De Rik van den Boog-topic

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: De Rik van den Boog-topic

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 10:47 am

Peter schreef:Voorlopig hoor ik dat we krachtpatsers nodig hebben, communicators, Chinese legers, aanspeelpunten etc. etc.
Hahaha, ja. :smallgrin.gif:
Het is een hoop gepraat en dan heet dat dus al gauw met een mooi woord beleid. Laten we eerst maar eens kijken wat er gebeurt, want vdBoog roept nu al weer hele andere dingen dan toen vBasten de trainer was. Toen misten we zogenaamd ervaring, maar nu missen we krachtpatsers. Volgend jaar missen we creativiteit ofzo.
Dat hangt er vanaf wie er dan zit. Jol of een ander. We hebben een nogal hoge omloopsnelheid bij Ajax. Ze zullen Jol proberen te paaien, anders pakt hij zijn biezen 'omdat er bij Ajax niet kan'. Dat heeft hij bij HSV ook gedaan en daar kon een hoop meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 03, 2010 1:15 pm

Neefkens schreef:Na de winterstop zou dat dus anders zijn, let's wait and see.
Een voordeel is dat Huistra al een andere baan heeft volgend seizoen, hij kan nu jeugd inpassen: Ricardo van Rhijn? Florian Jozefzoon?

De verkoop van onrendabele spelers zal nog genoeg problemen opleveren, want wie scout onrendabele spelers? We zitten nog met een reeks overbodige spelers (ook Martina) of spelers die verhuurd moeten worden (Blind?) en spelers die gratis mogen vertrekken.

Snel gelezen, maar zegt RvdB dat Ajax op zoek is naar fysiek sterkere spelers? Die stap heeft feyenoord een paar jaar geleden gemaakt (al haalden ze wel broertje Rienstra!) dat wordt vissen in dezelfde vijver? Ik hoop maar dat het om een enkeling gaat, niet structureel op zoek te gaan naar dergelijke spelers.

Jeugdspelers een jeugdcontract geven? Chelsea, Arsenal, RM zitten echt niet achter Jeffrey Dekker aan (als voorbeeld, er zijn er meer) hoewel: Liverpool wilde wel Jordy Brouwer!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 03, 2010 1:20 pm

Het gaat om een enkeling, om het evenwicht te herstellen.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 03, 2010 3:07 pm

Jöhnk schreef:Sommige dingen zijn simpel te veranderen. Je kan toch zeggen: vanaf nu spelen er geen veteranen meer in Jong Ajax? Of: vanaf nu worden er geen Atoubaatjes meer gehaald (spelers die niet door de scouting zijn aangedragen)? Het is gewoon een kwestie van DOEN en consequent zijn.
Precies! Je kunt vandaag de selecties van Ajax doorlichten en zeggen: deze spelers maken Ajax niet beter en zullen bij vertrek ook elders de pannen niet van het dak spelen. Dus laat je ze weten dat er voor hen geen toekomst is. En dat ze ook niet meer aan spelen (in welk elftal dan ook) zullen toekomen. Topsport is hard. Dat wat men nu doet is iets voor zachte heelmeesters... Zo'n Ogararu of Lindgren op de backburner laten staan, dat brengt de club niets.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 03, 2010 3:09 pm

Laten ze dat nou al gedaan hebben, alleen als ze dan toch niet gaan, hebben ze gewoon een contract. :blush.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 03, 2010 3:10 pm

Neefkens schreef:Laten ze dat nou al gedaan hebben, alleen als ze dan toch niet gaan, hebben ze gewoon een contract. :blush.gif:
En spelen gewoon in een elftal dat bedoeld is voor jeugdspelers. Maar goed, zometeen niet meer volgens Boog. We zullen eens kijken wat Boog's woord waard is.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo jan 03, 2010 3:31 pm

Jammer dat het 10 jaar moet duren voordat we eindelijk eens iets gaan analyseren. Maar laten we hopen dat we er nu ook iets mee gaan doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 3:34 pm

wimpey schreef:
Neefkens schreef:Laten ze dat nou al gedaan hebben, alleen als ze dan toch niet gaan, hebben ze gewoon een contract. :blush.gif:
En spelen gewoon in een elftal dat bedoeld is voor jeugdspelers. Maar goed, zometeen niet meer volgens Boog. We zullen eens kijken wat Boog's woord waard is.
Hij heeft daar toch niets over te zeggen? Als Jol wil dat Oleguer (bijvoorbeeld) voor alle zekerheid in Jong Ajax speelt, dan gebeurt dat.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 03, 2010 3:41 pm

Ga je het spelletje "Wie is de baas?" weer spelen? :smallgrin.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 03, 2010 3:52 pm

Neefkens schreef:Ga je het spelletje "Wie is de baas?" weer spelen? :smallgrin.gif:
Toch heeft ie daar wel gelijk in. Wanneer Jol tegen Huistra zegt dat Oleguer ritme op moet doen in Jong Ajax, wat doet Boog dan? Stormt ie in pak de tribune af het veld op om Oleguer bij z'n kladden te grijpen?

Jol is de technische baas, simpel zat. Hij laat zich door een rookie als Boog echt niet de les lezen waar het om de technische invulling gaat. Geef Jol eens ongelijk...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 4:00 pm

Neefkens schreef:Ga je het spelletje "Wie is de baas?" weer spelen? :smallgrin.gif:
Nee, dat is voor mij overduidelijk. Jol is de baas, VDB mag proberen het hem naar de zin te maken. Of misschien moet ik zeggen dat de gebroeders Jol de baas zijn, want onderschat de invloed van Cock Jol niet. Maar zoals Wimpey zegt, Jol laat zich echt niet de les lezen door VDB. Zit ook wel een jaartje of vijfentwintig tussen die twee als het op ervaring in de voetbalwereld aankomt. VDB heeft misschien meer verstand van het begeleiden van artiesten, maar een voetbalman is hij niet.

VDB mag in zijn kantoor zitten fantaseren over een wereldwijd netwerk van clubs die dolgraag hun beste spelers bij Ajax willen afleveren. Dat zal Jol een zorg zijn. Van die dingen komt toch nooit wat terecht.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 03, 2010 4:06 pm

Dus tóch het spelletje... :ajaxsmiley.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 03, 2010 4:10 pm

We zullen het in ieder geval snel genoeg in de praktijk gaan zien, ben benieuwd wat er na de winterstop (vanaf morgen dus) gaat gebeuren met spelers als Ogararu/Wielaert (niet bij het 1e in eerste seizoenshelft) en met Kennedy/Oleguer (wel bij het 1e in 1e seizoenshelft). Het zou mij niet verbazen als er niets verandert en we gewoon op dezelfde wijze doorgaan.

Daarnaast ben ik benieuwd of er naast Eriksen (als die uiteindelijk al wordt meegenomen, ook dat moet ik eerst zien) nog andere jeugdspelers op trainingskamp mee mogen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 4:15 pm

Meenemen is leuk, maar krijgt zo´n jongen ook een kans? Daarbij, er is niets nieuws aan. Elke trainer van het afgelopen decennium heeft in de winterstop jeugdspelers meegenomen.

Rooie

Bericht door Rooie » zo jan 03, 2010 4:19 pm

joey schreef:Meenemen is leuk, maar krijgt zo´n jongen ook een kans? Daarbij, er is niets nieuws aan. Elke trainer van het afgelopen decennium heeft in de winterstop jeugdspelers meegenomen.
Meenemen is het inderdaad wel het minste, maar als het uberhaupt niet gebeurt bij dit trainingskamp, hoeven we het komend half jaar wat dat betreft niets te verwachten. Mochten er wel wat jongens meegaan, dan is dat een begin.

999

Bericht door 999 » zo jan 03, 2010 4:31 pm

Ach, alleen als ze zodadelijk de pannen van het dak spelen doet Jol het goed, in alle andere scenario's, hij neemt ze niet mee, hij neemt ze mee maar geeft ze geen kans, hij neemt ze mee geeft ze een kans maar zakken voor het examen is Jol de klos ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 4:53 pm

Tja, Jol weet dat van tevoren, hoor. Hij heeft geen gemakkelijke baan, daarom wordt hij zo goed betaald.

999

Bericht door 999 » zo jan 03, 2010 4:57 pm

Daar gaat het toch helemaal niet over.Jol doet wat ie doet.Alleen staat het jou niet aan.

Geloof dat het acht jaar is geleden dat AJAX zoveel wedstrijden met dezelfde spelers in nagenoeg bijna elke keer de zelfde opstelling heeft gespeeld .. Niemand heeft mij kunnen overtuigen dat die talenten die hier steeds genoemd zijn klaar zijn voor het grote werk.Of dat nu in AJAX 1 is of Jong AJAX .. nu is er die constante, met beetje voor beetje steeds beter voetbal en nu moet alles opeens weer door elkaar geschud worden ..

Tja, dan had je net zo goed MVB kunnen houden, die was twee wedstrijden voor zijn einde nog aan het schudden ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » zo jan 03, 2010 9:14 pm

999 schreef: nu is er die constante, met beetje voor beetje steeds beter voetbal
Oh?! Ik vond het de laatste weken juist slechter en slechter worden.

Face it: Jol heeft na een half jaar nog steeds de juiste samenstelling niet gevonden. Spel en resultaten zijn niet beter dan voorheen. Hij moet écht aan de bak, het geduld met een Ajax-trainer is immers zoals bekend niet onbeperkt houdbaar.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo jan 03, 2010 9:22 pm

Er zijn zeker 8 spelers zeker van een basisplaats, dus zeker wel een vaste samenstelling. En het voetbal is echt wel beter geworden, meer automatismen en veel meer goals voor en minder tegen. We zijn er echter nog lang niet, soms schrik ik me nog te barsten.

999

Bericht door 999 » zo jan 03, 2010 9:34 pm

wimpey schreef:
999 schreef: nu is er die constante, met beetje voor beetje steeds beter voetbal
Oh?! Ik vond het de laatste weken juist slechter en slechter worden.

Face it: Jol heeft na een half jaar nog steeds de juiste samenstelling niet gevonden. Spel en resultaten zijn niet beter dan voorheen. Hij moet écht aan de bak, het geduld met een Ajax-trainer is immers zoals bekend niet onbeperkt houdbaar.
Ik face helemaal niks.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 10:20 pm

Neefkens schreef:Er zijn zeker 8 spelers zeker van een basisplaats, dus zeker wel een vaste samenstelling. En het voetbal is echt wel beter geworden, meer automatismen en veel meer goals voor en minder tegen. We zijn er echter nog lang niet, soms schrik ik me nog te barsten.
We staan weer op grote achterstand. Dat telt.

Ik schat Jol wel hoger in dan Van Basten. Maar dat ligt er meer aan dat Van Basten een prutser is. Jol is niet slecht, maar heel goed is hij ook niet. Hij werd lelijk te kijk gezet door Rutten en McLaren.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 03, 2010 10:22 pm

En vooral door Ariel Jacobs. :excited.gif:

Jol is tactisch niet sterk. Het valt me ook op dat zijn elftallen altijd in hetzelfde tempo spelen. Goede teams kunnen temporiseren en versnellen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 03, 2010 10:47 pm

O ja, Anderlecht. Toen ook. Die wedstrijd had ik al weggecensureerd. :blush.gif:

Jol kan goed met spelers omgaan. Daarom was zijn komst een verademing, na de ervaringen met de contactgestoorde Van Basten. Maar alles went en nu gaat het erom dat Jol Ajax voetbaltechnisch verder helpt. Het zal me benieuwen of hij dat kan, maar voorlopig ben ik niet onder de indruk. Hij heeft blijkbaar een voorkeur voor fysiek sterke spelers en veel gedraaf. Dan had hij beter in Duitsland kunnen blijven.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jan 04, 2010 6:14 am

Telesport schreef:AJAX IN ZEE MET PALMEIRAS

Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM – Ajax en Palmeiras slaan de handen ineen. De Amsterdammers hebben met de nummer vier van Brazilië de intentie uitgesproken tot verregaande samenwerking te komen. „De afspraken moeten alleen nog op papier worden gezet”, zegt Ajaxdirecteur Rik van den Boog.
Ajax steekt volgens Van den Boog geen geld in de club uit Sao Paulo. „Het moet een identieke samenwerking worden als die we met clubs in Europa voor ogen hebben. Wij delen de knowhow over onze jeugdopleiding en krijgen als ruil de eerste keus. Als wij vinden dat een talent goed genoeg is voor Ajax, komt hij – tegen vooraf gestelde voorwaarden – naar Amsterdam.”
De directeur spreekt van de ’poort naar Europa’. „De praktijk is nu dat talentvolle Zuid-Amerikaanse spelers zelden in één keer de stap kunnen maken naar de grote Europese clubs. Ajax wordt het stapje daartussen. Als een speler vervolgens een transfer maakt, deelt Palmeiras daar uiteraard ook in mee.”
Het blijven dus niet alleen woorden ....... :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie