Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 19, 2008 10:13 am

joey schreef:Weer aanvallende spelers. Waarom is er niet gesaneerd in de verdediging? Daar hebben we bijna alleen prutsers lopen. Oleguer is bovendien niets bijzonders. Durf eens te investeren in een jongen die de verdediging echt sterker maakt. Die krijg je niet voor een paar miljoen.
Daar is Ajax heus wel mee bezig. :yes.gif:

Aanvallend klopte er ook heel weinig van. We hadden maar twee goede aanvallers en geen enkele balvaste middenvelder. Wat ik vooral probeer te zeggen is dat Ajax er met de aankopen op vooruit is gegaan, maar dat dat nog niet genoeg is. Van Geel en Ten Cate hebben zo absurd veel prutspelers binnengehaald.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 19, 2008 10:16 am

Absoluut, daar kunnen we kort over zijn. Al zijn de spelers die het moeten doen ook hun aankopen. Dan heb ik het over Suarez en Huntelaar.

Enneh... er was natuurlijk wel geld. Absurd veel geld zelfs, naar Nederlandse begrippen. Vraag is of je de helft van dat geld moet investeren in één speler, terwijl je nog een hoop meer nodig hebt. Ik zet daar mijn vraagtekens bij.

(Nog los van het feit dat Sulejmani fit moet blijven, anders zijn we in de aap gelogeerd.)
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di aug 19, 2008 10:28 am

Thomas schreef:
joey schreef:
Jöhnk schreef:De grootste problemen heeft Ajax nog altijd in balbezit. De bal van A naar B krijgen is te veel gevraagd.
Mwah, bij balverlies gaat ook alles mis. Verdedigers die simpel uitgespeeld raken, die verkeerd opgesteld staan, alibi-koppen, een man uit hun rug laten weglopen, et cetera. Kwestie van kwaliteit.
Kan je nagaan hoe kut de voorgangers van Van Basten het hebben gedaan. Van Basten heeft met Sulejmani, Aissati en Cvitanich goede aankopen gedaan en is er met Oleguer voor Heitinga in ieder geval niet op achteruit gegaan, en nog is de selectie ondermaats.
Is mij iets te makkelijk. Waar bestaat die slechte selectie tegen Murcia verder uit ?

Stekelenburg
Van der Wiel
Silva
Schilder

Gabri
Lindgren

Suarez
Huntelaar

Je mening over Gabri ken ik inmiddels, maar verder? Wat is er verder onder de maat wat jou betreft?

Ik heb Emanuelson, Vermaelen en Vertonghen even buiten beschouwing gelaten, omdat die er tegen Murcia niet bij waren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » di aug 19, 2008 10:35 am

Thomas schreef:
joey schreef:
Jöhnk schreef:De grootste problemen heeft Ajax nog altijd in balbezit. De bal van A naar B krijgen is te veel gevraagd.
Mwah, bij balverlies gaat ook alles mis. Verdedigers die simpel uitgespeeld raken, die verkeerd opgesteld staan, alibi-koppen, een man uit hun rug laten weglopen, et cetera. Kwestie van kwaliteit.
Kan je nagaan hoe kut de voorgangers van Van Basten het hebben gedaan. Van Basten heeft met Sulejmani, Aissati en Cvitanich goede aankopen gedaan en is er met Oleguer voor Heitinga in ieder geval niet op achteruit gegaan, en nog is de selectie ondermaats.

Die verdediger komt er nog wel. Hopelijk komt Ajax nog van wat afvallers af. Kunnen we volgende zomer weer verder saneren. Heb ook goede hoop op Bodul en Claasen als goede aankopen.
Je kunt ook stellen dat Van Basten met een impuls van €30 miljoen niet beter presteert dan zijn voorgangers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 10:37 am

Dat lijkt me nog wat vroeg om te stellen. De eerste bal moet nog getrapt worden.

Bij het NED elftal heeft Van Basten de beol gesaneerd en er het maximale uitgehaald, dus ik neem aan dat hij dat bij Ajax ook gaat doen.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 19, 2008 10:46 am

Verliezen van een Rusland is niet goed hoor... En zeker als je ziet van waar die Russen moesten komen.. Hij is daar overklast door zijn tegenstander dus heeft hij niet het maximale eruit gehaald...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 10:48 am

Het Nederlands elftal is nu eenmaal niet zo goed. Op bepaalde posities top, op bepaalde posities bagger.

Dan kun je dus een keer verliezen.

Uiteindelijk was boven Frankrijk en Italie eindigen in de poule meer dan je vantevoren mocht verwachten.

Harm

Bericht door Harm » di aug 19, 2008 10:48 am

Jöhnk schreef:Dat lijkt me nog wat vroeg om te stellen. De eerste bal moet nog getrapt worden.

Bij het NED elftal heeft Van Basten de beol gesaneerd en er het maximale uitgehaald, dus ik neem aan dat hij dat bij Ajax ook gaat doen.
Ben jij echt van mening dat Van Basten het maximale uit het Nederlands elftal heeft gehaald?

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 19, 2008 10:50 am

Jöhnk schreef:Het Nederlands elftal is nu eenmaal niet zo goed. Op bepaalde posities top, op bepaalde posities bagger.

Dan kun je dus een keer verliezen.

Uiteindelijk was boven Frankrijk en Italie eindigen in de poule meer dan je vantevoren mocht verwachten.
Net zoals Rusland eigenlijk.... Frankrijk was een drama dit EK. Had ik vooraf al voorspeld. En Italie...tja.. die gingen hun eigen sprookje geloven dat ze kunnen aanvallen.
IK GELOOF!!!!!!

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 19, 2008 10:50 am

Ik weet niet of hij het maximale eruit heeft gehaald, maar mijn verwachting lag in ieder geval nog een stuk lager dan er uiteindelijk uitkwam. Goed in het offensief, maar defensief één van de zwakste landen van het EK was mijn gedachte van tevoren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di aug 19, 2008 10:52 am

Zoveel tijd als Marco kreeg bij Oranje krijgt ie natuurlijk nooit bij AJAX.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 10:54 am

Rishi schreef:
Net zoals Rusland eigenlijk.... Frankrijk was een drama dit EK. Had ik vooraf al voorspeld. En Italie...tja.. die gingen hun eigen sprookje geloven dat ze kunnen aanvallen.
Inderdaad, net als Rusland. En Rusland had weer een slechte dag tegen Spanje.

In het voetbal gaat het om de ondergrens, om met Hiddink te spreken. De ondergrens van het Nederlands elftal lag niet zo hoog en die van Rusland ook niet.

@Harm: laat ik het zo zeggen, ik vind dat hij het lang niet slecht heeft gedaan gezien de verouderde, sportief failliete selectie die hij overnam en de scepsis die er in NEderland was rond talenten als Sneijder, VDV en Van Persie.

Harm

Bericht door Harm » di aug 19, 2008 11:39 am

Ik vond niet dat de selectie sportief failliet was. Dat Nederlands elftal had ook op het EK in 2004 getoond dat er zeker voetbal inzat tegen Tsjechie.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di aug 19, 2008 7:26 pm

Thomas schreef: Kan je nagaan hoe kut de voorgangers van Van Basten het hebben gedaan. Van Basten heeft met Sulejmani, Aissati en Cvitanich goede aankopen gedaan en is er met Oleguer voor Heitinga in ieder geval niet op achteruit gegaan, en nog is de selectie ondermaats.
dus eigenlijk, kijk je naar het ondermaats selection nu na al die gekochte toppers, Koster en HTC ze hebben het in de afgelopen jaren goed gedaan???

Raar, vorig seisoen met Koster je was een van de mensen die vonden dat 'er toch veel meer uit de selection te halen was, ook al was het geen geweldig selection'.

Maar ik zie dat nu dat het magic van de Heilig Marco niet direct werkt, de excuses al gezocht worden voor een mogelijk tegenvallen

:smallgrin.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 7:32 pm

Trieste reactie weer. Er is nog geen bal getrapt.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di aug 19, 2008 7:37 pm

San Marco werkt niet met de beste spelers in de club, hij lijkt net als Koster niet te beseffen dat je materiaal de punten haalt en niet de trainer. En als die spelers irriteren: zorg dat storende gedrag niet het waard is voor de speler. Dus je moet die persoon alleen wijzer maken, is dat nou zo lastig? Verder moet je ook verstandig met hen omgaan(ze er intensief erbij betrekken). Hij managed het tot nu toe teleurstellend.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 7:45 pm

Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 7:52 pm

Dit Neefkens ..
Vedette-10 schreef:San Marco werkt niet met de beste spelers in de club, hij lijkt net als Koster niet te beseffen dat je materiaal de punten haalt en niet de trainer. En als die spelers irriteren: zorg dat storende gedrag niet het waard is voor de speler. Dus je moet die persoon alleen wijzer maken, is dat nou zo lastig? Verder moet je ook verstandig met hen omgaan(ze er intensief erbij betrekken). Hij managed het tot nu toe teleurstellend.
:kwijl.gif:
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 7:56 pm

Wat zou hij ermee bedoelen?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di aug 19, 2008 7:57 pm

Neefkens schreef:Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dat ik ontevreden ben over zijn handelswijze. Ik had gehoopt op een topcoach, maar lijkt hij nu nog helemaal niet. Meer een prutser.

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 7:58 pm

Het is nog veel te vroeg om enig oordeel over MVB te geven, lijkt me ..
Blij met de punten ...

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » di aug 19, 2008 8:01 pm

Ik zeg ook dat hij tot nu toe tegenvalt. Ik had gehoopt op een beter inzicht.

LucaS

Bericht door LucaS » di aug 19, 2008 8:03 pm

Jij vindt gewoon dat Luque in de basis hoort
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » di aug 19, 2008 8:03 pm

Vedette-10 schreef:Ik zeg ook dat hij tot nu toe tegenvalt. Ik had gehoopt op een beter inzicht.
Je zegt meer dan dat volgens mij ..
Meer een prutser.
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di aug 19, 2008 8:06 pm

En weer geen enkel argument, dat begint toch wel te irriteren.

Gesloten