De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Eriksen, Boilesen, Zlatan.... 

Dat lijkt me niet.
Rosenberg wel.
Rosenberg wel.
Die had ik ook kunnen 'scouten'. Ik heb weinig verrassingen gezien uit die hoek!Neefkens schreef:Eriksen, Boilesen, Zlatan....
Face your fears and live your dreams, No Fear
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De meeste verrassingen komen nog altijd uit Afrika. Pienaar, Trabelsi, Enoh. Nooit van gehoord en alledrie van degelijk niveau van Ajax.
Rommedahl is natuurlijk uitvoerig gescoutJöhnk schreef:Dat lijkt me niet.
Rosenberg wel.

IK GELOOF!!!!!!
Ach, verrassingen. Als ze maar kunnen voetballen, toch?De Dominee schreef:Die had ik ook kunnen 'scouten'. Ik heb weinig verrassingen gezien uit die hoek!Neefkens schreef:Eriksen, Boilesen, Zlatan....
Scouten is ook netwerken, die jongens kunnen overtuigen, etc. Dat heeft hij blijkbaar gedaan.
Netwerken is toch een essentieel onderdeel van scouten? Maar om dat goed op te zetten moet je wel investeren. Zowel op het gebied van geld als tijd. Benieuwd of Ajax dat geduld heeft.
www.telegraaf.nlTEG gebruikt als privébank
De vier aandeelhouders van het omgevallen artiestenbureau The Entertainment Group (TEG), onder wie Marco Borsato en Ajax-directeur Rik van den Boog, gebruikten TEG als een privébank voor hun miljoenen kostende eigen internetprojecten.
Dit stelt curator Jan Padberg in de uitzending van KRO Reporter, die morgen is gewijd aan de ondergang van TEG.
Volgens hem draaide het artiestenbureau op voor vrijwel alle kosten van het zieltogende internetbedrijfje Lab Venture, eigendom van Borsato, Van den Boog en de overige TEG-aandeelhouders, Paul Brinks en Unico Glorie. „Kon men bij Lab even een rekening niet betalen, variërend van tienduizenden euro’s tot veel grotere bedragen, dan werd dat, hup, vanuit TEG betaald”, aldus Padberg, die spreekt van ’onoorbare belangenverstrengeling’. Als deze praktijken niet waren gebeurd, dan had TEG volgens hem nu nog gewoon bestaan. De advocaat van Borsato noemt de zanger zelf „te weinig kritisch”.
Rik van den Boog wordt neergezet als iemand die zich bij binnenkomst bij TEG voordeed als een financieel genie, maar die titel bepaald niet waarmaakte.
Het bezorgde hem volgens Unico Glorie de bijnaam ’balletje balletje’, naar het wedspelletje waarbij de toeschouwer altijd zijn geld kwijtraakt. „Bij de presentaties van Rik vlogen de miljoenen over tafel. Er lag bij ons wel eens een miljoen en dat werd dan van het ene bedrijf naar het andere geschoven, nou zo was er bij ons ook wel eens wat weg.”
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zouden de nieuwe samenwerkingen in de verschillende landen daar ook voor bedoeld zijn? 

Weg? Was dat geld verduisterd of zo?Het bezorgde hem volgens Unico Glorie de bijnaam ’balletje balletje’, naar het wedspelletje waarbij de toeschouwer altijd zijn geld kwijtraakt. „Bij de presentaties van Rik vlogen de miljoenen over tafel. Er lag bij ons wel eens een miljoen en dat werd dan van het ene bedrijf naar het andere geschoven, nou zo was er bij ons ook wel eens wat weg.”

Het stinkt aan alle kanten!
Nu is Unico vooral bekend van het de schuld bij de ander leggen, zoals hij ook al bij Borsato heeft gedaan, maar ik ben toch wel benieuwd wat er uit deze ellende voort gaat komen voor vdBoog.
Ik denk dat het het beste is te wachten op de officiële uitkomst van het onderzoek, dit soort "nieuws" verwart alleen maar.

Ik denk dat het het beste is te wachten op de officiële uitkomst van het onderzoek, dit soort "nieuws" verwart alleen maar.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Snap niet dat Ajax uit kwam bij zo'n Rik vd Boog, hoor. Hij heeft toch op zijn minst een dubieuze achtergrond en alleen daarom zou ik niet met zo'n persoon in zee gaan. Veel te riskant natuurlijk.
"Op zijn minst dubieus" vind ik erg sterk uitgedrukt: er zijn een paar moeilijke vragen die beantwoord moeten worden, dat wel. Maar je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, hoewel het erop lijkt of het andersom is. 

Goed, dan houden we het op dubieus. Daar kun je niet omheen, lijkt me. Want ook in die affaire met Boekhoorn werden er al vraagtekens gezet bij zijn integriteit.
Laat ik het zo zeggen: met wat nu bekend is zou Ajax hem niet aannemen.
Laat ik het zo zeggen: met wat nu bekend is zou Ajax hem niet aannemen.
Maar de vraag is of dat terecht zou zijn geweest.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Natuurlijk wel. Een beursgenoteerd bedrijf kan geen directeur aanstellen die in opspraak geraakt is.
In het keiharde zakenwereldje is over elke zakenman wel iets dubieus te vinden, als je maar zoekt. Er is altijd iemand te vinden die iets negatiefs wil zeggen over hoge bomen. In het geval van vdBoog staat het zoeklicht er vol op omdat hij nu de baas bij AJAX is.
Maar het is idd gewoon heel vervelend en bovendien jammer omdat hij bij AJAX prima werk doet.
Maar het is idd gewoon heel vervelend en bovendien jammer omdat hij bij AJAX prima werk doet.

AN
Palmeiras over samenwerking met Ajax
10 januari 2010 RvN
Op de officiële website van Palmeiras berichtte de voorzitter van die club over de op handen zijnde samenwerking met Ajax. Volgens de voorzitter begint de samenwerking initieel met de jeugdopleiding. De aanwezigheid van de 14-jarige Ajacied Dylan Nieuwenhuijs afgelopen jaar bij Palmeiras was daar al een voorloper op. Volgens de voorzitter worden de gesprekken snel afgerond. Het is de bedoeling dat na uitwisseling van jeugdspelers en technische staf van de jeugd ook samenwerking tussen de professionele tak van de clubs zal volgen.
'Het doel is om zoveel uitwisseling als mogelijk te promoten. Hiermee krijgt Palmeiras nog meer internationaal aanzien. Deze samenwerking is niet alleen voordelig voor ons, maar ook voor Ajax. Zij zijn erg geinteresseerd om de Braziliaanse opleiding te leren kennen.'
Onlangs sprak Rik van den Boog in de Telegraaf al over het mondeling akkoord met Palmeiras over de samenwerking. "De afspraken moeten alleen nog op papier worden gezet. [..] Wij delen de knowhow over onze jeugdopleiding en krijgen als ruil de eerste keus. Als wij vinden dat een talent goed genoeg is voor Ajax, komt hij - tegen vooraf gestelde voorwaarden - naar Amsterdam. De praktijk is nu dat talentvolle Zuid-Amerikaanse spelers zelden in één keer de stap kunnen maken naar de grote Europese clubs. Ajax wordt het stapje daartussen. Als een speler vervolgens een transfer maakt, deelt Palmeiras daar uiteraard ook in mee."
Mwah, zoeken is niet nodig in dit geval.
Ik geloof er ook niet in. Er zijn genoeg zakenmensen die níet in opspraak raken.
Ik geloof er ook niet in. Er zijn genoeg zakenmensen die níet in opspraak raken.
Baas van AJAX trekt wel iets meer aandacht dan de gemiddelde zakenman. Er is echt wel gezocht, vooral na het debacle met TEG.
-
- AT Toto winner 15/16
Hoezo gezocht? Als vd Boog gewoon normaal zn werk had gedaan hadden ze niks gevonden.
Daarmee zeg je dus dat ze wel gezocht hebben?brigade zuid schreef:Hoezo gezocht? Als vd Boog gewoon normaal zn werk had gedaan hadden ze niks gevonden.

Tja, dat krijg je als je bij zo'n zaak betrokken bent.
De rechter heeft VDB inmiddels veroordeeld wegens wanprestatie. Kan zijn dat het vonnis in hoger beroep anders zal uitvallen, maar het zegt wel iets.
Jij doet net alsof over elke directeur wel iets te vinden is. Maar zulke verhalen zijn nooit naar buiten gekomen over Oldenhof, Kales of Fontein.
De rechter heeft VDB inmiddels veroordeeld wegens wanprestatie. Kan zijn dat het vonnis in hoger beroep anders zal uitvallen, maar het zegt wel iets.
Jij doet net alsof over elke directeur wel iets te vinden is. Maar zulke verhalen zijn nooit naar buiten gekomen over Oldenhof, Kales of Fontein.
Bij een faiilisement wordt er altijd met modder gegooid. Glorie wil iemand de zwarte piet toeschuiven en de curator heeft er baat bij de bestuurders in het beklaagdenbankje te zetten omdat hij dan misschien het privevermogen kan aanspreken.
Dat verhaal van Boekhoorn (althans wat ik er van weet) is niet eens zo dubieus. Dat was eerder dubieus van Boekhoorn om zo enorm dom met ondernemingsvermogen om te gaan.
Dat verhaal van Boekhoorn (althans wat ik er van weet) is niet eens zo dubieus. Dat was eerder dubieus van Boekhoorn om zo enorm dom met ondernemingsvermogen om te gaan.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!