natuurlijk ook van een matig niveau. Nee, nogal wiedes dat je voor CL wedstrijden meer geld krijgt. Boehoe, moet Ajax maar eens op niveau komen zodat we daar ook eens weer kunnen mee doen. Zou een mooie bak zijn, zeg. Barcelona en Manchester United die geld overhevelen naar clubs in de EL, vanwege topduels als Timisoara tegen Viking FF...
Het is toch hilarisch dat een vdBoog roept dat ze voor CL en EL evenveel geld willen vangen? We roepen hier toch met z'n allen dat die hele EL een veredeld B-toernooi is? Er kijken veel minder mensen naar, de clubs zijn veel minder leuk en het is natuurlijk ook van een matig niveau. Nee, nogal wiedes dat je voor CL wedstrijden meer geld krijgt. Boehoe, moet Ajax maar eens op niveau komen zodat we daar ook eens weer kunnen mee doen. Zou een mooie bak zijn, zeg. Barcelona en Manchester United die geld overhevelen naar clubs in de EL, vanwege topduels als Timisoara tegen Viking FF...
Als je het stukje nou gewoon nog eens rustig leest zul je zien dat V.d.Boog zelf al aangeeft dat hij ook wel snapt dat een 50/50 verdeling er niet in zit maar dat hij tracht om de discussie om gang te krijgen. Niemand beweert dat het niveau van de EL net zo hoog is en dat de inkomsten ook identiek moeten zijn.
Dat Ajax beter af is wanneer we CL spelen is duidelijk en daarom moet er ook gewerkt worden aan het verbeteren van de prestaties. Maar dat sluit niet uit dat je ook op deze manier kunt proberen om iets aan de verschillen te doen. We gaan nu eenmaal niet ieder jaar CL spelen. Op dit moment is de landskampioen verzekerd van deelname en moet de nummer twee al door een, vaak lastige, voorronde zien te komen. Het kan zomaar gebeuren dat ook de landskampioen daar straks toe veroordeeld is. Dan kunnen we hier wel allemaal roepen dat we gewoon CL moetten spelen maar dat gaat niet ieder jaar gebeuren.
Dat Ajax beter af is wanneer we CL spelen is duidelijk en daarom moet er ook gewerkt worden aan het verbeteren van de prestaties. Maar dat sluit niet uit dat je ook op deze manier kunt proberen om iets aan de verschillen te doen. We gaan nu eenmaal niet ieder jaar CL spelen. Op dit moment is de landskampioen verzekerd van deelname en moet de nummer twee al door een, vaak lastige, voorronde zien te komen. Het kan zomaar gebeuren dat ook de landskampioen daar straks toe veroordeeld is. Dan kunnen we hier wel allemaal roepen dat we gewoon CL moetten spelen maar dat gaat niet ieder jaar gebeuren.
Nil volentibus arduum
- peter
Ajax doet een voorstel voor 50/50 om de discussie aan te wakkeren. Bij dergelijke belachelijke voorstellen zou ik ook niet gaan praten. Sorry, hoor.
Als ik nu naar mijn directie loop met een voorstel om 12x zoveel te gaan verdienen, dan word ik natuurlijk compleet weggelachen. Tuurlijk probeer ik dan een statement te maken, maar dergelijke dingen zijn ietwat te lachwekkend.
Ik vind het al met al zwaar hypocriet. Als Ajax de komende jaren geen kampioen wordt, dan mag men wel eens naar de KNVB stappen, want wij krijgen dan veel te veel televisiegeld voor datgene wat we presteren.
Daarnaast kan Ajax niet ieder jaar CL halen inderdaad. Heerenveen wint alleen de beker en krijgt dus meer geld. Wij niet, want wij hebben vorig jaar verloren van Volendam.
Ajax moet uitgaan van eigen kracht en zorgen dat men gewoon die CL haalt. Wedden dat ze dan opeens geen ene mallemoer meer geven om het eerlijk verdelen van het geld?
Als ik nu naar mijn directie loop met een voorstel om 12x zoveel te gaan verdienen, dan word ik natuurlijk compleet weggelachen. Tuurlijk probeer ik dan een statement te maken, maar dergelijke dingen zijn ietwat te lachwekkend.
Ik vind het al met al zwaar hypocriet. Als Ajax de komende jaren geen kampioen wordt, dan mag men wel eens naar de KNVB stappen, want wij krijgen dan veel te veel televisiegeld voor datgene wat we presteren.
Daarnaast kan Ajax niet ieder jaar CL halen inderdaad. Heerenveen wint alleen de beker en krijgt dus meer geld. Wij niet, want wij hebben vorig jaar verloren van Volendam.
Ajax moet uitgaan van eigen kracht en zorgen dat men gewoon die CL haalt. Wedden dat ze dan opeens geen ene mallemoer meer geven om het eerlijk verdelen van het geld?
Zielig geleuter zeg. En links en rechts wat belangenverstrengelingen. Ajax heeft gewoon een corrupte, incompetente heikneuter als kapitein.
Val dood Rik!

Val dood Rik!
De CL werkt precies hetzelfde hoor. PSV en Ajax krijgen net zoveel winstpremie per wedstrijd als Milan, Real, etc. Ze krijgen alleen minder geld uit de sponsordeals die de UEFA met de televisiemaatschappijen hebben afgesloten.Marillion schreef:Voetbal is volgens mij één van de weinige sporten die het beschikbare geld verdeeld op basis van kijkcijfers. Het kan in deze sport bestaan dat de winnaar van de CL minder geld verdient dan een ploeg die er in de kwartfinale uit vliegt. Tja, het zal wel aan mij liggen maar ik snap daar niets van. Als Thiemo de Bakker komend seizoen Wimbledon wint krijgt hij echt net zoveel prijzengeld als Roger Federer zou krijgen. Dat Federer vervolgens met sponsordeals alsnog veel meer geld verdient is een andere zaak.
-
- AT Toto winner 15/16
AJAX doet in Nederland toch precies hetzelfde. AJAX wil ook meer geld dan pakweg Willem2 of Heracles.Neefkens schreef:Juist, vdBoog pleit gewoon voor een eerlijkere verdeling. Wat dat met bedelen te maken heeft ontgaat me volledig. Moet je dan de grote clubs maar rijker laten worden? En dan natuurlijk weer zeuren dat we niet meer mee kunnen komen?
Een vorm van marktwerking noemen ze zoiets. Of moeten we in Nederland nu ook de sponsorgelden op een hoop gooien en eerlijk verdelen? Dan blijft er helemaal geen geld meer over bij Ajax.
Natuurlijk moet Ajax er alles aan doen om beter te presteren om zo wel CL te kunnen spelen en die inkomsten te pakken. Maar V.d.Boog kan er niet van uitgaan dat Ajax structureel CL speelt. Sterker nog, als hij dat wel zou doen dan doet hij zijn werk niet goed. Hij moet er voor zorgen dat er voldoende geld bij Ajax binnen komt. Ook als de sportieve prestaties even tegenvallen en we geen CL halen. Wat je binnenkort misschien ook wel kan overkomen als je wel kampioen bent. Kijk bijvoorbeeld maar naar België.
Daarom is het wat mij betreft prima als hij probeert om iets te doen aan het verschil in inkomsten. Of het enige kans van slagen heeft betwijfel ik ook. Maar het heeft in ieder geval niets met klagen te maken en ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom mensen hier zo over vallen.
Daarom is het wat mij betreft prima als hij probeert om iets te doen aan het verschil in inkomsten. Of het enige kans van slagen heeft betwijfel ik ook. Maar het heeft in ieder geval niets met klagen te maken en ik snap eerlijk gezegd ook niet zo goed waarom mensen hier zo over vallen.
Nil volentibus arduum
Precies. Dat gelul maar altijd. Kijk nou eens eerst naar jezelf voordat ze beginnen met die onzin.
IK GELOOF!!!!!!
Wat een ongelofelijke bullshit! Alsof v/d Boog het CL bastion kan afbreken. Yeah right!Marillion schreef:Natuurlijk moet Ajax er alles aan doen om beter te presteren om zo wel CL te kunnen spelen en die inkomsten te pakken. Maar V.d.Boog kan er niet van uitgaan dat Ajax structureel CL speelt. Sterker nog, als hij dat wel zou doen dan doet hij zijn werk niet goed. Hij moet er voor zorgen dat er voldoende geld bij Ajax binnen komt. Ook als de sportieve prestaties even tegenvallen en we geen CL halen. Wat je binnenkort misschien ook wel kan overkomen als je wel kampioen bent. Kijk bijvoorbeeld maar naar België.
Misschien had ie Atouba en Pantelic geen vette contracten moeten aanbieden. Dan had Ajax 3 miljoen euro meer gehad. Of laat ik het zo zeggen; dan had Ajax 3 miljoen euro minder verlies gedraaid dit boekjaar.
Wel ja, het CL bastion afbreken. Jullie halen wel een hoop informatie uit zo'n klein berichtje hoor. En Atouba en Pantelic hebben met dit verhaal natuurlijk al helemaal niets te maken.
Maar goed, we gaan het hier niet over eens worden. Dat is wel duidelijk.
Nil volentibus arduum
Als hij nou meer tijd zou besteden aan de haalbaardere zaken was hij niet met Atouba gekomen. Er is genoeg werk te verrichten binnen Ajax. Ajax is bezig om zichzelf zwaar voor lul te zetten en dat gaat ze nog lukken ook..
IK GELOOF!!!!!!
- peter
Ik had er al een stuk meer in gezien als hij hier eens met wat andere clubs over had gepraat en met een redelijk alternatief had gekomen. Hij zet in op 50/50, wat hij dus al grote onzin noemt, om een statement te maken. Tja, misschien moet hij een verhaal maken. Vooralsnog roept meneer vdBoog een hele hoop, maar realiseert hij verdomd weinig.Marillion schreef:Wel ja, het CL bastion afbreken. Jullie halen wel een hoop informatie uit zo'n klein berichtje hoor. En Atouba en Pantelic hebben met dit verhaal natuurlijk al helemaal niets te maken.
50/50 was ook niet mijn insteek geweest. Wellicht is het ingegeven door de gedachte dat de UEFA een logge organisatie is en dat je daarom vrij stevig moet inzetten om uberhaupt iets over te houden. Maar dat is slechts gissen.
Verder kan het natuurlijk best zo zijn dat er overleg is geweest met andere clubs. Dat lijkt me inderdaad een goed plan omdat een groot draagvlak nodig is als je zoiets wilt bereiken. Op basis van zo'n klein artikeltje trek ik in ieder geval niet de conclusie dat het niet zo is. Ik verwacht dat het voorstel wel iets uitgebreider is geweest als dat het nu is geschetst.
Verder kan het natuurlijk best zo zijn dat er overleg is geweest met andere clubs. Dat lijkt me inderdaad een goed plan omdat een groot draagvlak nodig is als je zoiets wilt bereiken. Op basis van zo'n klein artikeltje trek ik in ieder geval niet de conclusie dat het niet zo is. Ik verwacht dat het voorstel wel iets uitgebreider is geweest als dat het nu is geschetst.
Nil volentibus arduum
Ik vind het een grote schande dat de baas van AJAX op komt voor de belangen van zijn club, het idee alleen al. 

Maar Neef, hij kan zich beter bezig houden met het niet kopen van Atouba!
I think I lost my fucking headache