Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Henk ten Cate opvolgen?

Martin Jol
5
6%
Jose Mourinho
21
27%
Marco van Basten
14
18%
Louis van Gaal
15
19%
Adrie Koster
3
4%
Co Adriaanse
10
13%
Iemand anders, te weten:
10
13%
 
Totaal aantal stemmen: 78

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » za feb 09, 2008 1:25 pm

Jöhnk schreef:Nuance: jij weet het.

Ik weet dat we de komende drie jaar wel kampioen worden.

we zullen het zien. i hope i am wrong.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za feb 09, 2008 3:31 pm

Opnieuw wordt er aardig op los gegokt binnen Ajax. Beleid? Internationale ervaring, het beter maken van spelers, leiderschap, management-skills dat waren namelijk een deel van de eisen voor de nieuwe coach.

O ja, Ajax heeft nauwelijks tactisch slimme spelers in huis die kunnen nadenken voor de coach. Wordt een lastig karwei dus...
AFCA!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 09, 2008 4:29 pm

Marco! :cheer.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 09, 2008 4:56 pm

Starring schreef:Opnieuw wordt er aardig op los gegokt binnen Ajax. Beleid? Internationale ervaring, het beter maken van spelers, leiderschap, management-skills dat waren namelijk een deel van de eisen voor de nieuwe coach.
Aan die eisen voldeden Michels, Cruijff en Van Gaal niet. Tenminste niet aan allemaal. Er zijn verdomd weinig Nederlandse trainers die aan al die eisen voldoen. (Ik heb begrepen dat de trainer ook nog een Nederlander moet zijn.) Eigenlijk ken ik er maar twee: Hiddink en Van Gaal.
Het stinkt aan alle kanten!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za feb 09, 2008 10:13 pm

joey schreef:
Aan die eisen voldeden Michels, Cruijff en Van Gaal niet. Tenminste niet aan allemaal.
Je wilt Marco van Basten met alle repect toch niet in dat rijtje plaatsen hé Joey? Alle 3 de genoemde mannen hadden en hebben een heldere positieve visie over het spelletje. Ze waren ervan overtuigd hoe die visie over te brengen op een groep. Ik mis dat een beetje bij Marco. Ook in zijn doen en laten. Vergelijk ze maar, een wereld van verschil. Marco van Basten begon bij Oranje sterk aan zijn karwei en straalde iets onaantastbaars uit. Prachtig! Nu is die uitstraling (toch zijn kracht) bijna verdwenen. Nee, hij is totaal niet mijn favoriet. Mijn zegen heeft ie wel als hij eenmaal aan de klus begint...

Er zijn verdomd weinig Nederlandse trainers die aan al die eisen voldoen. (Ik heb begrepen dat de trainer ook nog een Nederlander moet zijn.) Eigenlijk ken ik er maar twee: Hiddink en Van Gaal.
Rijkaard komt daar ook in de buurt. Staat naar verluidt ook op het lijstje. Waarom Marco dan in godsnaam de voorkeur verdient? :confused.gif:
AFCA!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za feb 09, 2008 11:13 pm

Omdat die andere trainers onhaalbaar zijn. Daarom.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za feb 09, 2008 11:15 pm

Is Co Adriaanse onhaalbaar?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 10, 2008 12:17 am

Starring schreef:Marco van Basten begon bij Oranje sterk aan zijn karwei en straalde iets onaantastbaars uit. Prachtig! Nu is die uitstraling (toch zijn kracht) bijna verdwenen. Nee, hij is totaal niet mijn favoriet. Mijn zegen heeft ie wel als hij eenmaal aan de klus begint...
Zie jij verschil? Ik zie alleen verschil in benadering van de media.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 12:58 pm

Jesse schreef:Is Co Adriaanse onhaalbaar?

Ik heb het over geschikte trainers.

Hiddink komt niet, Van Gaal komt niet, Rijkaard komt niet. Dan beland je bij een categorie lager. Keur je Van Basten af, dan wordt het Jol of Verbeek of zo.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 10, 2008 1:24 pm

Jol lager dan Van Basten?

Zelfs Verbeek is een betere trainer dan Van Basten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 10, 2008 1:30 pm

Verbeek en Jol zijn geen trainers die in de Ajaxcultuur passen, ook belangrijk. Van Basten is een Ajaxman die zijn draai binnen no-time zal weten te vinden. Blijft wel een gok vanwege zijn gebrek aan ervaring, maar ik zou de gok wel aandurven met hem. Had liever Rijkaard gezien of Hiddink, maar ik snap het wel als zij op dit moment niet durven in te stappen.
Ajax!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 10, 2008 1:32 pm

Dit is juist een moment voor Hiddink om in te stappen bij Ajax. Er is geld en het kan eigenlijk alleen maar beter gaan.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo feb 10, 2008 1:47 pm

Harm schreef:Dit is juist een moment voor Hiddink om in te stappen bij Ajax. Er is geld en het kan eigenlijk alleen maar beter gaan.
Komt u maar, Guus! :ajaxscarf.gif: :smallgrin.gif:


Zie Hiddink eerder TD worden. Van Geel zou zomaar aan zijn laatste maanden bij Ajax bezig kunnen zijn. Ajax wordt geen kampioen en dat is een enorm probleem voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 10, 2008 2:39 pm

Wij krijgen van Basten .. en dan gaat het gewoon door zoals het nu gaat ... kan me niet voorstellen dat van Basten de bagage heeft om er voetbal in te krijgen ...

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo feb 10, 2008 2:48 pm

Het interesseert mij niet eens wie de nieuwe coach wordt. Ik zag dit rampseizoen al vanaf begin aankomen. Ik verwacht helaas dat we verder zullen afglijden. Vooral nu de kans dik aanwezig is dat we opnieuw de CL en zelfs de voorrondes zullen mislopen!

Ik ben allang blij wanneer Martin van Geel van zijn zetel afgetrapt wordt. Ik mag toch hopen dat er nu wel keihard actie wordt gevoerd tegen die man? Als ik tijd heb, zal ik mij ook melden in of rond de Arena...

Een nieuwe TD die van inkopen wel kaas heeft gegeten. Dat is mijn enige wens. Kijk bijvoorbeeld weer wie PSV aantrekt. Hun blijven wel op een bepaald niveau door slechts de juiste spelers aan te trekken.
Laatst gewijzigd door Starring op zo feb 10, 2008 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo feb 10, 2008 2:53 pm

Je kunt wel zeggen dat het niet de schuld is van het bestuur en Jaakke, maar het lijkt mij geen toeval dat er trainer na trainer mislukt en ook de verkeerde TD's aan het roer komen, blijkbaar hebben zij het dus ook niet om een goede organisatie neer te zetten met mensen die een goede organisatie neer kunnen zetten..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 10, 2008 3:03 pm

Ik zie in Hiddink dan weer geen TD. Kijk maar naar de aankopen van Hiddink bij PSV.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 10, 2008 3:05 pm

Voltreffers afgewisseld met copmlete missers. Een beetje zoals Van Gaal.

Lijkt mij ook niet ideaal als TD. Bovendien verdenk ik Hiddink ervan dat hij graag een graantje meepikt van transfers.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 10, 2008 3:07 pm

Daar is die commissie voor aangesteld, maar of dat rapport zo denderend gaat worden? Ik weet het niet..
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo feb 10, 2008 3:09 pm

Jöhnk schreef:Voltreffers afgewisseld met copmlete missers. Een beetje zoals Van Gaal.

Lijkt mij ook niet ideaal als TD. Bovendien verdenk ik Hiddink ervan dat hij graag een graantje meepikt van transfers.
Misschien heb je daar wel gelijk in, hij heeft iets teveel megalomane trekjes om te kunnen doen en laten wat hij wil.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo feb 10, 2008 3:13 pm

Ik denk dat de laatste jaren hebben aangetoond dat de TD een teamplayer moet zijn. Van Gaal en Van Geel waren, ieder op hun eigen manier, solisten.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo feb 10, 2008 3:56 pm

Giacomo Puccini schreef:Verbeek en Jol zijn geen trainers die in de Ajaxcultuur passen, ook belangrijk. Van Basten is een Ajaxman die zijn draai binnen no-time zal weten te vinden. Blijft wel een gok vanwege zijn gebrek aan ervaring, maar ik zou de gok wel aandurven met hem. Had liever Rijkaard gezien of Hiddink, maar ik snap het wel als zij op dit moment niet durven in te stappen.
Ajax cultuur?

Het cultuurtje van achterkamerpolitics, van lijntjes naar de pers, van super ego's groter dan de club en pluche tigers, van pappen en nathouden, van een falende jeugdopleiding, falende professionality, falend aankoopbeleid, falende scouting, gebrek aan winners mentality, van in het verleden leven, van hunkeren naar European success terwijl je in Nederland zelfs geen top meer bent, van vijfde colonne en 'ex-Ajacieden'.

Volgens mij is de Ajax-cultuur het problem.
Overigens Van Basten is veel meer Milan man. Blind was een Ajax man.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 10, 2008 4:01 pm

Jöhnk schreef:Ik denk dat de laatste jaren hebben aangetoond dat de TD een teamplayer moet zijn. Van Gaal en Van Geel waren, ieder op hun eigen manier, solisten.
Tja, er waren ook mensen die Jenner graag bij AJAX zagen voetballen.Het blijven momenopnames ..

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 10, 2008 4:04 pm

Wat heeft dat met de post van Jöhnk te maken?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 10, 2008 4:07 pm

Jesse schreef:Wat heeft dat met de post van Jöhnk te maken?
Dat het nu een teamplayer zou moeten zijn, maar volgend seizoen zou ie best weer over andere kwaliteiten moeten beschikken ..

Ik wil een allround persoon, van alle markten thuis.

Gesloten