Juist, nu kun je tenminste verder. Anders blíjf je binnen de selectie gedoe houden met mensen die óf het niveau niet hebben of te lui zijn om alles op alles te zetten.De Dominee schreef:So be it.
Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1
Moderator: mods
Niets. Ik constateer het alleen. Spelers terugzetten naar Jong Ajax kan in principe niet, want ze hebben een A-contract.
Veel anders zat er niet op, denk ik. Het was alleen beter geweest als Van Basten deze spelers al drie maanden geleden had laten weten dat het over was bij Ajax.
Veel anders zat er niet op, denk ik. Het was alleen beter geweest als Van Basten deze spelers al drie maanden geleden had laten weten dat het over was bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!
Ja,erg sportief van die zaakwaarnemer.
Simpel, het is duidelijker. En minder vernederend. Laten we wel wezen: het was een staaltje wanbeleid geweest om Luque en Perez bij Ajax te houden. Deze spelers moesten hoe dan ook afgevoerd worden. Zet er dan meteen een punt achter.
Simpel, het is duidelijker. En minder vernederend. Laten we wel wezen: het was een staaltje wanbeleid geweest om Luque en Perez bij Ajax te houden. Deze spelers moesten hoe dan ook afgevoerd worden. Zet er dan meteen een punt achter.
Mwah, als invaller in de aanval had Perez best z'n waarde kunnen hebben. Zoals onder Ten Cate. Ik snap best dat Van Basten in zijn geval eerst wilde kijken hoe Perez zich zou bewegen in de groep met een kleine kans op een basisplaats. Maar goed, wellicht ben ik de enige die denkt dat dat een van de hoofdredenen is waarom Perez moet vertrekken.
Rob Witschge moet weten dat spelers rechten hebben, hij trainde immers met Regi Blinker(?) bij feyenoord apart van de groep.
Zal een kwestie worden van (ook nu weer) erg veel betalen door Ajax, maar of de in het artikel genoemde bedragen kloppen weet ik niet. Delorge, Colin (Colin aantrekken bleek goedkoper dan Boakye houden???) en Luque kosten niets, Leonardo € 750.000, Kennedy maximaal € 1.300.000, Rommedahl een paar ton, Krohn-Dehli kostte niets, Mitea kwam gratis aanwandelen, m.a.w. moet Ogararu vele miljoenen gekost hebben, lijkt me onwaarschijnlijk.
De salarissen zullen een probleem zijn.
Zal een kwestie worden van (ook nu weer) erg veel betalen door Ajax, maar of de in het artikel genoemde bedragen kloppen weet ik niet. Delorge, Colin (Colin aantrekken bleek goedkoper dan Boakye houden???) en Luque kosten niets, Leonardo € 750.000, Kennedy maximaal € 1.300.000, Rommedahl een paar ton, Krohn-Dehli kostte niets, Mitea kwam gratis aanwandelen, m.a.w. moet Ogararu vele miljoenen gekost hebben, lijkt me onwaarschijnlijk.
De salarissen zullen een probleem zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Mwah, ik denk dat Perez zo'n plaat voor zijn kop heeft dat hij dacht dat hij kans maakte op een basisplaats. Pas toen Aissati werd aangetrokken zag hij (gezien zijn reactie op dat moment) de bui hangen.Thomas schreef:Mwah, als invaller in de aanval had Perez best z'n waarde kunnen hebben. Zoals onder Ten Cate. Ik snap best dat Van Basten in zijn geval eerst wilde kijken hoe Perez zich zou bewegen in de groep met een kleine kans op een basisplaats. Maar goed, wellicht ben ik de enige die denkt dat dat een van de hoofdredenen is waarom Perez moet vertrekken.
Ik begrijp niet waarom trainers altijd zelf het wiel moeten uitvinden. Dat Perez niet kan omgaan met een reserverol was algemeen bekend. Dat zegt hij nota bene zelf. Zijn zaakwaarnemer heeft ooit ook aangegeven dat Kenneth dan een beetje vervelend wordt. Ik weet nog dat Co Adriaanse ooit over Dani zei: 'De vorige trainers hebben het er niet uitgekregen, dus ik begin er niet meer aan'. Dat was een van de weinige slimme dingen die Adriaanse ooit heeft gezegd.

Ik denk trouwens dat Perez 'gewoon' moet vertrekken omdat hij niet goed genoeg is. Simpel, Ajax kan zich zo'n luie prima donna op leeftijd niet permitteren.
- Daily Blind
Toch dit nog even naar voren halen, want ik verbaas mij er werkelijk over dat niemand het hier over heeft. Dit is NIEUWS met hoofdletters m.i.De Dominee schreef:Ik weet niet of het al ergens genoemd is, maar ik zat gisteren de samenvatting van de open dag te kijken op Ajaxlife (meen ik). Hierbij kwam Jan Driessen van Aegon aan het woord, die aangaf minimaal een jaar of 7 a 8 sponsor van Ajax te willen blijven aangezien zij van continuiteit houden. Hierbij gaf hij ook aan dat MvB in een gesprek met Aegon hierop had geantwoord dat het ook zijn (MvB) zijn intentie was om gedurende zo'n periode bij Ajax te blijven.
"Ik ben geen jobhopper, ik ben hier om te blijven. Ik blijf minstens 7 jaar, het liefst 14 jaar."
Vond het wel opvallend.
Hier is het filmpje te zien, vanaf 3 minuten:
http://www.ajaxlife.nl/video/detail/118
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ach, Van Basten is een beginnende manager, hij moet dat vak nog leren. Voetbalverstand heeft hij genoeg, maar een goed personeelsbeleid voeren is een ander verhaal. Bovendien kun je dit natuurlijk nooit goed doen, want je kwetst ego's van een onmetelijke omvang. Voetballers hebben doorgaans geen zelfkritiek.
Luque en Perez moeten zich eens afvragen wat ze Ajax gebracht hebben.
Week geleden dus...Ajaciedjuh schreef:Dat zou mooi zijn, want dan zijn er ook successen. Tevens rust in de tent.Ajaxlife schreef:Van Basten: ik ben gekomen om te blijven
nieuws Door: Redactie op 1 aug 2008
Marco van Basten heef tegenover gasten van sponsor Aegon laten weten dat hij ,,gekomen is om te blijven.” De nieuwe hoofdcoach vertelde voor z'n eerste training bij Ajax dat hij hoopt de volledige Aegon-contractperiode (zeven jaar) mee te maken. En het liefst zit de Badhoevedorper nog langer bij Ajax. ,,Die fantastische opmerking past precies in onze visie,” reageert Jan Driessen van Aegon in de eerste Ajax Life van dit seizoen, die maandag bij de leden van Supportersvereniging Ajax op de mat ligt. Communicatiemanager Driessen ontvouwt in deze Ajax Life een deel van zijn plannen.
Goed personeelsbeleid is een kwestie van heel duidelijk zijn en argumenten hebben waarom je iets doet. Die heeft Marco zeker.joey schreef:Ach, Van Basten is een beginnende manager, hij moet dat vak nog leren. Voetbalverstand heeft hij genoeg, maar een goed personeelsbeleid voeren is een ander verhaal. Bovendien kun je dit natuurlijk nooit goed doen, want je kwetst ego's van een onmetelijke omvang. Voetballers hebben doorgaans geen zelfkritiek.
Je analyse van Luque en Perez deel ik volledig.
Benji schreef:Week geleden dus...Ajaciedjuh schreef:Dat zou mooi zijn, want dan zijn er ook successen. Tevens rust in de tent.Ajaxlife schreef:Van Basten: ik ben gekomen om te blijven
nieuws Door: Redactie op 1 aug 2008
Marco van Basten heef tegenover gasten van sponsor Aegon laten weten dat hij ,,gekomen is om te blijven.” De nieuwe hoofdcoach vertelde voor z'n eerste training bij Ajax dat hij hoopt de volledige Aegon-contractperiode (zeven jaar) mee te maken. En het liefst zit de Badhoevedorper nog langer bij Ajax. ,,Die fantastische opmerking past precies in onze visie,” reageert Jan Driessen van Aegon in de eerste Ajax Life van dit seizoen, die maandag bij de leden van Supportersvereniging Ajax op de mat ligt. Communicatiemanager Driessen ontvouwt in deze Ajax Life een deel van zijn plannen.

Face your fears and live your dreams, No Fear
Ja, maar ook van anticiperen en dingen niet op hun beloop laten. Van Basten heeft Perez en Luque vaak genoeg aan het werk gezien. Hij kon bovendien met mensen binnen Ajax praten, Jan Wouters eens vragen waarom Perez weg moecht bij PSV, et cetera. Van Basten had die twee meteen de wacht moeten aanzeggen.
Zelfde met Colin. Het is heel nobel om iemand een kans te geven, maar dan moet die kans wel echt en groot zijn. Anders schep je onnodig verwachtingen en is het afscheid naderhand nog pijnlijker voor de persoon in kwestie. Want laten we wel weten, het is niet leuk om op deze manier voor de ogen van de hele voetbalwereld afgevoerd te worden.
Neemt niet weg dat de reacties uit het kamp-Perez en uit het kamp-Luque zwaar overdreven zijn. Met een beetje zelfkennis hadden ze dit kunnen zien aankomen.
Zelfde met Colin. Het is heel nobel om iemand een kans te geven, maar dan moet die kans wel echt en groot zijn. Anders schep je onnodig verwachtingen en is het afscheid naderhand nog pijnlijker voor de persoon in kwestie. Want laten we wel weten, het is niet leuk om op deze manier voor de ogen van de hele voetbalwereld afgevoerd te worden.
Neemt niet weg dat de reacties uit het kamp-Perez en uit het kamp-Luque zwaar overdreven zijn. Met een beetje zelfkennis hadden ze dit kunnen zien aankomen.
Spelers hebben grote ego's, vooral deze twee. Daarbuiten is het natuurlijk ook gewoon één grote show om er nog zoveel mogelijk financieel gewin uit te halen.joey schreef:
Ja hij heeft hem inderdaad vaak genoeg gezien, maar dat is iets geheel anders dan er zelf mee gewerkt hebben. Dat kun je onzin vinden en zeggen dat hij opnieuw het wiel uit wil vinden, maar dat is het natuurlijk niet. Afgaan op andere verhalen is het gevaarlijkste wat je kunt doen als manager en werkelijkwaar onverantwoord. Adriaanse zette Diego en Ibrahimovic bij het grofvuil. Gelukkig hield Beenhakker voet bij stuk want anders had Koeman Zlatan ook verkocht. Ismael Aissati is geen favoriet van Vergoossen, Koeman en De Haan, maar toch ben jij er erg blij mee. Ik denk dat we die speler niet hadden gehad als we naar de verhalen van die trainers hadden geluisterd.joey schreef:Ja, maar ook van anticiperen en dingen niet op hun beloop laten. Van Basten heeft Perez en Luque vaak genoeg aan het werk gezien. Hij kon bovendien met mensen binnen Ajax praten, Jan Wouters eens vragen waarom Perez weg moecht bij PSV, et cetera. Van Basten had die twee meteen de wacht moeten aanzeggen.
Tuurlijk is Perez ouder dan genoemde spelers en vooral een stuk beperkter, maar Van Basten wilde hem zelf bekijken. Zelf ervaren hoe hij in de groep ligt, wat zijn kwaliteiten precies zijn en hoe hij reageert op zijn nieuwe rol. Geheel terecht als je het mij vraagd. Direct na de eerste twee serieuze oefenwedstrijden waar je de voetballers enigzins op kan beoordelen heeft hij hem meegedeeld wat zijn positie is binnen het elftal.
Ja wat is Colin vernederd zeg... Was het niet nog vernederender als Van Basten had gezegd; "nou goed, Colin heeft nooit onder mij gespeeld, maar wat ik vorig jaar van hem heb gezien vond ik zo dramatisch dat ik niet eens met hem hoef te werken".Zelfde met Colin. Het is heel nobel om iemand een kans te geven, maar dan moet die kants wel echt en groot zijn. Anders schep je onnodig verwachtingen en is het afscheid naderhand nog pijnlijker voor de persoon in kwestie. Want laten we wel weten, het is niet leuk om op deze manier voor de ogen van de hele voetbalwereld afgevoerd te worden.
Daarnaast. Jijzelf was als de dood dat er geen verdediger gehaald zou worden. Dat niets zou lukken. Was dat inderdaad niet gelukt (en die kans zat er best in), dan was iedereen over hem heen gevallen dat hij - weliswaar een matig tot redelijke - speler als Colin weg had gestuurd. In zekere zin is dit ook het geval geweest bij Perez. Als Aissati en Sulejmani onhaalbaar bleken, dan was Perez een stuk noodzakelijker geweest.
Dit was gewoon voor Van Basten de meest verantwoorde keuze zowel naar de speler zelf toe (een nieuwe kans) als naar de club (back-up voor als de aankopen niet komen).
Daar ben ik het dan wel weer mee eensNeemt niet weg dat de reacties uit het kamp-Perez en uit het kamp-Luque zwaar overdreven zijn. Met een beetje zelfkennis hadden ze dit kunnen zien aankomen.

Van één trainer misschien. Maar Perez mocht weg van Van Gaal, mocht weg van Adriaanse, mocht weg van Wouters/Vergoossen en ook Adrie Koster hoefde hem niet meer. Ik zie daar een patroon in.DelToro schreef:Ja hij heeft hem inderdaad vaak genoeg gezien, maar dat is iets geheel anders dan er zelf mee gewerkt hebben. Dat kun je onzin vinden en zeggen dat hij opnieuw het wiel uit wil vinden, maar dat is het natuurlijk niet. Afgaan op andere verhalen is het gevaarlijkste wat je kunt doen als manager en werkelijkwaar onverantwoord. Adriaanse zette Diego en Ibrahimovic bij het grofvuil. Gelukkig hield Beenhakker voet bij stuk want anders had Koeman Zlatan ook verkocht. Ismael Aissati is geen favoriet van Vergoossen, Koeman en De Haan, maar toch ben jij er erg blij mee. Ik denk dat we die speler niet hadden gehad als we naar de verhalen van die trainers hadden geluisterd.
Natuurlijk kun je mensen laten opdraven, kunstjes laten doen en dan afserveren. Maar wees dan niet verbaasd als ze daar niet gelukkig van worden.
Een nieuwe kans? Die spelers achter de hand houden en ze dumpen zodra je wat beters hebt? Ze het idee geven dat ze eens kans krijgen maar eigenlijk op zoek zijn naar wat beters? Een cynische manier van omgaan met mensen. Ook in dit geval: wees niet verbaasd als ze dat niet op prijs stellen.Daarnaast. Jijzelf was als de dood dat er geen verdediger gehaald zou worden. Dat niets zou lukken. Was dat inderdaad niet gelukt (en die kans zat er best in), dan was iedereen over hem heen gevallen dat hij - weliswaar een matig tot redelijke - speler als Colin weg had gestuurd. In zekere zin is dit ook het geval geweest bij Perez. Als Aissati en Sulejmani onhaalbaar bleken, dan was Perez een stuk noodzakelijker geweest.
Dit was gewoon voor Van Basten de meest verantwoorde keuze zowel naar de speler zelf toe (een nieuwe kans) als naar de club (back-up voor als de aankopen niet komen).
Hoefde Koster hem niet meer? En Van Gaal ook niet? Vergoossen ook niet? Wouters had natuurlijk niets te zeggen in die korte tijd dat hij tegen wil en dank interim manager was. Hij is niet vertrokken onder Adriaanse dus dat hij van hem weg mocht vind ik ook vreemd. Misschien zegt het wel wat dat hij onder elke coach die je daar opnoemt (en waar hij onder heeft gespeeld) een basisplaats had?joey schreef: Van één trainer misschien. Maar Perez mocht weg van Van Gaal, mocht weg van Adriaanse, mocht weg van Wouters/Vergoossen en ook Adrie Koster hoefde hem niet meer. Ik zie daar een patroon in.
Is van Basten verbaasd dan?Natuurlijk kun je mensen laten opdraven, kunstjes laten doen en dan afserveren. Maar wees dan niet verbaasd als ze daar niet gelukkig van worden.
Ja zo werkt dat toch? Alsof zij dat niet weten. Al tijden wordt er hier geschreeuwd om doorselecteren. Nou dat doe je dus op die manier. Iets beters kopen en dan proberen van de anderen af te komen. En hoe je het ook went of keert: ze kregen een kans. Was Colin inderdaad beter dan Anita, dan zat Colin erbij. Pech voor hem vindt Van Basten - na een maand met ze gewerkt te hebben - dat niet zo. Jammer voor Colin maar zo werkt het.Een nieuwe kans? Die spelers achter de hand houden en ze dumpen zodra je wat beters hebt? Ze het idee geven dat ze eens kans krijgen maar eigenlijk op zoek zijn naar wat beters? Een cynische manier van omgaan met mensen. Ook in dit geval: wees niet verbaasd als ze dat niet op prijs stellen.
Laatst gewijzigd door DelToro op wo aug 06, 2008 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je weet ook hoe Van Gaal over Ajax denkt.joey schreef:Die andere trainers hadden het snel met hem gezien. Van Gaal liet hem zonder slag of stoot naar Ajax (naar AJAX!) gaan. Je weet hoe ze in Alkmaar over Ajax denken.
Maar zonder slag of stoot?
bron:RTL NieuwsVan Gaal woedend over transfer Perez naar Ajax
AZ-trainer Louis van Gaal heeft flink uitgehaald naar zijn oude club Ajax.
2,5 miljoen euro
Van Gaal is woedend over de manier waarop de Amsterdammers AZ-spelmaker Kenneth Perez hebben ingelijfd. De Deen tekende driejarige verbintenis bij de Amsterdamse club. Ajax betaalt ruim 2,5 miljoen euro voor de 31-jarige speler die tot medio 2007 in Alkmaar onder contract stond.
Laag-bij-de-gronds
Het bekendmaken van de transfer door de Amsterdammers leidde tot grote woede bij Van Gaal. Hij sprak na de bekerzege op MVV (4-0) van 'laag-bij-de-grondse transferpolitiek' en richtte zijn pijlen op Martin van Geel, technisch directeur van Ajax.
Mijn club
Van Gaal noemde Ajax herhaaldelijk 'mijn' club. Daarmee wilde de oud-coach en ex-technisch directeur van de Amsterdammers aangeven dat hij zich nog steeds een Ajacied voelt. "Daarom ben ik ook zeer teleurgesteld in de handelwijze van mijn club. Wat Ajax nu heeft gedaan, past absoluut niet bij mijn club. Ze willen hiermee de crisis van de Arena naar Alkmaar verplaatsen. Dat is de trieste waarheid in de jungle van het voetbal. Heel jammer dat mijn club zich hiertoe verlaagt". Hij sprak er schande van dat Ajax het had gewaagd om de transfer van Perez twee uur voor het begin van de wedstrijd tegen MVV bekend te maken.
Lekken
"Ja, ik weet dat mijn club een beursgenoteerd bedrijf is en dat het bekendmaken van gevoelige informatie aan strikte regels is gebonden. Maar ik weet ook dat je als directielid niet informeel met de media kan praten en dat je ook niet mag lekken naar de pers. Dat heeft Van Geel in de zaak-Perez wel degelijk gedaan, maar dat zal hij wel ontkennen."
Jaap Stam
Perez is de tweede grote aankoop van Ajax voor het volgende seizoen. De club legde eerder Jaap Stam vast. De Amsterdammers zijn dringend op zoek naar versterkingen. Ajax neemt dit seizoen afscheid van minimaal elf spelers.
Inderdaad dat klinkt vriendelijk

Misschien werkt het zo, maar handel het dan fatsoenlijk af.
Het is altijd fout joey. Worden ze gelijk afgeserveerd hebben ze geen kans gekregen. Werden ze 2 weken eerder gedumpt: zelfde verhaal. Zou Van Basten ze erbij hebben gehouden, dan was hij niet duidelijk genoeg geweest enzovoort.
Tuurlijk heb ik het gelezen en het gaat inderdaad over de manier waarop. Maar laten we wel wezen. AZ speelt een wedstrijd tegen het nietige MVV en Van Gaal reageert zo? Niet echt een reactie voor een transfer van een speler die je net zo lief kwijt bent lijkt me.joey schreef:Dat artikel is totaal niet relevant. Heb je het wel gelezen? Van Gaal was niet boos over het vertrek van Perez, maar over het feit dat Ajax de transfer op het verkeerde moment bekend maakte.
Ik vind dat Van Basten een rechte lijn heeft getrokken. Bij zijn komst zegt hij iedereen een kans te geven (waarbij hij telkens opmerkt dat de selectie op dat moment nog te groot was en dat er dus spelers gaan afvallen). Na een maand brengt hij de te grote selectie terug tot een kleiner gezelschap.Nooit goed? Misschien niet. Maar volg een duidelijke lijn en zwabber niet.