De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » vr dec 23, 2011 12:37 pm

Jöhnk schreef:
Dat is niet wat Ten Have in het Parool zei, hoor. En ook niet wat Davids vond. Die vond dat er verkeerd training werd gegeven.
Heb jij daar een linkje van ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr dec 23, 2011 12:51 pm

Zeux schreef:Je schrijft dat ze niet het hoogste orgaan zijn. Ze staan in ieder geval boven de RvC...
Dat ze niet het hoogste orgaan zijn is een feit, beste Zeux.
Kun je dat nog een keer quoten?
Ik heb Ten Have alleen maar horen beweren dat de ingezette koers op De Toekomst gehandhaafd blijft.
Davids heeft wat dingen gezegd. Heeft hij ook gezegd dat hij een totaal ander beleid wil op De Toekomst? En is wat op dit moment op De Toekomst gebeurt vanaf nu boven iedere kritiek verheven?
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Cruijff zegt dat er heel goed gewerkt wordt op de Toekomst, en dat Davids en Ten Have dan zeggen dat er slecht gewerkt wordt. Het gaat erom dat Cruijff zegt dat er geen TD moet komen, en dat Ten Have vervolgens een TD aanstelt. Mag dat? Ja, vrijheid van meningsuiting en zo, maar het is compleet onwerkbaar. Ik kan echt niet vatten dat mensen nog steeds blij worden van 'evenwicht' binnen een orgaan als de bestuursraad of de RvC. Je moet uiteindelijk keuzes maken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 12:52 pm

Jöhnk schreef: Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat Cruijff zegt dat er heel goed gewerkt wordt op de Toekomst, en dat Davids en Ten Have dan zeggen dat er slecht gewerkt wordt.
Wow.
Dit is geen religie meer, dit is een sekte...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 12:55 pm

Jöhnk schreef:
Zeux schreef:Je schrijft dat ze niet het hoogste orgaan zijn. Ze staan in ieder geval boven de RvC...
Dat ze niet het hoogste orgaan zijn is een feit, beste Zeux.
Daar zou je over kunnen haarkluiven.

Wie is dan wel het hoogste orgaan? De ALV (als zijnde de aandeelhouders)? Is de Bestuursraad niet de representant van de ALV en dus daaraan gelijk?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » vr dec 23, 2011 12:56 pm

In een voetbalvereniging heb je gewoon een eenduidige visie nodig met alle neuzen dezelfde kant op. Mensen met een andere visie bij elkaar gaat niet werken. Van Gaal die de opleiding van Cruijff bij Barcelona een puinhoop vond gaat dit ook niet goed vinden.

@ Zeux: je bent anti een 'dictatuur' maar juist clubs die structureel goed draaien worden gedomineerd door dat soort mensen. Zie Nijland, Munsterman en Jan Smit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr dec 23, 2011 12:56 pm

Het is 'zijnde de aandeelhouders' of 'als de aandeelhouders'.

En verder reageer ik niet meer op jou. De groeten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 12:57 pm

Jöhnk schreef:Het is 'zijnde de aandeelhouders' of 'als de aandeelhouders'.

En verder reageer ik niet meer op jou. De groeten.
Oe wat een zwaktebod. :drecul.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » vr dec 23, 2011 1:01 pm

Zeux houdt niet van een dictatuur maar wel van Louis “de dictator bij uitstek” van Gaal. :drecul.gif:

Is die enge achterbakse doorgeleerde professor nu opgepleurd?
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 1:02 pm

Luciano schreef:In een voetbalvereniging heb je gewoon een eenduidige visie nodig met alle neuzen dezelfde kant op. Mensen met een andere visie bij elkaar gaat niet werken. Van Gaal die de opleiding van Cruijff bij Barcelona een puinhoop vond gaat dit ook niet goed vinden.

@ Zeux: je bent anti een 'dictatuur' maar juist clubs die structureel goed draaien worden gedomineerd door dat soort mensen. Zie Nijland, Munsterman en Jan Smit.
Tot nu toe is er alleen de aanname dat met deze RvC en Van Gaal de neuzen niet dezelfde kant op staan.
Die aanname wordt door jullie wel consequent als feit opgevoerd, maar is dat niet.

In uitvoering moet je één koers hebben. Maar in controlerende organen is het goed om onafhankelijkheid te hebben.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » vr dec 23, 2011 1:03 pm

Nee, nog steeds niet. In het belang van Ajax uiteraard. Misschien kan hij er nog een paar benoemingen doorheen drukken. Voor nog meer evenwicht. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 1:04 pm

InnerHarbour schreef:Zeux houdt niet van een dictatuur maar wel van Louis “de dictator bij uitstek” van Gaal. :drecul.gif:
Wat richting Cruijff werkt, moet ook richting Van Gaal gelden. Volgens mij pleit ik nergens over het louter faciliteren van Van Gaal. Andersom wordt het wel steeds geroepen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Luciano
Berichten: 379
Lid geworden op: do jun 30, 2011 7:48 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Luciano » vr dec 23, 2011 1:07 pm

Zeux schreef:
Luciano schreef:In een voetbalvereniging heb je gewoon een eenduidige visie nodig met alle neuzen dezelfde kant op. Mensen met een andere visie bij elkaar gaat niet werken. Van Gaal die de opleiding van Cruijff bij Barcelona een puinhoop vond gaat dit ook niet goed vinden.

@ Zeux: je bent anti een 'dictatuur' maar juist clubs die structureel goed draaien worden gedomineerd door dat soort mensen. Zie Nijland, Munsterman en Jan Smit.
Tot nu toe is er alleen de aanname dat met deze RvC en Van Gaal de neuzen niet dezelfde kant op staan.
Die aanname wordt door jullie wel consequent als feit opgevoerd, maar is dat niet.

In uitvoering moet je één koers hebben. Maar in controlerende organen is het goed om onafhankelijkheid te hebben.
AD is niet controlerend en zeker niet als hij van Gaal heet. Het Griekse begrip Utopia past hier wel enigszins bij, zul je wel kennen gezien je nickname. Davids is overigens totaal niet onafhankelijk als het om van Gaal gaat.

Zie jij het maar als een aanname, het verleden laat zien dat dit gaat gebeuren en dat gaat het ook. Het karakter van Gaal was inmiddels wel bekend bij iedereen dacht ik..

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door InnerHarbour » vr dec 23, 2011 1:09 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:Zeux houdt niet van een dictatuur maar wel van Louis “de dictator bij uitstek” van Gaal. :drecul.gif:
Wat richting Cruijff werkt, moet ook richting Van Gaal gelden. Volgens mij pleit ik nergens over het louter faciliteren van Van Gaal. Andersom wordt het wel steeds geroepen.
Als je Cruijff binnenhaalt moet je van Gaal buitenlaten, tis niet moeilijker.
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » vr dec 23, 2011 1:12 pm

Luciano schreef:
Zeux schreef:
Luciano schreef:In een voetbalvereniging heb je gewoon een eenduidige visie nodig met alle neuzen dezelfde kant op. Mensen met een andere visie bij elkaar gaat niet werken. Van Gaal die de opleiding van Cruijff bij Barcelona een puinhoop vond gaat dit ook niet goed vinden.

@ Zeux: je bent anti een 'dictatuur' maar juist clubs die structureel goed draaien worden gedomineerd door dat soort mensen. Zie Nijland, Munsterman en Jan Smit.
Tot nu toe is er alleen de aanname dat met deze RvC en Van Gaal de neuzen niet dezelfde kant op staan.
Die aanname wordt door jullie wel consequent als feit opgevoerd, maar is dat niet.

In uitvoering moet je één koers hebben. Maar in controlerende organen is het goed om onafhankelijkheid te hebben.
AD is niet controlerend en zeker niet als hij van Gaal heet. Het Griekse begrip Utopia past hier wel enigszins bij, zul je wel kennen gezien je nickname. Davids is overigens totaal niet onafhankelijk als het om van Gaal gaat.

Zie jij het maar als een aanname, het verleden laat zien dat dit gaat gebeuren en dat gaat het ook. Het karakter van Gaal was inmiddels wel bekend bij iedereen dacht ik..
Ja, daarin verschillen we van mening.
Ik denk dat Cruijff en Van Gaal helemaal niet zo heel verschillend denken en alleen her en der andere accenten leggen. Werkzaam is dat de lijn op De Toekomst door gaat met die 15 superdepupertoppers (eventueel met Cruijff als 'technisch adviseur'). En dat Van Gaal klankbord is voor Frank. Best of both worlds. En daarmee goed voor Ajax.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Le T. » vr dec 23, 2011 1:42 pm

Luciano schreef:Zie jij het maar als een aanname, het verleden laat zien dat dit gaat gebeuren en dat gaat het ook. Het karakter van Gaal was inmiddels wel bekend bij iedereen dacht ik..
Is dat zo? Ik heb vooral het idee dat het beeld wat de Telegraaf en Derksen daarvan schetsen enthousiast wordt nageblaat.
InnerHarbour schreef: Als je Cruijff binnenhaalt moet je van Gaal buitenlaten, tis niet moeilijker.
Alleen laat Cruijff zich niet naar binnen halen. Hij dringt zich niet alleen zelf op, binnendringen doet hij niet, hij wil buiten de organisatie blijven, zelfs als hij commissaris is.

De keus tussen Cruijff en Van Gaal is er niet, er is de keus tussen Ling en Van Gaal. Tussen een stroman van iemand die slechts de baas speelt en een directeur die daadwerkelijk aan de slag wil.
Wollt ihr den totalen Mensch?

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door D_skilled » za dec 24, 2011 6:24 pm

Afbeelding
:smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » za dec 24, 2011 6:35 pm

:drecul.gif: :biggthumpup.gif: D_skilled !

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Rednose » za dec 24, 2011 11:14 pm

Cruijff schreef:Alle RvC leden, neger, klapkut of kaal: dat maakt toch niet uit, we gaan voor de schaal!
Kunnen ze jou niet samen met Wesley opsluiten?
Overigens lijkt me dit een gevalletje voor de mods.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Cruijff » di dec 27, 2011 12:54 am


Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di dec 27, 2011 8:44 am

Wat zijn dit voor mensen?

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in diverse mensen die zeggen clubmensen te zijn. Terwijl de supporters, trainers en voetballers duidelijk afstand van de raad van commissarissen hebben genomen, kan de rvc toch op kosten van Ajax hun rechtszaken doorzetten. En niemand die ingrijpt!

Als de voorzitter van de rvc via een opzetje de bekendste voetballer van de club in diskrediet probeert te brengen, door hem neer te zetten als racist, dan snap ik niet dat hij niet direct Ajax uitgeknikkerd is.

Maar dat niet alleen. Deze week staat diezelfde voorzitter voor de rechter, omdat hij de meest verschrikkelijke dingen over Tscheu La Ling heeft geroepen. Mocht de rechter Tscheu in het gelijk stellen, dan zijn er dus twee oud-Ajacieden die hij geprobeerd heeft zwaar te beschadigen.

Toch wordt hij zelfs dan door Ajax in staat gesteld om in hoger beroep te gaan tegen weer tien andere oud-voetballers.

Intussen hebben de supporters op alle mogelijke manieren laten weten hoe ze hier over denken. De manier waarop deze Ajax-fans, van uitingen in het stadion tot e-mails, mij een hart onder de riem steken sterkt me enorm om met z’n allen door te gaan.

Naast de supporters heeft ook meer dan negentig procent van de aandeelhouders gezegd dat deze rvc weg moet, net als een grote meerderheid van de leden. Toch zitten ze er nog steeds en blijven ze dat voorlopig nog doen. Wat zijn dit voor mensen? Daarom baalde ik enorm, dat ik van de week het vliegtuig miste omdat op het laatste moment spelers door hun club terug werden getrokken uit de Catalaanse selectie, waarvan ik bondscoach ben. Daardoor kon ik niet bij de ledenvergadering zijn, waar toch een paar dingen zijn gebeurd waar ik ter plekke graag op in was gegaan. Zeker wat de houding van de rvc richting Ajax betreft en waarvan veel leden nog niet half beseffen hoe ernstig dit eigenlijk is.

Dit heeft niets meer met juridische zaken te maken, maar alles met normen en waarden. Die zijn door deze rvc voortdurend overtreden. Ik kan zo langzamerhand een waslijst opnoemen van incidenten, die zo beneden alle peil zijn, dat deze mensen onder normale omstandigheden allang uit de club zouden zijn gezet.

Toch is dat niet gebeurd. Vooral omdat ze Ajax in een soort van wurggreep houden. Inmiddels heeft de nieuwe bestuursraad geroepen, dat ze op welke manier dan ook hier een einde aan gaat maken, dus ik ben benieuwd. Maar tot die tijd heeft Ajax in feite niets meer binnen z’n eigen club te vertellen.
Onvoorstelbaar, maar waar.
Johan Cruijff

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » di dec 27, 2011 8:57 am

Voor iemand met zoveel kritiek op te Telegraaf ben je wel verdomd snel altijd met het plaatsen van betaalde inhoud van diezelfde krant....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » di dec 27, 2011 9:08 am

En je punt is ?.Of bedoel je dat wat JC tettert niet geplaatst moet worden ?.

Marcel
Berichten: 764
Lid geworden op: do feb 26, 2004 12:17 pm
Locatie: Belgie

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Marcel » di dec 27, 2011 9:15 am

Wat is Cruyff toch een hypocriet... die man heeft een vrachtwagenlading aan boter op zijn hoofd.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door M.. » di dec 27, 2011 9:18 am

999 schreef:En je punt is ?.Of bedoel je dat wat JC tettert niet geplaatst moet worden ?.
Van mij mag je alles plaatsen je mag elke krant of tijdschrift lezen die je wil. Maar ik snap dat veroordelende vingertje richting de T. en de T. lezers niet zo van iemand die de artikelen hier copy-paste voordat de pixels op de telegraaf.nl bij wijze van spreke gedroogd zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door zeux » di dec 27, 2011 9:23 am

Ik ben wel blij dat 999 die stukken plaatst. Ze maken 1 op 1 onderdeel uit van de context van dit conflict. Relevante info binnen de discussie dus.

Want wat vindt jij van zo'n column M?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie