Wie moet Henk ten Cate opvolgen?
Moderator: mods
Tja, volgens mij geven twee kapiteins op een schip altijd ( op den duur ) problemen.En hoe je het ook bekijkt, het gaat toch altijd om het winnen van wedstrijden.Punten.Pakt Koster en dit AJAX wel de uitpunten dan zou er weinig gemor te horen zijn.Jöhnk schreef:Is dat ook een vereiste voor de functie?![]()
Ik denk dat Bertje bedoelt dat twee mensen in principe meer weten dan één. Je moet mensen hebben die elkaar aanvullen en naar elkaar luisteren.
Persoonlijk ben ik het wel met velen eens hoor, dit jaar is natuurlijk wel heel extreem kwa foute aankopen geweest.Maar blijkbaar had en heeft niemand de kracht en de durf ?, of het verstand om HtC en MVG een halt toe te roepen.
En dan zie je ook dat een eenmaal fout ingeslagen pad men niet zo vlug meer van af wijkt, net aLs met de voetballer die steeds blijft proberen om zijn gelijk te halen door steeds maar weer dezelfde, bij voorbaat tot mislukken gedoemde, aktie te maken, schuiven onze verantwoordelijk ook steeds weer dezelfde mislukkingen door naar het 1e elftal.
Tja, en kijk je wat verder, dan weten we eigenlijk ( weer ) nietwat er volgend seizoen bij ons op het veld zal staan.We zijn nog steeds niet bezig om er een geraamte neer te zetten.Krijgen we zo dadelijk weer tig veranderingen kwa spelers, gaat er weer met bakken met geld gesmeten worden, met hoop op zegen.Staan zodadelijk weer een stuk of wat dure aankopen op het veld ... en dan moet, zoals het er nu uit ziet, een broekie in trainersland, MvB, dat gaan doen ..
Blij met de punten ...
Ach, ik ben wat ouder als jij, ik heb al wat meer verlies partijtjes mee gemaakt.Bertje schreef:Wat ben jij melig. Ik ben echt zwaar naar de klote.Voetske schreef:Kaiieeeeeeeeee, aaihh, denk eraan ik kan karate ...Bertje schreef:Had je ook nog wat te melden?
Dat bedoelde ik inderdaad, Jöhnk.
Blij met de punten ...
De supporters van AZ zijn Van Gaal zat. Misschien kunnen zij Adriaanse nemen, dan nemen wij Van Gaal. Of zou Van Gaal zijn beste tijd achter zich hebben? Dit seizoen maakt hij weinig indruk en dan druk ik me voorzichtig uit.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ik hoef van Gaal niet meer. Dit seizoen geeft hij een brevet van onvermogen af.joey schreef:De supporters van AZ zijn Van Gaal zat. Misschien kunnen zij Adriaanse nemen, dan nemen wij Van Gaal. Of zou Van Gaal zijn beste tijd achter zich hebben? Dit seizoen maakt hij weinig indruk en dan druk ik me voorzichtig uit.
Normaal gesproken is hij niet haalbaar, want Scheringa zal hem niet naar Ajax laten gaan. Tenzij hij hem kwijt wil of, vanwege druk van de kant van de supporters, kwijt móet.
Van Gaal wordt geen bondscoach. Dat wordt Van Marwijk. Van Gaal wíl bondscoach worden, maar hij heeft niet zoveel meer te willen.
Van Gaal wordt geen bondscoach. Dat wordt Van Marwijk. Van Gaal wíl bondscoach worden, maar hij heeft niet zoveel meer te willen.
Hij heeft niet meer zoveel te willen? Hij blijft nog steeds gewild. Die man heeft tenminste laten zien vakwerk te 'kunnen' af leveren. Vorige seizoen nog bijvoorbeeld. Met bondcoachschap bedoel ik natuurlijk niet alleen Oranje hé. Je hebt méér landenploegen hoor...
Nogmaals, Louis van Gaal zal nooit meer werken onder voetbal-nitwit John Jaakke. Heeft hij al vaker aangegeven.
Nogmaals, Louis van Gaal zal nooit meer werken onder voetbal-nitwit John Jaakke. Heeft hij al vaker aangegeven.
AFCA!
Hij wil alleen bondscoach worden van een groot voetballand. Dat kan hij volgens mij op zijn buik schrijven. Wie wil nou de trainer van AZ? Kom op, zeg.Starring schreef:Hij heeft niet meer zoveel te willen? Hij blijft nog steeds gewild. Die man heeft tenminste laten zien vakwerk te 'kunnen' af leveren. Vorige seizoen nog bijvoorbeeld. Met bondcoachschap bedoel ik natuurlijk niet alleen Oranje hé. Je hebt méér landenploegen hoor...

Wat dat vakwerk betreft, ik weet het niet, hoor. Volgens mij heeft hij de zaak bij AZ vakkundig in de soep gedraaid.
Dat ook. Zijn trainingsmethoden en tactiek waren natuurlijk gewoon goed. Maar hij had daar (achteraf gezien) ook de perfecte selectie voor. Dat geluk moet hij in zijn tweede periode dan ook maar hebben. Spelers als Suarez en Huntelaar lijken me niet in zijn plaatje te passen.joey schreef:Ik twijfel ook een beetje. In het verleden presteerde hij fantastisch met Ajax, maar sindsdien heeft hij weinig meer laten zien. Misschien zat destijds alles wel heel erg mee.Peter schreef:Ik hoef van Gaal niet meer. Dit seizoen geeft hij een brevet van onvermogen af.
Klopt. Er moet er natuurlijk wel één de baas zijn. Maar die ene moet wel vertrouwen op/luisteren naar zijn 'onderdanen'. Ik heb niet de indruk dat dat nu gebeurt.Voetske schreef:Tja, volgens mij geven twee kapiteins op een schip altijd ( op den duur ) problemen.
Van Geel zit te veel op de stoel van de scouting en Van Gaal zat te veel op de stoel van de hoofdcoach. Die indruk heb ik.
Tja, hoe geloofwaardig ben je nog als voorzitter als je het vertrouwen in je zoveelste directeur opzegt?Persoonlijk ben ik het wel met velen eens hoor, dit jaar is natuurlijk wel heel extreem kwa foute aankopen geweest.Maar blijkbaar had en heeft niemand de kracht en de durf ?, of het verstand om HtC en MVG een halt toe te roepen.
Dat gaat volgens mij nooit meer gebeuren. Van Gaal had spelers die al jaren meeliepen bij Ajax én het niveau hadden (De Boer, Blind, Bergkamp, Winter), enkele generaties toptalenten achter elkaar (Davids, Van der Sar, Seedorf, Kluivert, et cetera), de scouting kwam bij wijze van uitzondering eens met échte aanwinsten aanzetten (Overmars, Kanu, Finidi, Litmanen) en dan kwam Rijkaard ook nog terug, die pas 31 was en geen 34 zoals Davids. In die periode zat verder alles mee. Voorbeeld: Blind had in de CL-finale eigenlijk geschorst moeten zijn, want hij haalde in de halve finale de bal met zijn hand van de lijn. Ander voorbeeld: op dat moment was net de regel ingevoerd dat keepers geen terugspeelballen meer met de handen mochten aanraken, wat voor Ajax, met een traditie van voetballende verdedigers en vliegende keep, een enorm voordeel was. Werkelijk álles zat mee en dan win je dus de CL een keer. Maar zoveel meevallers is een zo korte tijd, tja, ik zie het niet meer gebeuren.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Domme dooddoener. Wie heeft het over Marco van Basten?Starring schreef:Nee, Marco van Basten heeft veel positiefs laten zien.
Ik constateer dat Louis van Gaal er geen klote van bakt bij AZ. Waardeloze aankopen, waardeloze opstellingen en vooral heel veel tegengoals. Verder is iedereen gewoon fit bij AZ, maar toch weet men gemiddeld zo'n 3 (schatting) tegengoals te incasseren. Moet hij dan onze achterhoede op orde brengen? Vergeet niet dat ze daar bakken met geld hebben geïnvesteerd, maar tegen nacompetitie aanhangen. Dat kan toch niet?
Als je dan toch een vergelijk wilt maken tussen Louis en Marco, dan kun je inderdaad zeggen dat Marco meer heeft gepresteerd als bondscoach. Niet dat zo moeilijk is, want Louis heeft het daar ook schaamteloos vernaggelt met een selectie die sterker was dan de huidige.