Mwah, heel sociaal zou ik het niet willen noemen. Maar het salaris in het nieuwe contract van Colin was wel heel 'sociaal' inderdaad:Neefkens schreef:Van Basten wilde gewoon iedereen zélf zien spelen en op basis daarvan een keuze maken. Dat is netjes medegedeeld aan betrokkenen.
Heel sociaal beleid.
En voetbaltechnisch erg goed te verdedigen.
Meneer Slimani had ook wel wat boter op het hoofd, zeg.Omdat Ajax de optie in het contract uitoefent, is Colin min of meer verplicht bij de club te blijven. Volgens de reglementen kan de beslissing worden aangevochten bij de KNVB. Dat gebeurt zelden, en veelal verliest de speler, zoals eerder in het geval van Hatem Trabelsi. Slimani: "Maar we zijn zeer tevreden met de contractverlenging, al blijft het opmerkelijk dat zoiets gebeurt met iemand die op de tribune zit."
Financieel gaat Colin er op vooruit, maar hij verliest zijn transfervrije status na dit seizoen. Ajax kan komende zomer geld vragen indien andere clubs hem willen kopen. Slimani: "Ik kan me niet voorstellen dat het Ajax daarom te doen is. Van Basten heeft vertrouwen in Colin, het gaat om voetbaltechnische redenen."