Ah, winnen opeens wel belangrijk ... overgens is er spraken van 35.000 dollar ..Jöhnk schreef:Dat was ook een mooie inderdaad.Ajaciedjuh schreef:Hij heeft nog niet de juiste papieren. De KNVB heeft Ajax een boete opgelegd van €500,=.Jinne schreef:Wat is er over Trustfull gezegd tijdens de rechtzaak?
En zat Johan niet op Madagaskar?![]()
De T.ma 23 jan 2012, 06:39
Trustfull goud waard voor Ajax
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Orlando Trustfull heeft met de B1 van Ajax op een toernooi in Qatar 40.000 euro aan prijzengeld gewonnen. De coach kwam eerder in de week nog negatief in het nieuws, nadat hij door advocaat Peter Wakkie van de nv Ajax als voorbeeld werd aangehaald hoe groot momenteel de chaos op jeugdcomplex De Toekomst zou zijn.
„Trustfull beschikte niet over het vereiste UEFA B-diploma en kostte Ajax een boete van 500 euro”, zo betoogde Wakkie.Navraag bij de KNVB leert dat Trustful inderdaad iets kon worden verweten, maar de eindverantwoordelijkheid bij Ajax lag. Dus trof ook jurist Ivo Trijbits en de directeuren Jeroen Slop en Henri van der Aat blaam.
Trustfull haalde het diploma TC 2 en kon zodoende de licentie (UEFA B) aanvragen bij de KNVB. „Dat dient een trainer zelf te doen, maar als club moet je daarop toezien. Aangezien het een licentie-eis is dat je clubtrainers geldige trainerslicenties hebben”, aldus een woordvoerder van de voetbalbond.
Op het moment van het hoger beroep nam Trustfull met de B1 deel aan het toernooi in Qatar. Ajax eindigde als derde en incasseerde een cheque met daarop het tachtigvoudige van de KNVB-boete. En dus bleek de trainer goud waard in plaats van een geldverspiller. De invitatie had Ajax enkel en alleen aan ook een oud-voetballer, Ronald de Boer, te danken. Die speelde jaren in Qatar en was ambassadeur van het WK-bid.
Overigens schitterden Slop en Van der Aat – ondanks een persoonlijke uitnodiging – vrijdag door afwezigheid bij het Lucky Ajax-feest in Huis ter Duin in Noordwijk. De circa 190 oud-spelers van Ajax 1, onder wie Danny Blind, Sjaak Swart, Dick Schoenaker en Frank en Ronald de Boer, hoorden een stevige speech van Lucky Ajax-voorzitter Theo van Duivenbode, die eerder in de week bij het hoger beroep was geweest en Wakkie verweet aan stemmingmakerij (over Aegon en Adidas) te doen.
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Blij met de punten ...
Maakt geen verschil.
Het gaat er vooral om dat Ten Have, de jeugdopleidingexpert, Jonk en Bergkamp niet op de juiste competenties beoordeelt. Zoals ik al doorhad, kijkt Ten Have vooral naar hoe goed J&B zijn in administratieve zaken. Lekker belangrijk! Dat soort zaken besteed je toch gewoon uit?
Het gaat er vooral om dat Ten Have, de jeugdopleidingexpert, Jonk en Bergkamp niet op de juiste competenties beoordeelt. Zoals ik al doorhad, kijkt Ten Have vooral naar hoe goed J&B zijn in administratieve zaken. Lekker belangrijk! Dat soort zaken besteed je toch gewoon uit?
Leg me dat is een gewone taal uit Jöhnk, wat Jonk en Bergkamp in deze dan gedaan hebben wat Ten Have heeft afgekeurd c.q. verkeerd heeft gedaan ?.Jöhnk schreef:Maakt geen verschil.
Blij met de punten ...
Moet ik trouwens medelijden hebben met 'Wie wind zaait, zal storm oogsten' Sturkie? 

‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Frits Abrahams, vandaag in NRC:
Sportief (wan)gedrag
Frits Abrahams | pagina 20
De topsport liet ons dit weekeinde weer eens zijn januskop zien. Er was schoonheid en lelijkheid.
Voor de schoonheid moesten we naar Australië waar Djokovic en Nadal een onvergetelijke finale speelden. Hij duurde bijna zes uur en ik kon me er nauwelijks een minuut van losscheuren. Alles wat topsport zo fascinerend kan maken, zat erin: spanning, drama, perfectie, falen, bloei, neergang. Dit alles gedragen door de zekerheid dat er, wat er ook zou gebeuren, maar één overlevende kon zijn.
Voor mensen die niet van sport houden, moet het iets onbegrijpelijks hebben. Zes uur lang naar twee mannen kijken die een balletje naar elkaar meppen, hoe hou je het vol? Het lijkt wel een sportieve vorm van zenboeddhisme. Vluchten uit de wereld, je bewustzijn terugbrengen tot één ronde, witte kern waarin alle menselijke emoties samengeperst worden. Zoiets?
Zoiets. Maar nu iets anders.
In een pauze zapte ik naar teletekst. Uit een bericht bleek dat Martin Sturkenboom, de algemeen directeur ad interim van Ajax, thuis bedreigd was door een groep Ajax-fans. Hun boodschap: „Wij komen jou waarschuwen. Je moet oprotten uit de Arena. Jij weet niet welke maatregelen wij kunnen nemen tegen jou en jouw gezin.”
Sturkenboom heeft aangifte gedaan bij de politie. „Ik ben erg geschrokken, dit was pure intimidatie”, zei hij. „Op deze manier wordt het werken mij bijna onmogelijk gemaakt.” Ik was benieuwd hoe De Telegraaf en Johan Cruijff vandaag op deze ontwikkeling zouden reageren. Zij zijn immers de partijen die met hun onophoudelijke aanvallen rond de leiding van Ajax een grimmige sfeer hebben gecreëerd.
Het commentaar van De Telegraaf onder het bekende kopje ‘Schande’ klinkt geschrokken: „Hoe haal je het in je hoofd om een functionaris thuis fysiek te bedreigen, inclusief vrouw en kinderen! Het wordt hoog tijd dat de verhoudingen binnen Ajax zich normaliseren, er schoon schip wordt gemaakt en alle partijen zich eensgezind stellen achter het sportieve belang.”
Ogenschijnlijk hypocriete woorden, gelet op de voorgeschiedenis, maar er spreekt misschien ook enige oprechte ongerustheid uit. Misschien (alweer) begint men bij De Telegraaf in te zien waartoe een kleine minderheid van voetbalfans in staat is wanneer ze door eenzijdige berichtgeving steeds wordt bevestigd in haar verontwaardiging.
Tot Johan Cruijff zelf is dit nog niet doorgedrongen. Zijn column over Ajax onder de kop ‘Er moet snel iets gebeuren’ staat naast het nieuws over Sturkenboom. Aan het wangedrag van de Ajax-fans wijdt hij geen woord. Integendeel, opnieuw maakt hij stemming tegen de leiding van Ajax.
„Helaas zitten er nu mensen op stoelen, die op technisch gebied niet op de weg zitten die we in willen slaan.” „Grote en intelligente voetballers die door mensen die op technisch gebied hun veters niet mogen vastmaken, als een stel nietsnutten op voetbalgebied zijn neergezet.” „Mensen die voortdurend blijk geven, niet te weten waar ze het over hebben.” „Hier lopen de technische mensen binnen Ajax dus dagelijks tegenaan. Voor de voeten gelopen door mensen die kwaliteit niet zien, maar toch aan de touwtjes willen trekken.”
Al wekenlang wijdt Cruijff zich aan deze reputatiemoord. Niemand durft er iets van te zeggen, de voetbalwereld kijkt verlamd toe, want het is Cruijff. Er moet snel iets gebeuren, zegt Cruijff. Ja, dat vonden die fans bij het huis van Sturkenboom ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Treurige vergelijking van Abrahams, maar hij kon dit schot voor open goal natuurlijk niet laten liggen. Vooral die laatste zinnen zijn zo makkelijk. Alsof Cruijff verantwoordelijk is voor het wangedrag van een paar idioten en alsof Cruijff en de Telegraaf moeten reageren op dergelijke idioten. Reinste kolder.
Sowieso is het natuurlijk een stukje van niets, maar ook dat zie ik steeds vaker bij het NRC.
Sowieso is het natuurlijk een stukje van niets, maar ook dat zie ik steeds vaker bij het NRC.

Sturkie is als koppensneller aangesteld. Dan kan het gebeuren dat een paar heethoofden wat enthousiast worden wanneer clubiconen daarvan het slachtoffer dreigen te worden.Peter schreef:Treurige vergelijking van Abrahams, maar hij kon dit schot voor open goal natuurlijk niet laten liggen.
Sturkie weet dat ie in een snelkookpan begon: if you can't stand the heat, get the fuck out of the kitchen.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Dat jij het goedpraat, zegt alles over je positie.wimpey schreef:Sturkie is als koppensneller aangesteld. Dan kan het gebeuren dat een paar heethoofden wat enthousiast worden wanneer clubiconen daarvan het slachtoffer dreigen te worden.Peter schreef:Treurige vergelijking van Abrahams, maar hij kon dit schot voor open goal natuurlijk niet laten liggen.
Sturkie weet dat ie in een snelkookpan begon: if you can't stand the heat, get the fuck out of the kitchen.
Een beschaafd mens keurt bedreiging af. Altijd. Welke vorm het ook heeft. Om welke reden dan ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tja, tegenwoordig is iedereen in het kamp JC clubicoon ..wimpey schreef:Sturkie is als koppensneller aangesteld. Dan kan het gebeuren dat een paar heethoofden wat enthousiast worden wanneer clubiconen daarvan het slachtoffer dreigen te worden.Peter schreef:Treurige vergelijking van Abrahams, maar hij kon dit schot voor open goal natuurlijk niet laten liggen.
Blij met de punten ...
Waar praat ik het goed dan, honey?Zeux schreef: Dat jij het goedpraat, zegt alles over je positie.
Het is simpelweg hoe de voetbalwereld werkt.Zeux schreef:Dat jij het goedpraat, zegt alles over je positie.wimpey schreef:Sturkie is als koppensneller aangesteld. Dan kan het gebeuren dat een paar heethoofden wat enthousiast worden wanneer clubiconen daarvan het slachtoffer dreigen te worden.Peter schreef:Treurige vergelijking van Abrahams, maar hij kon dit schot voor open goal natuurlijk niet laten liggen.
Een beschaafd mens keurt bedreiging af. Altijd. Welke vorm het ook heeft. Om welke reden dan ook.
-
Wat een onzin. Op deze manier komt Ajax er dus nooit. We hebben het gezien bij die kanslozen die constant voor het Maasgebouw in Rotterdam stonden. Als je luistert naar die domoren, komt Ajax nooit deze crisis te boven.wimpey schreef:Sturkie is als koppensneller aangesteld. Dan kan het gebeuren dat een paar heethoofden wat enthousiast worden wanneer clubiconen daarvan het slachtoffer dreigen te worden.Peter schreef:Treurige vergelijking van Abrahams, maar hij kon dit schot voor open goal natuurlijk niet laten liggen.
Wat voor Sturkenboom geldt, kun je ook voor Johan gebruiken. Die man komt binnen en ontslaat (indirect) ook een hoop mensen. Maar ja.. dan is het Johan en die heeft er verstand van......
Whitey on the moon.
-
Nee, het is hoe sommige domoren denken. Spreek niet over de 'voetbalwereld' in z'n algemeen.Luciano schreef:Het is simpelweg hoe de voetbalwereld werkt.Zeux schreef:Dat jij het goedpraat, zegt alles over je positie.wimpey schreef:
Sturkie is als koppensneller aangesteld. Dan kan het gebeuren dat een paar heethoofden wat enthousiast worden wanneer clubiconen daarvan het slachtoffer dreigen te worden.
Whitey on the moon.
-
Heb weer genoten van de NRC van dit weekend. De Telegraaf is een totaal andere krant, een activistische krant noemt Juul Paradijs dat, wil niets te maken hebben met de Raad voor de Journalistiek, wenst geen hoor- en wederhoor toe te passen, geef mij de NRC maar, een kritische benadering, ja, dat komt niet altijd van pas.Sowieso is het natuurlijk een stukje van niets, maar ook dat zie ik steeds vaker bij het NRC.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
De Telegraaf is pulp, maar het NRC wordt er de laatste tijd niet beter op. Dit stukje lijkt bijvoorbeeld ook nergens op. Dit schrijft mijn neefje van 14 ook nog wel bij elkaar. Gewoon beginnen over tennis en dan afsluiten met 'Zoiets. Maar nu iets anders'. Ge-niaal.Demosthenes schreef:Heb weer genoten van de NRC van dit weekend. De Telegraaf is een totaal andere krant, een activistische krant noemt Juul Paradijs dat, wil niets te maken hebben met de Raad voor de Journalistiek, wenst geen hoor- en wederhoor toe te passen, geef mij de NRC maar, een kritische benadering, ja, dat komt niet altijd van pas.Sowieso is het natuurlijk een stukje van niets, maar ook dat zie ik steeds vaker bij het NRC.
Abrahams legt de essentie van de werking van demagogie bloot. En hij heeft volkomen gelijk. Alleen is het geen prettige waarheid voor de Johan-aanbidders.
-
De NRC verandert, richt zich meer op achtergrond/analyse (Vindt Juul geouwehoer) en jij hebt het over een column waarin iets wordt neergezet waar je het niet mee eens bent, dan is dat toch niet direct niveauloos? Erg gemakkelijk "je neefje van veertien" (Moet je je neef niet gaan helpen as hij zo slecht schrijftDe Telegraaf is pulp, maar het NRC wordt er de laatste tijd niet beter op. Dit stukje lijkt bijvoorbeeld ook nergens op. Dit schrijft mijn neefje van 14 ook nog wel bij elkaar. Gewoon beginnen over tennis en dan afsluiten met 'Zoiets. Maar nu iets anders'. Ge-niaal.

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
Zeux probeert een stelling in te nemen die niet bestaat. De wereld kent gewoon veel druiloren die overgaan tot bedreiging. Of je nu Sturkenboom, Cohen, Wilders of een lokaal cartoonistje bent. Zodra je je in de frontlinie begeeft, dan weet je dat je dat op je dak krijgt. Treurig? Ja. Wimpey geeft terecht aan dat je daar mee moet leren leven. Tuurlijk doe je dan aangifte, maar kom niet met goedkope retoriek aan dat Cruijff hier wat aan kan doen.GangstaRiB schreef:Nee, het is hoe sommige domoren denken. Spreek niet over de 'voetbalwereld' in z'n algemeen.Luciano schreef:Het is simpelweg hoe de voetbalwereld werkt.Zeux schreef:
Dat jij het goedpraat, zegt alles over je positie.
Cruijff zal hier waarschijnlijk geen rekening mee gehouden hebben, maar de Telegraaf (en in mindere mate VI) natuurlijk wel, die weten hoe dit werkt. Het zal niet het doel geweest zijn, maar dat dit op een gegeven moment zou kunnen gebeuren wisten ze echt wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat een laffe positie.Peter schreef:
Zeux probeert een stelling in te nemen die niet bestaat. De wereld kent gewoon veel druiloren die overgaan tot bedreiging. Of je nu Sturkenboom, Cohen, Wilders of een lokaal cartoonistje bent. Zodra je je in de frontlinie begeeft, dan weet je dat je dat op je dak krijgt. Treurig? Ja. Wimpey geeft terecht aan dat je daar mee moet leren leven. Tuurlijk doe je dan aangifte, maar kom niet met goedkope retoriek aan dat Cruijff hier wat aan kan doen.
Tuurlijk kan JC hier iets aan doen.Gewoon is een beetje genuanceerder reageren in de T.Niet voor niks werd ook v.d. Boog bedreigt nadat JC weer eens te keer ging in de T.Maar ook hier weer is het steeds hetzelfde liedje .. Je mag niet aan JC komen ..
Blij met de punten ...
- peter
Ik vind de column makkelijk scoren, dramatisch opgebouwd en qua argumentatie zeer beroerd. Bij columns kijk ik niet naar de keuze van de columnist. Denk daar maar eens over na, zou ik zeggen.Demosthenes schreef:De NRC verandert, richt zich meer op achtergrond/analyse (Vindt Juul geouwehoer) en jij hebt het over een column waarin iets wordt neergezet waar je het niet mee eens bent, dan is dat toch niet direct niveauloos? Erg gemakkelijk "je neefje van veertien" (Moet je je neef niet gaan helpen as hij zo slecht schrijftDe Telegraaf is pulp, maar het NRC wordt er de laatste tijd niet beter op. Dit stukje lijkt bijvoorbeeld ook nergens op. Dit schrijft mijn neefje van 14 ook nog wel bij elkaar. Gewoon beginnen over tennis en dan afsluiten met 'Zoiets. Maar nu iets anders'. Ge-niaal.)
- peter
Ik snap niet dat je dat als reactie typt. Onbegrijpelijk.Zeux schreef:Wat een laffe positie.Peter schreef:
Zeux probeert een stelling in te nemen die niet bestaat. De wereld kent gewoon veel druiloren die overgaan tot bedreiging. Of je nu Sturkenboom, Cohen, Wilders of een lokaal cartoonistje bent. Zodra je je in de frontlinie begeeft, dan weet je dat je dat op je dak krijgt. Treurig? Ja. Wimpey geeft terecht aan dat je daar mee moet leren leven. Tuurlijk doe je dan aangifte, maar kom niet met goedkope retoriek aan dat Cruijff hier wat aan kan doen.
-
Het vrijpleiten van de media? Je kunt dus alles in de krant zetten, op radio en tv zeggen en nooit verantwoordelijk zijn voor wat anderen met je informatie doen?
Zet op het web hoe je iemand heel veel pijn kan laten lijden, iemand die het precies volgens die methode en dan zeggen:"Hij hoeft het toch niet te doen?". De geschiedenis zit vol zaken waarvoor mensen zich niet verantwoordelijk voelen, maar wel zijn.
Zag vorige week die Amerikaanse senator (vrouw Griffin of Griffiths) die door een christen-fundamentalist werd beschoten, precies zoals Sarah Palin op haar website had staan. Commentaar: hij hoeft het niet te doen, maar de foto met het gerichte vizier erop (op o.a. die Griffin) werd wel direct van de website gehaald. Hoezo niet verantwoordelijk. Je kunt waarschijnlijk niet aansprakelijk gesteld worden, maar draag nou eens de verantwoording voor wat je zegt!
Zet op het web hoe je iemand heel veel pijn kan laten lijden, iemand die het precies volgens die methode en dan zeggen:"Hij hoeft het toch niet te doen?". De geschiedenis zit vol zaken waarvoor mensen zich niet verantwoordelijk voelen, maar wel zijn.
Zag vorige week die Amerikaanse senator (vrouw Griffin of Griffiths) die door een christen-fundamentalist werd beschoten, precies zoals Sarah Palin op haar website had staan. Commentaar: hij hoeft het niet te doen, maar de foto met het gerichte vizier erop (op o.a. die Griffin) werd wel direct van de website gehaald. Hoezo niet verantwoordelijk. Je kunt waarschijnlijk niet aansprakelijk gesteld worden, maar draag nou eens de verantwoording voor wat je zegt!
Beste Wimpey, het zou je sieren wanneer je duidelijk afstand nam van dit soort acties.wimpey schreef:Waar praat ik het goed dan, honey?Zeux schreef: Dat jij het goedpraat, zegt alles over je positie.
Ik had nl ook even het idee dat je er begripvol over was, maar dat zal toch niet?
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!