Kuyt hield zich nadrukkelijk op de vlakte, maar hij gaf wel duidelijk aan dat hij veel meer met Van Marwijk had dan met Van Basten. Tussen de regels werd wel duidelijk hoe de verhouding Kuyt-Van Basten was.joey schreef:Ik denk wel dat spelers moeite hebben met de benadering van Van Basten. Dat was bij Oranje ook al zo. Waterreus bevestigde dat gisteren in SV, en hij zei erbij dat de spelers hun ongenoegen maar liever voor zich hielden, omdat ze in de publiciteit toch nooit konden winnen van Van Basten. Dirk Kuyt, ook in de studio, had trouwens ook een akkefietje gehad met Van Basten, waar hij nog steeds boos over was.
Als er geen TD is en alleen een AD die zich al bij zijn aanstelling ontpopt als de grootste fan van de trainer, dan heb je als speler niemand om naar toe te gaan. Dus modderen de spelers maar door. Maar laat ik het zo zeggen: ik zag gisteren geen team dat voor Van Basten door het vuur ging. En dan druk ik me heel voorzichtig uit.
De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
Niet geweldig, nee.Duke schreef:Kuyt hield zich nadrukkelijk op de vlakte, maar hij gaf wel duidelijk aan dat hij veel meer met Van Marwijk had dan met Van Basten. Tussen de regels werd wel duidelijk hoe de verhouding Kuyt-Van Basten was.
Waterreus had duidelijk geen hoge dunk van Van Basten. Hij vond dat Van Basten vooral trainer van Ajax moest blijven, dat was goed voor PSV.

Het stinkt aan alle kanten!
Daar leek het wel op ...joey schreef:Niet geweldig, nee.Duke schreef:Kuyt hield zich nadrukkelijk op de vlakte, maar hij gaf wel duidelijk aan dat hij veel meer met Van Marwijk had dan met Van Basten. Tussen de regels werd wel duidelijk hoe de verhouding Kuyt-Van Basten was.
Waterreus had duidelijk geen hoge dunk van Van Basten. Hij vond dat Van Basten vooral trainer van Ajax moest blijven, dat was goed voor PSV.
Blij met de punten ...
-
Wij huilen met elkaar. Wisten jullie dat al?
ParoolDirecteur Rik van de Boog: 'Marco is strijdbaar als altijd'
AMSTERDAM - Toen Rik van de Boog een maand geleden als algemeen directeur in dienst trad bij Ajax, was de club nog titelkandidaat. Door de slechte sportieve resultaten in januari is het tij gekeerd. "We zijn ervan overtuigd dat Marco van Basten een kentering teweeg kan brengen."
U prees drie weken geleden het werkklimaat bij Ajax. Alles was rustig en de horloges stonden gelijk. Is dat nog steeds zo?
"Je lacht met elkaar en je huilt met elkaar bij een voetbalclub. Nu huilen we met elkaar. Dat geldt voor iedereen. De spelers, de technische staf, de clubmensen en de supporters."
Was u zelf bij Vitesse - Ajax?
"Nee, ik lag met griep op bed. Ik heb wel nog contact gehad met Marco van Basten. Hij was strijdvaardig, zoals altijd."
Heeft u de laatste tijd veel contact gehad met Van Basten?
"Ja. Hij zoekt dat contact ook zelf en daar ben ik blij mee. Met technisch manager Danny Blind probeer ik er voor hem te zijn, hem te steunen. We vormen een klankbord voor hem. Van Basten is verantwoordelijk voor het voetbal bij Ajax en wij faciliteren hem, zo moet je dat zien. Van Basten zal zelf ook van deze situatie leren."
De resultaten zijn vooral zo teleurstellend omdat Ajax voor ruim dertig miljoen euro heeft geïnvesteerd.
"Dat klopt. Maar vergeet ook niet dat we met een elftal spelen dat voor de helft bestaat uit zelfopgeleide spelers. Dat zijn jonge spelers die ervaring moeten opdoen."
Hoe is uw relatie met de spelers?
"Van een intieme relatie kun je na een dienstverband van één maand nog niet spreken. Na de nederlagen van de laatste periode steek ik ze wel eens een hart onder de riem. Ze weten inmiddels wel wie ik ben."
Eén punt uit vier duels. Is er sprake van een crisis bij Ajax?
"We hebben een dramatische januarimaand achter de rug en dat is heel vervelend. We zullen erover spreken hoe we het weer op de rit moeten krijgen. Het is echter ook belangrijk dat we van deze situatie leren. We hebben een jonge ploeg en die moet hier wel iets van opsteken."
Wat moet gebeuren om het tij te keren?
"Als het simpel was, was het al gebeurd. Een jonge ploeg is bij opeenvolgende teleurstellingen snel onzeker. Om de negatieve spiraal te doorbreken, is het belangrijk zondag te winnen van Feyenoord. AZ is nu koploper, maar die club heeft vorig jaar ook een slechte periode gehad. Ze stonden er toen slechter voor dan wij nu. Maar ze zijn eroverheen gekomen en ze zijn gegroeid."
Kan Van Basten Ajax omhoog helpen?
"Daar zijn we van overtuigd."
Heeft u contact met voorzitter Uri Coronel over de situatie?
"Net als de fans en net als de medewerkers van Ajax is hij van slag door de resultaten, maar hij houdt zich intern afzijdig van de gang van zaken. Van belangrijke beslissingen houd ik Uri, die de voorzitter is van de toezichthoudende Raad van Commissarissen, wel op de hoogte."
Er waren vrijdag boze fans op het veld en gistermiddag hebben boze fans de bus opgewacht bij de Arena. Wat vindt u daarvan?
"Ook supporters mogen boos zijn. Ik zal zelf een keer vloeken als het misgaat, maar sommige supporters reageren op een andere manier. Ook dat hoort bij voetbal. Van Basten heeft morgen (vandaag, red.) een onderhoud met de fans en als ik minder dan 39 graden koorts heb, ben ik daar zelf ook bij. Elkaar verwijten maken is gemakkelijk, de zaak met elkaar oppakken is moeilijker."
Gaat Ajax achter gesloten deuren trainen om supporters van de training te weren?
"Als dat noodzakelijk zou zijn, zouden we het wel moeten doen. Maar we zijn een voetbalclub en we zullen ons niet verstoppen. Daarin moeten we de oplossing niet zoeken." (JOP VAN KEMPEN/DICK SINTENIE)
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
-
Ik hoop werkelijk dat Van der Boog meer inzicht heeft dan hij doet vermoeden, want anders hebben we de dorpsgek binnengehaald.
Wie de wedstrijd van gisteren heeft gezien zal beamen dat er heel wat loos is. De trainer maakte een rare opstelling en de spelers leken niet in zijn tactiek te geloven. Sowieso lijkt hij zijn grip op de ploeg te hebben verloren. Ik ga niet zover als Wimpey, die zegt dat de spelers de boel liepen te saboteren, maar het slechte spel was ook geen incident.
Wie de wedstrijd van gisteren heeft gezien zal beamen dat er heel wat loos is. De trainer maakte een rare opstelling en de spelers leken niet in zijn tactiek te geloven. Sowieso lijkt hij zijn grip op de ploeg te hebben verloren. Ik ga niet zover als Wimpey, die zegt dat de spelers de boel liepen te saboteren, maar het slechte spel was ook geen incident.
-
-
-
-
- AT Toto winner 15/16
Als ik van den Boog zo hoor.. we zijn aan het bouwen, het is een jong team.. bij elke club gaat het wel eens minder (bij AJAX al 10 jaar maargoed) .. Ik snap heus wel dat zo'n man nu niet van alles en nog wat gaat roepen, maar het is allemaal zo vrijblijvend. Is er binnen AJAX wel de absolute ambitie om het hoogste na te streven.. zo'n Rick van den Boog dankt God elke avond op zn blote knieeen dat ie met de grote MVB mag samenwerken en als je dan de afgelopen tijd dingen hoort als 'het is zo lekker rustig binnen AJAX' 'we hoeven niet te winnen, we willen winnen' 'het is maar een spelletje' dan wordt ik daar gewoon niet zo vrolijk van.
Ik heb ook behoorlijk veel moeite met het ambitieniveau bij Ajax op het moment.
Maar het is in deze situatie wel zijn taak om te proberen nog enigzins de rust te bewaren. Daarom snap ik wel dat hij niet met allerlei straffe uitspraken komt. Daar is Ajax ook niet bij gebaat.
Voor een algemeen directeur die zich overal mee bemoeit kun je altijd nog naar Eindhoven kijken. Een 2e Jan Reker bestaat nu eenmaal niet.
Maar het is in deze situatie wel zijn taak om te proberen nog enigzins de rust te bewaren. Daarom snap ik wel dat hij niet met allerlei straffe uitspraken komt. Daar is Ajax ook niet bij gebaat.
Voor een algemeen directeur die zich overal mee bemoeit kun je altijd nog naar Eindhoven kijken. Een 2e Jan Reker bestaat nu eenmaal niet.

Nil volentibus arduum
-
BZ, wat wil je als de club vol zit met zemelaars en amateurs?
Binnen een voetbalclub moeten mensen elkaars functioneren kritisch durven bekijken. Dan helpt het niet als de AD voorzitter is van de fanclub van de trainer.
Ik wil helemaal niet lachen en huilen met Van der Boog en Van Basten en god weet wie. Ik wil Ajax zien."Je lacht met elkaar en je huilt met elkaar bij een voetbalclub. Nu huilen we met elkaar. Dat geldt voor iedereen. De spelers, de technische staf, de clubmensen en de supporters."
Binnen een voetbalclub moeten mensen elkaars functioneren kritisch durven bekijken. Dan helpt het niet als de AD voorzitter is van de fanclub van de trainer.