Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Ik zou echt heel blij zijn als de ouwe meuk weg zou gaan. Moet je voorstellen dat dat bericht in de media verschijnt, die naar Turkije, die terug naar Spanje, die naar Roemenie, die naar Brondby etc etc
ik zou uit mijn pan gaan, dan kun je echt het verleden achter je laten.
ik zou uit mijn pan gaan, dan kun je echt het verleden achter je laten.
Precies. De jeugd moet wel beter zijn.Marillion schreef:Dat spelers als Lindgren, Wielaert en Ogararu meegaan vind ik niet zo erg. Zolang we ze maar niet structureel gaan inzetten in wedstrijden(hoewel Lindgren best bruikbaar is). Die spelers zijn denk ik makkelijker te verkopen als ze gewoon met de selectie meetrainen. Daarbij heeft het geen zin om ineens de hele selectie te vullen met jeugd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Het gaat inderdaad om kwaliteit. Ik heb liever Lindgren dan Donald.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Donald is dan ook één van de slechtste jeugdspelers van de afgelopen jaren. Echt, die gozer kan er niets van.
Gelukkig is er een goede basis, zodat we hem niet vaak hoeven te zien spelen.
Gelukkig is er een goede basis, zodat we hem niet vaak hoeven te zien spelen.
Zou Donald weleens als breker willen zien. Hij heeft in ieder geval het lichaam en het loopvermogen om iemand onschadelijk te maken. Tactisch is het alleen geen wonder.
IK GELOOF!!!!!!
Als breker? Hij is juist helemaal niet in staat om voordeel te trekken uit z'n fysiek, al jarenlang niet.
Als voetballer wordt het helemaal niks... dan maar breken. Iemand moet hem dat maar leren dan.
IK GELOOF!!!!!!
Als het als voetballer niks wordt, is het gewoon tijd dat hij gaat vertrekken. Voor die jongen ook beter, misschien komt hij elders wel aan de bak.
Ik dacht dat Donald zo'n groot talent was? Ik kan hier genoeg lyrische posts over hem vinden.
Laat maar eens wat van die lyrische verhalen zien dan en zoek vooral even naar dat soort verhalen van mensen die op regelmatige basis de jeugd volgen.
En dan nu op naar de volgende berichtgeving
AD/Voetbalprimeur:
En dan nu op naar de volgende berichtgeving
AD/Voetbalprimeur:
Jammer dat het daar niet sneeuwt.Ajax heeft last van slecht weer
Eredivisieclubs ontsnappen aan de slechte omstandigheden in Nederland door een trainingskamp te beleggen. Ajax heeft echter ook in Portugal last van het weer.
Door de vele regen die er in het Portugese Albufeira is gevallen, liggen de voetbalvelden er niet goed bij. De ploeg van trainer Martin Jol week woensdag voor de eerste training dan ook uit naar een kunstgrasveld. Overigens hielden de Amsterdammers het tijdens de oefensessie wel droog.
Jol vreesde vooraf al voor de weersomstandigheden in het Zuid-Europese land. "Ik ben blij dat we dit trainingskamp hebben kunnen beleggen nadat Zuid-Afrika niet kon doorgaan. Maar dan moet het wel mooi weer zijn natuurlijk", aldus de trainer in het Algemeen Dagblad.
- Ajaciedjuh
Telesport schreef:Jol: willen weer beste team worden
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Bij binnenkomst formuleerde Ajax-trainer Martin Jol op technisch gebied vier doelen. ,,Het hoofddoel is 'proberen goed voetbal te spelen', want als dat lukt, win je in Nederland meestal. Daarnaast wilde ik naar een redelijk vast elftal toe, moest de defensie goed komen te staan en wilde ik offensieve power."
,Dat we nu negen punten achterstaan op FC Twente en zeven op PSV is vervelend, maar zegt me aan de andere kant niet zoveel. Voor mij telt alleen het resultaat onder de streep. En dat is dat we in de winterstop bijna net zoveel punten hebben als het fan-tas-tische AZ van vorig jaar, we nog steeds op drie fronten actief zijn, we thuis onverslaanbaar zijn, we de minste tegen goals kregen en - zelfs zonder die 14 goals tegen WHC - het meeste scoren in heel Europa. En dat is eigenlijk heel gek zonder Klaas-Jan Huntelaar, John Heitinga, Thomas Vermaelen, Wesley Sneijder, Jaap Stam, Edgar Davids en Ryan Babel, die 2,5 jaar geleden nog bij Ajax speelden. En zij behaalden ook geen landstitel. Maar wat kunnen we er nu aan doen dat Twente en PSV nog niet verloren? En was het een waardeloos jaar als wij met 80 punten eindigen en PSV met 82? Voor mij niet."
Ajax - zo betoogt hij - kan zich door het enorme verwachtingspatroon nooit verschuilen. ,,PSV speelt volgens iedereen écht goed, omdat het elftal aan het bouwen is. Hoezo? Twee jaar geleden onder Sef Vergoossen werd die club nog gewoon kampioen. En men vindt FC Twente verbluffend. Dat elftal speelde de afgelopen twee jaar voorronde Champions League! We moeten misschien eerlijk zeggen dat Twente en PSV door hun routine wat verder zijn. Dat ik kampioen was geworden als ik het geld dat twee jaar geleden is geïnvesteerd, ook had mogen besteden, maakt nu niet uit. Ik ben positief over de toekomst. We willen weer de beste van Nederland worden. Dat wil niet zeggen dat je dan wel met de schaal staat, maar dan heb je wel de grootste kans."
,,Belangrijkste is spelers beter maken, de jongens gaan beseffen dat zij ongelooflijk veel kwaliteit hebben én zij een vechtersmentaliteit en iets onoverwinnelijks krijgen. Ze moeten ondanks hun jonge leeftijd álles doen om nu te presteren. Niet over vijf jaar."
Telesport schreef:Bezem door Ajax
Van onze Telesportredactie
ALBUFEIRA - Acht spelers werden al verhuurd, Rasmus Lindgren, Rob Wielaert en George Ogararu staan op de nominatie om te vertrekken en in de staf voerde Martin Jol met het (aanstaande) afscheid van John van 't Schip, Rob Witschge, Hennie Spijkerman en Pieter Huistra vier wijzigingen door. De Scheveninger haalde in een half jaar tijd de bezem door Ajax. ,,En we zijn nog niet uitgeveegd", zegt hij in het Portugese Albufeira.
Jol zit in een 'moeilijk proces', zoals hij het zelf omschrijft. ,,Ik wil het geen erfenis noemen, maar laat ik zeggen dat ik met een nalatenschap van de afgelopen tien jaar heb te maken. Dat is áltijd zo en ook beslist geen verwijt. Maar ik hoop dat mijn opvolger minder hoeft door te selecteren dan ik. Toen ik binnenkwam hadden we 31 spelers voor het eerste. Twintig plus vier talenten is ideaal."
In een omgeving die al jaren om het kampioenschap schreeuwt, sleutelde Jol aan zijn elftal. ,,Ik heb Maarten Stekelenburg in ere hersteld, formeerde op Gregory van der Wiel na een compleet nieuwe achterhoede en veranderde het middenveld volledig. Voorin ben ik aan het zoeken geweest. Niet als ik over Urby Emanuelson, Marko Pantelic en Luis Suarez kon beschikken. Maar wel als ik noodgedwongen moest wijzigen."
Als Ajax de lastige serie na de winterstop - NAC uit, AZ thuis en Feyenoord uit - niet goed doorkomt, lijkt de landstitel verkeken. De trainer verwacht echter niet dat de sportieve resultaten de revolutie op De Toekomst en in de ArenA tot stilstand zullen brengen. ,,Ik weet waarmee ik bezig ben en laat me niet van de wijs brengen."
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Jol moet wat minder over de andere clubs praten, vind ik wat vervelend worden. En dan zegt ie tóch weer: 
Alles wat nu telt, is gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. Daar geloof ik namelijk echt in.
Zég het dan ook niet, is helemaal niet relevant.Dat ik kampioen was geworden als ik het geld dat twee jaar geleden is geïnvesteerd, ook had mogen besteden, maakt nu niet uit.

Alles wat nu telt, is gewoon doorgaan op de ingeslagen weg. Daar geloof ik namelijk echt in.
- peter
Heel ergerlijk dat Jol weer zo nodig het verleden en andere clubs er bij moet halen. Ajax onwaardige prietpraat.
Goed dat Jol over het verleden en andere clubs praat, onthouden ze bij AJAX wat er mis is gegaan .. 35 miljoen door het putje dankzij de slechtste trainer in het laatste decennium, kampioenschappen gemist omdat er een trainer was dit zijn persoonlijke vete met een speler niet overboord kon zetten enz. enz.
Blij met de punten ...
- peter
Hij moet gewoon zijn mond houden en naar de toekomst kijken. Hij maskeert met al die babbels zijn eigen matige prestaties tot nu toe.
Jol is een zwetser. En voordat ie over anderen en hun aankopen begint, mag ie effe in de spiegel kijken.Peter schreef:Heel ergerlijk dat Jol weer zo nodig het verleden en andere clubs er bij moet halen. Ajax onwaardige prietpraat.
Die man lult zich helemaal suf. Laat ie zich op het wezenlijke en het heden concentreren. Z´n elftal holt en draaft, van positiespel en patronen is geen sprake. En Jol maar blaten over het verleden.
Het elftal is wel degelijk beter gaan spelen en dat mag hij best benadrukken. Maar we zijn er nog niet en de toekomst is al wat telt.
Wat een gebral. Jol laat zich van zijn slechtste kant zien.
Misschien begint Jol de druk te voelen?

Zeg het dan niet! Is onbewijsbaar en oncollegiaal om te zeggen.Dat ik kampioen was geworden als ik het geld dat twee jaar geleden is geïnvesteerd, ook had mogen besteden, maakt nu niet uit.
Misschien begint Jol de druk te voelen?
Het stinkt aan alle kanten!
Volgens mij hebben wij minder tegendoelpunten.
En je kunt ook zeggen dat hij niet meer punten heeft dan Van Basten vorig jaar, maar dat hoor ik hem dan weer niet zeggen...
En je kunt ook zeggen dat hij niet meer punten heeft dan Van Basten vorig jaar, maar dat hoor ik hem dan weer niet zeggen...
- peter
Precies. Hij heeft zelf toch ook nog wat spelers mogen halen? Pantelic, Atouba, de Zeeuw waren directe versterkingen, aldus Jol.
Die gluiperds van Anderlecht deden net alsof wij thuis niet onverslaanbaar zijn...
Maar serieus, de zwaarste thuiswedstrijden moeten nog komen. PSV, Twente...

Maar serieus, de zwaarste thuiswedstrijden moeten nog komen. PSV, Twente...
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Jol: 'Ik ben niet te benijden' ... o nee, dat zei Gullit.
Wat een gezeik weer van die plofkop.
Wat een gezeik weer van die plofkop.
En dat van de minste tegendoelpunten klopt inderdaad niet. Hij is nog eens heel slecht op de hoogte van de feiten, want PSV heeft tot nu toe maar 13 tegen gekregen en Ajax 15.
Belachelijke uitspraak. Jol heeft nog nooit iets van belang gewonnen.joey schreef:Wat een gebral. Jol laat zich van zijn slechtste kant zien.![]()
Zeg het dan niet! Is onbewijsbaar en oncollegiaal om te zeggen.Dat ik kampioen was geworden als ik het geld dat twee jaar geleden is geïnvesteerd, ook had mogen besteden, maakt nu niet uit.
-
Nou nou. laat het seizoen maar wil snel beginnen want hier wordt weer op iedere slak zout gelegd.....
Whitey on the moon.