Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:50 pm

Neefkens schreef:Van Basten wilde gewoon iedereen zélf zien spelen en op basis daarvan een keuze maken. Dat is netjes medegedeeld aan betrokkenen.
Heel sociaal beleid.
En voetbaltechnisch erg goed te verdedigen. :ajaxscarf.gif:
Mwah, heel sociaal zou ik het niet willen noemen. Maar het salaris in het nieuwe contract van Colin was wel heel 'sociaal' inderdaad:
Omdat Ajax de optie in het contract uitoefent, is Colin min of meer verplicht bij de club te blijven. Volgens de reglementen kan de beslissing worden aangevochten bij de KNVB. Dat gebeurt zelden, en veelal verliest de speler, zoals eerder in het geval van Hatem Trabelsi. Slimani: "Maar we zijn zeer tevreden met de contractverlenging, al blijft het opmerkelijk dat zoiets gebeurt met iemand die op de tribune zit."

Financieel gaat Colin er op vooruit, maar hij verliest zijn transfervrije status na dit seizoen. Ajax kan komende zomer geld vragen indien andere clubs hem willen kopen. Slimani: "Ik kan me niet voorstellen dat het Ajax daarom te doen is. Van Basten heeft vertrouwen in Colin, het gaat om voetbaltechnische redenen."
Meneer Slimani had ook wel wat boter op het hoofd, zeg.

generaal

Bericht door generaal » ma aug 04, 2008 4:54 pm

Peter schreef:Ligt eraan. Ik vind Donald een prutser pur sang en zou het opmerkelijk vinden als hij een plekje heeft veilig gesteld.
http://85.17.225.77/265000001-265050000 ... _hMxN.jpeg Hij ziet er in ieder geval vrij angstaanjagend uit.

Starring

Bericht door Starring » ma aug 04, 2008 4:56 pm

Ik kan alleen maar blij zijn met deze beslissing van Marco. Het betekent een keiharde 'nee' tegen middelmaat. De genoemde spelers zijn gewoon niet goed genoeg. Het algehele groepsniveau zal hiermee op trainingen ook direct hoger liggen, waardoor het weer gemakkelijker wordt om progressie te boeken.

Ik ben het wel met een aantal posters eens dat het wat dunnetjes wordt voorin. En de situatie Colin, lastig voor die jongen, maar das topsport!
Peter schreef:Ligt eraan. Ik vind Donald een prutser pur sang en zou het opmerkelijk vinden als hij een plekje heeft veilig gesteld.
Mwah, als je e.e.a. afzet tegen Delorge, ga je er wel op vooruit denk ik zo. Vooral wanneer je het als technische staf lukt om dat onstuimige uit zijn spel te krijgen.
AFCA!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 04, 2008 5:21 pm

Siemen schreef:
Neefkens schreef:Van Basten wilde gewoon iedereen zélf zien spelen en op basis daarvan een keuze maken. Dat is netjes medegedeeld aan betrokkenen.
Heel sociaal beleid.
En voetbaltechnisch erg goed te verdedigen. :ajaxscarf.gif:
Mwah, heel sociaal zou ik het niet willen noemen. Maar het salaris in het nieuwe contract van Colin was wel heel 'sociaal' inderdaad:
Omdat Ajax de optie in het contract uitoefent, is Colin min of meer verplicht bij de club te blijven. Volgens de reglementen kan de beslissing worden aangevochten bij de KNVB. Dat gebeurt zelden, en veelal verliest de speler, zoals eerder in het geval van Hatem Trabelsi. Slimani: "Maar we zijn zeer tevreden met de contractverlenging, al blijft het opmerkelijk dat zoiets gebeurt met iemand die op de tribune zit."

Financieel gaat Colin er op vooruit, maar hij verliest zijn transfervrije status na dit seizoen. Ajax kan komende zomer geld vragen indien andere clubs hem willen kopen. Slimani: "Ik kan me niet voorstellen dat het Ajax daarom te doen is. Van Basten heeft vertrouwen in Colin, het gaat om voetbaltechnische redenen."
Meneer Slimani had ook wel wat boter op het hoofd, zeg.
Eens, eerst contract verlengen en dan laten weten dat je niet goed genoeg bent; niet erg netjes. En je moet hem nog maar kwijt zien te raken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 04, 2008 5:40 pm

Er stond nog een optie open en die is ingevuld omdat de nieuwe trainer hem zelf wilde zien. Nu is ie gewogen en te licht bevonden. Zoals iemand anders al zei: het is hard voor hem, maar het is topsport. Daar verdient ie ook een behoorlijk salaris voor incl. gevarengeld voor dit soort dingen.

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 04, 2008 5:59 pm

Als blijkt dat Kennedy en Leo etc op de tribune komen te zitten, dan kun je die beter ook in de Etalage zetten. Anders heb je straks per maand een miljoen aan salaris wat niks hoeft te doen alleen maar een beetje trainen en nietszeggende partijtjes voetbal spelen met A3 koster.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » ma aug 04, 2008 6:34 pm

duim hoog voor de renovation, maar we hebben nog wel een defensive kracht nodig.

als die komt, deze transfer period, het valt me erg mee.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Toppie

Bericht door Toppie » ma aug 04, 2008 6:38 pm

Jansma schreef:duim hoog voor de renovation, maar we hebben nog wel een defensive kracht nodig.

als die komt, deze transfer period, het valt me erg mee.
Dat bedoel ik idd een verdediger , want dan pas kan er gebouwd aan die tot nu toe slechte verdediging.

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma aug 04, 2008 6:40 pm

Gelukkig is Janmaat net naar Heerenveen... :excited.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

generaal

Bericht door generaal » ma aug 04, 2008 6:40 pm

Is die Botteghin niks voor jullie? Ik had hem graag bij PSV gezien, maar wij zijn achterin al dubbel bezet.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 04, 2008 7:03 pm

Wordt elders besproken. Vind hem vooralsnog te licht.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 05, 2008 7:55 am

Wat zijn wij op AT toch eigenlijk een stel briljante scouts. Volgens mij kreeg vrijwel niemand (ook de dames niet) een harde plasser van aankopen als Urzaiz, Heijblok, Delorge, Colin, Rommedahl, Luque en het terughalen van Perez en Krohn-Dehli.

Een jaar later: ze zijn weg, of mogen weg.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Rooie

Bericht door Rooie » di aug 05, 2008 1:14 pm

Gezien de presentatie van de spelers ziet het er inderdaad naar uit dat Schilder gewoon bij Ajax gaat blijven (gezien de spelers die buiten de A-selectie vallen er niet bij zijn).

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 05, 2008 1:31 pm

En gewoon de AJAXmars mee zingen :ajaxscarf.gif:

Vossie

Bericht door Vossie » di aug 05, 2008 1:37 pm

Inderdaad, als enige! :ajaxsmiley.gif:
Vroeger was Heitinga de enige die zong...

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 06, 2008 9:33 am

Ik weet niet of het al ergens genoemd is, maar ik zat gisteren de samenvatting van de open dag te kijken op Ajaxlife (meen ik). Hierbij kwam Jan Driessen van Aegon aan het woord, die aangaf minimaal een jaar of 7 a 8 sponsor van Ajax te willen blijven aangezien zij van continuiteit houden. Hierbij gaf hij ook aan dat MvB in een gesprek met Aegon hierop had geantwoord dat het ook zijn (MvB) zijn intentie was om gedurende zo'n periode bij Ajax te blijven.

"Ik ben geen jobhopper, ik ben hier om te blijven. Ik blijf minstens 7 jaar, het liefst 14 jaar."

Vond het wel opvallend.

Hier is het filmpje te zien, vanaf 3 minuten:

http://www.ajaxlife.nl/video/detail/118
Laatst gewijzigd door Michael_B op wo aug 06, 2008 9:41 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:40 am

Ach, dat neem ik met een enorme korrel zout, hoor. Laat van Basten eerst maar eens zorgen dat hij het komende seizoen schadevrij doorkomt. Trainers blijven maar zelden zeven jaar, en bij Ajax zou het al helemaal een noviteit zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Rooie

Bericht door Rooie » wo aug 06, 2008 9:41 am

BN de Stem:
Kenneth Perez accepteert degradatie bij Ajax niet
door Jop van Kempen. woensdag 06 augustus 2008 | 08:42 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 06 augustus 2008 | 09:26

VOETBAL - Kenneth Perez weigert te accepteren dat hij wordt teruggezet naar het tweede elftal. Karsten Aabrink, de zaakwaarnemer van de Deense aanvaller, is 'geschokt' over de handelwijze van Ajax.

" Het is ongelooflijk dat een speler die zes maanden geleden door een club is gekocht en goed heeft gespeeld, nu naar het tweede elftal moet", aldus Aabrink. "Ik ben geschokt." Kenneth Perez accepteert niet dat hij door Marco van Basten wordt teruggezet naar Jong Ajax. Aabrink sprak gisteravond met Ajax over de situatie van Perez. "Er is nog geen oplossing gekomen", aldus Aabrink. "Ik kan niet zeggen of Perez zich vandaag bij Jong Ajax meldt. Ik geef pas commentaar als er een oplossing is." Ook Albert Luque wilde niet reageren op de beslissing van Van Basten. "Ik ga er niets over zeggen", zei hij. Of hij zich vandaag meldt bij Jong Ajax of dat hij het besluit van de trainer aanvecht? " Ook daarover zeg ik helemaal niets." En of het zin had om zijn vader en zaakwaarnemer te bellen, zei hij: "Die zegt ook niets." De onderhandelingsstellingen zijn ingenomen door Perez en Luque. Als zij de hakken in het zand zetten en ook Ajax de messen slijpt dan kan de beslissing van Van Basten leiden tot een langslepende juridische kwestie. Ajax baseert zich op het standpunt dat in de spelerscontracten van de afgewezen spelers niet expliciet staat dat ze alleen voor het eerste elftal zijn gecontracteerd. De spelers zullen aanvoeren dat hun het recht op arbeid is ontnomen.

De eveneens teruggezette Laurent Delorge en Jurgen Colin zijn milder. Colin meldt zich vandaag bij Jong Ajax dat de tenten heeft opgeslagen in Schoorl. In tegenstelling tot de vaste spelers van het belofteteam hoeft hij echter niet in het trainingskamp te blijven slapen. Delorge is geblesseerd en hij meldt zich vandaag bij hersteltrainer Pim van Dord. De Belg weigert echter niet om voor Jong Ajax uit te komen.

In de drie weken waarin Van Basten de selectie tegen het licht hield, trainde Delorge vanwege klachten aan zijn recent geopereerde achillespees maar anderhalve week mee. Vorig seizoen speelde hij door vergelijkbare klachten nauwelijks. Delorge: "Of ik een eerlijke kans heb gehad van Van Basten? Daarop heb ik geen commentaar. Ik moet eerst zorgen dat ik weer fit word. Daarna zal ik me melden bij Jong Ajax. Ik denk momenteel niet aan weggaan. In het voetbal kan alles van de ene op de andere dag omslaan."

Mede op aanraden van Van Basten werd Colins verbintenis bij Ajax met twee jaar verlengd, maar nu blijkt de verdediger overbodig. "Het is misschien vreemd, maar het zij zo", aldus Hakim Slimani, zijn zaakwaarnemer. " Dat Van Basten de knoop vroeg doorhakt is ook wel weer prettig. We hebben nog een paar weken om een andere club te zoeken.

De manier waarop Van Basten de selectie heeft opgeschoond kan financiële erg verliesgevend uitpakken. De vier afgewezen spelers hebben net als de vier spelers met weinig perspectief (Dennis Rommedahl, George Ogararu, Leonardo en Kennedy Bakircioglü) doorlopende contracten. Mochten al die acht voetballers hun verbintenis uitdienen, dan is Ajax zo'n elf miljoen kwijt aan salarissen. Aan transfersommen voor het achttal gaf de Amsterdamse club al zo'n elf miljoen euro uit.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 06, 2008 9:42 am

joey schreef:Ach, dat neem ik met een enorme korrel zout, hoor. Laat van Basten eerst maar eens zorgen dat hij het komende seizoen schadevrij doorkomt. Trainers blijven maar zelden zeven jaar, en bij Ajax zou het al helemaal een noviteit zijn.
Ik weet het niet. Vind MvB wel iemand die daar schijt aan heeft en gewoon blijft zitten. Alleen Milan kan hem wellicht verleiden.

Toppie

Bericht door Toppie » wo aug 06, 2008 9:42 am

joey schreef:Ach, dat neem ik met een enorme korrel zout, hoor. Laat van Basten eerst maar eens zorgen dat hij het komende seizoen schadevrij doorkomt. Trainers blijven maar zelden zeven jaar, en bij Ajax zou het al helemaal een noviteit zijn.
Van Basten z'n volgende club is wel duidelijk neem ik aan

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 9:43 am

Als Colin echt zo slecht was behandeld dan had z'n zaakwaarnemer wel stennis geschopt. Blijkbaar valt het dus gelukkig mee.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 06, 2008 9:45 am

De onderhandelingsstellingen zijn ingenomen door Perez en Luque. Als zij de hakken in het zand zetten en ook Ajax de messen slijpt dan kan de beslissing van Van Basten leiden tot een langslepende juridische kwestie. Ajax baseert zich op het standpunt dat in de spelerscontracten van de afgewezen spelers niet expliciet staat dat ze alleen voor het eerste elftal zijn gecontracteerd. De spelers zullen aanvoeren dat hun het recht op arbeid is ontnomen.
En ze krijgen gelijk. Vraag maar aan Rob Witschge. Die eiste ooit bij F. dat hij met het eerste mocht meetrainen en won die zaak. Aangezien Van Basten die jongens niet bij zijn selectie wil, mag hij de knip trekken. Dit gaat een hoop geld kosten.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo aug 06, 2008 9:45 am

So be it.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 06, 2008 9:46 am

joey schreef:
De onderhandelingsstellingen zijn ingenomen door Perez en Luque. Als zij de hakken in het zand zetten en ook Ajax de messen slijpt dan kan de beslissing van Van Basten leiden tot een langslepende juridische kwestie. Ajax baseert zich op het standpunt dat in de spelerscontracten van de afgewezen spelers niet expliciet staat dat ze alleen voor het eerste elftal zijn gecontracteerd. De spelers zullen aanvoeren dat hun het recht op arbeid is ontnomen.
En ze krijgen gelijk. Vraag maar aan Rob Witschge. Die eiste ooit bij F. dat hij met het eerste mocht meetrainen en won die zaak. Aangezien Van Basten die jongens niet bij zijn selectie wil, mag hij de knip trekken. Dit gaat een hoop geld kosten.
Wat wil je dan, Joey?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 06, 2008 9:54 am

Aan Danny de schone taak om deze spelers te gaan verkopen. Misschien dat Roda JC of Panathinaikos nog interesse hebben.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten