Ajax marketing van flop naar top!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax marketing is meuk

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 9:59 pm

Marillion schreef:Als deze cijfers kloppen is het echt te gek voor woorden. Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar? Hebben we straks eindelijk de salarissen weer een beetje op orde en dan zien we het geld op deze manier alsnog verdampen.
Bij Ajax verdampt al 15 jaar lang bergen met geld. Enige tijd terug zou Frank de Boer een uitspraak hebben gedaan dat er bij Ajax op financieel gebied niet een paar lijken maar een heel kerkhof uit de kast was komen vallen. Dit werd later weer genuanceerd en zelfs ook eventjes ontkend.

Helaas is het wel zo. Figuren als Van der Aat en Slop gedragen zich al tijdenlang als dictatortjes en hoe ze met geld omgaan dat is wethouder Jos van Rey in het kwadraat.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 25, 2012 10:21 pm

VIER miljoen verlies? Wat voor budget wordt er dan wel niet uitgetrokken voor die flauwekul?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 25, 2012 10:23 pm

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Dit kan toch haast niet waar zijn?
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do okt 25, 2012 10:50 pm

Ze zullen er een aantal tonnen naast zitten maar niet meer dan dat vrees ik. Er zijn op de werkvloer bij Ajax behoorlijk wat mensen die een enorme hekel aan Jeroen Slop en vooral Henri van der Aat hebben. Uit die hoek spelen mensen informatie als deze door aan AT5, maar dat is allesbehalve nieuw in slangenkuil Ajax. Iedereen heeft zijn vriendjes bij de media of soms zelfs een volledig medium dat ze voor hun karretje kunnen spannen.

Maar ik ben bang dat de verliezen op die Ajax Experience zeker tussen de 3,3 en 3,7 miljoen liggen of nog wel hoger. Er zijn echt gigantisch dure tools ingezet om bezoekers te lokken. Groupon inschakelen en je kaarten voor dumpprijzen lozen is relatief klein bier, maar beschilderde trams (beter gezegd: volledige Ajax Experience trams) en tv reclames waarmee je wekenlang doodgegooid werd zullen erg veel knaken hebben gekost. Daarnaast is die Experience extreem patserig en over de top opgezet, als je daar binnen bent zie je om de haverklap dingen waarvan je denkt "wat heeft dat gekost en waarvoor is het nodig?" Er lopen ook onbeschrijflijk veel medewerkers rond, alleen in het vaak geheel lege winkeltje / fanshop zie je al 8 mensen. Ik las eens dat op een matige zaterdag de kaartverkoop circa 1.100 euro oplevert en op een goede dag niet heel erg veel meer. Dus reken uit je winst!

LucaS

Bericht door LucaS » vr okt 26, 2012 5:41 am

Ik ken de cijfers niet waar AT5 zich op baseert, maar het lijkt me dat in dit jaarverlies de afschrijving plus de extra afschrijving ad 3,1 miljoen zijn meegenomen. Met name door die extra afschrijving zal dat verlies dan zo hoog zijn. Maar dat is in dat geval natuurlijk niet structureel.
I think I lost my fucking headache

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di nov 13, 2012 12:51 pm

Normaal lees ik de marketing-blabla-mails nooit, maar nu werd ik er even op geattendeerd...keek in m'n gmail...en jawel..
Beste Ajacied,

Ajax en de Supportersvereniging Ajax (SVA) organiseren in samenwerking met Center Parcs het Ajax Fanweekend.

Van 19 tot 22 april 2013 vindt dit bijzondere voetbalevenement plaats op Center Parcs de Eemhof in Zeewolde. Tijdens het Ajax Fanweekend komen de Ajax-spelers langs en kunnen je hen ontmoeten tijdens de meet & greet, Ook zal er een foto- en handtekeningen sessie plaatsvinden. De wedstrijd Ajax - SC Heerenveen zal live uitgezonden worden op een groot scherm en er worden diverse activiteiten georganiseerd voor jong en oud.
En nog veel meer!

Als seizoenkaarthouder kun je nu met korting je Ajax Fanweekend boeken, via onderstaande procedures:

- Telefonisch: 0900 0804, en vermeld je actiecode: CP2086.
- Of ga naar www.centerparcs.com/ajax, maak je keuze en bevestig.
> Vul onder 'aanbiedingen' de actiecode in: CP2086
> Klik op bevestigen, de korting wordt automatisch verrekend.
> Vul je gegevens in en doorloop de volledige boekingsprocedure.

Beleef een uniek weekend waarin Ajax centraal staat en boek snel je Ajax Fanweekend!

Met sportieve groet,

AFC Ajax
Ik laat het afkraken aan jullie over. Sorry. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

zeux

Bericht door zeux » di nov 13, 2012 1:01 pm

Hoeveel fans van Feijenoord, psv en Utrecht hebben dat weekend al geboekt daar? (laat de ADO-meute nog even buiten beschouwing). Of heeft Ajax het hele park afgehuurd?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

beelzebub

Bericht door beelzebub » di nov 13, 2012 1:02 pm

Thijs schreef:Normaal lees ik de marketing-blabla-mails nooit, maar nu werd ik er even op geattendeerd...keek in m'n gmail...en jawel..

Ik laat het afkraken aan jullie over. Sorry. :blush.gif:
Bij deze...

Dat is dom. Seizoenskaarthouders vanuit het stadion een vakantiepark intrekken. Het zullen net die 300 pannekoeken zijn die je dan mist. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 13, 2012 1:12 pm

Ik hoop dat Centerparcs hier geen spijt van gaat krijgen. Of zouden ze verbouwingsplannen hebben met de Eemhof?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 13, 2012 1:31 pm

Hmm, ik zie er op zich geen risico in. Op dit soort flauwekul komen doorgaans geen supporters af die op rellen uit zijn. Dat volk zoekt elkaar op rondom wedstrijden of muziekfeesten maar niet op supportersverenigingsfeestjes.

Maar los daarvan lijkt het me wel een kansloos verhaal. Hier komt natuurlijk niet of nauwelijks volk op af. Een weekend in een bungalowpark zitten om spelers even over een podium te zien lopen en een wedstrijd op een scherm te kijken. Dat verzin je toch niet?
Nil volentibus arduum

Thijs

Bericht door Thijs » di nov 13, 2012 1:49 pm

Het gaat me er vooral om dat je als voetbalclub een aanbieding doet aan seizoenkaarthouders om tijdens een thuiswedstrijd een weekendje weg te gaan.

Dat is toch raar?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 13, 2012 1:52 pm

Ja, op zijn zachts gezegd wel ja. Ik moest ook even twee keer kijken toen ik 'm in mijn mailbox aantrof.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di nov 13, 2012 1:53 pm

Even serieus, maar dit kún je toch niet menen? Dan snap je het dus echt niet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di nov 13, 2012 1:55 pm

Thijs schreef:Het gaat me er vooral om dat je als voetbalclub een aanbieding doet aan seizoenkaarthouders om tijdens een thuiswedstrijd een weekendje weg te gaan.

Dat is toch raar?
Ah, dat had ik inderdaad even gemist. Het geeft waarschijnlijk wel aan op welke groep ze zich richten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » do dec 13, 2012 8:55 am

Wat zie ik nou door het beeld schuiven bij Goedenmorgen Nederland? Heeft Ajax een single opgenomen?

999

Bericht door 999 » do dec 13, 2012 9:40 am

Artiesten en (ex-)spelers tonen in single en videoclip diversiteit van voetbalclub

AJAX ALS BINDENDE FACTOR

• Wie deze week per ongeluk de studio op Ajax’ trainingscomplex De Toekomst binnenstapt, kan tussen de swingende C- en B-junioren van Nederlandse, Marokkaanse, Turkse en Ghanese afkomst (inzet, rechts) zo maar een aantal eerste elftalspelers (inzet, links) of Heini Otto, Sjaak Swart en Victor Renier (inzet, boven) aantreffen. De oud-spelers Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Aron Winter, (trainer) Frank de Boer en Richard Witschge vermaken zich ook opperbest voor het goede doel. FOTO’S: AJAX/LOUIS VAN DE VUURST

AMSTERDAM – Het is een even opvallend als prijzenswaardig initiatief. In de tijd dat steeds meer mensen en zelfs hele bevolkingsgroepen in Nederland in hokjes worden geplaatst, ligt de nadruk bij Ajax vlak voor de kerst op eenheid en saamhorigheid. Tal van bekende Nederlanders (onder wie Karin Bloemen, Dré Hazes, Rik Brandsteder, Glennis Grace, Robert ten Brink, Peter Beense, Victor Reinier) werkten – in de geest van ’We are the World’ van USA for Africa – mee aan de single ’Wij zijn Ajax’, waarin de diversiteit van de Amsterdamse voetbalclub centraal staat. De opbrengst komt ten goede aan de Ajax Foundation. „Wij zijn als club een bindende factor en hebben een voorbeeldfunctie voor velen”, zegt directeur Simone Freling van de stichting.

Eerste elftalspelers, de staf, ex-voetballers, jeugdleden, vrijwilligers en zelfs fans van Ajax zetten in de tijdelijke studio op sportpark De Toekomst de afgelopen dagen hun beste beentje voor. De boodschap is dat een voetbalclub in het algemeen en Ajax in het bijzonder mensen bindt. In de bijbehorende videoclip spelen overleden oer-Ajacieden als Rinus Michels en Bobby Haarms een rol. En komt een boer van de Betuwe, maar ook een Surinamer van het Bijlmerplein in Amsterdam-Zuidoost voor het voetlicht. Totaal verschillend, maar ook weer niet, omdat ze één passie hebben: Ajax.

„Het is natuurlijk fantastisch dat al die BN’ers belangeloos meewerkten, maar het gaat ons juist om de totale uitstraling en niet specifiek om hen”, benadrukt Freling. ,,Want je ziet ook supporters uit binnen- en buitenland, (oud-)spelers en medewerkers. Iedereen is gelijk! Jong en oud, dik en dun, rijk en arm. Ongeacht de afkomst of achtergrond. Wij proberen met Ajax al jaren uit te stralen dat voetbal van iedereen is, dat Ajax van iedereen is. Dat zie je ook bij ons op de tribunes. En dat is heel erg mooi terug te zien in de clip. Als club hebben wij een bepaalde rol in de maatschappij die niet onderschat mag worden.”

Wie deze week per ongeluk de studio op het trainingscomplex binnenstapte, kon tussen de swingende C- en B-junioren van Nederlandse, Marokkaanse, Turkse, Surinaamse en Ghanese afkomst zo maar Heini Otto en Sjaak Swart aantreffen. „Met zo’n moderne koptelefoon op mijn hoofd”, lachte mister Ajax . Of je stuitte op Christian Eriksen, Ricardo van Rhijn, Daley Blind, Siem de Jong, Lasse Schöne en Kenneth Vermeer, die het refrein inzongen, terwijl Ryan Babel rappend een couplet voor zijn rekening nam. Trainer Frank de Boer en de andere ex-spelers Richard Witschge, Bryan Roy, Dennis Bergkamp en Aron Winter vermaakten zich zichtbaar, waarbij Bergkamp er niet voor terugdeinsde een ’We are the World’-imitatie te doen en zelfs in de huid van Stevie Wonder kroop.

„De basis van het idee kwam bij onze collega’s van Ajax-TV vandaan, nog maar een maand geleden. Dankzij de enthousiaste reacties van andere mensen binnen en buiten de club werd het steeds groter, echt een ’wij-project’. Ook dankzij de inspanningen en de vele toezeggingen van mensen om juist belangeloos mee te werken. En met een bijdrage van de Ajax Supportersvereniging SVA en onze hoofdsponsor Aegon. Dat alles vergrootte de haalbaarheid. Het leek wel een rollende sneeuwbal, dat effect had het”, aldus Freling.

De single en clip worden maandag of dinsdag gelanceerd op de website van Ajax. „Er zal geen mens zijn die géén positief gevoel krijgt bij zoveel positieve energie”, verklapt de directeur. „En hoe meer downloads, hoe beter. De volledige opbrengst gaat naar de Ajax Foundation. Daarom ben ik zo trots op iedereen die heeft meegewerkt. De Foundation is niet commercieel ingesteld. Het is een stichting die zich inzet voor sport, gezondheid, integratie en educatie. Hieronder vallen projecten zoals Ajax StreetWise, VUmc Kinderstad, MVO Ajax Cape Town en het Ajax-gehandicaptenbeleid.” Om te onderstrepen dat Ajax – en dus ook deze single – er voor iedereen is, heeft Freling een verrassing in petto. De dj’s Sunnery James en Ryan Marciano zijn gevraagd een danceversie van ’Wij zijn Ajax’ te maken. „Zodat we nog meer muziekliefhebbers tegemoet komen.”
De T.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo dec 16, 2012 4:22 pm

Dit zijn toch wel erg mooie ballen!

Afbeelding

Thijs

Bericht door Thijs » di dec 18, 2012 6:10 pm

http://www.ajax.nl/Ajax-TV/Ajax-Friends ... n-Ajax.htm

De kerstclip! :ajaxscarf.gif:

Het liedje zelf vind ik een beetje standaard, maar in combinatie met de beelden...heel leuk. Mooie club, toch?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 18, 2012 6:38 pm

Zojuist bekeken. Kippenvel :ajaxscarf.gif: Bobby en Sjaakie :ajaxscarf.gif:

Ik ga hem zeker downloaden voor het goede doel.

1ste poging: iTunes kent het liedje niet. :smallgrin.gif:

Aha, ze hebben er nu bijgezet dat het pas vanaf 20:15 te downloaden is. Slordig.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 18, 2012 8:11 pm

Dat is om vraag bij ongeduldige mensen te creëren Ajaciedjuh! Afbeelding

Dit wordt gegarandeerd een hit! :ajaxscarf.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 19, 2012 9:00 am

Het lukt ze goed. Ze zullen wel vanavond 20:15 bedoelen. :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 19, 2012 9:23 am

Zo zijn we toch weer on topic. :smallgrin.gif:

Thijs

Bericht door Thijs » wo dec 19, 2012 5:25 pm

Ajax op 1 met kerstsingle Van onze Telesportredactie
Ajax heeft de nummer één-positie bereikt in de iTunes-store. De club heeft de kerstsingle 'Wij zijn Ajax' gisteren gelanceerd. Niet alleen de voetballers en trainer Frank de Boer, maar ook clubiconen, fans en jeugdspelers zingen mee op de kersthit.

Ajax laat in de hitlijst van iTunes onder andere The Voice-zangeres Sandra van Nieuwland en Adele achter zich.
De T.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo dec 19, 2012 6:38 pm

:smile-ajax.gif: We are the Voice of Holland. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 19, 2012 7:59 pm

Pride of Amsterdam schreef::smile-ajax.gif: We are the Voice of Holland. :smallgrin.gif:
:ajaxscarf.gif: :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie