Idd, ik wilde net hetzelfde posten. Sprak duidelijk als we en de verlengingfoto Nico staan zowel Overmars, alsook EtH op de foto.wimpey schreef:LucaS schreef:Ik wil niet dat Ten Hag weg gaat hoor.Het aantal keren 'we' en 'wij' tellend, neem ik aan dat ook EtH blijft.Ten Hag: 'Signaal naar selectie en transfermarkt'
Ajax-trainer Erik ten Hag is erg blij dat Nicolás Tagliafico ook volgend seizoen speler van Ajax is. De oefenmeester van de Amsterdamse club noemt het een signaal naar de huidige selectie toe, maar ook naar de transfermarkt met het oog op mogelijk inkomende spelers.
'Fantastisch. Weer een speler na André (Onana, red.). We hebben een goed seizoen, maar we willen ook volgend seizoen een goed elftal hebben', vertelt Ten Hag tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag. 'Het team voor volgend seizoen krijgt vorm. Hij (Tagliafico, red.) is ontzettend belangrijk voor ons. Hij is, net als André, een key player.'
Ten Hag ziet een dubbel voordeel in het aanblijven van Tagliafico. 'Het is een signaal naar onze eigen selectie, maar ook naar de transfermarkt. Er is hard aan gewerkt. Ik weet hoe het proces verliep, dus ik ben niet verrast', aldus Ten Hag, die vindt dat de beslissing van Tagliafico niet per se vroeg is. 'Ik denk dat hij zich al in de kijker heeft gespeeld, vind je niet?'
Mogelijk volgen er na Onana en Tagliafico nog meer key players die ook volgend seizoen bij Ajax te bewonderen zijn. 'Daar zijn wij, met name Marc (Overmars, red.), keihard mee bezig. We willen de selectie vormgeven richting het volgende seizoen. We schaken op twee borden. Nu is belangrijk, maar volgend seizoen ook. Dat moet je managen met elkaar.'