Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

wimpey

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door wimpey » za jan 02, 2010 10:01 am

Alsof er in de opleiding geen spelers op de posities van Silva, Oleguer, Wielaert, Ogararu, Gabri, Kennedy, Atouba en Verhoeven rond zullen lopen die meer aanleg hebben dan die jongens...

Doorselecteren en een voorschot op de toekomst nemen, denk ik dan.

Jol past qua opvatting niet bij Ajax, lijkt me.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 02, 2010 11:37 am

Laten ze nou precies daarmee bezig zijn, doorselecteren en de jeugd erin. Probleem was alleen dat er ook nog geld gevangen moest worden voor de oudjes, dus een beetje laten spelen voor de zichtbaarheid is dan wel handig. vdBoog heeft echter gezegd dat dat na de winterstop niet meer zal gebeuren. Nu eens kijken wat er gebeurt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za jan 02, 2010 11:47 am

Neefkens schreef:Laten ze nou precies daarmee bezig zijn, doorselecteren en de jeugd erin. Probleem was alleen dat er ook nog geld gevangen moest worden voor de oudjes, dus een beetje laten spelen voor de zichtbaarheid is dan wel handig. vdBoog heeft echter gezegd dat dat na de winterstop niet meer zal gebeuren. Nu eens kijken wat er gebeurt.
Dat mag dan wel gebeuren, want het eerste wat jij zegt is voorlopig gewoon niet waar. Ze zijn niet bezig met de jeugd erin en doorselecteren.

En dat geld vangen voor oudjes is natuurlijk kolder. Beetje simpel van Jol als hij denkt dat als hij die oudjes in Jong Ajax opstelt dat ze dan opeens wel weg gaan in de winter. Het probleem IS dus altijd nog dat ze niet weg te slaan zijn bij Ajax.

999

Bericht door 999 » za jan 02, 2010 11:57 am

Maar dat de oudjes niet weg willen ligt toch niet aan Jol ?.Ik vind het trouwens prachtig .. roepen dat er best tien man weg kan, waarvan een stuk of zes van de basis, maar niet een jeugd speler heeft tot nu toe bewezen om ook maar een beetje mee te kunnen.
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » za jan 02, 2010 12:02 pm

999 schreef:Maar dat de oudjes niet weg willen ligt toch niet aan Jol ?.Ik vind het trouwens prachtig .. roepen dat er best tien man weg kan, waarvan een stuk of zes van de basis, maar niet een jeugd speler heeft tot nu toe bewezen om ook maar een beetje mee te kunnen.
Helemaal met je eens. Zeg niet dat het aan Jol ligt dat ze niet weg willen, maar ik vind het opmerkelijk dat ze speeltijd krijgen in Jong Ajax. Ik weet niet hoe goed de jeugd is, maar ik weet wel dat ze de voorkeur genieten in Jong Ajax. Laat Ogararu, Wielaert, Lindgren etc. etc. maar op de bank en geef die jonge gasten in Jong Ajax de kans.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 02, 2010 12:10 pm

Idd, en dat maakt mijn inziens alleen de kans maar groter dat ze weg willen. Een sportman wil aan het voetballen komen lijkt me.

Overigens dat de jeugd geen kans krijgt, klopt niet. We hebben veruit het jongste elftal van de Eredivisie. Alleen Stekenburg (hoe oud is hij <> 26?), De Zeeuw en Pantelic heb je midden twintigers en 1 30'-er. De rest van de basis is allemaal jonger of veel jonger dan 23.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jan 02, 2010 1:04 pm

Peter schreef:De transfers van Jol bij Spurs in de volledige seizoen dat hij coach was (dus alleen 2005-2007) en dan reken ik dus wintertransfers in 2004-2005 en zomertransfers vlak voordat hij werd ontslagen NIET mee.

Gareth Bale
Ricardo Rocha
Adel Taarabt
Ben Alnwick
Pascal Chimbonda
Steed Malbranque
Mido
Dorian Dervite
Tomas Pekhart
Dimitar Berbatov
Didier Zokora
Benoit Assou-Ekotto
Hossam Ghaly
Danny Murphy
Grzegorz Rasiak
Jermaine Jenas
Lee Young-Pyo
Edgar Davids
Wayne Routledge
Aaron Lennon
Paul Stalteri
Tom Huddlestone
Teemu Tainio

En bij HSV:
Jonathan Pitroipa
Dennis Aogo
Rouwen Hennings
Raphael Wolf
Volker Schmidt
Timo Kunert
Macauley Chrisantus
Mladen Petric
Marcell Jansen
Alex Silva
Thiago Neves
Sascha Kirschstein
Mickael Tavares
Khalid Sinouh

23 spelers in 2 seizoen bij Spurs en 14 spelers bij HSV in 1 jaar, maar voor de rest is Jol iemand die graag met de jeugd werkt en veel affiniteit heeft met de jeugdopleiding. Een echte bouwer, heus waar... :hypocrite.gif:

Mijn hemel, ik vul bijna een hele pagina met mijn post. Dit zijn dus 3 jaar lang transfers van Jol. 37 in totaal.
Veel jonge spelers. :yes.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 02, 2010 1:53 pm

Peter's lijstje is trouwens niet compleet. Ik mis Streit, Gravgaard, Ndjeng en Rincon. De eerste 3 zijn al weer weg en de laatste mag als gevolg van een stortvloed aan blessures af en toe mee doen.

Hopelijk krijgt Jol bij ons niet de kans om de club met allerlei spelers van het niveau RKC op te zadelen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za jan 02, 2010 2:12 pm

Nee, dat hoop ik ook niet.

Er was amper geld, maar toch heeft Jol alweer een heel blik nieuwe spelers opengetrokken. Zo kom je natuurlijk nooit aan een lagere salarislast.

Jol is in staat die Pitroipa te halen als opvolger van Suarez. Dan word ik echt gek.

peter

Bericht door peter » za jan 02, 2010 3:16 pm

wimpey schreef:Peter's lijstje is trouwens niet compleet. Ik mis Streit, Gravgaard, Ndjeng en Rincon. De eerste 3 zijn al weer weg en de laatste mag als gevolg van een stortvloed aan blessures af en toe mee doen.

Hopelijk krijgt Jol bij ons niet de kans om de club met allerlei spelers van het niveau RKC op te zadelen.
Die werden gehuurd en heb ik later dus even weggehaald. :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 02, 2010 3:22 pm

Het is toch niet normaal? Hij heeft 1 jaar in Hamburg gezeten, en haalde 'even' 17 spelers.

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 02, 2010 3:27 pm

Het is wel een wat vertekend beeld, Jöhnk. Pitoipa en Chrisantus werden volgens mij door of t.t.v. Stevens gehaald...

Niettemin is de vraag gerechtvaardigd of je met handelaar Jol aan het roer een club rechttrekt die het van z'n opleiding moet hebben...

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 02, 2010 3:33 pm

Gaat hij een vervanger voor Silva halen? Ik denk het wel.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » za jan 02, 2010 3:36 pm

joey schreef:Gaat hij een vervanger voor Silva halen? Ik denk het wel.
Neuh, geen geld. Als ie dat doet (een stand in halen voor vd Wiel dus), dan kunnen al die praatjes van Boog en Jol meteen het toilet in.

Denk dat Ajax voor een CV gaat, een koopje natuurlijk. Wat dan weer duurkoop zal blijken te zijn.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za jan 02, 2010 3:42 pm

Hij zal het ongetwijfeld willen, maar er is geen geld.

Als Suarez verkocht is zullen ze Jol moeten vastbinden, anders komen er zo 10 spelers.

999

Bericht door 999 » za jan 02, 2010 3:50 pm

Peter schreef:
999 schreef:Maar dat de oudjes niet weg willen ligt toch niet aan Jol ?.Ik vind het trouwens prachtig .. roepen dat er best tien man weg kan, waarvan een stuk of zes van de basis, maar niet een jeugd speler heeft tot nu toe bewezen om ook maar een beetje mee te kunnen.
Helemaal met je eens. Zeg niet dat het aan Jol ligt dat ze niet weg willen, maar ik vind het opmerkelijk dat ze speeltijd krijgen in Jong Ajax. Ik weet niet hoe goed de jeugd is, maar ik weet wel dat ze de voorkeur genieten in Jong Ajax. Laat Ogararu, Wielaert, Lindgren etc. etc. maar op de bank en geef die jonge gasten in Jong Ajax de kans.
Tja, dan gaan die oudjes volgens mij ook niet weg.Maar doorschuiven van jeugd ( A1 ) naar Jong AJAX ?.Terwijl men eigenlijk nog steeds in het leerproces zit . daarbij .. volgens mij leren ze meer in de A1 dan in Jong AJAX ..

Kijk, velen hier creeeren de ideale voetbal jeugdwereld bij AJAX .. Persoonlijk denk ik dat het tegen valt w.b. jeugd.En effe een blik opentrekken zit er ook niet in.

Daarbij, zou Jol nu echt zo stom zijn dat als er, zeg een stuk of drie talenten die er aan toe zijn om een meerwaarde te hebben voor AJAX, hij die bewust links laat liggen ?.En bewust dan toch wil kopen.Terwijl iedere trainer weet dat dat als ie die drie doorschuift het geld van een eventuele transfer van b.v. Suarez veel beter benut kan worden.Immers je kan een groter bedrag uitgeven aan EEN speler, aan de ENE die je dan perse wilt hebben ( en dan laten we het maar effe niet hebben of AJAX het verstand heeft om de juiste speler te halen ) die dan w.b. kwaliteit meteen richting de speler gaat die je verkocht.Dan sla je twee vliegen in een klap want de andere posities zijn dan ook door de jeugd al ingevult ..

Ik kan het me niet voorstellen ..
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za jan 02, 2010 4:14 pm

Ajaciedjuh schreef:Idd, en dat maakt mijn inziens alleen de kans maar groter dat ze weg willen. Een sportman wil aan het voetballen komen lijkt me.

Overigens dat de jeugd geen kans krijgt, klopt niet. We hebben veruit het jongste elftal van de Eredivisie. Alleen Stekenburg (hoe oud is hij <> 26?), De Zeeuw en Pantelic heb je midden twintigers en 1 30'-er. De rest van de basis is allemaal jonger of veel jonger dan 23.
Inderdaad. De selectie is eerder te jong dan te oud. Ik hoop dat Jol nog een rijpe speler als Demy de Zeeuw kan binnenhalen voor Ajax, dat is bittere noodzaak.
wimpey schreef:
Neuh, geen geld. Als ie dat doet (een stand in halen voor vd Wiel dus), dan kunnen al die praatjes van Boog en Jol meteen het toilet in.

Denk dat Ajax voor een CV gaat, een koopje natuurlijk. Wat dan weer duurkoop zal blijken te zijn.
Wacht maar gewoon af. Jol is ook maar afhankelijk van de scouting en de jeugdopleiding. Als daar niks bijzonders rondloopt hoop ik dat we een nieuwe Trabelsi kopen. Als je alleen een Oleguertje kunt halen, dan zou ik niks doen en hopen dat Van der Wiel nog lang blijft en nooit geschorst of geblesseerd raakt.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 02, 2010 4:55 pm

Van de man die voor alle zekerheid dikke Jeroen KOCHT, verwacht ik eerlijk gezegd dat hij de vacature-Silva vervuld wil zien door een speler van buiten, voor alle zekerheid... Dus maar goed dat er geen geld is.

999

Bericht door 999 » za jan 02, 2010 6:29 pm

Tjesus, wat een zeur ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za jan 02, 2010 7:12 pm

Nou, we hadden die miljoenen wel beter kunnen besteden.

joey
Erelid

Bericht door joey » za jan 02, 2010 10:30 pm

Lijkt me ook. Van Basten en Blind hebben voor Sinterklaas gespeeld. Nu zitten we met de gevolgen.

999

Bericht door 999 » za jan 02, 2010 11:03 pm

Huh ?.Volgens jou zou Jol dan toch maar de verkeerde aankopen hebben gedaan ..
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jan 03, 2010 12:21 am

Ik noem Atouba... da's toch een redelijk verkeerde aankoop gebleken.
Die keeper is ook net nix... 3 ton over de balk.

Nog even en ze willen V Eijden nog hebben van NEC... lijkt me een prima ruil met Wielaert. Jol... doe wat met deze info.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 03, 2010 8:20 am

Ik had een :hypocrite.gif: moeten plaatsen bij mijn laatste post, nu is hij niet zo duidelijk. :ajaxsmiley.gif:
Ik bedoelde juist dat de 3 ton van Verhoeven ons de kop niet kost. Ik vind dat Jol itt van Basten wel goed op de centjes let, daarbij aangestuurd door vdBoog. Alleen Atouba verwijt ik hem, maar dat zal denk/hoop ik niet meer gebeuren.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 10:19 am

Jol aangestuurd door VDB? Dat zou ik hem niet vertellen. Jol is de BAAS, joh. :smallgrin.gif:

Tja, op de centjes passen... Er zijn geen centjes. We zullen zien wat Jol doet als er centjes zijn.

Plaats reactie