Wat is er geworden van .... (deel II)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Re: Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Kowalczyk » do jun 07, 2012 1:27 pm

Vraag over Urby, namens een collega-auteur.

"Hé Menno, even kort. Ik kan een filmpje
op YouTube niet terug vinden, waarin Emanuelson scoort voor Ajax
en vak 410 juicht, maar toch niet ophoudt met 3 Little
Birds te zingen. Het is gefilmd vanuit dat vak. Weet jij welke
wedstrijd en score, en of het filmpje nog ergens te vinden is? Gracias"

Iemand?

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jun 07, 2012 3:00 pm

Ik kan hier geen filmpjes kijken, maar wellicht die goal van Urby tegen Feyenoord vlak na rust een keer in de Arena?

Die wedstrijd was een paar weken na Ajax-Dinamo Zagreb voor de UEFA-Cup, de eerste wedstrijd waarbij Three little birds werd gedraaid en het publiek het massaal overnam.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 18, 2012 4:31 pm

Ik schrok me toch ernstig toen ik die foto van Gronkjaer op AS zag staan...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma jun 18, 2012 6:28 pm

Bertje schreef:Ik schrok me toch ernstig toen ik die foto van Gronkjaer op AS zag staan...
RvC?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 18, 2012 7:19 pm

Nee, een foto met een Ajaxshirt. Je zou bijna denken dat we 'm als buitenspeler hadden gehaald....

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 20, 2012 7:30 pm

Sturkenveen leeft nog!! :cheer.gif:

Martin Sturkenboom kent Bert van Oostveen uit zijn KNVB-periode. De Utrechter was onder meer directeur operationele zaken bij de voetbalbond en fungeerde vorig seizoen tijdelijk als algemeen directeur van Ajax. 'Hoe luidt dat gezegde ook alweer? Als een kip aan het broeden is, mag je haar niet storen. Zo is het nu ook met dit proces. Ik kan me voorstellen dat het gemakkelijker evalueren is als Nederland een halve finale of zelfs de eindstrijd zou hebben gespeeld. Ik heb met Van Oostveen samengewerkt en heb alle vertrouwen in een juiste beslissing. Hij heeft bagage genoeg om tot een goed en evenwichtig oordeel te komen, en hij beoordeelt natuurlijk niet alleen. Het is wel typisch Nederlands dat de bondscoach die twee jaar geleden nog werd bejubeld, nu zo wordt bejegend. In Nederland mag je je kop boven het maaiveld uitsteken zo lang het goed gaat. Dreigt het mis te gaan, dan gaat-ie er razendsnel af.'

'Van de wedstrijd tegen Portugal heb ik weinig meegekregen, want ik ben samen met Toon Gerbrands in Australië op werkbezoek voor AZ. Bert van Marwijk mag van mij hoe dan ook blijven. Volgens mij zijn ze bij de KNVB onlangs met hun volle verstand een nieuw contract met hem aangegaan. De eerstkomende wedstrijd van Oranje is op 15 augustus, er is dus tijd genoeg om na te denken over nieuwe spelers en andere keuzes.

Een andere koers? Prima, maar wel mét Van Marwijk. Ik hoor nu dat Bert van Oostveen vindt dat de spelers van Oranje niet fit oogden. Laat hij zich lekker bezighouden met de dingen waar hij wél verstand van heeft - van contracten verlengen bijvoorbeeld. Spelers die niet fit ogen, dat komt door de clubcoaches en door niemand anders. Dan heb je meteen ook weer dat gelul van die Raymond Verheijen, daar word ik ziek van. Een bondscoach kan er echt niet in twee weken voor zorgen, dat een speler weer helemaal in conditie is na een seizoen. Die kan echt niet even een prikkel geven waardoor een speler superfit aan het toernooi begint. Ik zag op het EK een superfitte Schweinsteiger. En Xavi is na een week vakantie voor het EK ook fit. Het kan dus wel.'

--> dus van Oostveen heeft geen verstand van fitness, maar Sturkenhuijs gelukkig wél. Al is het maar op interim-basis! :biggthumpup.gif:

Edit Peter: opgezocht: http://www.ad.nl/ad/nl/2942/EK-voetbal/ ... oren.dhtml

peter

Bericht door peter » wo jun 20, 2012 9:19 pm

Zit 'ie nu bij AZ? Sjonge.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jun 20, 2012 9:36 pm

Als je eenmaal in die baantjes carrousel zit dan kom je altijd weer ergens aan de bak. Het lijkt de politiek wel.
Nil volentibus arduum

Arthur

Wat is er geworden van .... (deel II)

Bericht door Arthur » wo jun 20, 2012 9:47 pm

Volgens mij gaat een deel van dat artikel over Verbeek. Zo zie ik het in ieder geval op de site van het AD.
Dan is de link met AZ een stuk logischer.

peter

Bericht door peter » wo jun 20, 2012 10:07 pm

Rare passage inderdaad. Staat in beide interviews hetzelfde stukje. Sterk staaltje van AD.

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 21, 2012 4:22 pm

Na Sturkenvreugd is het de beurt aan een andere Ajax-legende:

Megaclaim tegen Van den Boog
Bron: De Telegraaf
Voormalig Ajax-directeur Rik van den Boog heeft van de curator van The Entertainment Group (TEG) een megaclaim aan zijn broek gekregen. Hij zou als aandeelhouder van het failliete concern zich te veel met de dagelijkse leiding hebben bemoeid aan daarom schuldig zijn aan de ondergang.

Van den Boog weigert op te draaien voor de miljoenenschade. Curator Jan Padberg heeft hem gedagvaard en eist 14 miljoen euro. Na gesprekken kwamen ze er niet uit.

Hij zou zich hebben bemoeid met de financiële gang van zaken en miljoenen euro's hebben rondgepompt tussen de verschillende onderdelen van TEG. Van den Boog kreeg hiervoor de bijnaam 'balletje balletje Rik', verwijzend naar het gokspelletje waarbij de toeschouwer altijd zijn geld kwijtraakt.

De advocaat van Van den Boog ontkent de bemoeienis van zijn cliënt. Volgens de raadsman heeft de directie al in een verklaring laten weten dat ze de baas waren.

Padberg heeft in De Telegraaf geen goed woord over voor de voormalige topman van Ajax. 'Na het toetreden van Van den Boog en zijn vriendenkring werden megalomane plannen gesmeed door TEG. Het bedrijf moest omgebouwd worden tot een onderneming met Endemol-achtige proporties, resulterend in een beursgang. Alleen werden de plannen nooit goed uitgewerkt en zochten ze er niet de goede mensen bij. Ze waren in feite een soort Russisch roulette aan het spelen.'

--> Ik ben voor team-Marco. :hypocrite.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo jul 01, 2012 1:00 pm

Trots Botafogo legt Seedorf voor twee seizoenen vast

Clarence Seedorf vervolgt zijn loopbaan in Brazilië. De 36-jarige middenvelder koos voor Botafogo, waar hij een tweejarig contract tekende. Seedorf komt transfervrij over van AC Milan.

'Een speler met zijn profiel voegt veel toe aan een team dat kwalitatief al goed is. Het is de grootste transfer ooit van een Europese voetballer naar Brazilië', vertelde Mauricio Assumpção, voorzitter van de club. 'Hij komt hier niet als verlosser. Seedorf komt hier omdat hij weet dat hij met dit team nog steeds op een hoog niveau kan spelen.'

Naast de Braziliaanse belangstelling was er ook interesse van clubs uit het Midden-Oosten, China, Rusland en Engeland. Bovendien legde Seedorf aanbiedingen van Fenerbahçe en West Ham United naast zich neer.

De keuze voor Botafogo lag overigens wel in de lijn der verwachting omdat de vrouw van Seedorf uit Rio de Janeiro komt
.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 01, 2012 1:15 pm

Lachen! De Braziliaanse competitie lijkt me een erg gaaf avontuur. Seedorf is nog best fit (understatement) en nu zullen we daar dus wat vaker dingen van te zien krijgen. Tof!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo jul 01, 2012 10:04 pm

Geef mij maar een Rijkaard die nog ff twee jaar bij Ajax kwam vlammen. Clarence heeft niet zoveel meer met Nederland, of zie ik dat verkeerd? Heeft hij natuurlijk ook alle recht toe. Wel jammer. Hoop dat ie het goed doet in Brazilie.

Thijs

Bericht door Thijs » wo jul 04, 2012 10:34 am

Ex-Ajacied Ouasim Bouy heeft het momenteel niet makkelijk bij Juventus. De 19-jarige middenvelder heeft tijdens het afgelopen seizoen absoluut geen doorbraak kunnen beleven in Turijn en staat zelfs op de nominatie om de club weer te verlaten. De speler zelf wil echter voor zijn kans bij Juve gaan.

Juventus probeert al weken om Marco Verratti los te weken bij Pescara en probeert nu Bouy in de deal betrekken. Om Pescara wat tegemoet te komen zou men bij de verkoop van Verratti gratis een seizoen gebruik mogen maken van de diensten van Bouy. Bouy zelf heeft hier echter direct een stokje voor gestoken. Eerder was er ook al sprake van een mogelijke verhuurperiode van Bouy aan Cagliari, maar ook die optie wees Bouy eigenhandig af. Bouy wil hoe dan ook bij Juventus blijven.

Bouy verruilde Ajax afgelopen winterstop voor Juventus. Dat ondanks het feit dat hij zijn debuut bij Ajax al had gemaakt, een mooie aanbieding van de Amsterdamse club binnen had en het vertrouwen kreeg van het technisch hart van de club.
Wat vervelend.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 04, 2012 11:13 am

..en zo onverwacht!
I think I lost my fucking headache

Alexander

Bericht door Alexander » wo jul 04, 2012 11:37 am

Prima nieuws. Laat die jongen lekker maar wegrotten in het tweede van Juve.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 04, 2012 11:39 am

QUASIM BOUY START ROTTING IN HELL MOTHERFUCKER !!

Ondankbaar blaagje.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 04, 2012 11:47 am

LucaS schreef:..en zo onverwacht!
:ajaxsmiley.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 04, 2012 12:51 pm

En toch is het zonde want die jongen was een heel aardig talent.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jul 04, 2012 7:30 pm

Marillion schreef:En toch is het zonde want die jongen was een heel aardig talent.
Met de nadruk op "was"? In dat geval heeft hij er slim aan gedaan toen een contract te tekenen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Thijs

Bericht door Thijs » do jul 05, 2012 3:06 pm

Leonardo weggestuurd in Oostenrijk na keiharde kritiek op teamgenoot
Donderdag, 5 juli 2012 om 13:55

Leonardo de Vitor Santiago moet op zoek naar ander emplooi. De 29-jarige vleugelspeler annex aanvaller verbleef afgelopen seizoen hij Red Bull Salzburg, maar die club heeft hem weggestuurd. De samenwerking met de grillige Braziliaan begon nog goed, maar naarmate het seizoen vorderde begon men zich steeds meer te ergeren aan het gedrag van Leonardo.

Volgens diverse Oostenrijkse media hoeft Leonardo niet meer aan te sluiten bij de voorbereiding op het nieuwe seizoen. De ex-speler van Feyenoord, NAC Breda en Ajax kreeg tijdens de training slaande ruzie met teamgenoot Stefan Maierhofer en dat heeft voor Leonardo verregaande consequenties, zo blijkt nu.

Red Bull Salzburg heeft Leonardo buiten de selectie gezet en wil hem nu niet meer zien. Leonardo had zich in de media ook al kritisch uitgesproken over Maierhofer. “Hij wil altijd maar in het middelpunt staan. Maar hij moet juist blij zijn dat hij hier speelt, wij maken hem beter. Toen ik in 2002 met Feyenoord de UEFA Cup won, stond hij nog in de kinderschoenen.”
Haha...blijft ook een rotjoch.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do jul 05, 2012 3:12 pm

Mwah, wie is die Maierhofer dan wel dat hij in het middelpunt wil staan? Volgens mij heeft Leo gewoon gelijk. :neutral.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do jul 19, 2012 9:43 am

Mido kan vanaf deze zomer een nieuw hoofdstuk in zijn carriere bijschrijven. Alleen weer het buikje wegwerken en hij kan helemaal los bij Barnsley.

Afbeelding
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jul 19, 2012 10:41 am

Jezus...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie