De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

999

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr jan 06, 2012 10:55 am

Jonk en Bergkamp doen gewoon hun ding hoor, en met JC die achter hun staat trekken ze zich nergens iets van aan.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » vr jan 06, 2012 12:11 pm

wimpey schreef: Jonk & Bergkamp krijgen geen eerlijke kans. Die 2 moeten constant over hun schouder kijken, omdat er 2 interim-directieleden achter hen staan met een stompe aks in de hand. Courtesy of LvG.
Welk bewijs heb je daarvoor?

Heb je concrete voorbeelden hoe Jonk & Bergkamp hun werk niet kunnen doen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 06, 2012 12:20 pm

Nee, maar dit is natuurlijk wel een heel mooie uitgangspositie; gaat er iets mis dan is het de schuld van Blind en 'Sturk', gaat er iets goed dan is het ondanks de tegenwerking van Blind en 'Sturk'. Geweldig van Jonk en Bergkamp iig. Dit is wat je noemt win/win!
I think I lost my fucking headache

999

Bericht door 999 » vr jan 06, 2012 12:32 pm

Tja, we reageren steeds op die losse flodders ...

Net zoals Lucas en Zeux ook al zeggen/vragen .. Waar is het bewijs en alles wat fout gaat schuiven we op het bordje van een ander, alles wat goed gaat ligt op hun bordje ..

Heeft verdomde veel weg van de T. en Derksen kliek ...
Blij met de punten ...

jabu

Bericht door jabu » vr jan 06, 2012 3:21 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef:Al zeggen ze niets houden ze iedereen te vriend...
De vrijheid van meningsuiting is een groot goed. :biggthumpup.gif:
Absoluut. Het feit dat, met name Sneijder (vd Vaart zegt m.i. niet zo veel), zich uitspreekt zegt daarom wel wat. Hij had zich immers ook op de vlakte kunnen houden. Want laten we eerlijk zijn, wie zit er te wachten op de mening van Sneijder die nooit onder Cruijff heeft gewerkt? Wat mij betreft had hij beter kunnen zeggen dat hij niet degene is die dit kan en wil beoordelen.
De vraag is alleen of men zich daar in de voetbalwereld (inclusief bijbehorende media) ook bewust is van het feit dat er zoiets bestaat als vrijheid van meningsuiting. Ik stel mij zo voor dat beide heren of het podium in de VI niet hadden gekregen of zij achteraf een flinke draai om hun oren hadden gekregen als zij een heel anti-Cruijff verhaal zouden afsteken. Ik sluit daarmee overigens niet uit dat dit ook het geval zou kunnen zijn bij 'het andere kamp'.

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 06, 2012 4:48 pm

Hoezo kan hij daar niet over oordelen? Hij weet hoe hij de opleiding heeft doorlopen maar had misschien meer gehad als hij had kunnen trainen onder een Jonk, Bergkamp en noem maar op. Zo moeilijk is het niet hoor.
IK GELOOF!!!!!!

zeux

Bericht door zeux » vr jan 06, 2012 4:59 pm

Rishi schreef: Hij weet hoe hij de opleiding heeft doorlopen maar had misschien meer gehad als hij had kunnen trainen onder een Jonk, Bergkamp en noem maar op.
Hij is ook zo slecht terecht gekomen en nooit als enorm talent gezien. :smallgrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 06, 2012 5:02 pm

Dat zegt niemand.

Het gaat erom dat de opleiding BETER kan en moet.
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » vr jan 06, 2012 5:12 pm

Rishi schreef:Hoezo kan hij daar niet over oordelen? Hij weet hoe hij de opleiding heeft doorlopen maar had misschien meer gehad als hij had kunnen trainen onder een Jonk, Bergkamp en noem maar op. Zo moeilijk is het niet hoor.
Als het volgens jou niet zo moeilijk is, kan je mij wellicht wel even uitleggen hoe hij kan beoordelen hoe trainen onder Jonk dan is? Misschien meer is namelijk nogal een vaag uitgangspunt. Meer kan je dan namelijk net zo makkelijk vervangen door minder.

zeux

Bericht door zeux » vr jan 06, 2012 5:12 pm

Rishi schreef:Dat zegt niemand.

Het gaat erom dat de opleiding BETER kan en moet.
Huh?

Je suggereert hierboven toch echt dat zijn opleiding beter had gekund bij hem (als hij Jonk en Bergkamp had gehad).

Zelfsvan talenten als Sneijder - die altijd alle lof hebben gekregen en fantastisch terecht zijn gekomen - wordt nu dus beweerd dat de opleiding in het pre-Jonk/Bergkamp-tijdperk (lees Cruijff) tekort schoot.

Ik vind dat weird. En ook wel een vorm van valse 'geschiedschrijving'. Blijkbaar is de drang om àlles pre-Cruijff (zeg maar jaar 0) naar beneden te praten enorm groot.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 06, 2012 5:14 pm

Heeft niets met valse geschiedschrijving te maken. Sterker nog: er zijn hele volkstammen op AT die regelmatig hebben betoogd dat V/d Vaart en Sneijder net als vele andere talenten op bepaalde vlakken tekort schoten toen ze uit de opleiding kwamen.

Maar goed, dat zal je ook wel niet mogen zeggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

zeux

Bericht door zeux » vr jan 06, 2012 5:19 pm

Bertje schreef:Heeft niets met valse geschiedschrijving te maken. Sterker nog: er zijn hele volkstammen op AT die regelmatig hebben betoogd dat V/d Vaart en Sneijder net als vele andere talenten op bepaalde vlakken tekort schoten toen ze uit de opleiding kwamen.

Maar goed, dat zal je ook wel niet mogen zeggen.
Ah, vandaar dat ze na een paar jaar in het eerste naar zulke sukkel-clubs gingen!!!

999

Bericht door 999 » vr jan 06, 2012 8:22 pm

Vind deze ook wel leuk .. ( overgens beweerd JC in het bewuste interview dat Zlatan van een zelfde structuur is als Bergkamp, ook even lang.Nu zit daar wel wat verschil in. )

Verder over Zlatan ..
"Hij heeft een goede techniek voor een slechte voetballer en een slechte techniek voor een goede voetballer." Johan Cruijff is in februari 2003 na het Champions League-duel Arsenal-Ajax (1-1) hard in zijn oordeel over Zlatan Ibrahimovic.

Prijzenkast Zlatan:

Nederland – AFC Ajax
Landskampioen 2× 2002, 2004
KNVB beker 1x 2002
Johan Cruijff Schaal 1× 2004
LG Amsterdam Tournament 4x 2001, 2002, 2003, 2004

Italië – Juventus
Serie A 2× 2005, 2006
Italië – Internazionale
Serie A 3× 2007, 2008, 2009
Coppa Italia 1× 2009
Supercoppa 1× 2009

Spanje – FC Barcelona
Primera División 1× 2010
Spaanse Supercup 1× 2009, 2010
UEFA Super Cup 1× 2009
FIFA Club World Cup 1× 2009

Italië – AC Milan
Serie A 1× 2011

Prijzenkast Bergkamp:

Ajax
UEFA Cup Winners Cup: 1986–87
KNVB Cup: 1986–87, 1992–93
UEFA Cup: 1991–92
Eredivisie: 1989–90

Internazionale
UEFA Cup: 1993–94

Arsenal
Premier League: 1997–98, 2001–02, 2003–04
FA Cup: 1997–98, 2001–02, 2002–03, 2004–05
FA Community Shield: 1998, 2002, 2004

Tja ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 06, 2012 9:09 pm

En dat terwijl heel AT in 2003 al helemaal gestoord was van Zlatan. Iedereen zag toen al dat het een wereldster was. Dat fluiten was een blijk van waardering, omdat die jongen zo goed was haha. Sjesus, zeg. Heb je nog quotes uit 1974 van Cruijff? Vind ik ook wel grappig en het dient vast een doel.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 06, 2012 9:26 pm

Ach, als het over Blind gaat en er wordt gezegd dat iederen eind jaren 90 enthousiast was over zijn (en Cruijff's) aankopen, dat van iemand in zo'n functie verwacht mag worden dat hij het wel ziet. Zou dat dan ook niet voor de man die ons de komende 100 jaar zijn erfenis in de Europese top heeft beloofd, mogen gelden?

peter

Bericht door peter » vr jan 06, 2012 9:30 pm

Hij wil dan anders niet doen met het aankopen van Lindenberghjes, hoor. Cruijff heeft een goede kijk op de Ajaxjeugdopleiding en dat moet ons succes opleveren. Jij denkt toch niet dat we de Europese top gaan halen door 'onderscheidend' in het aankoopbeleid te zijn?

Maar blijkbaar wordt even vergeten dat Cruijff zich primair focust op de jeugd. JEUGD. Dat is iets anders dan aan- en verkoopbeleid. Zijn visie op transferzaken? Boeit me geen fuck, want daar gaat 'ie niet over.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 06, 2012 9:32 pm

Cruijff geeft adviezen aan het technisch hart, het technisch hart gaat over aankopen. Jij denkt serieus dat Cruijff zich daar niet mee bemoeit?

peter

Bericht door peter » vr jan 06, 2012 9:36 pm

Cruijff zijn taak is de jeugdopleiding te veranderen. Heb hem nog niet gehoord over de scouting en de transferzaken, dus nee ik weet niet beter dan dat hij telkens roept dat het gaat om de jeugdopleiding. Ik mag hopen dat het Technisch Hart naar de scouting luistert en niet naar Cruijff op aan- en verkoopgebied. Heb ook geen reden om anders te doen geloven ook, want ik acht de kans vrij klein dat Cruijff zich bemoeit met een aankoop als Boerrigter. Heb daar ook nooit iemand over gehoord.

Neemt niet weg dat ik vind dat er zo/zo is ingekocht. Bulyikin en Serero krijgen van mij een NEE. Janssen en Boerrigter een JA. Sightorsson neigt naar JA, maar eerst maar eens fit worden. Naja, 50/50. Is nog best OK ook.

999

Bericht door 999 » vr jan 06, 2012 9:46 pm

Peter schreef:En dat terwijl heel AT in 2003 al helemaal gestoord was van Zlatan. Iedereen zag toen al dat het een wereldster was. Dat fluiten was een blijk van waardering, omdat die jongen zo goed was haha. Sjesus, zeg. Heb je nog quotes uit 1974 van Cruijff? Vind ik ook wel grappig en het dient vast een doel.
Peter, wanneer praat jij nu eens een keer voor jezelf en niet voor anderen als er dingetjes langskomen die je niet bevallen ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » vr jan 06, 2012 9:51 pm

Bevalt me prima, hoor. Al vindt Cruijff Wesley Sonck de beste spits op aarde, dan boeit me dat nog niet. Cruijff heeft namelijk niets over buidel bij Ajax te zeggen en houdt zich bezig met de jeugdopleiding. Het wordt anders als je een functie binnen Ajax krijgt die gaat over aan- en verkoop en je roept daar dat voetballer A een toppertje is en je die vervolgens haalt. Dan mag je schieten en het liefst met scherp haha. Heb je nog quotes van een dergelijke TD? Of moet ik dan bij wimpey zijn? :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » vr jan 06, 2012 9:54 pm

En Cruijff heeft nooit een functie bij Ajax, en dus altijd gelijk. Misschien is dat maar goed ook, want zijn laatste officiele functie was natuurlijk niet een heel groot succes als je ziet wat voor een selectie hij toen had.

peter

Bericht door peter » vr jan 06, 2012 10:01 pm

Cruijff heeft wel een functie bij Ajax. Er is alleen een verschil tussen een functie als trainer, TD of AD en een controlerende functie in de RvC. Dat Cruijff een slechte trainer was (als het al zo is he) maakt niet uit. Ik vind zijn visie op de jeugdopleiding prima en in zijn rol als commissaris moet hij daar toezicht op houden. Dus hij gaat niet trainen, geen aankopen doen etc. etc. Dat ligt allemaal bij de Boer en nu bij Blind. Die mensen moet je gaan beoordelen en als je denkt dat Blind in het verleden geen goede trainer is geweest, dan maakt dat niet uit. Als je vindt dat hij een allejezus slechte TD was, dan maakt dat uit, want dat is hij nu weer. Je moet de mensen beoordelen die zometeen de boel gaan runnen. Vind je Slop een goeie FD? Vind je vdAat een goede commerciele man? Vind je Danny een goeie TD? Ik heb dáár wel een mening over. Of je een quote kan verzamelen van vdAat of hij Jantje in 2003 een goeie voetballer vond is niet relevant. Gaat 'ie niet over.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr jan 06, 2012 10:10 pm

En ik las onlangs in het kerstnummer van Elsevier dat Marc Bolland een Ajaxfan is. Stel dat je een kerel van dat kaliber weet binnen te halen... Maar nee. Het moet natuurlijk een oud-voetballer zijn.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter

Bericht door peter » vr jan 06, 2012 10:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:En ik las onlangs in het kerstnummer van Elsevier dat Marc Bolland een Ajaxfan is. Stel dat je een kerel van dat kaliber weet binnen te halen... Maar nee. Het moet natuurlijk een oud-voetballer zijn.
Mooi punt. Goed interview ook met die man. :biggthumpup.gif:

AD voetbalzaken en iemand voor de niet technische zaken Voor die laatste functie is hij zwaar overgekwalificeerd, maar natuurlijk wel pure top. Ik zou inderdaad erg ongelukkig worden als hij de nieuwe AD zou worden (zonder dat dit een duo job is).

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 07, 2012 1:38 pm

Peter schreef: Als je vindt dat hij een allejezus slechte TD was, dan maakt dat uit, want dat is hij nu weer. Vind je Danny een goeie TD? Ik heb dáár wel een mening over.
:smallgrin.gif:

Ik ook. De resultaten spreken nl. voor zich. Blind was óók een allejezus slechte trainer: 10 wedstrijden in de eredivisie verliezen als trainer van Ajax is bizar slecht. 'Zomaar' even een wedstrijdverslagje uit die tijd: http://vorige.nrc.nl/sport/article1651220.ece

Maar Lucas lijkt überhaupt niet aan de kwaliteiten van Blind te twijfelen. Tegen beter weten in, ondanks de overweldigende bewijslast, kun je het natuurlijk ook voor iemand opnemen. Omdat dat cult is bijv. Of omdat je ergens wilt stoppen waar anderen allang van een gepasseerd station spreken.

Plaats reactie