De toekomst van Ajax
Moderator: mods
Farfan, Alex, Gomes, nu zo een Doedszak, die jongens krijgen bij binnenkomt iemand met zich mee die hun begeleidt.
Ajax dropt spelers in een hotel voor een paar maanden. Ik kan je verzekeren dat, hoe luxe ook, het geen pretje is met je vrouw en kinderen in een hotel ( al heb ik geen vrouw en kinderen).
Het gaat niet om de eigen jeugd. Die wonen namelijk al in Nederland en is ingeburgerd. Het gaat om buitenlandse aankopen!
Ajax dropt spelers in een hotel voor een paar maanden. Ik kan je verzekeren dat, hoe luxe ook, het geen pretje is met je vrouw en kinderen in een hotel ( al heb ik geen vrouw en kinderen).
Het gaat niet om de eigen jeugd. Die wonen namelijk al in Nederland en is ingeburgerd. Het gaat om buitenlandse aankopen!
IK GELOOF!!!!!!
Klopt, maar het helpt wel (of in het geval van Ajax, niet).
Daar is bij PSV altijd veel aandacht voor, de begeleiding van nieuwe spelers. Dat heeft niets te maken dat het gras bij de buren groener is, maar alles met het gevoel dat PSV als club wil uitstralen. PSV wordt gezien als een warme en familiaire club, met een professioneel klimaat. Dat wordt door veel spelers beaamd en goede begeleiding van (vooral) nieuwe spelers hoort daar zeker bij.
Het lijkt me duidelijk dat het lastig is om jezelf snel aan te passen als je als nieuwe buitenlandse speler in je eentje op een hotelkamer zit.
Daar is bij PSV altijd veel aandacht voor, de begeleiding van nieuwe spelers. Dat heeft niets te maken dat het gras bij de buren groener is, maar alles met het gevoel dat PSV als club wil uitstralen. PSV wordt gezien als een warme en familiaire club, met een professioneel klimaat. Dat wordt door veel spelers beaamd en goede begeleiding van (vooral) nieuwe spelers hoort daar zeker bij.
Het lijkt me duidelijk dat het lastig is om jezelf snel aan te passen als je als nieuwe buitenlandse speler in je eentje op een hotelkamer zit.
Precies! Als je als buitenlandse speler ziet dat veel spelers mislukken bij Ajax of misschien bij landgenoten navraag doet kom je er al gauw achter dat Ajax spelers aan hun lot overlaat. Komt daarbij het hoge verwachtingspatroon, het publiek en dat kan een reden zijn om niet te komen.
Het zou toch leuk zijn als onze aankoop uit Afrika straks in de kwalificatie van de CL zich al helemaal thuisvoelt in Nederland ipv in een gaar hotel te zitten. Dan speel je gewoon net wat lekkerder
Het zou toch leuk zijn als onze aankoop uit Afrika straks in de kwalificatie van de CL zich al helemaal thuisvoelt in Nederland ipv in een gaar hotel te zitten. Dan speel je gewoon net wat lekkerder
IK GELOOF!!!!!!
-
Mjah.. maar Ooijer bleef wel 7 jaar stug bij psv voetballen. Pas rond zijn 30ste ging ie moeilijk doen. Heitinga wil 'al' op z'n 24ste weg. Dat is het verschil.Demosthenes schreef:Warme klimaat, ach, praat er eens over met Andre Ooijer.
Welke buitenlandse spelers hebben het trouwens niet gered bij Ajax door "het ontbreken van die warmte/begeleiding", maar redden het daarna wel bij een andere club? Graag de namen.
Gomes heeft liever een gesettled leven met iets minder salaris dan een leven vol trainingskampen voor iets meer geld. Dat zijn voordelen in Nederland die Ajax niet goed benut.
Je begrijpt het niet. Het interesseert me geen fuck wat die spelers bij andere clubs doen maar het gaat erom dat als zoveel spelers aangeven dat ze aan hun lot worden overgelaten (Charisteas, Maxwell, Zlatan, Chivu), dat Sonck aangeeft dat hij het moeilijk heeft met de andere spelers dat zulke spelers niet begeleidt worden. Ajax wilt naar de top, dan moeten de randvoorwaarden top zijn. En dan drop je geen spelers in een hotel voor een paar maanden.
IK GELOOF!!!!!!
Je kunt nooit iedereen tevreden houden, lijkt me logisch.Demosthenes schreef:Warme klimaat, ach, praat er eens over met Andre Ooijer.
Jij vindt het dus onzin om het nieuwe spelers makkelijker te maken zich aan te passen ? Gewoon dumpen in een hotel en ze zoeken het zelf maar uit, worden ze hard van ofzo ? Dat ze daardoor misschien meer tijd nodig hebben om optimaal te presteren maakt jou verder niets uit ?Welke buitenlandse spelers hebben het trouwens niet gered bij Ajax door "het ontbreken van die warmte/begeleiding", maar redden het daarna wel bij een andere club? Graag de namen.
Volgens mij praten Zlatan, Chivu en Maxwell met veel enthousiasme en 'warmte' over Ajax. Het zijn vooral de spelers die mislukken die klagenRishi schreef:Je begrijpt het niet. Het interesseert me geen fuck wat die spelers bij andere clubs doen maar het gaat erom dat als zoveel spelers aangeven dat ze aan hun lot worden overgelaten (Charisteas, Maxwell, Zlatan, Chivu), dat Sonck aangeeft dat hij het moeilijk heeft met de andere spelers dat zulke spelers niet begeleidt worden. Ajax wilt naar de top, dan moeten de randvoorwaarden top zijn. En dan drop je geen spelers in een hotel voor een paar maanden.
I think I lost my fucking headache
Het werd Zlatan anders niet makkelijk gemaakt. Zlatan is gegroeid als speler, dat geeft hij aan.LucaS schreef:Volgens mij praten Zlatan, Chivu en Maxwell met veel enthousiasme en 'warmte' over Ajax. Het zijn vooral de spelers die mislukken die klagenRishi schreef:Je begrijpt het niet. Het interesseert me geen fuck wat die spelers bij andere clubs doen maar het gaat erom dat als zoveel spelers aangeven dat ze aan hun lot worden overgelaten (Charisteas, Maxwell, Zlatan, Chivu), dat Sonck aangeeft dat hij het moeilijk heeft met de andere spelers dat zulke spelers niet begeleidt worden. Ajax wilt naar de top, dan moeten de randvoorwaarden top zijn. En dan drop je geen spelers in een hotel voor een paar maanden.
Ajax kan spelers gewoon beter begeleiden. Heel simpel. Iedereen heeft lievr een eigen huis dan wonen in een hotel.
IK GELOOF!!!!!!
Nee, Ooijer, Hiele, Wouters, Erwin Koe... Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Topsport is een hard bedrijf. Ik weet wel, PSV doet het op het punt van spelersbegeleiding beter dan Ajax, maar ook bij PSV denken ze zakelijk.Baseman schreef:Je kunt nooit iedereen tevreden houden, lijkt me logisch.
Het stinkt aan alle kanten!
Nee, dat is waar. Maar het geeft iets aan over de manier waarop PSV met mensen omgaat.
Iemand als Gomes had het bij Ajax ook naar zijn zin gehad. Hij is een positief ingesteld mens. Net als Chivu, die laatst zei dat hij van elke dag bij Ajax had genoten. Zelfs van de dagen waarop hij rode kaarten kreeg, blijkbaar.
Iemand als Gomes had het bij Ajax ook naar zijn zin gehad. Hij is een positief ingesteld mens. Net als Chivu, die laatst zei dat hij van elke dag bij Ajax had genoten. Zelfs van de dagen waarop hij rode kaarten kreeg, blijkbaar.

Iemand als Gomes zou misschien zijn weggepest en na een paar maanden heimwee hebben gehad.
Punt is Joey, hoe je het ook wilt goedpraten, dat de begeleiding bij Ajax voor verbetering vatbaar is. Je doet het niet in eerste instantie voor de spelers, maar gewoon voor de club! Daarom snap ik niet waarom de situatie zo slecht is.
Punt is Joey, hoe je het ook wilt goedpraten, dat de begeleiding bij Ajax voor verbetering vatbaar is. Je doet het niet in eerste instantie voor de spelers, maar gewoon voor de club! Daarom snap ik niet waarom de situatie zo slecht is.
IK GELOOF!!!!!!
Ik vind individuele begeleiding ook belangrijk en wat mij betreft stellen ze gewoon een x-aantal mensen aan die er dag in dag uit voor de buitenlandse spelers zijn in hun eerste jaar in Nederland. Alles valt of staat echter met de prestaties op het veld. Bankzitters klagen altijd over heimwee of dat ze zich niet goed konden aanpassen in Nederland. Zie Da Costa laatst weer bij PSV.
Maar de prestaties op het veld zijn gewoon beter als iemand zich op zijn gemak voelt. Dat is niet alleen voor voetbal maar ieder ander werk.
Jij zal het misschien ook moeilijker gehad hebben hier om gelijk te presteren op school als je de taal niet zou kennen, Bertje niet kende en noem maar op.
Jij zal het misschien ook moeilijker gehad hebben hier om gelijk te presteren op school als je de taal niet zou kennen, Bertje niet kende en noem maar op.
IK GELOOF!!!!!!
Er is al iemand aangesteld om de spelers te begeleiden. Ik heb begrepen dat Herman Pinxter dat (fulltime) doet. Ik hoorde toch heus laatst Gabri zeggen dat hij bij Ajax perfect was opgevangen.Rishi schreef:Punt is Joey, hoe je het ook wilt goedpraten, dat de begeleiding bij Ajax voor verbetering vatbaar is. Je doet het niet in eerste instantie voor de spelers, maar gewoon voor de club! Daarom snap ik niet waarom de situatie zo slecht is.
Wat dat wonen in hotels betreft: misschien duurt het in Amsterdam wat langer dan in Eindhoven voor de speler een woning gevonden heeft die hem bevalt.