De Marco van Basten-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 08, 2009 2:24 pm

Ik ben er ook klaar mee.

Als het toch over gelijk krijgen gaat: degenen die het niet in de trainer zagen zitten hebben al 10 jaar gelijk gehad. Als je het dus wel belangrijk vindt, ben je de volgende keer vanaf het begin tegen de trainer. Grote kans dat je binnen een jaar gelijk krijgt. :blush.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:25 pm

Peter schreef:Zou Danny zich solidair tonen met vBasten als laatstgenoemde opstapt?

Welke coach? Rijkaard is bijvoorbeeld een stuk verder, al maakt hem dat nog geen droomkandidaat. Ik pleit voor Louis van Gaal.
Louis van Gaal pleitten meerdere al langer voor. Ik zie hem lange tijd ook graag al terugkeren als hoofdcoach. Maar is het reeël, is het haalbaar? Dit seizoen zeker niet meer. Als AZ kampioen is geworden denk ik ook niet. Of hij moet iets hebben van, mijn klus is geklaard. Of hij wil met AZ natuurlijk ook nog CL spelen. Van Gaal zie ik niet snel meer terugkeren. Rijkaard is misschien iets beter als Van Basten bij dit Ajax, maar ik denk dat we dezelfde taferelen krijgen. Wie dan?

Lionel

Bericht door Lionel » zo feb 08, 2009 2:26 pm

Rijkaard!!!!!
IK GELOOF!!!!!!

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:27 pm

joey schreef:Aan de andere kant, het verloop van de competitie geeft wel aan dat er nog iets van rechtvaardigheid bestaat in de sport. Het lukt Ajax dus niet om de titel te kopen. In Alkmaar wordt beter gewerkt, structureler gedacht, de trainer haalt het optimale uit de spelers en dat levert straks een kampioenschap op Voor Ajax zou dat een troost moeten zijn, want zo zijn wij ooit aan onze belangrijkste prijzen gekomen.
Maar dat is het hem juist, als Van Gaal bij Ajax zou komen, structureel gaat denken en ook in een seizoen 12e worden zou dan ook niet iedereen schreeuwen om zijn hoofd bij Ajax? Bij AZ kun je je zoiets permitteren, bij Ajax niet. Dan moet je kop rollen. Dat is het hem juist, we gunnen zo'n trainer de tijd dan niet. Terwijl dat, zie Van Gaal bij AZ, misschien juist wel beter is om wel te doen..

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 08, 2009 2:28 pm

Daniël, Van Basten heeft bewezen dat hij een team kan kneden. Van Basten heeft bewezen dat hij dat niet kan.
Arthur schreef:Ik ben er ook klaar mee.

Als het toch over gelijk krijgen gaat: degenen die het niet in de trainer zagen zitten hebben al 10 jaar gelijk gehad. Als je het dus wel belangrijk vindt, ben je de volgende keer vanaf het begin tegen de trainer. Grote kans dat je binnen een jaar gelijk krijgt. :blush.gif:
Haha, daar zit wat in. :smallgrin.gif:

:blush.gif:
Laatst gewijzigd door joey op zo feb 08, 2009 2:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo feb 08, 2009 2:28 pm

Daniel_vT schreef:Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand het wel in een keer goed doet.
Het is zeker geen garantie dat Van Gaal meer punten had gehad in een eerste seizoen bij Ajax. Maar ik ben er 100% van overtuigd dat het spel wel vertrouwen had gegeven voor de toekomst. Bij Van Basten heb ik dat vertrouwen nooit gehad en nu blijven ook nog de punten weg.

Van Basten haalt het einde van het seizoen niet en die zullen we in de voetbalwereld ook voorlopig niet weer terugzien (if ever). En zo heeft Ajax weer eens gegokt en verloren. Onbegrijpelijk dat ze die fout blijven maken.

De groottse verdienste van Van Eijden was Van Gaal terughalen. Zijn grootste fout (naast het ontslag van Co) was hem weer laten gaan (ten faveure van Koeman nota bene).
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:31 pm

Rishi schreef:Rijkaard!!!!!
Waarom? Als we het dan toch hebben over het "niet aanstellen van knappe ex-spelers met een mooie voetbalcarrière achter de rug" moet je Rijkaard ook niet echt aanstellen denk ik. Ok, hij zal beter zijn dan van Basten, heeft in zijn trainers carrière meer laten zien. Bij een Barcelona met een wereldselectie in combinatie met een assistent waar het goed mee leek te werken. Maar kan Rijkaard van een zooitje dat Ajax heet weer een topclub met bravoure maken? Ik denk dat dat teveel gevraagd is.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:32 pm

joey schreef:Daniël, Van Basten heeft bewezen dat hij een team kan kneden. Van Basten heeft bewezen dat hij dat niet kan.
Dit snap ik niet helemaal.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:33 pm

LouisXIV & co schreef:
Daniel_vT schreef:Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand het wel in een keer goed doet.
Het is zeker geen garantie dat Van Gaal meer punten had gehad in een eerste seizoen bij Ajax. Maar ik ben er 100% van overtuigd dat het spel wel vertrouwen had gegeven voor de toekomst. Bij Van Basten heb ik dat vertrouwen nooit gehad en nu blijven ook nog de punten weg.

Van Basten haalt het einde van het seizoen niet en die zullen we in de voetbalwereld ook voorlopig niet weer terugzien (if ever). En zo heeft Ajax weer eens gegokt en verloren. Onbegrijpelijk dat ze die fout blijven maken.

De groottse verdienste van Van Eijden was Van Gaal terughalen. Zijn grootste fout (naast het ontslag van Co) was hem weer laten gaan (ten faveure van Koeman nota bene).
Ook ik heb zeker wel vertrouwen in van Gaal hoor, dat heb ik ook al eerder aangegeven. Alleen is Van Gaal haalbaar?

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 08, 2009 2:33 pm

Peter schreef: Welke coach? Rijkaard is bijvoorbeeld een stuk verder, al maakt hem dat nog geen droomkandidaat. Ik pleit voor Louis van Gaal.
Rijkaard kan het alleen met HtC, Peter. :hypocrite.gif:

Zonder gekheid, Rijkaard is geen opbouwtrainer. Kan Ajax niets mee.

LVG wel. Maar die zou in de huidige structuur ook TD zijn en dat mag absoluut niet gebeuren. Wil ie Afonso Alves voor 20 miljoen halen of haalt spelers als Cziommer, Agustien enzo. Om ze even later aan de dijk te zetten.

MVB is kalt gestellt door z'n groep vandaag, dat breit ie niet meer recht. Sabotage, simpel zat. Zoals LVG vorig seizoen bij AZ overkwam. Óf de trainer stapt op óf je flikkert de saboteurs eruit.

Als ie gaat (en moet Ajax dan maar blijven aanmodderen met Vermaelen, Stekel etc: zijn die belangrijker dan MVB???), moet Ajax i.m.o. maar eens een buitenlander aantrekken. Een andere opvatting en vooral een andere mentaliteit.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo feb 08, 2009 2:33 pm

Rishi schreef:Rijkaard!!!!!
Nee!!! Niet weer diezelfde fout. Een tacticus en didacticus graag. Laat die raspaardjes maar trainer worden bij grote elftallen met spelers die niks meer hoeven te leren.

Zullen we nu eens gewoon beginnen met iemand nemen die NOG NOOIT in Oranje heeft gespeeld? Lijkt me een grotere kans van slagen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo feb 08, 2009 2:34 pm

Wat denken jullie, zouden de spelers ook aan Van Basten vragen om te blijven als hij zou aankondigen te vertrekken?

Ik had nog even de illusie dat de spelers zich de slechte resultaten van de afgelopen weken zouden aantrekken, en zouden laten zien dat ze wel degelijk kunnen voetballen, maar helaas. En dat voor minimaal een miljoen per jaar. Triest.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:34 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: Welke coach? Rijkaard is bijvoorbeeld een stuk verder, al maakt hem dat nog geen droomkandidaat. Ik pleit voor Louis van Gaal.
Rijkaard kan het alleen met HtC, Peter. :hypocrite.gif:

Zonder gekheid, Rijkaard is geen opbouwtrainer. Kan Ajax niets mee.

LVG wel. Maar die zou in de huidige structuur ook TD zijn en dat mag absoluut niet gebeuren. Wil ie Afonso Alves voor 20 miljoen halen of haalt spelers als Cziommer, Agustien enzo. Om ze even later aan de dijk te zetten.

MVB is kalt gestellt door z'n groep vandaag, dat breit ie niet meer recht. Sabotage, simpel zat. Zoals LVG vorig seizoen bij AZ overkwam. Óf de trainer stapt op óf je flikkert de saboteurs eruit.

Als ie gaat (en moet Ajax dan maar blijven aanmodderen met Vermaelen, Stekel etc: zijn die belangrijker dan MVB???), moet Ajax i.m.o. maar eens een buitenlander aantrekken. Een andere opvatting en vooral een andere mentaliteit.
Wie dan? Welke buitenlander?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 08, 2009 2:34 pm

Klaus Topmoller.

MVH

Bericht door MVH » zo feb 08, 2009 2:37 pm

Bij een buitenlander denk ik aan Laudrup. Maar die heeft ook nog niet veel bewezen.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 08, 2009 2:37 pm

MVH schreef:Bij een buitenlander denk ik aan Laudrup. Maar die heeft ook nog niet veel bewezen.
Nee, dan heb je hetzelfde als met MvB, maar dan nog minder qua ervaring.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 08, 2009 2:38 pm

Dick Advocaat. :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 08, 2009 2:38 pm

brigade zuid schreef:Klaus Topmoller.
De man die Leverkusen bijna liet degraderen. Laten we dat maar niet doen.

De man is onhaalbaar, maar Ralf Rangnick is een fantastische trainer. Zie Hoffenheim, Stuttgart, Schalke. Doet het overal prima met heerlijk voetbal. Onhaalbaar dus.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 08, 2009 2:39 pm

wimpey schreef:
brigade zuid schreef:Klaus Topmoller.
De man die Leverkusen bijna liet degraderen. Laten we dat maar niet doen.
Mwah hij heeft datzelfde Leverkussen ook fantastisch laten voetballen. Hij was toch ook trainer toen ze de CL finale haalden of ben ik nu in de war?

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » zo feb 08, 2009 2:40 pm

Hehe, geinig, maar te makkelijk. Ajax heeft al jaren achtereen de verkeerde trainer aangesteld. De slimmen onder ons zagen het steeds aankomen en ze hebben steeds gelijk gekregen. Te vaak is hier geroepen dat een trainer niet veel toevoegt en dat het aan de selectie lag. Nou doei, elke gewone trainer had met deze selectie beter gespeeld. En een goede trainer had nu bovenaan gestaan. Van Gaal bewijst weer dat een trainer wel degelijk het verschil maakt. Zoals Co dat ook al had laten zien. Het is Ajax dat steeds dezelfde fout maakt door met lievelingetjes in zee te gaan.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo feb 08, 2009 2:41 pm

We vergeten alleen wel even dat MvB alle macht heeft. Hij beslist zelf over zijn lot in dat geval. De vraag is dus even wat hij zelf wil. Jaja, zo goed hebben we het dsu geregeld. :blush.gif:

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo feb 08, 2009 2:43 pm

LouisXIV & co schreef:

Hehe, geinig, maar te makkelijk. Ajax heeft al jaren achtereen de verkeerde trainer aangesteld. De slimmen onder ons zagen het steeds aankomen en ze hebben steeds gelijk gekregen. Te vaak is hier geroepen dat een trainer niet veel toevoegt en dat het aan de selectie lag. Nou doei, elke gewone trainer had met deze selectie beter gespeeld. En een goede trainer had nu bovenaan gestaan. Van Gaal bewijst weer dat een trainer wel degelijk het verschil maakt. Zoals Co dat ook al had laten zien. Het is Ajax dat steeds dezelfde fout maakt door met lievelingetjes in zee te gaan.
ik denk we moeten af van de dogma dat een rookie coach het grootst kans op success is. Een Michels/Van Gaal (de voorbeeld waarmee de aanstelling van MvB altijd verdedigd werd) is een uitzondering. MvB/Blind/Wouters/GUllit zij zijn niet dat kaliber...

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo feb 08, 2009 2:45 pm

Peter schreef:We vergeten alleen wel even dat MvB alle macht heeft. Hij beslist zelf over zijn lot in dat geval. De vraag is dus even wat hij zelf wil. Jaja, zo goed hebben we het dsu geregeld. :blush.gif:
Yup, as said, als de manager/coach hij is briliant, het kan een goede greep zijn die dubble functie... helaas, MvB dat was een heel veel grote gok die tot nu niet goed uitpakt.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 08, 2009 2:46 pm

Maar de ervaren coaches waren ook vaak geen succes.

Zwart-wit bekeken heeft Ajax in de historie uberhaupt maar 2-3 succescoaches gehad, dus zo gek is het misschien niet dat het zo vaak fout gaat.

MVH

Bericht door MVH » zo feb 08, 2009 2:47 pm

Alleen gaat het nu al zo lang fout achter elkaar.

Ik heb zin om een week te slapen. :aai.gif:

Plaats reactie