Maar spelen die spelers wel allemaal op dezelfde positie?Neefkens schreef:Er zijn zeker 8 spelers zeker van een basisplaats, dus zeker wel een vaste samenstelling. En het voetbal is echt wel beter geworden, meer automatismen en veel meer goals voor en minder tegen. We zijn er echter nog lang niet, soms schrik ik me nog te barsten.
De Rik van den Boog-topic
Moderator: mods
Re: De Rik van den Boog-topic
Zo, en die speler (of zijn makelaar) heeft niets te zeggen?Als wij vinden dat een talent goed genoeg is voor Ajax, komt hij – tegen vooraf gestelde voorwaarden – naar Amsterdam.”
Zulke plannetjes vind Mino Raiola heel interessant, maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de praktijk gaat werken.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Van den Boog slaat nu zelfs een beetje door, zeg. We krijgen de eerste keuze van Palmeiras. Tsjakka! Wat nu als Milan aanklopt voor het toptalent van Palmeiras? Nee, dan gaat hij gewoon naar Ajax en kiest hij ook echt wel voor ons! Maar wat nu als Milan 9 miljoen euro biedt voor dat talent? Maakt niet uit, want dan gaat hij gewoon voor een kwart naar Ajax! Yes! Yes!
Topdeal voor Palmeiras. Zij wat kennis over onze jeugdopleiding en wij krijgen al hun toptalenten voor nop haha. Nu nog even op papier zetten, maar bij Palmeiras zit men vast te springen.
Topdeal voor Palmeiras. Zij wat kennis over onze jeugdopleiding en wij krijgen al hun toptalenten voor nop haha. Nu nog even op papier zetten, maar bij Palmeiras zit men vast te springen.
Precies, dat geloof je toch zelf niet? Braziliaanse toptalenten brengen een vermogen op, die worden echt niet gratis bij Ajax afgeleverd in ruil voor een paar adviezen. Nog los van het feit dat andere makelaars dan Raiola ook hun belangen hebben.
Wat is de achtergrond van deze deal? Lemic, Raiola?
- Ajaciedjuh
De achtergrond is gewoon beleidjoey schreef:Precies, dat geloof je toch zelf niet? Braziliaanse toptalenten brengen een vermogen op, die worden echt niet gratis bij Ajax afgeleverd in ruil voor een paar adviezen. Nog los van het feit dat andere makelaars dan Raiola ook hun belangen hebben.

Niemand weet hier hoe de voorwaarden zijn, dus we moeten afwachten hoe dat gaat lopen. In ZA hadden we de deal te kunnen kiezen voor de eerste 2 of 3 talenten. Daarna moest een bepaald bedrag betaald worden. De tijd zal het leren of het een goede deal is. Ajax zal heus niet belangeloos hun expertise beschikbaar stellen. Daar zal iets tegenover moeten staan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Wat is die expertise waard? Miljoenen?
Bij Ajax CT ligt de situatie heel anders. Ajax heeft een meerderheidsbelang in die club. Met andere woorden, daar is voor betaald. Bovendien is de markt daar lang niet zo interessant als de Braziliaanse.
In Brazilië zijn ze heus niet gek. Dit is al eerder geprobeerd, o.a. door F. Stel dat je door het leveren van wat adviezen allerlei (peperdure) Braziliaanse talenten voor een prikje zou kunnen krijgen, dan zouden alle clubs dat doen, hoor. Ajax zou dan achteraan de rij kunnen aansluiten.
Heel vreemd vind ik dit. Ik zou wel eens willen zien hoe die deal exact in elkaar stak.
Bij Ajax CT ligt de situatie heel anders. Ajax heeft een meerderheidsbelang in die club. Met andere woorden, daar is voor betaald. Bovendien is de markt daar lang niet zo interessant als de Braziliaanse.
In Brazilië zijn ze heus niet gek. Dit is al eerder geprobeerd, o.a. door F. Stel dat je door het leveren van wat adviezen allerlei (peperdure) Braziliaanse talenten voor een prikje zou kunnen krijgen, dan zouden alle clubs dat doen, hoor. Ajax zou dan achteraan de rij kunnen aansluiten.
Heel vreemd vind ik dit. Ik zou wel eens willen zien hoe die deal exact in elkaar stak.
In eigen land staat Palmeiras trouwens niet bekend om haar jeugdopleiding. Vooral een club die graag koopt. Was dan liever een samenwerking aangegaan met Sao Paulo, Corinthians, Santos of Internacional. Dat zijn wel opleidingsclubs. Maar goed, die zullen de hulp van Ajax wel niet nodig hebben.
Als je als opleidingsclub al succesvol bent, dan heb je geen expertise van Ajax nodig.
Misschien denkt Palmeiras op deze manier die positie t.o.v. andere Braziliaanse club in de regio (Sao Paulo) te kunnen verbeteren, maar het is nogal moeilijk om op basis van de huidige berichtgeving hier iets zinnigs over te zeggen; eerst maar eens zien of er wat meer bekend wordt over de voorwaarden van deze deal.
Misschien denkt Palmeiras op deze manier die positie t.o.v. andere Braziliaanse club in de regio (Sao Paulo) te kunnen verbeteren, maar het is nogal moeilijk om op basis van de huidige berichtgeving hier iets zinnigs over te zeggen; eerst maar eens zien of er wat meer bekend wordt over de voorwaarden van deze deal.
Moet je even kijken wat de Braziliaanse media hierover bericht. Misschien dat er dan meer duidelijk wordt. Maar het is niet alleen specifiek Palmeiras. Op deze manier willen ze heel Brazilië gaan coördineren, wat Rik vd Boog zei.
Ik vind dit interessanter dan zo'n deelneming in Zuid-Afrika waar ze niet kunnen voetballen. Ik wacht het rustig af.
Onder de vorige directie was er toch ook sprake van een samenwerking met Cruzeiro?
En nu we toch bezig zijn, was er afgelopen zomer ook geen jeugdspeler van Ajax die een tijdje bij Palmeiras zou trainen? In dat geval zou het me niet verbazen als ze hier al wat langer mee bezig zijn.
En nu we toch bezig zijn, was er afgelopen zomer ook geen jeugdspeler van Ajax die een tijdje bij Palmeiras zou trainen? In dat geval zou het me niet verbazen als ze hier al wat langer mee bezig zijn.
De spelers bezitten hun eigen transferrechten niet eens, laat staan dat de clubs hierover beschikken. De spelerspaspoorten zijn allemaal in handen van tussenpersonen, vaak ook nog van verschillende tussenpersonen. Ik zie daarom niet in hoe Ajax denkt de spelers binnen te halen.
Dat was een vaag iets. Laatste samenwerkingsverband van een Nederlandse club in Brazilië was Feyenoord. Die hadden een samenwerkingsverband met America MG, een club uit Belo Horizonte. Sterker nog, ze hadden een groot deel de aandelen ervan. Fred wilde niet. Samuel speelde in de jeugd bij Feyenoord, maar keerde later naar Brazilie. Coelho werd verkocht aan Westerlo, maakte er furore en vertrok naar Oekraïne. En Adalberto ging destijds met Feyenoord mee op trainingskamp in Turkije. Werd iets te licht bevonden en werd verhuurd aan Westerlo en sindsdien is het bergafwaarts gegaan. Voetbalt nu bij KSV Kallo, zie ik net. Was niet echt een rendabele samenwerking. Het bleef vroeger niet alleen bij America MG, maar ook met B.93 (waar Mitiliga vandaan kwam), Parramatta Power (kwam Holman vandaan), en nog een rits obscure clubs had het een samenwerking. Gevolg, veel geld gestoken in samenwerkingen die niet opleverde. Tenminste, Feyenoord opgescheept met een lading aan derderangs buitenlanders. Toen had het ook iets van rond de vijftig contractspelers onder contract, o.l.v. Gullit en Wotte als TD.
Laatst gewijzigd door D_skilled op ma jan 04, 2010 12:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe deed Feyenoord dat dan?Harm schreef:De spelers bezitten hun eigen transferrechten niet eens, laat staan dat de clubs hierover beschikken. De spelerspaspoorten zijn allemaal in handen van tussenpersonen, vaak ook nog van verschillende tussenpersonen. Ik zie daarom niet in hoe Ajax denkt de spelers binnen te halen.
Jöhnk schreef:Hoe deed Feyenoord dat dan?Harm schreef:De spelers bezitten hun eigen transferrechten niet eens, laat staan dat de clubs hierover beschikken. De spelerspaspoorten zijn allemaal in handen van tussenpersonen, vaak ook nog van verschillende tussenpersonen. Ik zie daarom niet in hoe Ajax denkt de spelers binnen te halen.
Volgens mij had F. een deel van de transferrechten van bepaalde spelers, maar toen er een keer een interessante speler bij was (Fred) wilde die speler niet naar F. Kon F. niets aan doen.
Dacht altijd dat Feyenoord hem niet wilde. Feyenoord staat natuurlijk ook niet bekend als opleidingsclub. PSV (Romario en Ronaldo) en Ajax hebben daarentegen wel een goede naam. Ajax sowieso!
IK GELOOF!!!!!!
Nee, Fred wilde niet.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=18249
Zo'n jongen kan elders een veel beter contract krijgen, Rishi.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=18249
Zo'n jongen kan elders een veel beter contract krijgen, Rishi.
Dan is het dus zaak om zulke jongens eerder te halen. En laat zo een samenwerkingsverband dat nou net mogelijk maken. Haal die jongens (of dat hele team) een keer naar Nederland... leer ze Ajax kennen, laat ze een wedstrijd (desnoods trommel je WHC op
) meekijken....

IK GELOOF!!!!!!
Dat kan niet zomaar. Een BVO mag geen niet-EU-spelers van onder de achttien halen.Rishi schreef:Dan is het dus zaak om zulke jongens eerder te halen. En laat zo een samenwerkingsverband dat nou net mogelijk maken.
Dan koop je ze en stal je ze nog daarzo. En op hun 18e komen ze direct (Pato).
IK GELOOF!!!!!!
Dat kan toch niet? Je mag geen speler van buiten de EU onder contract hebben staan, als die nog geen achttien is.
Heb je gelijk in. Ach, er is vast wel iets mogelijk hoor. Desnoods huur je zo een speler. Leonardo was toch ook geen 18 toen hij bij Feyenoord terechtkwam..
IK GELOOF!!!!!!
Hoezo niet? Dat kan gewoon hoor. Inter doet dat met Coutinho. Arsenal met Wellington. AC Milan met Pato. Heerenveen doet dat met Djuricic.