De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za jan 14, 2012 11:05 pm

Ach ja. Dan sluit het wat niveau betreft mooi aan bij de rest van dit getouwtrek.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 1:14 pm

Nu op Ned 1 een jaaroverzicht van de machtsstrijd bij Ajax.

Edit: het is een volledig Eredivisie jaaroverzicht inclusief een interessante inbreng van met name Jan Mulder, maar ook Aad de Mos en Pierre van Hooijdonk. Jammer dat die omhaal van Vertonghen bij PSV uit niet wordt vertoond. Strootman gate negeren ze deels, Fredje Rutten mocht nog wel een keer uitleggen dat hij normaal gesproken een heer is, ook in het verkeer, maar het niet kon opbrengen om Blom een hand te geven.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo jan 15, 2012 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 15, 2012 2:16 pm

Peter schreef:
Le T. schreef:De grootste schande is natuurlijk dat die Boere nog nauwelijks blootgesteld is aan de individuele benadering, waarmee hij wel klaar was gestoomd voor de Europese top.
Ik vraag me soms wel eens af of jij wel voor Ajax bent.
Ach wat grappig, de persoonlijke aanval, het in twijfel trekken van het motief. "If you're not with us, you're against us", iedereen die niet met ons meeblaat is een verrader. Ophouden met zelfstandig nadenken als de maat van clubliefde.
Jij loopt de boel altijd zo te sarren en te zieken dat ik het vermoeden begin te krijgen dat jij ook helemaal niet wil dat het beter gaat in de jeugd. Zo cynisch altijd over een benadering waar ik menig jeugdspeler, ouder en volger lovend over hoor. Dat mag, maar wat zit daar achter joh? Jij gelooft niet in de benadering of ben je puur uit op het ridiculiseren van datgene wat er gebeurt?
Ik geloof inderdaad niet in benadering waarbij media met eigen belangen en opportunisten die kans zien hun eigen salaris te verveelvoudigen door achter iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis aan te lopen en andersdenkenden krampachtig het zwijgen proberen op te leggen Ajax verder gaat helpen. Ik geloof ook helemaal niet dat de eigen jeugd het probleem van Ajax is, in tegendeel, het zijn de ouwe lullen en dan met name eentje, waarvan je je kunt afvragen hoe eigen die aan Ajax is/zijn. Uiteraard moet je verbeteren wat je kunt verbeteren, maar de oorzaak dat Ajax geen Europese subtopper is ligt overduidelijk in de lange reeks ongeschikte of volledig incompetente trainers die we volgens de Cruijfffilosofie hebben aangesteld op aandringen van de Telecruijff.

Maar ik word inderdaad steeds onverschilliger. Ik leef niet ontzettend mee met kleine succesjes op weg naar de afgrond. Ik zit te wachten tot er iets gebeurt waardoor Ajax weer de weg omhoog kan inslaan, dan wordt elke stapje daarin weer iets waar ik van kan genieten en is elke tegenvaller een grote teleurstelling. Met goedkoop sentiment en de propaganda heb ik niks, ik moet er wel om lachen hoe mensen zich in bochten wringen om dat gene te kunnen geloven wat ze willen geloven, zoals ik ook altijd moet lachen om filmpjes van mensen die op hun bek gaan of zichzelf anderzins ernstig verwonden voor de homevideo. Alleen is het als een boer met kiespijn omdat ik ook de schade lijd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Luciano

Bericht door Luciano » zo jan 15, 2012 3:24 pm

Net terug uit Spanje verbaas ik me alweer. Hoe kan het dat beslissingen die genomen moeten worden door het Technische Hart na overleg met 1/3de van hetzelfde hart wordt uitgevoerd? Backstabber Blind voelt zich geruggensteund door van Gaal en Sturkenboom en gaat gelijk al grof in de fout. Conflict wordt gezocht om Jonk uit de tent te lokken zodat deze zo snel mogelijk geloosd kan worden. En dan? Of 10 ontevreden jeugdtrainers zoals nu of de halve jeugdtrainersstaf die vertrekt.

Mensen moeten zich realiseren dat als van Gaal en co. het nu verneuqen Ajax nooit meer Ajax zal worden. Helaas is dit besef niet aanwezig bij de verantwoordelijken.

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 3:38 pm

En als JC en co het verneuken ?.
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 3:46 pm

Le T. schreef:
Peter schreef:
Le T. schreef:De grootste schande is natuurlijk dat die Boere nog nauwelijks blootgesteld is aan de individuele benadering, waarmee hij wel klaar was gestoomd voor de Europese top.
Ik vraag me soms wel eens af of jij wel voor Ajax bent.
Ach wat grappig, de persoonlijke aanval, het in twijfel trekken van het motief. "If you're not with us, you're against us", iedereen die niet met ons meeblaat is een verrader. Ophouden met zelfstandig nadenken als de maat van clubliefde.
This is no answer to the question. Peter vraagt of je wel voor Ajax bent en inplaats van ja of nee te antwoorden dwaal weer volledig van het onderwerp af en ontwijk je gewoon de vraag.
999 schreef:En als JC en co het verneuken ?.
De maatstaf voor de boel wel of niet verneuken is subjectief. Heeft Martin Jol het verneukt of heeft hij ons eindelijk weer terug naar de Champions League gebracht en een fundament voor de landstitel 2011 gelegd? Dat zal ergens in het midden liggen.

Laat het technisch hart nu gewoon zijn gang gaan zonder al het ge etter van Coronel, Ten Have, Sturkenboom of Blind. Als Ajax dan over 2 of 3 jaar een stuk minder voetbalt en presteert dan nu dan mag je van mij JC, Jonk, Bergkamp en FdB daar hard op afrekenen. Mensen continu achter hun rug om tegenwerken en hun kwalitatieve bijdrage manipuleren is niet fair.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 15, 2012 4:21 pm

Cruijff schreef:
Laat het technisch hart nu gewoon zijn gang gaan zonder al het ge etter van Coronel, Ten Have, Sturkenboom of Blind. Als Ajax dan over 2 of 3 jaar een stuk minder voetbalt en presteert dan nu dan mag je van mij JC, Jonk, Bergkamp en FdB daar hard op afrekenen. Mensen continu achter hun rug om tegenwerken en hun kwalitatieve bijdrage manipuleren is niet fair.
En dan over twee, drie jaar weer de hele boel omgooien en degene die er zitten gaan verketteren? Lekker klimaat om in te presteren...

Beter nu eens een wat meer solide en evenwichtige organisatie neerzetten. En dat werkt nooit met maar één doctrine op een dicatoriale manier dominant maken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo jan 15, 2012 5:23 pm

Ik heb Ten have nog nooit iets horen zeggen over voetballen, hij zit ook niet op die plek in de RvC omdat hij iets over voetballen te zeggen heeft, ook niet omdat hij kaal is. Hij staat niet op het veld naar de training te kijken, komt niet in de kleedkamer om aanwijzingen te geven enz.

Ten Have is binnengehaald omdat er iets moest veranderen (in de organisatie), maar ik ben ervan overtuigd dat hij zal mislukken, omdat Telegraaf, Derksen hem vanaf het eerste moment al belachelijk maken (Derksen) kapot schrijven (Telegraaf), het technisch hart (wat een uitvinding!) regelt de voetbalzaken m.i. al een half jaar. Ik ga ervan uit dat over een aantal weken 'groep ten Have' (Snap werkelijk niet wat iemand bezielt om in die RvC te gaan zitten) weg is en de vriendjespolitiek z'n gang kan gaan. Ik dacht dat je zo een vereniging niet kon leiden!

Over twee of drie jaar mislukt? Wanneer is er sprake van een mislukking? Het moet met Ajax 1 slechter gaan dan nu? Kan dat dan? Slechter met de jeugdopleiding? Ik lees de ene keer dat we vijf à tien jaar moeten wachten (Wie weet zich dan nog alles te herinneren?) de andere keer dat de B1 nu al zoveel vooruit is gegaan, dankzij tien minuten Jonk per speler per week? Er wordt zo vaak iets geroepen/geschreven, maar het is zelden concreet. Wanneer is er sprake van een mislukking, het voetbal nu is niet om aan te zien.

FdB, JC en de rest van het technisch hart ergens op afrekenen? Je gelooft er zelf niet in, want je geeft al direct het antwoord op wat er dan gebeurt:
Mensen continu achter hun rug om tegenwerken en hun kwalitatieve bijdrage manipuleren is niet fair.
Het ligt niet aan JC, zoals het mislukken van de door JC gelanceerde MvB ook niet aan JC lag. Het ligt nooit aan JC; wie van de JC-aanhangers op AT heeft er kritiek op JC? Hij is onfeilbaar?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 15, 2012 5:38 pm

Cruijff schreef:
Le T. schreef:
Peter schreef:Ik vraag me soms wel eens af of jij wel voor Ajax bent.
This is no answer to the question. Peter vraagt of je wel voor Ajax bent en inplaats van ja of nee te antwoorden dwaal weer volledig van het onderwerp af en ontwijk je gewoon de vraag.
Dat zou ook teveel eer zijn voor zo'n miezerige vraag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 5:46 pm

Ook nu weer ontwijken Le T. Ben je bang dat we boos op je worden als je uit 'het kamp Steef, Baseman, d_skilled, Oscarito, Epi of FCT_Bantje' blijkt te komen?

Le T.

Bericht door Le T. » zo jan 15, 2012 6:33 pm

Cruijff schreef:Ook nu weer ontwijken Le T. Ben je bang dat we boos op je worden als je uit 'het kamp Steef, Baseman, d_skilled, Oscarito, Epi of FCT_Bantje' blijkt te komen?
De logica achter de vraag is dat je als een dom schaap de Telegraaf en Derksen moet nablaten als je voor Ajax bent. Die logica ga ik niet vereren met een antwoord op de vraag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 6:50 pm

Ik heb maandenlang gedacht dat je forumnaam Le T. een afkorting was voor Le Telegraaf[/b]. Je hebt weliswaar niet dezelfde mening, maar houdt er wel dezelfde manier van stemming maken op na.

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 7:03 pm

Nu ben jij ook niet Cruijff ...
Blij met de punten ...

jabu

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door jabu » zo jan 15, 2012 7:21 pm

Luciano schreef:Net terug uit Spanje verbaas ik me alweer. Hoe kan het dat beslissingen die genomen moeten worden door het Technische Hart na overleg met 1/3de van hetzelfde hart wordt uitgevoerd?
Het blijkt dat je idd eea gemist hebt. Wellicht verstandig om dan niet te reageren als je niet op de hoogte bent en om niet weer opnieuw een hele discussie aan te willen zwengelen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 8:37 pm

Ik vind het juist wel interessant om de reactie van iemand als Luciano te lezen die een tijd niet in Nederland is geweest. Vaak geeft dat een frisse kijk op de zaak. Bovendien, deze hele machtsstrijd is inmiddels zo'n bizarre soap geworden dat niemand het meer volledig kan volgen.

jabu

Bericht door jabu » zo jan 15, 2012 9:09 pm

De hele discussie is alleen al een keer gevoerd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 10:52 pm

Geldt ook dat niet voor het hele getouwtrek? Dit soort gevechten om de macht en over en weer moddergooien hebben we bij Ajax ook al 'over and over again' gehad. Alleen nog nooit met zoveel (geregisseerde) media aandacht er bovenop.

jabu

Bericht door jabu » zo jan 15, 2012 10:57 pm

Ook dat kennen we inderdaad wel. Daarom is er wel erg veel herhaling van zetten en helaas weinig vermogen om bij eventuele nieuwe feiten de mening aan te passen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 11:01 pm

Tja op dit forum zijn we er wel klaar mee hoop ik? Le T. en GangstaRiB zullen hun mening niet wijzigen, joey (inmiddels uitgeluld) en wimpey ook niet. Het media circus zal wel door blijven gaan want Ajax heibel verkoopt een stuk meer kranten dan een oorlog in Afghanistan of hogere tarieven bij de tandarts.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jan 15, 2012 11:07 pm

Cruijff schreef:Geldt ook dat niet voor het hele getouwtrek? Dit soort gevechten om de macht en over en weer moddergooien hebben we bij Ajax ook al 'over and over again' gehad. Alleen nog nooit met zoveel (geregisseerde) media aandacht er bovenop.
Dat laatste maakt het deze keer extra vervelend.

Edit:
Telesport Voetbal
Morgen in Cruijff-column in De Telegraaf: vuurwerk! #Ajax
:excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 11:13 pm

Duke schreef:
Cruijff schreef:Geldt ook dat niet voor het hele getouwtrek? Dit soort gevechten om de macht en over en weer moddergooien hebben we bij Ajax ook al 'over and over again' gehad. Alleen nog nooit met zoveel (geregisseerde) media aandacht er bovenop.
Klopt, ook bij Johan zelf gaat het door merg en been. Door die racisme beschuldiging was hij echt aangeslagen, dat was zeker geen toneelspel. Over het verwijt dat hij niet reageert op een uitnodiging voor een vergadering tijdens het verjaardagsfeest van dochter Chantal was hij ook not amused, Römer had hem twee dagen eerder nog veel plezier toegewenst bij dat feestje.

Daarnaast heeft hij dit soort gevechten in het verleden al vaker gehad met o.a. Ton Harmsen. Het meningsverschil met MvB is van een ander kaliber.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 15, 2012 11:17 pm

Duke schreef: Edit:
Telesport Voetbal
Zoals hierboven ook wordt gezegd. De Telegraaf gebruikt Cruijff net zo goed als andersom. Johan vindt het heel belangrijk dat de T. in ruil voor de column heel veel knaken aan de Foundation stort. Zoveel mogelijk veldjes voor lieve negertjes (beetje denigrerend gesteld) vindt hij veel zwaarder wegen dan wat voor waarde mensen aan zijn wekelijkse geklets/zwets hechten. Diep in zijn hart had hij wel liever samengewerkt met een kwaliteitsblad. Maarja, kranten als het AD zijn gezakt naar ongeveer net zo'n laag niveau en andere bladen zullen nooit zoveel betalen als Le T.

Dus neemt hij het voor lief, of zoals velen beweren. Hij maakt er af en toe lekker gebruik van. Wel jammer dat we hem niet meer op de Nederlandse tv als analist zien. Ik zou hem graag terugzien bij de NOS of desnoods bij Sport1 of Eredivisie Live.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 15, 2012 11:29 pm

Cruijff schreef:
Duke schreef:
Klopt, ook bij Johan zelf gaat het door merg en been. Door die racisme beschuldiging was hij echt aangeslagen, dat was zeker geen toneelspel. Over het verwijt dat hij niet reageert op een uitnodiging voor een vergadering tijdens het verjaardagsfeest van dochter Chantal was hij ook not amused, Römer had hem twee dagen eerder nog veel plezier toegewenst bij dat feestje.

Daarnaast heeft hij dit soort gevechten in het verleden al vaker gehad met o.a. Ton Harmsen. Het meningsverschil met MvB is van een ander kaliber.
Man, wat is hij zielig. Hij deelt gelukkig ook nooit uit...

Ajax zou er zeer mee gebaat zijn als de winterstop was gebruikt om tot een positieve weg voorwaarts te komen met àlle Ajacieden die de afgelopen decennia zo belangrijk zijn geweest voor de club (iedereen). Helaas wishful thinking.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

jabu

Bericht door jabu » zo jan 15, 2012 11:29 pm

Wel verfrissend zo'n gedachtenlezer op AT! Je hebt insiders in alle soorten en maten.
Telesport Voetbal schreef:Morgen in Cruijff-column in De Telegraaf: vuurwerk! #Ajax
En dat tijdens de vakantie. Dan heb je wel hart voor je cluppie hoor! :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » zo jan 15, 2012 11:36 pm

Cruijff schreef:
Duke schreef: Edit:
Telesport Voetbal
Zoals hierboven ook wordt gezegd. De Telegraaf gebruikt Cruijff net zo goed als andersom. Johan vindt het heel belangrijk dat de T. in ruil voor de column heel veel knaken aan de Foundation stort. Zoveel mogelijk veldjes voor lieve negertjes (beetje denigrerend gesteld) vindt hij veel zwaarder wegen dan wat voor waarde mensen aan zijn wekelijkse geklets/zwets hechten. Diep in zijn hart had hij wel liever samengewerkt met een kwaliteitsblad. Maarja, kranten als het AD zijn gezakt naar ongeveer net zo'n laag niveau en andere bladen zullen nooit zoveel betalen als Le T.

Dus neemt hij het voor lief, of zoals velen beweren. Hij maakt er af en toe lekker gebruik van. Wel jammer dat we hem niet meer op de Nederlandse tv als analist zien. Ik zou hem graag terugzien bij de NOS of desnoods bij Sport1 of Eredivisie Live.
De T. gebruikt JC :drecul.gif: .. En Derksen gebruikt JC dan ook :drecul.gif: ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie