De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%

Totaal aantal stemmen: 83

Ride
Contacteer:

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Ride » wo dec 14, 2011 11:28 am

GangstaRiB schreef:Tja ik weet het niet hoor. Danny Blind was een echte Ajacied, maar nu niet meer. Davids was ooit een topvoetballer, maar blijkbaar hebben Gorré en Trustfull meer verstand van voetbalzaken.
En nu begrijp ik dat Feyenoord helemaal niet de aartsvijand van Ajax is.. toevallig omdat je weer iets moet recht lullen wat krom is.

Het valt een beetje op, Ride.
Voorlopig heb je mij nooit horen beweren dat Danny Blind geen echte Ajacied meer was. Hij is en blijft de Ajacied voor mij die niet voor niks vanuit Sparta gehaald is door Cruijff. Als speler de meest succesvolle en heeft in '98 het afscheid gehad wat een groot Ajacied behoort te krijgen.
Ook zijn relatie met supporters, zelfs met Joark die toch aan de zelfkant van de maatschappij stond, is meer dan uitmuntend geweest.
Dat hij totaal niet geschikt is geweest voor rollen waar ze hem in hebben proberen te zetten blijkt wel uit zijn c.v. die niet uitblinkt van goede keuzes.
Misschien had hij gewoon veldtrainer moeten worden, denk dat hij de verdediging meer kan leren dan een Ooijer met al zijn Europese finale ervaringen.
Of was zijn ambitie hoger dan zijn kwaliteiten.

Davids was ook ooit een topvoetballer. Ooit. Dat hij tegelijkertijd als mens volledig gefaald heeft is zeker geen issue voor jouw dan?
Of is een scheldende, ruziezoekende, vrouwen mishandelende man als Edgar wel eentje waar je dik bevrind mee wilt blijven :confused.gif:
Snap niet hoeveel kansen iemand moet hebben. Echt niet. Leef je leven in de luwte als je zo'n verleden en heden en waarschijnlijk toekomst hebt.

en Gorre en Trustfull heb ik altijd al betwijfeld.
Maar als J.C. zijn zegen geeft geef ik ze de voordeel van de twijfel op dit moment.

Voorlopig is er nog steeds geen beter alternatief te vinden dan J.C. en zijn clan.
Vakkie 129

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo dec 14, 2011 11:32 am

GangstaRiB schreef: Mooi he, een onbelangrijke opmerking van een supporter die eventjes op z'n shirtje moest wachten (en daardoor concludeerde dat een bonus niet terecht was.....) en de Telegraaf duikt er gelijk op. Het is zo kinderachtig.
:excited.gif:

ff een sneer van een directielid aan de grote sponsor Adidas bagataliseren door de Televaag de schuld te geven op een geheel ander klein dingetje...
Ajax verbaast Adidas

AMSTERDAM – Adidas heeft met verbazing kennisgenomen van de opmerking van Henri van der Aat op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ajax. De commercieel directeur verklaarde het feit dat sommige fans na het kampioenschap geen shirt konden kopen doordat Adidas anderhalf jaar nodig heeft om tenues te leveren. „Dat is feitelijk onjuist", zegt Frank Basters van Adidas, dat Ajax tussen de zeven en tien miljoen euro per jaar betaalt.
Mooie afleidingsmanouvre Ribje maar dat gaat niet op...

Dit is belachelijk en schandelijk, dit moet dan een deel van de leiding van AFC AJAX voorstellen :smallgrin.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » wo dec 14, 2011 11:40 am

GangstaRiB schreef:
999 schreef:
Ajax verbaast Adidas

AMSTERDAM – Adidas heeft met verbazing kennisgenomen van de opmerking van Henri van der Aat op de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ajax. De commercieel directeur verklaarde het feit dat sommige fans na het kampioenschap geen shirt konden kopen doordat Adidas anderhalf jaar nodig heeft om tenues te leveren. „Dat is feitelijk onjuist", zegt Frank Basters van Adidas, dat Ajax tussen de zeven en tien miljoen euro per jaar betaalt.

Basters benadrukt dat de levertijd véél korter is en het sportmerk geen blaam treft. „Adidas heeft – ondanks dat het op 15 mei ook kon misgaan – juist risico genomen met extra voorraad. De run op de shirts was in de eerste maand echter groter dan normaal in een jaar, zelfs in eerdere kampioensjaren. Daarom hebben we er in nauw overleg met Ajax alles aan gedaan om later geplande leveringen te vervroegen en extra bestellingen snel door het productieproces te jagen, tegen aanzienlijk meer kosten. Een belangrijke nuance is dat de fanshop en online shop van Ajax enige tijd zonder shirts in bepaalde maten zaten. Maar via overige sportwinkels is het shirt altijd beschikbaar geweest.”
De Telegraaf.
Mooi he, een onbelangrijke opmerking van een supporter die eventjes op z'n shirtje moest wachten (en daardoor concludeerde dat een bonus niet terecht was.....) en de Telegraaf duikt er gelijk op. Het is zo kinderachtig.
Vooral dat " Basters benadrukt dat de levertijd véél korter is en het sportmerk geen blaam treft. ", terwijl toch in die vergadering geroepen werd dat die supporter ze binnen twee weken kan leveren, maar blijkbaar durfde de T. dat dan weer niet neer te pennen .. Hoeveel korter zullen wel wel weer nooit te weten komen ..
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 14, 2011 11:43 am

Ride schreef:
GangstaRiB schreef: Mooi he, een onbelangrijke opmerking van een supporter die eventjes op z'n shirtje moest wachten (en daardoor concludeerde dat een bonus niet terecht was.....) en de Telegraaf duikt er gelijk op. Het is zo kinderachtig.
:excited.gif:

ff een sneer van een directielid aan de grote sponsor Adidas bagataliseren door de Televaag de schuld te geven op een geheel ander klein dingetje...
Ajax verbaast Adidas

Mooie afleidingsmanouvre Ribje maar dat gaat niet op...

Dit is belachelijk en schandelijk, dit moet dan een deel van de leiding van AFC AJAX voorstellen :smallgrin.gif:
Het is ook zoooooooooooooooooooooooooooooooooooon belangrijk onderwerp he..... Gossie... Henkie moet een paar weekjes wachten op z'n Ajaxshirt... nou nou. Tevens staat er te lezen dat Adidas inderdaad leveringsproblemen had, rond het kampioenschap.
Wat krijgen we straks, wordt Ten Have aan de schandpaal genagelt als blijkt dat ie een keertje Nike sportschoenen draagt? Ik ga denk ik de Telegraaf even een heads-up geven.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 14, 2011 11:45 am

Het gaat niet om die shirtjes. Het gaat erom dat Vd Aat ten overstaan van de aandeelhouders het nodig vindt één van de belangrijkste partners van Ajax af te vallen. Waarom? Om zijn eigen bonus te verdedigen.

Weer een voorbeeld van 'in het belang van Ajax'.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 14, 2011 11:49 am

Bertje schreef:Het gaat niet om die shirtjes. Het gaat erom dat Vd Aat ten overstaan van de aandeelhouders het nodig vindt één van de belangrijkste partners van Ajax af te vallen. Waarom? Om zijn eigen bonus te verdedigen.

Weer een voorbeeld van 'in het belang van Ajax'.
Tja.. als iemand concludeert dat de marketing niet werkt, enkel omdat hij geen shirtje kon kopen.....
Het mooie is verder dat Adidas er helemaal geen problemen mee had, met deze opmerking. Maar ja.. de Telegraaf he... comes with the package.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 14, 2011 11:58 am

Adidas had er geen problemen mee? Waarom voelt men zich dan genoodzaakt om publiekelijk afstand te nemen van de uitspraak van Vd Aat?

En met niemand anders!

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo dec 14, 2011 12:03 pm

Bertje schreef:Adidas had er geen problemen mee? Waarom voelt men zich dan genoodzaakt om publiekelijk afstand te nemen van de uitspraak van Vd Aat?
Laat maar.. hij wil het niet horen of zien.
Vakkie 129

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 14, 2011 12:05 pm

Bertje schreef:Adidas had er geen problemen mee? Waarom voelt men zich dan genoodzaakt om publiekelijk afstand te nemen van de uitspraak van Vd Aat?
Dit zegt Adidas:

Basters benadrukt dat de levertijd véél korter is en het sportmerk geen blaam treft. „Adidas heeft – ondanks dat het op 15 mei ook kon misgaan – juist risico genomen met extra voorraad. De run op de shirts was in de eerste maand echter groter dan normaal in een jaar, zelfs in eerdere kampioensjaren. Daarom hebben we er in nauw overleg met Ajax alles aan gedaan om later geplande leveringen te vervroegen en extra bestellingen snel door het productieproces te jagen, tegen aanzienlijk meer kosten. Een belangrijke nuance is dat de fanshop en online shop van Ajax enige tijd zonder shirts in bepaalde maten zaten. Maar via overige sportwinkels is het shirt altijd beschikbaar geweest.”

Conclusie: Van der Aat heeft ervoor gezorgd dat er extra voorraad kwam. Alleen de fanshop en online shop van Ajax hadden op een gegeven moment nee-verkoop. Je kan natuurlijk ook gewoon even op de fiets springen in ieder wilekeurige stad en een shirt kopen bij de plaatselijke sportwinkels.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » wo dec 14, 2011 12:06 pm

Waarom verteld de T. en Adidas niet hoe lang precies wel de levertijd was ?.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 14, 2011 12:07 pm

999 schreef:Waarom verteld de T. en Adidas niet hoe lang precies wel de levertijd was ?.
Zou het kunnen dat V/D Aat de waarheid spreekt? Nee toch....... :blush.gif: De Telegraaf is net zo lekker bezig..
Whitey on the moon.

ferry

Bericht door ferry » wo dec 14, 2011 12:08 pm

Ik ben tegen de Cruijff kliek - maar die v/d Aat vind ik zó'n eng mannetje... Het is ook niet bijster slim om een van je hoofdsponsors tegen je in het harnas te jagen, helemaal nu al je daden toch al zo onder een vergrootglas liggen.

Het is me ook niet duidelijk welke prestaties van der Aat geleverd heeft tijdens zijn dienstverband als commercieel directeur. Alle grote sponsordeals zijn nog van Fontein.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 14, 2011 12:10 pm

GangstaRiB schreef:Conclusie: Van der Aat heeft ervoor gezorgd dat er extra voorraad kwam. Alleen de fanshop en online shop van Ajax hadden op een gegeven moment nee-verkoop. Je kan natuurlijk ook gewoon even op de fiets springen in ieder wilekeurige stad en een shirt kopen bij de plaatselijke sportwinkels.
Het zou best kunnen dat Vd Aat z'n werk goed heeft gedaan. Ik weet dat niet. Maar leg de schuld dan niet tegenover alle aandeelhouders bij één van je belangrijkste partners neer, zelfs niet als je gelijk zou hebben. Dit heeft helemaal NIETS met de Telegraaf te maken.

Zucht.

En met niemand anders!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo dec 14, 2011 12:12 pm

Bertje schreef:
GangstaRiB schreef:Conclusie: Van der Aat heeft ervoor gezorgd dat er extra voorraad kwam. Alleen de fanshop en online shop van Ajax hadden op een gegeven moment nee-verkoop. Je kan natuurlijk ook gewoon even op de fiets springen in ieder wilekeurige stad en een shirt kopen bij de plaatselijke sportwinkels.
Het zou best kunnen dat Vd Aat z'n werk goed heeft gedaan. Ik weet dat niet. Maar leg de schuld dan niet tegenover alle aandeelhouders bij één van je belangrijkste partners neer, zelfs niet als je gelijk zou hebben. Dit heeft helemaal NIETS met de Telegraaf te maken.

Zucht.
Het is een kleine verspreking die nu GIGANTISCH opgeblazen wordt door de Telegraaf. Dat is mijn probleem. Straks rennen alle sponsors weg, niet omdat het bestuur van Ajax hen onheus zou bejegenen maar omdat die Telegraaf de hele tijd z'n neus in alle zaken probeert te steken.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » wo dec 14, 2011 12:13 pm

Ferry schreef:Ik ben tegen de Cruijff kliek - maar die v/d Aat vind ik zó'n eng mannetje... Het is ook niet bijster slim om een van je hoofdsponsors tegen je in het harnas te jagen, helemaal nu al je daden toch al zo onder een vergrootglas liggen.

Het is me ook niet duidelijk welke prestaties van der Aat geleverd heeft tijdens zijn dienstverband als commercieel directeur. Alle grote sponsordeals zijn nog van Fontein.
Er zijn wel meer enge mannetjes, maar als dat het criteria gaat worden ben ik bang dat er van heel AJAX bar weinig over gaat blijven Ferry .. Tja, als deze opmerking de reden is waarom een hoofdsponser pissig wordt :confused.gif:
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » wo dec 14, 2011 12:14 pm

GangstaRiB schreef:
Bertje schreef:

Zucht.
Het is een kleine verspreking die nu GIGANTISCH opgeblazen wordt door de Telegraaf. Dat is mijn probleem. Straks rennen alle sponsors weg, niet omdat het bestuur van Ajax hen onheus zou bejegenen maar omdat die Telegraaf de hele tijd z'n neus in alle zaken probeert te steken.
Tja, dat heb ik ook al eerder aangegeven .. Dat de AJAX wereld er heel anders uit zou zien zonder de Telegraaf en Derksen op deze wereld ..
Blij met de punten ...

ferry

Bericht door ferry » wo dec 14, 2011 12:17 pm

@ 999: da's waar. Het wemelt van de enge mannetjes. Maar ik weet niet, ik heb ook geen goed beeld van wat van der Aat bereikt heeft, of wat niet. Waarschijnlijk zal dat ook niet zichtbaar zijn voor ons zolang de grote sponsorcontracten nog doorlopen. Heb alleen een nare indruk van die man, en ik vind het gewoon commercieel gezien niet erg handig om een van je grote geldschieters zo tegen de haren in te strijken.
Laatst gewijzigd door ferry op wo dec 14, 2011 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » wo dec 14, 2011 12:18 pm

999 schreef: Tja, dat heb ik ook al eerder aangegeven .. Dat de AJAX wereld er heel anders uit zou zien zonder de Telegraaf en Derksen op deze wereld ..
:drecul.gif:

of was dit geen grap.. :confused.gif:

Nee, alleen de Televaag en Derksen zijn de schuldige in het verval van Ajax :excited.gif:
Vakkie 129

999

Bericht door 999 » wo dec 14, 2011 12:31 pm

Ride schreef:
999 schreef: Tja, dat heb ik ook al eerder aangegeven .. Dat de AJAX wereld er heel anders uit zou zien zonder de Telegraaf en Derksen op deze wereld ..
:drecul.gif:

of was dit geen grap.. :confused.gif:

Nee, alleen de Televaag en Derksen zijn de schuldige in het verval van Ajax :excited.gif:
In eerdere postings heb ik ook aangegeevn dat al die anderen ( de Arnootjes enz. ) AJAX ook geen goed doen.Maar je hebt natuurlijk altijd baas boven baas.

Maar goed, doe maar lekker door Ride ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 14, 2011 12:39 pm

Bertje schreef:Het gaat niet om die shirtjes. Het gaat erom dat Vd Aat ten overstaan van de aandeelhouders het nodig vindt één van de belangrijkste partners van Ajax af te vallen. Waarom? Om zijn eigen bonus te verdedigen.
Sturkie heeft hem vast en zeker een gele kaart gegeven voor zoveel onbenul. Toch?! :hypocrite.gif:

Ajax: club met zo-veel iconen. Stuur een of meerdere van deze iconen op potentiele sponsors af en laat ze hun 'war stories' uit de doeken doen en die lui geld uit de zak kloppen.

Wat doet men bij Ajax: men laat Bob de Rooij-lookalike vd Aat de belangrijkste geldschieters wegjagen. :biggthumpup.gif:

999

Bericht door 999 » wo dec 14, 2011 12:47 pm

Dankzij Frans en Ria geloof ik dat 't goed komt met Ajax, ooit

COLUMN Voor wie er maar geen genoeg van kan krijgen: in het blad NuSport staat een ontluisterend artikel over Ajax, volgeplempt met curieuze details over een totaal losgeslagen bende idioten, die zich lang geleden heeft verzameld onder de noemer 'voetbalclub'. Weinig nieuws onder de zon, zult u zeggen, maar lezenswaardig is het.

Omdat ik me echter kan voorstellen dat u het onderhand wel best vindt allemaal, met dat Ajax, wil ik u op deze plek verblijden met een fijn kerstverhaal. Op het eerste oog heeft het misschien niet heel veel met voetbal te maken, maar op het tweede oog juist wel, zoals alles in het leven. Daarover later meer. Houdt u vast. Dit verhaal is waar gebeurd.

Frans en Ria woonden samen in een leuk rijtjeshuis in Pernis, toen Ria op een doordeweekse dag besloot er een punt achter te zetten. Dat ging niet zonder slag of stoot, want Frans was het er niet mee eens - en dan druk ik me nog voorzichtig uit. Toen Frans (42) vermoedde dat Ria (52) een ander had, besloot hij het grondig aan te pakken.

Om een allesvernietigende ontploffing te veroorzaken, knipte Frans stiekem de gasleiding door in het huisje in Pernis, ongeveer op het moment dat Ria de aardappels stond te schillen. U zou dat een poging tot moord kunnen noemen en dat was het ook. Maar Ria had geluk, ze werd net op tijd gered door de brandweer. Frans had pech en kreeg een jaar gevangenisstraf.

(Het zou kunnen dat u de afloop van dit liefdesdrama al kent, want er stond gisteren een artikel over in de krant op pagina twaalf. Toch raad ik u aan om door te lezen.)

Nu het blijde nieuws. Frans en Ria gaan, ongeveer een half jaar na de mislukte moordaanslag, dolgelukkig met elkaar trouwen. Ik verzin dit niet. 'De liefde heeft alles overwonnen', zei Ria er gisteren over in een officiële reactie, met veel gevoel voor diplomatie. Frans, die stratenmaker is, werd voor zijn daad 'enigszins verminderd toerekeningsvatbaar' verklaard, maar inmiddels kijkt hij 'een stuk positiever tegen het leven aan'. Ria is daar erg blij mee.

Toen Frans in de knuffelkamer van gevangenis De Schie door zijn knieën ging, was er geen weg meer terug voor Ria. Frans had 'nog altijd een plekje' in haar hart - en goedbeschouwd was hij alleen maar een beetje jaloers geweest. Best wel schattig, vond Ria, en bovendien is Frans nu onder behandeling. Als hij in juni vrijkomt, gaan ze trouwen. Eind goed, al goed.

U kunt wel raden wat dit verhaal met Ajax te maken heeft, of met voetbal. Alles. Want hoe groot de ellende ook is, hoezeer iedereen elkaar ook naar het leven staat, tot een mislukte gasexplosie aan toe; de liefde overwint alles. Laat Frans en Ria een voorbeeld zijn voor iedereen die van haat, jaloezie en gekkigheid niet meer weet hoe het verder moet.

Ik wil er ook weer niet overdreven zoetsappig over doen, maar dankzij Frans en Ria ben ik weer gaan geloven dat het goed komt bij Ajax. Ooit. (Sjoerd Mossou)
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 14, 2011 12:48 pm

GangstaRiB schreef:Het is een kleine verspreking die nu GIGANTISCH opgeblazen wordt door de Telegraaf. Dat is mijn probleem. Straks rennen alle sponsors weg, niet omdat het bestuur van Ajax hen onheus zou bejegenen maar omdat die Telegraaf de hele tijd z'n neus in alle zaken probeert te steken.
Ja, mensen die pro-Cruijff zijn laten zich uitsluitend meeslepen door de Telegraaf. Als de Telegraaf er niets over had gezegd maakt het natuurlijk niets uit.

Doe toch niet zo denigrerend man.

En met niemand anders!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo dec 14, 2011 12:48 pm

wimpey schreef:Sturkie heeft hem vast en zeker een gele kaart gegeven voor zoveel onbenul. Toch?! :hypocrite.gif:
Tuurlijk, dan maakt het niets uit dat Vd Aat hem heeft aangesteld. :hypocrite.gif:

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » wo dec 14, 2011 12:50 pm

GangstaRiB schreef: Da Vinci kliek. Het lijkt wel een boek van Dan Brown.
Ach ja, sekte. Cruijff is David Koresh? :smallgrin.gif:
Ten Have heeft verder geen boodschap aan dat domme gekrakeel in de Telgraaf en puber websites. En aangezien hij dit alles vrijwillig doet, lijkt me het niet bepaald een 'pluche plakker'.
Hoewel 73% van de aandeelhouders vindt dat deze RvC moet nokken, blijft men zitten. Ben het dan ook volledig eens met de rechter: laat de AvA beslissen. Ajax is van iedereen, niet exclusief van die lui die elkaar al decennialang de baantjes toeschuiven.

De Telegraaf-logica vat ik ook niet helemaal. De T. is een krant voor domme mensen. De T. schrijft voor Cruijff. Dus zijn de mensen die in dit conflict de kant van Cruijff hebben gekozen dom. Je moet er maar op komen.

Die lijn doortrekkende: Coronel en Blind hebben het AD in de zak. Coronel is een machtswellusteling en Blind is zo glad als een paling in een emmer snot. Dus iedereen die zich bij het kamp-Coronel / Blind thuis voelt, doet óók aan inteelt. Snappie?! :hypocrite.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » wo dec 14, 2011 12:56 pm

999 schreef:Tja, dat heb ik ook al eerder aangegeven .. Dat de AJAX wereld er heel anders uit zou zien zonder de Telegraaf en Derksen op deze wereld ..
Ik pleit dan ook voor een stadionverbod voor de Telegraaf en de VI. En een spreekverbod voor alle Ajaxmedewerkers met iemand van een van beide media. Wat ze doen heeft immers niks met sportverslaggeving te maken. Waarom zou je ze dan wel toelaten? Zodat ze lekker de boel kunnen ophitsen teneinde chaos te creeeren waarmee je weer extra lezers en kijkers trekt? Als de belangen zo tegenstrijdig zijn moet je voor je eigen belang opkomen. Journalisten hoor je binnen te laten, activisten niet, ook niet als ze pretenderen journalist te zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie