De meest waarschijnlijke reactie zal zijn dat Ten Have weer verloren heeft, maar dat die slang het bewijs ervoor had verdonkeremaand en dat de uitspraak was gebaseerd op een opmerking van een van de andere, niet te vertrouwen, bobo.De T. meldt het nog niet. Die zijn nog een spin aan het verzinnen over dit onrecht
De toekomst: post-Cruijff
Moderator: mods
-
Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- InnerHarbour
Negen minuten later dan jouw post, tis toch wat.Ferry schreef:
De T. meldt het nog niet. Die zijn nog een spin aan het verzinnen over dit onrecht

wo 25 jan 2012, 10:35
YNWA
Hmmm. Tja.
Hoe is het nou precies gegaan?
Ten Have zal vast iets gezegd hebben waarom de RvC Ling niet vertrouwde als AD. Ook als die omkoping slechts een verdenking is, of een assiociatie, kan dat - in combi met andere argumenten - tot een afwijzing leiden. En zoiets moet je kunnen vertellen in een vergadering, zeker als die besloten is.
Als vervolgens het 'kamp Cruijff' uit die vergadering lekt, omdat ze Ten Have willen aanpakken, wie zorgt dan voor de imago-beschadiging?
Een sollicitant kan worden afgewezen. Of die sollicitant vindt dat de argumentatie niet deugt, maakt niet uit. Ik denk dat heel vaak afgewezen sollicitanten niet blij zijn en het niet terecht vinden.
Het is Cruijff die met hem bleef leuren, die bleef drammen 'waarom niet?'. Cruijff heeft Ling dus met zijn eindeloze geleur imago-schade bezorgd.
Hoe is het nou precies gegaan?
Ten Have zal vast iets gezegd hebben waarom de RvC Ling niet vertrouwde als AD. Ook als die omkoping slechts een verdenking is, of een assiociatie, kan dat - in combi met andere argumenten - tot een afwijzing leiden. En zoiets moet je kunnen vertellen in een vergadering, zeker als die besloten is.
Als vervolgens het 'kamp Cruijff' uit die vergadering lekt, omdat ze Ten Have willen aanpakken, wie zorgt dan voor de imago-beschadiging?
Een sollicitant kan worden afgewezen. Of die sollicitant vindt dat de argumentatie niet deugt, maakt niet uit. Ik denk dat heel vaak afgewezen sollicitanten niet blij zijn en het niet terecht vinden.
Het is Cruijff die met hem bleef leuren, die bleef drammen 'waarom niet?'. Cruijff heeft Ling dus met zijn eindeloze geleur imago-schade bezorgd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Dit is Ling versus ten Have. Cruijff en Ajax hebben er dus niets mee te maken.
-
Peter schreef:Dit is Ling versus ten Have. Cruijff en Ajax hebben er dus niets mee te maken.

Ling heeft vrij snel (en vrij duidelijk) te horen gekregen dat Ajax em niet wilde. Vervolgens kwam Cruijff met Ling op een besloten vergadering....
Hoe bedoel je dat Cruijff er niks mee te maken heeft?
Whitey on the moon.
- peter
Precies zoals ik het zeg. De rechtszaak is aangespannen door Ling tegen de persoon Ten Have. Ten Have betaalt nota bene de kosten uit eigen zak. Oftewel, Ajax staat hier helemaal buiten. Er zijn een aantal verklaringen afgegeven, maar dat maakt nog niet dat Cruijff verantwoordelijk is. Kom nou toch.
-
Sorry, ik keek naar de root cause.Peter schreef:Precies zoals ik het zeg. De rechtszaak is aangespannen door Ling tegen de persoon Ten Have. Ten Have betaalt nota bene de kosten uit eigen zak. Oftewel, Ajax staat hier helemaal buiten. Er zijn een aantal verklaringen afgegeven, maar dat maakt nog niet dat Cruijff verantwoordelijk is. Kom nou toch.
Whitey on the moon.
Cruijff is natuurlijk niet verantwoordelijk, maar Ajax staat natuurlijk niet helemaal los meer van deze zaak. Johan Cruijff, Sjaak Swart, Keje Molenaar, Dick Schoenaker en Peter Boeve hebben bijvoorbeeld verklaringen afgelegd.Peter schreef:Precies zoals ik het zeg. De rechtszaak is aangespannen door Ling tegen de persoon Ten Have. Ten Have betaalt nota bene de kosten uit eigen zak. Oftewel, Ajax staat hier helemaal buiten. Er zijn een aantal verklaringen afgegeven, maar dat maakt nog niet dat Cruijff verantwoordelijk is. Kom nou toch.
Als Cruijff na de afwijzing van Ling zijn bek had gehouden, was Ling nooit zo nadrukkelijk negatief in beeld gekomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Door komt door die reputatieschade nu Lings positie bij zo'n prestigieuze club als AS Trencin in gevaar?
Wollt ihr den totalen Mensch?
- peter
Ja zo lust ik ze wel. Als Cruijff bij een vergadering van de RvC was geweest, dan was Fontein ook nooit beschadigd via een uitgelekte brief (door Ten Have).Zeux schreef:Als Cruijff na de afwijzing van Ling zijn bek had gehouden, was Ling nooit zo nadrukkelijk negatief in beeld gekomen.

Van die vijf zijn er maar twee bij Ajax werkzaam.Jabu schreef:Cruijff is natuurlijk niet verantwoordelijk, maar Ajax staat natuurlijk niet helemaal los meer van deze zaak. Johan Cruijff, Sjaak Swart, Keje Molenaar, Dick Schoenaker en Peter Boeve hebben bijvoorbeeld verklaringen afgelegd.
Ten Have heeft op persoonlijke titel wel of niet Ling zwartgemaakt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tsja, wat is werkzaam? Het gaat om verklaringen op basis van wat zij als lid van de ledenraad van Ajax vernomen zouden hebben. Het gaat niet om een situatie waar Ajax helemaal los van staat. Bovendien behoren zij als (ere)leden van de club nadrukkelijk tot een 'kamp' en worden zij in verband gebracht met tal van functies binnen de club.
Dit gaat over Ling hé. Dan is absoluut relevant hoe Cruijff met hem is omgegaan. En in dit geval met hem heeft lopen leuren cq over hem bleef drammen.Peter schreef:Ja zo lust ik ze wel. Als Cruijff bij een vergadering van de RvC was geweest, dan was Fontein ook nooit beschadigd via een uitgelekte brief (door Ten Have).Zeux schreef:Als Cruijff na de afwijzing van Ling zijn bek had gehouden, was Ling nooit zo nadrukkelijk negatief in beeld gekomen.
Bron: Vak410.nlHENRICHS NEGEERT ELKE OPROEP EN DOET NIETS
Ruim een week geleden ontving Hennie Henrichs als voorzitter van de Bestuursraad een open brief van de Ajax Supporters Delegatie.
Hennie Henrichs heeft helaas niet gereageerd, het bleef oorverdovend stil. Gisteren heeft de ASD dus zelf Henrichs maar even gebeld, om te vragen wanneer onze voorzitter denkt te gaan reageren en wanneer hij eindelijk tot actie denkt over te gaan.
De reactie van onze voorzitter was veelzeggend : Henrichs is boos over de open brief en over het tv-optreden van de ASD-delegatie bij het programma VI van Johan Derksen op maandag 16 januari jl.
Henrichs is ook niet van plan om te reageren op de zeer dringende en zeer breed gedragen oproep die de Ajax-Supporters in die open brief doen. Hij is niet van plan om ook maar aan één van de zaken waarvan de ASD vindt dat die zo spoedig mogelijk in alle openheid uitgevoerd dienen te worden, te gaan voldoen.
Met andere woorden : Hennie Henrichs wacht rustig af wat de uitspraak van het kort geding Cruijff versus rest van de RvC, op 7 februari, en de daaropvolgende Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (10 februari a.s.) op gaan leveren. Om dan pas zijn ware aard te tonen en de koers te gaan varen die Hennie Henrichs op dat moment het beste uitkomt.
Daarbij heeft Hennie Henrichs dus lak aan Johan Cruijff, en aan het team-Cruijff dat op de Toekomst het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt door een directie die daarvoor de vrije hand krijgt van Henrichs. En daarbij heeft Hennie Henrichs dus vooral ook maling aan de Ajax-Supporters.
Wij sluiten inmiddels niet uit dat Hennie Henrichs als voorzitter van de Bestuursraad van Ajax en dus als grootaandeelhouder, op 10 februari zal weigeren het vertrouwen in de RvC op te zeggen, en zal weigeren om ten Have weg te sturen. Vanwege zijn geslotenheid, schijnbare passiviteit, en regelrechte afkeer van zijn eigen supporters, houden wij er ernstig rekening mee dat Hennie Henrichs in staat is om straks alsnog zijn belofte om de Cruijff visie te volgen en Cruijff voor Ajax
te behouden, zal schenden. Henrichs heeft zichzelf dat recht op de laatste Algemene Ledenvergadering voorbehouden middels de volgende uitspraak : "De club heeft gekozen voor de lijn-Cruijff, daar sta ik achter. Maar er kan altijd iets gebeuren, waardoor ik van die lijn ga afwijken"...
Dat is dus onze nieuwe voorzitter...het uithangbord van AFC Ajax...ons aller Ajax.
Wij roepen Hennie Henrichs voor de laatste maal op om binnen enkele dagen met een bevredigende reactie en actieplan naar buiten te treden.
Bij uitblijven hiervan is het onmogelijk om nog langer vertrouwen te hebben in deze voorzitter. Nogmaals wil de ASD benadrukken dat het eventuele verlies van Johan Cruijff inclusief team-Cruijff op de Toekomst voor Ajax, en het daarmee loslaten van de Cruijff-visie, volledig ter verantwoording van voorzitter Hennie Henrichs gehouden zal worden.
Voorzitter, laat je (ware) gezicht zien en treed naar buiten !
Ajax Supporters Delegatie
Hoe komt deze groep bestuurders erbij dat ze spreken namens alle leden van de verschillende supportersclubs. Ze kunnen wel vermoeden dat iedereen achter Cruijff staat, maar mij is als lid van de grootste supportersvereniging helemaal niets gevraagd. Dus stop met het arrogante uitgangspunt dat deze mensen namens alle leden spreken.
I think I lost my fucking headache
Ling gaat in hoger beroep, las ik. That sucks: ik had gehoopt dat een van de acteurs eindelijk van het toneel zou verdwijnen.Peter schreef:Dit is Ling versus ten Have.
Ik denk dat Ling voelde dat men hem niet serieus nam t.t.v. zijn sollicitatie. Gaf hij niet aan dat hij met maar 2 RvC-leden een gesprek heeft gevoerd?Zeux schreef: Ten Have zal vast iets gezegd hebben waarom de RvC Ling niet vertrouwde als AD.
Hoe dan ook, gevoelsmatig zeg ik (ook) dat Ling voor Ajax geen juiste AD is. Net als Van Basten. En net als Van Gaal. Bij Trencin aan de touwtjes trekken, de golfbaan af en toe verruilen voor het trainingsveld en trainer zijn, is wel wat anders dan een beursgenoteerd bedrijf met een organisatie van > 200 man aansturen.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.
Wat een idioten van de ASD. 

Dat is heel gebruikelijk.wimpey schreef: Gaf hij niet aan dat hij met maar 2 RvC-leden een gesprek heeft gevoerd?
De ene kandidaat is de andere niet. Van Gaal heeft met het dubbele aantal RvC-leden gesproken.Zeux schreef:Dat is heel gebruikelijk.wimpey schreef: Gaf hij niet aan dat hij met maar 2 RvC-leden een gesprek heeft gevoerd?
Vanaf 7 Februari weten we meer. Ik hoop dat dit theater binnenkort voorbij is.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins
Eerste ronde of tweede ronde?wimpey schreef:De ene kandidaat is de andere niet. Van Gaal heeft met het dubbele aantal RvC-leden gesproken.Zeux schreef:Dat is heel gebruikelijk.wimpey schreef: Gaf hij niet aan dat hij met maar 2 RvC-leden een gesprek heeft gevoerd?
Ik zie net dat Grote Ajacied Gorre Ajax al weer in de steek laat. Zo komt er natuurlijk nooit een honderdjarige overheersing van Europa!
I think I lost my fucking headache
Zeg het maar.Zeux schreef: Eerste ronde of tweede ronde?

Ik heb de indruk dat men met LvG snel klaar was. En dat van een serieuze procedure geen sprake is geweest. De welbespraakte Ten Have kan ongetwijfeld tig redenen opdreunen waarom LvG een perfecte AD is. Het ligt er maar net aan welke feiten je voor het voetlicht haalt en welke onder het tapijt verdwijnen.
Ten Have's feite zijn mijn feiten niet. We kunnen putten uit ruim 2 decennia aan mediamateriaal en feiten v.w.b. de prof en mens LvG. Ik denk op basis daarvan dat zowel de mens als de prof ongeschikt zullen blijken als AD.
Laten we anders Gorre over Gorre laten oordelen.LucaS schreef:Ik zie net dat Grote Ajacied Gorre Ajax al weer in de steek laat.

Dean Gorré vertrekt bij Ajax. Hij gaat per 1 februari aan de slag als trainer van Schotland U-17. Gorré is dit seizoen trainer van Ajax A2.
De 41-jarige trainer is Johan Cruijff-adept en behoort ook tot de trainers die een zaak hebben aangespannen. ZIjn overgang heeft te maken met het reizen dat hem zwaar valt tussen zijn woonplaats Manchester en Amsterdam. Zijn oudste zoon Kenji (17), speelt bij Manchester United en zijn jongste Aidan (7), kan kiezen tussen Manchester United en Liverpool.
'Ik wist dat het pittig zou zijn', zegt Gorré over zijn baan als trainer van de A2 van Ajax tegen Voetbal International. 'Voor mij is het minder erg dan voor mijn gezin. Ik heb gezegd dat ik het in elk geval een jaar op die manier zou doen, maar zeker niet langer. Doordat Kenji al bijna volwassen is, was er namelijk sprake van dat we daarna zouden terugkeren naar Nederland.'
Gorré gelooft nog wel in de filosofie van Johan Cruijff. 'Door de ontwikkeling van Kenji is dat nu van de baan. We blijven nog wel een tijdje in Engeland. Hoewel ik op De Toekomst fantastisch samenwerk met Wim Jonk en Dennis Bergkamp en heilig geloof in de filosofie, heb ik aangegeven dat mijn gezin op dit moment belangrijker is. Gelukkig hadden ze daar alle begrip voor.'
De reistijd wordt kleiner voor de trainer. 'De afstand tussen Manchester en Glasgow is voor mij makkelijker te overbruggen. Bovendien moet ik wekelijks jongens bekijken die vrijwel allemaal in Engeland voetballen'.
Mark Wotte is technisch directeur bij de Schotse bond en heeft het contact gelegd. Gorré was in het verleden assistent van Wotte.
-
LvG lijkt mij geen geschikte AD, hij is te veel voetbalman, meer TD dan AD, denk ik. Aan de andere kant is hij wel Ajacied en 20 jaar LvG heeft mij in de media alleen opgeleverd dat hij altijd eerlijk was/is. Ik zie geen enkele reden om dat nu ineens anders te zien.
Het siert LvG dat hij zo weinig zegt in deze ellende, dacht dat hij dat niet zou kunnen.
Het siert LvG dat hij zo weinig zegt in deze ellende, dacht dat hij dat niet zou kunnen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".