Marco van Basten de nieuwe trainer van Ajax 1

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 4:03 pm

Slecht nieuws voor Colin, Delorge, Luque en Perez zal goed nieuws betekenen voor Anita, Donald, Sarpong en Martina. Van Basten zal geconcludeerd hebben dat deze jongens niet minder zijn en hun plek in de selectie over kunnen nemen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 04, 2008 4:05 pm

Zoals ik al aangaf gaan Rommedahl en Kennedy het niet halen! martina is gewoon de 2de rechtsbuiten achter Suarez!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 04, 2008 4:08 pm

Precies. Marco lijkt er voor te kiezen om een sterke basiself neer te zetten met op de bank onze jeugdspelers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 04, 2008 4:11 pm

Hoe zit het met Schilder?

Rooie

Bericht door Rooie » ma aug 04, 2008 4:13 pm

Blijkbaar willen ze die er nu bij houden (of ze denken dat ze al duidelijk genoeg hebben gemaakt dat die weg mag). Valt op dat het alle 8 aankopen van MvG zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 4:17 pm

Jöhnk schreef:Hoe zit het met Schilder?
Moest ik ook al aan denken. Heeft veel gespeeld maar niet te horen gekregen dat hij weg moet.

En wat te denken van Manucharyan. Twee aanvallers moeten weg en nog eens drie hebben te horen gekregen dat ze weinig kans maken om bij de wedstrijdselectie te komen. Ajax wilde sowieso niet van Manucharyan af, maar misschien houdt men een huurperiode nu ook nog even af.

Laudrup

Bericht door Laudrup » ma aug 04, 2008 4:17 pm

Tsja had toch wel gehoopt dat Perez zou blijven in een reserverol.....

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 04, 2008 4:18 pm

'Eindelijk een trainer die vertrouwen in me heeft.' - Colin

:aai.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 4:21 pm

Bijzonder hard voor Colin, vind ik zelf. Hopelijk gaat Ajax niet moeilijk lopen doen over een transfersom.

999

Bericht door 999 » ma aug 04, 2008 4:23 pm

Tja, deze spelers, Kennedy, Leonardo, George Ogararu en Dennis Rommedahl, mag je er ook gewoon bijtellen hoor, en dan gaat het " saneren " op eens wel heel hard ..
Blij met de punten ...

columbus

Bericht door columbus » ma aug 04, 2008 4:25 pm

Thomas schreef:Bijzonder hard voor Colin, vind ik zelf. Hopelijk gaat Ajax niet moeilijk lopen doen over een transfersom.
Zeker lullig voor Colin. Wanneer heeft hij dan die contractverlening gekregen, voordat van Basten officieel trainer werd of toen het het al was?

Zou zeggen, voor ieder aannemelijk bod mogen ze weg, desnoods transfervrij.

Voor de rechtbackpositie wordt het wel dunnetje nu Ogarau en Colin wegmogen...
Laatst gewijzigd door columbus op ma aug 04, 2008 4:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:25 pm

Pff, nergens ook maar iets van beleid te ontdekken helaas. Perez werd een half jaar geleden gehaald, maar mag nu alweer weg. Vind ik toch bijzonder apart. Het contract van Colin werd verlengd, maar hij mag nu met Jong Ajax gaan trainen. Wie het nog snapt, mag het zeggen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 04, 2008 4:26 pm

Voor spelers die zijn teruggezet naar het tweede moet je geen transfersom verlangen. Dat zou krom zijn.

columbus

Bericht door columbus » ma aug 04, 2008 4:28 pm

Siemen schreef:Pff, nergens ook maar iets van beleid te ontdekken helaas. Perez werd een half jaar geleden gehaald, maar mag nu alweer weg. Vind ik toch bijzonder apart. Het contract van Colin werd verlengd, maar hij mag nu met Jong Ajax gaan trainen. Wie het nog snapt, mag het zeggen.
Nou ik heb eindelijk het idee dat er een soort beleid is. Wat je zegt is gewoon een overblijfsel en gevolg van de voorgangers van de huidge beleidsbepalers. Eindelijk heb ik het idee dat er mensen zitten die vinden dat de middelmaat eruit moet.

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:29 pm

Columbus schreef:Wanneer heeft hij dan die contractverlening gekregen, voordat van Basten officieel trainer werd of toen het het al was?

Zou zeggen, voor ieder aannemelijk bod mogen ze weg, desnoods transfervrij.
Van Basten was toen al even de nieuwe Ajax-trainer, als ik me niet vergis. En hij is ook gekend in het aantrekken van Lindgren, Perez en Silva destijds. Dus dat Perez weg mag, is op zijn minst opvallend te noemen. Waarschijnlijk is onze Deen Van Basten bepaald niet meegevallen in zijn eerste weken. De houding van Perez kan natuurlijk ook hebben meegespeeld. Zoals Johan Derksen laatst al aangaf: Van Basten kennende zal hij korte metten maken met verwend gedrag.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 04, 2008 4:29 pm

Columbus schreef:Voor de rechtbackpositie wordt het wel dunnetje nu Ogarau en Colin wegmogen...
We hebben Silva en Oleguer. Goede kans dat de tweede nieuwe verdediger er ook kan spelen.
Siemen schreef:Pff, nergens ook maar iets van beleid te ontdekken helaas. Perez werd een half jaar geleden gehaald, maar mag nu alweer weg. Vind ik toch bijzonder apart. Het contract van Colin werd verlengd, maar hij mag nu met Jong Ajax gaan trainen. Wie het nog snapt, mag het zeggen.
Tsja, dit gebeurt wel vaker als er nieuwe mensen aan het roer komen. Alleen in het geval van Colin kan ik Van Basten niet helemaal volgen. Toch moet ik zeggen dat ik blij ben dat Van Basten rigoureus durft te snijden. Dit had ik in m'n stoutste dromen niet verwacht. Hopelijk schat Van Basten jeugdspelers als Donald en Martina terecht hoger in dan spelers als Delorge en Rommedahl.

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:32 pm

Columbus schreef:Nou ik heb eindelijk het idee dat er een soort beleid is. Wat je zegt is gewoon een overblijfsel en gevolg van de voorgangers van de huidge beleidsbepalers. Eindelijk heb ik het idee dat er mensen zitten die vinden dat de middelmaat eruit moet.
Laat duidelijk zijn dat ook ik vind dat deze spelers weinig bij Ajax te zoeken hebben. Van mij mag de middelmaat er ook uit, graag zelfs. Over enkele namen die ertussen staan heb ik mijn bedenkingen, maar daar gaat het me hier niet om. Het gaat mij erom dat Ajax spelers niet voor de gek moet houden. Colin mag dan wel een prutser zijn, maar dit is gewoon niet netjes. Van Basten gaf intern immers meerdere malen aan veel vertrouwen in hem te hebben.
Zie o.a. http://www.vi.nl/NieuwsItem/AjaxVerleng ... tColin.htm

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 04, 2008 4:33 pm

Hij kreeg een serieuze kans en heeft die blijkbaar niet gegrepen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma aug 04, 2008 4:34 pm

Siemen schreef:
Columbus schreef:Nou ik heb eindelijk het idee dat er een soort beleid is. Wat je zegt is gewoon een overblijfsel en gevolg van de voorgangers van de huidge beleidsbepalers. Eindelijk heb ik het idee dat er mensen zitten die vinden dat de middelmaat eruit moet.
Laat duidelijk zijn dat ook ik vind dat deze spelers weinig bij Ajax te zoeken hebben. Van mij mag de middelmaat er ook uit, graag zelfs. Over enkele namen die ertussen staan heb ik mijn bedenkingen, maar daar gaat het me hier niet om. Het gaat mij erom dat Ajax spelers niet voor de gek moet houden. Colin mag dan wel een prutser zijn, maar dit is gewoon niet netjes. Van Basten gaf intern immers meerdere malen aan veel vertrouwen in hem te hebben.
Zie o.a. http://www.vi.nl/NieuwsItem/AjaxVerleng ... tColin.htm
Wij weten niet wat Van Basten precies tegen Colin gezegd heeft. Waarschijnlijk gewoon iets in de trant van: in de voorbereiding krijg je een eerlijke kans, blablabla. Ik neem tenminste niet aan dat hij'Colin verteld heeft dat ie de beste rechtsback van Europa is.

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:36 pm

Neefkens schreef:Hij kreeg een serieuze kans en heeft die blijkbaar niet gegrepen.
Tja, maar als contracten verlengd gaan worden om spelers in de voorbereiding enkele malen mee te laten doen, dan is het einde wel zoek, hoor. Van Basten is een prima vent, maar hij had natuurlijk ook gewoon even informatie kunnen inwinnen bij mensen die al bij Ajax rondlopen (Adrie Koster bijvoorbeeld). Die had hem ook wel kunnen vertellen dat Colin ongeschikt is voor Ajax 1. Nu moet je deze overbodige speler nog maar zien te slijten. Nee, wat mij betreft was zijn contract niet verlengd. Ajax had deze speler gerust transfervrij de deur uit mogen laten wandelen.

generaal

Bericht door generaal » ma aug 04, 2008 4:37 pm

Misschien heeft Panathinaikos wel interesse in Colin :smallgrin.gif: .

999

Bericht door 999 » ma aug 04, 2008 4:42 pm

Siemen schreef:
Neefkens schreef:Hij kreeg een serieuze kans en heeft die blijkbaar niet gegrepen.
Tja, maar als contracten verlengd gaan worden om spelers in de voorbereiding enkele malen mee te laten doen, dan is het einde wel zoek, hoor. Van Basten is een prima vent, maar hij had natuurlijk ook gewoon even informatie kunnen inwinnen bij mensen die al bij Ajax rondlopen (Adrie Koster bijvoorbeeld). Die had hem ook wel kunnen vertellen dat Colin ongeschikt is voor Ajax 1. Nu moet je deze overbodige speler nog maar zien te slijten. Nee, wat mij betreft was zijn contract niet verlengd. Ajax had deze speler gerust transfervrij de deur uit mogen laten wandelen.
Ik ben het hier wel mee eens, het gros van deze spelers had je niet eens de voorbereiding mee hoeven laten doen om tot de conclusie te komen dat het middelmaat is ..
Blij met de punten ...

Siemen

Bericht door Siemen » ma aug 04, 2008 4:42 pm

Jöhnk schreef:Wij weten niet wat Van Basten precies tegen Colin gezegd heeft. Waarschijnlijk gewoon iets in de trant van: in de voorbereiding krijg je een eerlijke kans, blablabla. Ik neem tenminste niet aan dat hij'Colin verteld heeft dat ie de beste rechtsback van Europa is.
De exacte woorden weten we misschien niet, maar dit geeft wellicht een indicatie: http://www.ajaxonline.org/7879.htm

Het ging dus niet om een eerlijke kans in de voorbereiding, maar om een 'echte kans'. Wat dat dan ook moge inhouden. (Ik weet niet of enkele wedstrijdjes in de voorbereiding daaronder geschaard mogen worden.) Maar nogmaals, ik vind het prima dat er gesaneerd wordt. Marco is goed bezig in mijn ogen, maar de manier waarop hij met mensen omgaat staat me zo nu en dan tegen.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma aug 04, 2008 4:45 pm

Van Basten wilde gewoon iedereen zélf zien spelen en op basis daarvan een keuze maken. Dat is netjes medegedeeld aan betrokkenen.
Heel sociaal beleid.
En voetbaltechnisch erg goed te verdedigen. :ajaxscarf.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 04, 2008 4:48 pm

Ligt eraan. Ik vind Donald een prutser pur sang en zou het opmerkelijk vinden als hij een plekje heeft veilig gesteld.

Gesloten