De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

zeux

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » za feb 04, 2012 5:43 pm

Ajax Rules schreef:
Alexander schreef:Die Schurkenboom moet een klap voor z'n kanus krijgen, zou ik echt helemaal geen probleem mee hebben. Ik ben helemaal klaar met dit zooitje.
Tsjongejonge..... :excited.gif:

Ik begrijp trouwens dat Sturkenboom plaats maakt voor LVG? Eerder had ik namelijk nog begrepen dat hij na het aantreden van Van Gaal zou aanblijven als een soort assistent-AD of een directeur zonder portefeuille. Ik weet iig dat we gediscussieerd hebben over de vraag wat Sturkenboom precies zou gaan doen.
Dat was toch al meteen duidelijk?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Rednose

Bericht door Rednose » za feb 04, 2012 7:37 pm

Jabu schreef:
Alexander schreef:Die Schurkenboom moet een klap voor z'n kanus krijgen, zou ik echt helemaal geen probleem mee hebben. Ik ben helemaal klaar met dit zooitje.
Hebben we deze internetheld weer. Kan iemand jou niet een digitale schop onder je hol naar AN geven...?
Kijk we hoeven het niet steeds met elkaar eens te zijn, maar het soort van vervuiling van Alex heb ik het helemaal gehad. Natuurlijk moet je op een forum lekker je gang kunnen gaan zonder dat er meteen met vingertjes wordt gewezen, maar het moet toch een beetje leuk blijven.
Nou ja, blijkbaar moet dit kunnen, maar mijn smaak is het niet.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 05, 2012 12:48 am

Zeg eens, waarom is fysiek geweld geen probleem?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 2:19 pm

Nou... ik wacht met smart op de maandagochtendeditie van de Telegraaf... Kijken wat er nu weer mis is.
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 05, 2012 2:25 pm

Is er nog geschaatst dit weekend?
Wollt ihr den totalen Mensch?

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 2:31 pm

Le T. schreef:Is er nog geschaatst dit weekend?
Neuh... ik denk dat Jopie een vergelijking trekt met fierljeppen, want hij kan geen vergelijking maken met de hockey-dames want die zijn er ook uitgeknalt. :smallgrin.gif:
Whitey on the moon.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 05, 2012 2:35 pm

GangstaRiB schreef:Nou... ik wacht met smart op de maandagochtendeditie van de Telegraaf... Kijken wat er nu weer mis is.
Wat er mis is is volkomen duidelijk: de jeugdopleiding heeft al jaren niet gedeugd en als de huidige veranderingen worden tegengewerkt zullen we tot in de lengte van jaren tegen zulk talentloos gepruts aan blijven kijken. Het enige alternatief is dan om een middelmatige koopclub te worden in de stijl van Jol, maar dan hoeft het van mij ook niet meer.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo feb 05, 2012 2:42 pm

Arthur schreef:
GangstaRiB schreef:Nou... ik wacht met smart op de maandagochtendeditie van de Telegraaf... Kijken wat er nu weer mis is.
Wat er mis is is volkomen duidelijk: de jeugdopleiding heeft al jaren niet gedeugd en als de huidige veranderingen worden tegengewerkt zullen we tot in de lengte van jaren tegen zulk talentloos gepruts aan blijven kijken. Het enige alternatief is dan om een middelmatige koopclub te worden in de stijl van Jol, maar dan hoeft het van mij ook niet meer.
Aha.. de jeugdopleiding... Ik wacht met smart op het moment dat we 18 jarige toppers hebben die niet weggekocht zijn door grote clubs in het buitenland en wel gelijk de leiding in het veld nemen.

Inderdaad.. zoiets kan niet. Ajax zal het dus altijd moeten hebben van een mix van ervaring en jeugd. Nu hebben we alleen maar jeugd die niet zomaar kunnen winnen van Utrecht. Dat is an-sich geen schande. Je kunt meer je vraagtekens zetten bij het beleid om goede en ervaren jongens zomaar te verpatsen en je medische begeleiding niet op orde te hebben.
Whitey on the moon.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 2:46 pm

Arthur schreef:
Hoe groot acht je de kans dat de supertalenten die in pak m beet 2014 - of is God zo goed dat het volgend seizoen al lukt? (vast) - van de band komen rollen ook daadwerkelijk lang in Ajax 1 zullen spelen? En is Hij zo goed, dat er echt een lopende band ontstaat? Blind (hihi) kampioen zodra Hij met zijn heilige discipelen de jeugdopleiding heeft aangeraakt? Ik droom er ook van hoor: het team van 2014 met alléén maar jeugdspelers - van exquise kwaliteit natuurlijk. Voor hen lonkt het buitenland niet want ze mogen bij het Grote Ajax Van Cruijff spelen.

Ik ben ook wel benieuwd wat er wezenlijk gaat veranderen ten opzichte van de lijn zoals die nú al ingezet is op De Toekomst. Als ik jullie begrijp is er nog helemaal níéts veranderd op het complex, terwijl daar toch de super-Jonks en al die 15 andere superieure oudvoetballers rondlopen. O wacht, Sturkenboom staat actief op het veld om te vertellen hoe ze het anders moeten doen, toch? Da's waar. Mooi excuus nog. :biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 05, 2012 2:55 pm

Ach, het technisch hart heeft het nu zo'n 7 maanden voor het zeggen, tenminste als eenheid, delen natuurlijk al langer, en ik weet niet hoe het op de Toekomst gaat, maar de inbreng bij het eerste heeft tot nu toe als resultaat dat zelfs het nivo van het Ajax onder Wouters te hoog gegrepen is.
I think I lost my fucking headache

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo feb 05, 2012 2:59 pm

Ze worden bijgestaan door een incompetente directie.

Bouy weg. El Hamdaoui bleef. Narsingh kwam niet. Bergkamp en Jonk worden tegengewerkt op de Toekomst. Zo valt er natuurlijk niet te werken.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:02 pm

D_skilled schreef:Ze worden bijgestaan door een incompetente directie.

Bouy weg. El Hamdaoui bleef. Narsingh kwam niet. Bergkamp en Jonk worden tegengewerkt op de Toekomst. Zo valt er natuurlijk niet te werken.
Ah, het broertje van Jöhnk...

jabu

Bericht door jabu » zo feb 05, 2012 3:04 pm

Constant naar excuses zoeken om niet te hoeven presteren heeft natuurlijk wel met topsport te maken...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo feb 05, 2012 3:06 pm

Als Bouy een top talent is en op deze leeftijd al weggaat, wat is dan de meerwaarde van onze jeugd opleiding ?
Weer op zoek naar een Interim coach..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 3:09 pm

Jabu schreef:Constant naar excuses zoeken om niet te hoeven presteren heeft natuurlijk wel met topsport te maken...
Nee hoor, de conclusie is dan ook dat er een gebrek aan kwaliteit is. Ajax is niet goed genoeg.

De excuses waarom transfers niet gelukt zijn, waarom het niet lukt om een jeugdtrainer aan te stellen en waarom het niet lukt om een talent te behouden terwijl het ene na het andere non-talent bijtekent: daar ben ík nou niet in geïnteresseerd.

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 3:09 pm

D_skilled schreef:Ze worden bijgestaan door een incompetente directie.

Wat kunnen ze dan niet doen met de spelers op de toekomst ?.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:10 pm

mattie schreef:Als Bouy een top talent is en op deze leeftijd al weggaat, wat is dan de meerwaarde van onze jeugd opleiding ?
En bovenal: waarom tekende Bouy niet?
Had het ook iets met het beleid in het eerste (van Frank, onderdeel van de Cruijff-machine) te maken?

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:11 pm

Jöhnk schreef: De excuses waarom transfers niet gelukt zijn, waarom het niet lukt om een jeugdtrainer aan te stellen en waarom het niet lukt om een talent te behouden terwijl het ene na het andere non-talent bijtekent: daar ben ík nou niet in geïnteresseerd.
Vooral niet als het 'technisch hart' zélf daarbij betrokken is. :smallgrin.gif:

jabu

Bericht door jabu » zo feb 05, 2012 3:11 pm

Bouy kan geen toptalent zijn want de opleiding is ruk. In de toekomst komen de echte toptalenten uit de opleiding en die gaan niet zomaar weg omdat Jonk de contractbesprekingen doet en ze allemaal weet te behouden.

999

Bericht door 999 » zo feb 05, 2012 3:12 pm

Jonk had een stappen plan voor Bouy uitgetekend, misschien beviel Bouy dat stappen plan niet ...
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 05, 2012 3:23 pm

Als we concluderen dat we de jeugdopleiding niet hoeven te verbeteren omdat de beste talenten toch worden weggekocht, dan kunnen we er maar beter helemaal mee ophouden.

Het is nog veel te vroeg, maar als we straks structureel tegen 'talenten' als Ebecilio en Blind zitten aan te kijken dan ga ik wat leukers doen met mijn zondagen.

zeux

Bericht door zeux » zo feb 05, 2012 3:43 pm

Arthur schreef:Als we concluderen dat we de jeugdopleiding niet hoeven te verbeteren omdat de beste talenten toch worden weggekocht, dan kunnen we er maar beter helemaal mee ophouden.
.
Waarom toch de hele tijd dat extreme zwieren van het één naar het ander?
Ik begrijp daar helemaal niets van.
Sinds Cruijff die jeugdopleiding tot hét ding geeft verklaard, is het een soort Gospel geworden.
Het gaat niet om of-of, maar en-en.

Én iets doen aan zwakheden in de jeugdopleiding (en daar dan ook goed naar op zoek gaan en niet zeggen: het was integraal kut de afgelopen 15 jaar) én een goed technisch beleid opstellen voor het eerste elftal én een goed scouting- en aankoopbeleid opzetten én de overstap van jeugd naar Eerste goed regelen én de coaching van het Eerste van een goed klankbord voorzien én een strategie ontwikkelen om goede talenten langer aan je te binden.

Een integrale visie dus. En niet alleen maar 'jeugdopleiding, jeugdopleiding, jeugdopleiding' omdat God dat doet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 05, 2012 3:51 pm

En over huiswerkbegeleiding, marketing, financieel beleid, videoanalyse.

Met dat soort 'nuanceringen' wordt de wezenlijke kritiek dus al jaren weggewuifd.

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 05, 2012 3:54 pm

JC kan weer lekker z'n telegraaf column invullen want wat erop het veld gebeurd is allemaal de schuld van de RVC en de anti Cruijff aanhang :excited.gif:

Zo'n vent :1evil.gif: ophangen

Le T.

Bericht door Le T. » zo feb 05, 2012 4:18 pm

Arthur schreef:
Er zal altijd bijgekocht moeten worden, of je moet de jeugdopleiding 10 keer zo groot maken. Ook een Tarik Oulida had het moeilijk gehad om naar topniveau toe te groeien in een dergelijk elftal met een dergelijke trainer.

De opbrengst van de jeugdopleiding is inderdaad mager, niet alleen een toevallige lichting, maar al langer, dus moet je daar kritisch naar kijken en verbeteren waar dat kan.

Tegelijk zul je echter moeten zorgen voor technische en zelfs bestuurlijke stabiliteit en kwaliteit zodat die jeugdspelers in hun eerste en tweede jaar een stuk beter worden ipv stil te blijven staan.

Ook zul je fatsoenlijk moeten inkopen om de lege plekken op te vullen, die kunnen overal vallen. De ene keer heb je al genoeg aanvallers, de andere keer er een tekort aan. Dat is nou eenmaal eigen aan de loterij die bijzonder talent heet.

En je zult een trainer moeten hebben die spelers beter kan maken en die bovendien het elftal zo neerzet dat het meer is dan de som der delen.

Als je dat alllemaal voor elkaar hebt kun je zo weer mee doen in de Europese subtop. Zelfs als je het eerste niet voor elkaar krijgt is dat mogelijk. Als je het tweede, derde en vierde niet voor elkaar hebt is dat onmogelijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie